Magic the Gathering
Magic the Gathering34883 medlemmar 632 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ETERNAL MASTERS Vad fick ni i era EMA displays... Eternal Masters spoilers ...
Full Spoiler
Senast läst: 10:03:32, 19/4 -24. Läst 12977 gånger.
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

41. Inte när allt trycks som rare... 23:19:14, 28/5 -16  
toriv skrev 22:16, 28/5 -16
skallbrand skrev 21:58, 28/5 -16 Med tanke på hur mycket ryck och landpaj suger i limited tycker jag att båda mycket väl hade kunnat få vara common utan att formatet spårat. (Nä OK hymnen är jävligt bra även i limited men håller den inte över top notch removal som ofta får vara common)

Winter Orb + Vindicate + Wasteland + Sinkhole och du börjar få en mysig landpajlek även i limited. :)

Inte när allt trycks som rare
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

42. Därav smileyn...... 23:45:48, 28/5 -16  
skallbrand skrev 23:19, 28/5 -16
toriv skrev 22:16, 28/5 -16
skallbrand skrev 21:58, 28/5 -16 Med tanke på hur mycket ryck och landpaj suger i limited tycker jag att båda mycket väl hade kunnat få vara common utan att formatet spårat. (Nä OK hymnen är jävligt bra även i limited men håller den inte över top notch removal som ofta får vara common)

Winter Orb + Vindicate + Wasteland + Sinkhole och du börjar få en mysig landpajlek även i limited. :)

Inte när allt trycks som rare

Därav smileyn...
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

43. Sry. Enda anledningen till ... 00:04:11, 29/5 -16  
toriv skrev 23:45, 28/5 -16
skallbrand skrev 23:19, 28/5 -16
toriv skrev 22:16, 28/5 -16
skallbrand skrev 21:58, 28/5 -16 Med tanke på hur mycket ryck och landpaj suger i limited tycker jag att båda mycket väl hade kunnat få vara common utan att formatet spårat. (Nä OK hymnen är jävligt bra även i limited men håller den inte över top notch removal som ofta får vara common)

Winter Orb + Vindicate + Wasteland + Sinkhole och du börjar få en mysig landpajlek även i limited. :)

Inte när allt trycks som rare

Därav smileyn...

Sry.

Enda anledningen till hålets raritet måste ju vara att upprätthålla viss prisbild. Samma med Wasteland egentligen ALDRIG att de är för bra för UC i limited(vilket jag anser borde vara det enda relevanta).

Känns som att kort som "degraderas" från högre rariteter typ måste vara värda något i stil med noll kronor. Bara då kan wizards "bjussa på det". Sjysst.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

44. Jo, det är ju uppenbart att de... 00:13:18, 29/5 -16  
skallbrand skrev 00:04, 29/5 -16
toriv skrev 23:45, 28/5 -16
skallbrand skrev 23:19, 28/5 -16
toriv skrev 22:16, 28/5 -16
skallbrand skrev 21:58, 28/5 -16 Med tanke på hur mycket ryck och landpaj suger i limited tycker jag att båda mycket väl hade kunnat få vara common utan att formatet spårat. (Nä OK hymnen är jävligt bra även i limited men håller den inte över top notch removal som ofta får vara common)

Winter Orb + Vindicate + Wasteland + Sinkhole och du börjar få en mysig landpajlek även i limited. :)

Inte när allt trycks som rare

Därav smileyn...

Sry.

Enda anledningen till hålets raritet måste ju vara att upprätthålla viss prisbild. Samma med Wasteland egentligen ALDRIG att de är för bra för UC i limited(vilket jag anser borde vara det enda relevanta).

Känns som att kort som "degraderas" från högre rariteter typ måste vara värda något i stil med noll kronor. Bara då kan wizards "bjussa på det". Sjysst.

Jo, det är ju uppenbart att de även har tänkt på värdet. Men är det så fel då? Jag tycker det bidrar till ett korts rarehetskänsla (om än en konstlad sådan).
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

45. Standard håller idag hyfsat br... 09:21:56, 29/5 -16  
toriv skrev 20:13, 28/5 -16
latsblaster skrev 16:36, 28/5 -16
mindtrix skrev 15:24, 28/5 -16 Folk som inte uppskattar landpaj har inte förstått vad Magic handlar om (ett kort race där allt avgörs under runda 1-3, följt av endimensionell patiens i en evighet med extremt små strimmor av hopp och massa muttrande och sura miner).

Sinkhole som rare i limited verkar dock vettigt även om jag gärna hade spelat monosvart med common hymn och Sinkhole:D

Jag tror att den tanken mest kan appliceras på tråkiga eternalformat och i mindre omfattning på standard och andra dynamiska format.

Och jag som alltid har tolkat format dör man kan vinna med många olika strategier som dynamiskt... Fast du kanske menar mer som i föränderligt.

Standard håller idag hyfsat bra klass! Finns mycket spännande!
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Maeths

Dimir
MEDLEM
Örebro
@svm s. 14/11 -02

120 rubriker
6688 svar

46. Mycket blaj i den här tråden. ... 10:22:31, 29/5 -16  
Mycket blaj i den här tråden.

Anyways, ingen som tycker det är ett lite snålt set? Av 67 rares/mythics (om jag räknat rätt) är det endast ett tiotal som betalar tillbaks ens investering med boosterpriset som ska ligga på 100-130 spänn. Av dessa ~10 är 8 mythics. Får man inget av dessa kort går man back, i de flesta fall ganska kraftigt, då de har bestämt sig för att gödsla med ett gäng bulkrares som ibland bara är befordrade commons/uncommons. Dessutom får man bara igen investeringen under förutsättning att de nya korten blir värda lika mycket som tidigare tryckningar (tvivlar vad gäller t.ex. Sinkhole).

Visst, tack vare ett par rejäla dyrgripar blir väl snittvärdet fortfarande ganska högt men från Wizards som trycker upp korten för en spottstyver spelar inte individuella kortvärden särskilt stor roll. Känns som att de antingen kunde ha bjudit på några fler rares som korsar åtminstone 70kr-strecket, alternativt (och detta vore att föredra) inte tagit så hutlöst mycket betalt per pack.

/End of rant
 
Min retrospelkanal har valt dig som följare.
Fizkas
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 26/9 -09

118 rubriker
2465 svar

47. Mer value i Pirates II?... 12:40:48, 29/5 -16  
Maeths skrev 10:22, 29/5 -16 Mycket blaj i den här tråden.

Anyways, ingen som tycker det är ett lite snålt set? Av 67 rares/mythics (om jag räknat rätt) är det endast ett tiotal som betalar tillbaks ens investering med boosterpriset som ska ligga på 100-130 spänn. Av dessa ~10 är 8 mythics. Får man inget av dessa kort går man back, i de flesta fall ganska kraftigt, då de har bestämt sig för att gödsla med ett gäng bulkrares som ibland bara är befordrade commons/uncommons. Dessutom får man bara igen investeringen under förutsättning att de nya korten blir värda lika mycket som tidigare tryckningar (tvivlar vad gäller t.ex. Sinkhole).

Visst, tack vare ett par rejäla dyrgripar blir väl snittvärdet fortfarande ganska högt men från Wizards som trycker upp korten för en spottstyver spelar inte individuella kortvärden särskilt stor roll. Känns som att de antingen kunde ha bjudit på några fler rares som korsar åtminstone 70kr-strecket, alternativt (och detta vore att föredra) inte tagit så hutlöst mycket betalt per pack.

/End of rant

Mer value i Pirates II?
Maeths

Dimir
MEDLEM
Örebro
@svm s. 14/11 -02

120 rubriker
6688 svar

48. En porrfilm?... 13:09:01, 29/5 -16  
Fizkas skrev 12:40, 29/5 -16
Maeths skrev 10:22, 29/5 -16 Mycket blaj i den här tråden.

Anyways, ingen som tycker det är ett lite snålt set? Av 67 rares/mythics (om jag räknat rätt) är det endast ett tiotal som betalar tillbaks ens investering med boosterpriset som ska ligga på 100-130 spänn. Av dessa ~10 är 8 mythics. Får man inget av dessa kort går man back, i de flesta fall ganska kraftigt, då de har bestämt sig för att gödsla med ett gäng bulkrares som ibland bara är befordrade commons/uncommons. Dessutom får man bara igen investeringen under förutsättning att de nya korten blir värda lika mycket som tidigare tryckningar (tvivlar vad gäller t.ex. Sinkhole).

Visst, tack vare ett par rejäla dyrgripar blir väl snittvärdet fortfarande ganska högt men från Wizards som trycker upp korten för en spottstyver spelar inte individuella kortvärden särskilt stor roll. Känns som att de antingen kunde ha bjudit på några fler rares som korsar åtminstone 70kr-strecket, alternativt (och detta vore att föredra) inte tagit så hutlöst mycket betalt per pack.

/End of rant

Mer value i Pirates II?

En porrfilm?
 
Min retrospelkanal har valt dig som följare.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

49. Jag har inte räknat på det men... 13:29:20, 29/5 -16  
Maeths skrev 10:22, 29/5 -16 Mycket blaj i den här tråden.

Anyways, ingen som tycker det är ett lite snålt set? Av 67 rares/mythics (om jag räknat rätt) är det endast ett tiotal som betalar tillbaks ens investering med boosterpriset som ska ligga på 100-130 spänn. Av dessa ~10 är 8 mythics. Får man inget av dessa kort går man back, i de flesta fall ganska kraftigt, då de har bestämt sig för att gödsla med ett gäng bulkrares som ibland bara är befordrade commons/uncommons. Dessutom får man bara igen investeringen under förutsättning att de nya korten blir värda lika mycket som tidigare tryckningar (tvivlar vad gäller t.ex. Sinkhole).

Visst, tack vare ett par rejäla dyrgripar blir väl snittvärdet fortfarande ganska högt men från Wizards som trycker upp korten för en spottstyver spelar inte individuella kortvärden särskilt stor roll. Känns som att de antingen kunde ha bjudit på några fler rares som korsar åtminstone 70kr-strecket, alternativt (och detta vore att föredra) inte tagit så hutlöst mycket betalt per pack.

/End of rant

Jag har inte räknat på det men du kan ha rätt. Ponder och Preordain borde varit givna på lägre rariteter, även något mer värdefullt randomkort på u hade man kunna fiffla in. På landdelen sviker de hårt. Finns massa gamla randomländer utanför reprintlist och modern som de kunnat tvinga in istället för commonländer?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

50. Tycker många av valen var märk... 15:29:57, 29/5 -16  
Tycker många av valen var märkliga och rare-slotsen var nog knepigast av allt. Jag har bokat en låda sen länge och de är slut överallt men nu känns det inte lika roligt längre. Dock kommer jag slita upp dom ändå, det är alltid skoj att öppna boosters och sen lägga korten i en hög=)
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

51. Det är inte slut överallt. Där... 16:22:45, 29/5 -16  
mindtrix skrev 15:29, 29/5 -16 Tycker många av valen var märkliga och rare-slotsen var nog knepigast av allt. Jag har bokat en låda sen länge och de är slut överallt men nu känns det inte lika roligt längre. Dock kommer jag slita upp dom ändå, det är alltid skoj att öppna boosters och sen lägga korten i en hög=)

Det är inte slut överallt. Däremot är det nog det i de flesta större städer. Jag är väldigt pepp på att få drafta EM!
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Niklashw
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 17/3 -14

9 rubriker
128 svar

52. Finns fortfarande några kort d... 20:44:52, 29/5 -16  
Finns fortfarande några kort du inte har bedömt än Latsblaster! Skynda så blir du först!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

53. Det kan vara bra att bedöma va... 22:47:20, 29/5 -16  
Niklashw skrev 20:44, 29/5 -16 Finns fortfarande några kort du inte har bedömt än Latsblaster! Skynda så blir du först! ;)

Det kan vara bra att bedöma varenda ett för att se om man ska köpa någon låda eller inte, vilket jag inte ska, men det kan också vara av värde om man ska skaffa några av korten kommande tiden vilket jag kanske kommer att göra.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

54. Post of the day... 19:28:30, 30/5 -16  
Niklashw skrev 20:44, 29/5 -16 Finns fortfarande några kort du inte har bedömt än Latsblaster! Skynda så blir du först! ;)

Post of the day
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!

Vinnare av lagturneringen i 93/94-VM 2016 med laget "Sveriges Reservhuvudstad & Åland Overdrive"

MaxLof presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Playsets, modern och pioneer!

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

Blood Moon (EX) 101:- Buyout: 250:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Abrupt Decay (EX) 20:- Buyout: 40:-

Exotic Orchard (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Rampaging Ferocidon (EX) 25:- Buyout: 50:-

Rampaging Ferocidon (EX) 25:- Buyout: 50:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!