Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 670 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT "Flere kort har blitt buyoutte... Underligt auktionsbeteende ...
Bugg i en Biz
Senast läst: 11:13:34, 24/4 -24. Läst 1555 gånger.
Cogo
MEDLEM
Luleå
@svm s. 2/3 -09

16 rubriker
362 svar

Bugg i en Biz 11:39:04, 17/6 -16  
Jag har i skrivande stund en auktion uppe med diverse Standard-kort. Däribland 1x Felidar Cub.
Det kortet blev buyoutad och ivägskickat till Gladjolt i förrgår.


Igår, fick jag ett bizförslag av Raus på en drös kort från bland annat denna auktion. Han har troligtvis varit inne på min Have och klickat i sig en biz. Han skickar ett biz-förslag till mig. Jag öppnar bizförslaget och ser en drös med blandade kort med satta priser, inget konstigt. Men överst finns det 1x Felidar Cub, utan pris. Vilket är väldigt konstigt då den inte borde finnas på min have vid det här laget. Samt, varför har den inget pris satt som de andra korten?

Jag gjorde vad jag trodde var den lätta lösningen och klickade på ändra biz, för att ta bort Cub-en och skicka tillbaka bizförslaget. När jag gör detta så finns inte Cub-en med alls! Jaha, ok, fixat tänker jag. Skickar tillbaka bizförslaget. Senare på kvällen får jag meddelande om att Raus har godkänt bizförslaget, jag öppnar och kollar, och visst fan är den där Felidar Cub med överst i listan, utan pris, igen. Hur kommer det sig?

Skönt att det gäller ett 1kronas kort och inte en Tarmogoyf eller liknande. Men still, jag har inte kvar Cub-en och kan alltså inte skicka en sån.

Hur kan detta ha uppkommit? Kan någon snäll väktare gå in i bizen och ändra innehållet?

Någon som varit med om liknande?

Cogo
MEDLEM
Luleå
@svm s. 2/3 -09

16 rubriker
362 svar

1. Kan bifoga en bild på probleme... 11:40:13, 17/6 -16  
Kan bifoga en bild på problemet

Bifogning 110650170616Untitled.jpg
(67 kb, laddad 127 ggr.)

Uppdaterad: 11:40:50, 17/6 -16
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

2. Det har att göra med att någon... 12:16:01, 17/6 -16  
Det har att göra med att någon börjat skapa en biz utan att skicka iväg den, och sen skickat den när kortet redan hamnat på en annan biz. Ett relativt vanligt och jobbigt problem, har hänt mig flera gånger.
Kommunicera med köparen om det, så denne är med på vad som händer och att det är en bugg som skapat problemet.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

3. Tyvärr är det så här! Det ä... 22:05:45, 17/6 -16  
anthrox skrev 12:16, 17/6 -16 Det har att göra med att någon börjat skapa en biz utan att skicka iväg den, och sen skickat den när kortet redan hamnat på en annan biz. Ett relativt vanligt och jobbigt problem, har hänt mig flera gånger.
Kommunicera med köparen om det, så denne är med på vad som händer och att det är en bugg som skapat problemet.

Tyvärr är det så här!

Det är inte heller möjligt för en väktare att ändra i bizzar.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Cogo
MEDLEM
Luleå
@svm s. 2/3 -09

16 rubriker
362 svar

4. Hmm, jobbigt problem ja :( ... 22:40:45, 17/6 -16  
Hmm, jobbigt problem ja :(

Jag mailade Raus och förklarade problemet. Han förstod :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!