Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 666 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Hjälp med översättning av text... Post Kanada till Sverige. ...
Posten strular till det rejält, 2000 paket försvunna!
Senast läst: 08:16:22, 25/4 -24. Läst 6254 gånger.
Plague_Spitter

Dimir
MEDLEM
@svm s. 30/6 -10

15 rubriker
470 svar

21. Eh, jo, självklart krävdes "om... 19:17:00, 28/4 -16  
Pulkan skrev 18:24, 28/4 -16
Powerload skrev 18:10, 28/4 -16 PostNord är gamla Posten grabbar. Det här har ingenting med privatiseringar att göra :P

Det är ju en sammanslagning av svenska posten och danska posten, inte helt orimligt att omstrukturering i företaget krävdes när de gick ihop.

Eh, jo, självklart krävdes "omstrukturering" minst sagt.

Konsekvenserna får vi leva med just nu.
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

22. Jo men PostNord ägs utav bara ... 07:19:53, 29/4 -16  
Jo men PostNord ägs utav bara svenska staten(60%) och danska staten(40%). Förstår inte var privatisering kommer in i bilden alls.

Däremot så är jag sjukt irriterad på privatiseringen av sjukvården där de flesta ställena bekostas uteslutande utav skattepengar. Där de får schabloner per patient och tar alltså ut en grov marginal på att avvisa multisjuka eller folk som behöver åtgärder då och då, där de tar ut marginaler genom att skicka sina prover via postgången till laboratorier i Stockholm, Göteborg eller Malmö(och ignorerar i att prover ska få så optimala förhållanden som möjligt). Så de utläggen håller jag med om.

Men om vi går tillbaka. Jag har aldrig varit med om att Posten eller Postnord har slarvat bort ett brev/paket, men ibland tar de orimligt lång tid(ibland orimligt kort också, 12 timmar från Göteborg till postombud i Sundsvall är sinnes!) och de är jävligt trassliga att ha att göra med när man har beställt hempaket eller de tar över ett dörr-till-dörr-paket från utlandet. Dessutom nu när man har porttelefon som är kopplad till mobiltelefonen(så även om jag inte är hemma så kan de få kontakt med mig) så har man fått skrika ut en stackars tjej på kundtjänsten som vill att man ska betala extra och befinna sig hemma inom ett snävare intervall än innan för att den late postmannen bestämde sig för att bara ticka i att ingen var hemma för att en inte låg rätt i rutten.

Sedan har de även hänt att man beställt paket från utlandet där det är DPD i villkoren för frakten, av någon anledning så har Postnord bestämt sig för att DPD(även från utlandet) inte delas ut till privatpersoner, så de låter de ligga kvar på postterminalen ett extra dygn innan de körs ut till postombudet. Trots att de stämplade in paketet som tillhörande privatperson innan lastbilen till postombuden går iväg(har appen med push-notifikationer om var ett paket är nånstans som fungerar utomordentligt).
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

23. Privatiseringar är ett jävla o... 09:13:45, 29/4 -16  
ImpossibleFFS skrev 07:19, 29/4 -16 Jo men PostNord ägs utav bara svenska staten(60%) och danska staten(40%). Förstår inte var privatisering kommer in i bilden alls.

Däremot så är jag sjukt irriterad på privatiseringen av sjukvården där de flesta ställena bekostas uteslutande utav skattepengar. Där de får schabloner per patient och tar alltså ut en grov marginal på att avvisa multisjuka eller folk som behöver åtgärder då och då, där de tar ut marginaler genom att skicka sina prover via postgången till laboratorier i Stockholm, Göteborg eller Malmö(och ignorerar i att prover ska få så optimala förhållanden som möjligt). Så de utläggen håller jag med om.

Men om vi går tillbaka. Jag har aldrig varit med om att Posten eller Postnord har slarvat bort ett brev/paket, men ibland tar de orimligt lång tid(ibland orimligt kort också, 12 timmar från Göteborg till postombud i Sundsvall är sinnes!) och de är jävligt trassliga att ha att göra med när man har beställt hempaket eller de tar över ett dörr-till-dörr-paket från utlandet. Dessutom nu när man har porttelefon som är kopplad till mobiltelefonen(så även om jag inte är hemma så kan de få kontakt med mig) så har man fått skrika ut en stackars tjej på kundtjänsten som vill att man ska betala extra och befinna sig hemma inom ett snävare intervall än innan för att den late postmannen bestämde sig för att bara ticka i att ingen var hemma för att en inte låg rätt i rutten.

Sedan har de även hänt att man beställt paket från utlandet där det är DPD i villkoren för frakten, av någon anledning så har Postnord bestämt sig för att DPD(även från utlandet) inte delas ut till privatpersoner, så de låter de ligga kvar på postterminalen ett extra dygn innan de körs ut till postombudet. Trots att de stämplade in paketet som tillhörande privatperson innan lastbilen till postombuden går iväg(har appen med push-notifikationer om var ett paket är nånstans som fungerar utomordentligt).

Privatiseringar är ett jävla ofog och oftast värre för en verksamhet än att lägga ned den helt, särskilt när det gäller gemensamhetsbrancher som vård, transport, säkerhet och krishantering, men som du säger, PostNord är inte privatiserat :P
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
Burrito
MEDLEM
Lund
@svm s. 28/12 -03

89 rubriker
2204 svar

24. Jag saknar Televerket.... 11:11:10, 29/4 -16  
Jag saknar Televerket.
SteffeB

Izzet
MEDLEM
Halmstad
@svm s. 1/11 -04

28 rubriker
97 svar

25. +1... 16:48:05, 29/4 -16  
Burrito skrev 11:11, 29/4 -16 Jag saknar Televerket.

+1
 
//MVH Vinterbjörk, regelfråga svararen i natten.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

26. Tack för den Postnord! inte... 18:55:54, 29/4 -16  
Tack för den Postnord!

inte samma klang
 
Vill du engagera dig i SvM? Hjälp oss sprida SvenskaMagic över landet:
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!