Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 644 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Tja tänkte göra nån typ av ram... Tillbaka efter många år, behöv ...
Återvändande spelare behöver hjälp med lekbygge.
Senast läst: 05:04:37, 22/3 -24. Läst 2188 gånger.
EnemyZ

Golgari
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 20/6 -09

49 rubriker
206 svar

Återvändande spelare behöver hjälp med lekbygge. 12:28:08, 27/5 -16  
Hej där allihopa. Jag har pysslat med magi till och från ganska länge, men har haft ett ganska långt uppehåll. Gillar modern och tänkte bygga mig en lek. Efter lite efterforskande landade jag i gifts ungiven + unburial rites. Jag knepade ihop den här listan:

Ungiven rites

Modern / Turneringsspel

Av: EnemyZ
08:49, 27/5 -16

EnemyZ kommenterar:
Gifts + tech. Ofta Unburial och Iona
Kategori: Turneringsspel
Format: ModernStorlek: 61 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
3787:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]201688[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Jag valde att gå på ryck + surgical istället för kontringar då jag spelat mig en aning mätt på kontringar i legacy. Verkar roligare att rycka. Kan det hålla? Finns det bättre ryck-kort eller borde jag byta ration?

Jag gillar egentligen inte Wumrcoil, den känns fett uttjatad. Något annat lämpligt kort man kan spela istället?

Brädan är en ren gissning. Jag har ingen koll på metat och har aldrig varit bra på att bygga brädor.

Alla tips välkomnas tacksamt.
 
Det finns en särskild plats i himmelen för de som skickar skickar bizzade kort fort.

Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

1. Håller på med en liknande list... 12:34:02, 27/5 -16  
Håller på med en liknande lista som inte är färdig än men jag väljer att gå Thopter Foundry + Sword of the Meek + Muddle the Mixture, sen går även Detention Sphere / Oblivion Ring bra in i leken.

I övrigt så är Grave Titan ett kul reanimator target.
 
Gillar du de äldre spelböckerna Ensamma Vargen, Tigerns väg? Följ min extremt produktiva tremännings kreation av bokserien
Mästaren av Flux.
EnemyZ

Golgari
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 20/6 -09

49 rubriker
206 svar

2. Jag körde Thopter + Sword way ... 12:37:45, 27/5 -16  
Jag körde Thopter + Sword way back i extenden. Hade gärna lirat den, men det känns som varje spelare och hens mamma kör den eller eldrazer just nu.

Men jo, detention sphere kanske är värd att försöka jobba in i leken.
 
Det finns en särskild plats i himmelen för de som skickar skickar bizzade kort fort.
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

3. Varför61 kort?... 12:51:30, 27/5 -16  
Varför61 kort?
 
Man bjuder inte gärna på sig själv bland kannibaler.
Blinking
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 13/5 -06

191 rubriker
2081 svar

4. Gillar även Darkslick Shores ,... 13:00:29, 27/5 -16  
Gillar även Darkslick Shores , Creeping Tar Pit och Liliana of the Veil i en lista som är mer svart och fokuserad på ryck.
 
Gillar du de äldre spelböckerna Ensamma Vargen, Tigerns väg? Följ min extremt produktiva tremännings kreation av bokserien
Mästaren av Flux.
Stolpeman

Azorius
MEDLEM
@svm s. 7/10 -03

51 rubriker
509 svar

5. Själv tycker jag 12 fetch känn... 14:47:47, 27/5 -16  
Själv tycker jag 12 fetch känns lite mycket, skulle dragit ner lite på antal fetch
 
The journey of a thousand miles begins with a broken fan belt and a flat tyre.
EnemyZ

Golgari
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 20/6 -09

49 rubriker
206 svar

6. Haha. Ja jeflar. Blev kanske l... 14:59:51, 27/5 -16  
Haha. Ja jeflar. Blev kanske lite mycket fetch också.
 
Det finns en särskild plats i himmelen för de som skickar skickar bizzade kort fort.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

7. Jag kan rekommendera Kitchen F... 17:52:35, 27/5 -16  
Jag kan rekommendera Kitchen Finks. De stabiliserar mot många aggrolekar och köper dig tid.
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
EnemyZ

Golgari
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 20/6 -09

49 rubriker
206 svar

8. Sådär. Länderna omarbetade och... 19:38:24, 27/5 -16  
Sådär. Länderna omarbetade och Jace bytta mot Finks. Ver fortfarande inte hur o-ring eller d-sphere ska få plats.
 
Det finns en särskild plats i himmelen för de som skickar skickar bizzade kort fort.
Queldion

Azorius
MEDLEM
Västerås
@svm s. 8/10 -04

431 rubriker
8090 svar

9. -1 Surgical Extraction -1 Sna... 20:13:23, 27/5 -16  
-1 Surgical Extraction
-1 Snapcaster Mage

+1 Oblivion Ring
+1 Detention Sphere

Det kan funka.

Edit: Ut med andra Surgical också för att få in land 24 skulle jag rekommendera.

Eventuellt in med manländer också.
 
Auktion med massvis BfZ!
Uppdaterad: 20:14:45, 27/5 -16
disciple_of_the_master

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 8/8 -08

9 rubriker
85 svar

10. Någon/några Celestial Colonnad... 21:20:56, 27/5 -16  
Någon/några Celestial Colonnades kan jag rekommendera, kompletterar eventuella Creeping Tar Pits fint. Bra att ha hot efter att ha plockat sönder motståndarens hand, och kunna flyga över och förstöra Planeswalkers (två slag för att ta ner en Nahiri, relevant i nuvarande meta).
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

11. Surgical Extraction är ett rik... 16:00:39, 28/5 -16  
Surgical Extraction är ett riktigt bra kort som kan vara MB material, men jag hade nog börjat med att köra tre och samtliga i brädan om jag inte visste att metat var väldigt tjockt med Combo-spelare. Thoughtseize + Surgical Extraction kan döda rätt många lekar redan runda ett, men att betala 4 liv för att bli av med några Lightning Bolt är inte så kul.

Vill också hålla med ovanstående om Liliana of the Veil som ett riktigt kraftpaket.

Bästa reanimeringstargeten borde väl vara Griselbrand?

Sist men inte minst, är Anguished Unmaking tillräckligt bra för modern? Är ju rätt gött att kunna paja enchants och artefakter redan i MB.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 19:42:50, 28/5 -16
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

12. Jag hade också funderat på att... 16:05:22, 28/5 -16  
Jag hade också funderat på att köra 4 Inquisition och 3 Thoughtseize istället och kastat ut Duress iom att det finns en hel del tier 1-lekar där du helst vill rycka creatures. Du vill inte behövat rycka en pump-spell istället för ett creature när du möter infect.
 
"Not Gruul? Then die!"
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

13. Förlåt mig men hur spränger Li... 19:33:13, 28/5 -16  
Bloodspawn skrev 16:00, 28/5 -16 Surgical Extraction är ett riktigt bra kort som kan vara MB material, men jag hade nog börjat med att köra tre och samtliga i brädan om jag inte visste att metat var väldigt tjockt med Combo-spelare. Thoughtseize + Surgical Extraction kan döda rätt många lekar redan runda ett, men att betala 4 liv för att bli av med några Lightning Bolt är inte så kul.

Vill också hålla med ovanstående om Liliana of the Veil som ett riktigt kraftpaket. Hon har vunnit mig många spel, håller motståndaren i topdeck mode och kan t.o.m spränga upp en Leyline of Sanctity med sin ultimate.

Bästa reanimeringstargeten borde väl vara Griselbrand?

Sist men inte minst, är Anguished Unmaking tillräckligt bra för modern? Är ju rätt gött att kunna paja enchants och artefakter redan i MB.

Förlåt mig men hur spränger Liliana en sanctity i spel?
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

14. Fel av mig.... 19:41:02, 28/5 -16  
useL skrev 19:33, 28/5 -16
Bloodspawn skrev 16:00, 28/5 -16 Surgical Extraction är ett riktigt bra kort som kan vara MB material, men jag hade nog börjat med att köra tre och samtliga i brädan om jag inte visste att metat var väldigt tjockt med Combo-spelare. Thoughtseize + Surgical Extraction kan döda rätt många lekar redan runda ett, men att betala 4 liv för att bli av med några Lightning Bolt är inte så kul.

Vill också hålla med ovanstående om Liliana of the Veil som ett riktigt kraftpaket. Hon har vunnit mig många spel, håller motståndaren i topdeck mode och kan t.o.m spränga upp en Leyline of Sanctity med sin ultimate.

Bästa reanimeringstargeten borde väl vara Griselbrand?

Sist men inte minst, är Anguished Unmaking tillräckligt bra för modern? Är ju rätt gött att kunna paja enchants och artefakter redan i MB.

Förlåt mig men hur spränger Liliana en sanctity i spel?

Fel av mig.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 19:42:01, 28/5 -16
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!