Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 665 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Izzet Fever... Kan jag få feedback på CoCo-le ...
Feedback till min standard brew!
Senast läst: 03:08:15, 23/4 -24. Läst 1865 gånger.
Elfia
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 25/12 -15

35 rubriker
93 svar

Feedback till min standard brew! 19:00:00, 6/6 -16  
http://www.svenskamagic.com/deckbox/index.php?ID=201982&p=&sok=japp

Vill gärna ha lite hjälp med min standard brew! Alla synpunkter välkomnas!

Patrizzo
MEDLEM
Malmö
@svm s. 21/5 -11

42 rubriker
815 svar

1. Jag antar att du inte vill ha ... 20:14:52, 6/6 -16  
Jag antar att du inte vill ha duals, men du tror inte några Evolving Wilds hade säkrat upp manabasen lite?
 
Amat, ergo sum

Kiss me I'm Irish
Elfia
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 25/12 -15

35 rubriker
93 svar

2. Jo, jag har provat med Evolvin... 20:21:19, 6/6 -16  
Patrizzo skrev 20:14, 6/6 -16 Jag antar att du inte vill ha duals, men du tror inte några Evolving Wilds hade säkrat upp manabasen lite?

Jo, jag har provat med Evolving Wilds men har antingen inte fått de när de behövs eller så har jag fetchat slut på länderna och de har då bara varit döda kort jag inte kan göra något med! Jag funderar på att öka antalet forests i leken för bara jag träffar någon av renewal/Explosive så fungerar min manabas bra, jag har bara haft problem med manan några få gånger, och då eftersom jag saknat grön.
4Blackout

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 9/5 -16

3 rubriker
55 svar

3. Hur vinner du oftast dina matc... 20:54:03, 6/6 -16  
Hur vinner du oftast dina matcher? Med en transformad Thing in the Ice?

En bra tumregel är att ha 4 av de kort som hjälper dig nå vinst istället för att ha en massa 1-offs och 2-offs. Varför spelar du till exempel en Tormenting Voice? Antingen drar du nytta av dess effekt och kör 4 av den eller så inser du att den är överflödig och tar ut den ur leken. Det beror helt på hur resten av leken ser ut så klart. :)

Den kan också vara bra att fråga sig varför man kör de färger man gör. Varför spelar du grönt till exempel? Hjälper det dig att transforma Thing in the Ice på något sätt eller gör det bara din manabas sämre?

Jag kan ge några olika förslag på hur leken kan ändras. Du kan t.ex köra 4 Tormenting Voice och 4 Fiery Temper och bygga någon sorts madness grej. Då kan du köra Just the Wind också, vilket är ett ganska gulligt kort. Oavsett vad du väljer att göra så borde du ta ut Structural Distortion (då det oftast inte är värt 4 mana att förstöra ett land) och Jaddi Offshoot (då den tar upp plats i leken som borde gå till instants och sorceries). Hoppas att detta hjälpte lite!
Mudfrog

Simic
MEDLEM
Skövde
@svm s. 3/10 -13

28 rubriker
235 svar

4. Förstår inte riktigt vad Goggl... 21:00:35, 6/6 -16  
Förstår inte riktigt vad Goggles är till för, du spelar lite för få röda spells för det. Sin Prodder känns heller inte så bra, den är bäst när du vill slå ihjäl din motståndare fort samt har flera creatures som kan suga upp removals. Risken är nu att du spela Sin Prodder och så dör den direkt utan att ha gett någon form av value. Sen verkar leken rätt spretig i övrigt också. Tror du ska försöka utforma en mer linjär plan för leken och satsa på att genomföra den så gott det går.
Elfia
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 25/12 -15

35 rubriker
93 svar

5. Antingen transformad thing in ... 22:22:47, 6/6 -16  
4Blackout skrev 20:54, 6/6 -16 Hur vinner du oftast dina matcher? Med en transformad Thing in the Ice?

En bra tumregel är att ha 4 av de kort som hjälper dig nå vinst istället för att ha en massa 1-offs och 2-offs. Varför spelar du till exempel en Tormenting Voice? Antingen drar du nytta av dess effekt och kör 4 av den eller så inser du att den är överflödig och tar ut den ur leken. Det beror helt på hur resten av leken ser ut så klart. :)

Den kan också vara bra att fråga sig varför man kör de färger man gör. Varför spelar du grönt till exempel? Hjälper det dig att transforma Thing in the Ice på något sätt eller gör det bara din manabas sämre?

Jag kan ge några olika förslag på hur leken kan ändras. Du kan t.ex köra 4 Tormenting Voice och 4 Fiery Temper och bygga någon sorts madness grej. Då kan du köra Just the Wind också, vilket är ett ganska gulligt kort. Oavsett vad du väljer att göra så borde du ta ut Structural Distortion (då det oftast inte är värt 4 mana att förstöra ett land) och Jaddi Offshoot (då den tar upp plats i leken som borde gå till instants och sorceries). Hoppas att detta hjälpte lite!

Antingen transformad thing in the ice, goggle's som kopierar fiery temper, exquisite firecraft eller burn from within.

Tormenting voice har jag bara en av för att jag har inte tillräckligt många fiery temper i leken för att det ska var effektiv med discarden. Har den främst för att det är en bra combo med Goggle's och ifall jag träffar en fiery temper som jag får disca är det en stor bonus.

Jag kör grönt för ramp. Nissa's Pilgrimage, Explosive Vegetation och Nissa's Renewal i combo med Seasons past för att tunna ur leken, få kortövertag och liv. Leken är inspirerad från Jon Finkel's Seasons Past Control (B/G) men ville köra bränn i den också och började brewa mot R/U eller R/G.

Jag har kört 4 Tormenting Voice och 4 Fiery Temper förut och visst, det är en bra combo men tyckte inte den träffade tillräckligt ofta och tyckte att korten kunde användas mer effektivt. Structural Distortion har jag för det är bra i metan i min lokala GS. Många manlands och inte så mycket länder i lekarna. Några spealr även Hangarback walkers som då exilas. Finns itne så många andra 4-drops jag vill ha med i leken heller, funderat en del på Lightning javelin men bestämde mig slutligen för Structural Distortion.

Hela planen är i stort sett att det ska vara en Seasons Past Bränn! Det är det jag vill ha ut av leken, jag funderar på att gå tillbaka till 4 av både Exqusite och Fiery Temper men behöver då antagligen ta ut Brain in a Jar och något mer.

Jag har även många 1/2-offs för att jag spelar 4 Dark petition, så jag kan tutra efter de när jag behöver dom. Det jag spelar 4 av är det jag vill ha inom de närmaste turerna på gamet, Jaddi/Thing för att överleva, Explosive för att fixa manabasen och Dark för att leta efter Renewal/Goggle's/Seasons Past.
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

6. Skulle nog göra något åt det h... 08:56:26, 7/6 -16  
Skulle nog göra något åt det här hållet på samma koncept. :)

Eyes and brain

Standard / Casual

Av: Green
08:46, 7/6 -16

Green kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: StandardStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
546:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]202048[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Iom att du kör brain så går det att spela Day's Undoing i slutet på motståndarens tur istället, då tycker jag att en draw-7 med nackdel är värd att kunna tutora. Ville ha ett par point-removals att kunna söka efter med. Tyckte att land-removalen var för snäv, har hellre det i bräda isf. Samma med offshoot, tar hellre in det mot något som är så aggro att det inte räcker med att bränna ihjäl deras gubbar.

Uppdaterad: 08:58:42, 7/6 -16
Elfia
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 25/12 -15

35 rubriker
93 svar

7. Nice lek! Den ser intressant u... 15:12:15, 7/6 -16  
Green skrev 08:56, 7/6 -16 Skulle nog göra något åt det här hållet på samma koncept. :)

[deck]202048[/deck]

Iom att du kör brain så går det att spela Day's Undoing i slutet på motståndarens tur istället, då tycker jag att en draw-7 med nackdel är värd att kunna tutora. Ville ha ett par point-removals att kunna söka efter med. Tyckte att land-removalen var för snäv, har hellre det i bräda isf. Samma med offshoot, tar hellre in det mot något som är så aggro att det inte räcker med att bränna ihjäl deras gubbar.

Nice lek! Den ser intressant ut och jag har själv övervägt 1 Languish i main men har tyckte att det kanske blir lite för heavy inom alla färger för att det ska fungera. Sen har din lek ett problem, enligt mig, vilket är anledningen till varför min lek är så spretig, manakurvan. Ursprungligen hade jag en mer linjär plan, bränn, och den va grön/röd endast. Men då hade jag även 14-ish 3 drops för det var där all bränn ligger i standard.

Så jag ändrade om leken och spred ut manakurvan för att kunna få smoother draws men också för att göra brain in a jar samt Seasons Past bättre. Buntar du ihop allt för mycket kommer det inte att fungera med brain/Seasons och då kan man lika gärna skippa de korten.

Jag har förresten en regelfråga kring Day's Undoing. Vad händer ifall man lägger en t ex Languish på stacken, behåller prioritet, aktiverar brain in a jar (som har 2 counters på sig så den går upp till tre) och spelar ut en Day's Undoing? Kommer då Languish att resolva i motståndarens upkeep? Untap? Mitt endstep? Mitt discard step?
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

8. Elfia: Är det din tur så komme... 15:57:08, 7/6 -16  
Elfia: Är det din tur så kommer Languish inte att resolva då turen avslutas och staken "rensas".

Funderingar som jag har ang leken, som jag förövrigt gillar.

Jag är inte helt förtjust i Brain in a Jar då den är manaintensiv samtidigt som du kommer att ha svårt att kurva ut. Du har inget att spela för ett och bara en spell som kostar två. Vilket innebär att du kommer att behöva spendera en mana i två turer för att kunna använda den på riktigt senare, vilken kan störa din ramp-plan.

Är Ulvenwald Hydra tillräcklig bra? Är inte Dragonlord Atarka bättre?

Det kan vara värt att fundera på om fler sweepers behövs då tokensstrategier är populärt just nu. 3-4 totalt borde räcka eftersom du kan tuta.

Alternativt kan du gå mer på Thing in the Ice strategin och spela fler billiga och bra cantrips som Anticipate och Magmatic Insight som förövrigt funkar bra när goggles är aktiv.
 
Auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 12 juni 23:00.
Uppdaterad: 15:58:11, 7/6 -16
Elfia
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 25/12 -15

35 rubriker
93 svar

9. Hej! Här är en update på h... 00:22:42, 13/6 -16  
Hej!

Här är en update på hur leken är förändrad! Jag har tänkt igenom, provat och mixtrat utifrån er feedback! Så tack så mycket för hjälpen och här är hur leken ser ut idag;
R/G/B Goggle's

Standard / Casual

Av: Elfia
22:11, 4/6 -16

Elfia kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: StandardStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
334:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]201982[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


PS ska antagligen provspelas på FNM denna fredag
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!