Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Butik Kroatien Rijeka... Borttappad modernlek. ...
September FNM Promo
Senast läst: 21:14:40, 5/4 -24. Läst 1608 gånger.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

September FNM Promo 17:37:26, 24/6 -16  
Jag har inte sett någon annan posta detta, so here we go:





 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Odyssey block 4-ever

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

1. Skulle säga att det här är ett... 19:26:07, 24/6 -16  
Skulle säga att det här är ett ganska solitt uncommon, så jag tycker det känns okej, även om devoid och BfZ är för himla illa.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

2. Nooo, Devoid är perfektion! En... 19:38:36, 24/6 -16  
Nooo, Devoid är perfektion! En mechanic som till 90% är flavor, inget fel med det alls. Då kan man lika gärna klaga på att flavortext finns!
Battle for Zendikar är en av magics höjdpunkter enligt mig, och jag har spelat magic varje dag i 18 år och är djupt insatt i loren, not to tute my own horn...
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 19:40:27, 24/6 -16
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

3. Ja, mekaniken må vara väldigt ... 22:21:07, 24/6 -16  
Ja, mekaniken må vara väldigt mycket flavour, men den flavourn/smaken är riktigt vidrig eftersom den är förknippad med eldrazis, magics bottennapp nummer 1. Skönt att vi har tvåsetsblock nuförtiden som gör att det blir naturliga miljöombyten (jag tyckte inte att Tarkir-block som helhet var lika bra som khans-setet, tror det sista bra tresetsblocket var Return to Ravnica).
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

4. Jag håller helt med om att det... 23:14:09, 24/6 -16  
Jag håller helt med om att det är skönt med tvåsetsblock, det är ett av deras bästa drag på länge.

Therosblocket var asnice, jag älskar när de gör block så som Kamigawa och Theros, som efterliknar jordisk kultur.

Eldrazis är supermys, jag blev asglad när jag fick reda på att ryktet för att de skulle återkomma i en utgåva nämnd Battle for Zendikar visade sig vara sant.

Jag venne, jag tycker att nästan allt Wizards gör när det gäller släpp av produkter är fantastiskt, utan att tro att jag är en rabiat fanboy. De gör i allmänhet ett riktigt bra jobb med världsbyggandet, storyn och produkterna de släpper.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Odyssey block 4-ever
Rosholm
FORUMPLAYAH
Malmö
@svm s. 24/11 -01

42 rubriker
2244 svar

5. Tycker det är onödigt att ha m... 01:48:28, 25/6 -16  
Tycker det är onödigt att ha mekaniker som är "endast flavor". Säger inte att mekanikerna inte kan avspegla flavorn, tvärt om är det coolt när den gör det (ex Investigate, Soulshift, Devotion osv) men det blir ju lite krystat när mekaniken egentligen inte har några speltekniska implikationer annat än "den här uppsättningen kort triggar på andra kort med det här generiska keywordet".

Färgad colorless-grejen tyckte jag de löste mycket bättre i t ex mirrodin block med Granite Shard Goblin Replica osv.
 
<Barneyk> dakka hälsar att ni är cepe
Plague_Spitter

Dimir
MEDLEM
@svm s. 30/6 -10

15 rubriker
470 svar

6. Spelbar soft-sweeper i t.ex mo... 05:53:39, 25/6 -16  
Spelbar soft-sweeper i t.ex modern, där den tar bla Kitchen Finks, Voice of Resurgence och de flesta combo-djuren i Coco-puffs.

Synd bara att illustrationen inte är bättre än orginalet.

Det enda relevanta med kortet är att djuren hamnar i exil, devoid spelar väl i princip aldrig någon roll?

Uppdaterad: 05:55:17, 25/6 -16
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

7. Theros var definitivt okej, me... 10:54:11, 25/6 -16  
Ichorid skrev 23:14, 24/6 -16 Jag håller helt med om att det är skönt med tvåsetsblock, det är ett av deras bästa drag på länge.

Therosblocket var asnice, jag älskar när de gör block så som Kamigawa och Theros, som efterliknar jordisk kultur.

Eldrazis är supermys, jag blev asglad när jag fick reda på att ryktet för att de skulle återkomma i en utgåva nämnd Battle for Zendikar visade sig vara sant.

Jag venne, jag tycker att nästan allt Wizards gör när det gäller släpp av produkter är fantastiskt, utan att tro att jag är en rabiat fanboy. De gör i allmänhet ett riktigt bra jobb med världsbyggandet, storyn och produkterna de släpper.

Theros var definitivt okej, men lite för ojämnt för min smak. Det skulle ha varit ett tvåsetsblock. Tyckte de slarvade bort tribute totalt.

Kamigawa är totalt mys, pinsamt att spelarna inte accepterade ett block med så otroligt mycket underbara saker.

Jag tycker också att de gör ett riktigt bra jobb och att de håller stilen, även om jag aldrig kommer acceptera eldrazis. Rise-setet hade för många naglar i ögat (annihilator 750 trots att vi stängt av landpaj, cast-belöningar men inga andra ska ha något sånt, tribal fast vi inte ska ha det, colorless vindicate trots att rött inte ska få spränga enchantments samt bilden på emratråk samt hela kortet på emratråk samt emratråk).
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

8. När vill man ha en Drown in So... 14:02:06, 27/6 -16  
När vill man ha en Drown in Sorrow med Devoid istället för Scry?

Edit: Den skickar ju till exile istället såg jag nu så mot ex. Creature Toolbox är den ju faktiskt bättre :)

Snygg art var det ju iaf :)
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 14:04:19, 27/6 -16
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!