Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
CASUAL Bygga lek och lära ungar att s... Vill bygga en draklek ...
Tips på min nuvarande ramplek? :)
Senast läst: 01:50:28, 22/4 -24. Läst 2247 gånger.
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

Tips på min nuvarande ramplek? :) 16:32:29, 18/4 -16  
Kom gärna med förslag på uppgraderingar för min ramplek. Spelar helst med kort som passar för "modern", inga bannade kort osv.

Är van vid att spela ramp och funderar ständigt på uppgraderingar. Jag är medveten om att länderna är ganska veka men jag ville helt enkelt skaffa alla biffiga creatures före alla tråkiga dyra lands! :P

//EDIT

Har gjort ett par ändringar i leken som ni kan se nedan (och har även lärt mig hur man länkar nu!)

Grön/Röd/Vit Ramplek

Vintage / Casual

Av: MtgBermrad
16:17, 18/4 -16

MtgBermrad kommenterar:
Min nuvarande ramp-lek

Decket är inspirerat ifrån min Ramp-lek ifrån "Magic duels" på Steam där jag lirar samma färger men liknande ramp-creatures.

Tryck gärna på "spoiler" nedan för att se mina kommentarer om korten.

Spoiler:



Gatecreeper Vine

En 0/2 defender som "fetchar" valfritt basic land när den kommer in på Battlefield. Bra på att blocka 1-power creatures. Går att byta ut mot Sakura-Tribe Elder eller Viridian Emissary om man hellre vill ha 2 power. Dock är sist-nämnda inte lika pålitlig.


Elvish visionary

Billig card-draw som är bra på att blockera aggro-creatures med 1 toughness. Bidrar också till att skapa mer mana med Xenagos, the reveler. Väljer man att köra med Evolutionary leap så är det en bra creature att saca.


Nissa's pilgrimage

Ett bra kort för att få ut stora creatures snabbare. Har bra synergi med Oran-Rief Hydra men går att byta ut mot Cultivate.


Nissa's Renewal

Har bra synergi med Oran-Rief Hydra. Ett bra sätt att få liv på samtidigt som man får ut fler lands. Bidrar ofta till att få ut Ulamog, the ceaseless hunger tidigt.


Kessig wolf run

Smidigt sätt att få "Trample". Förhindrar att motståndaren blockerar all damage med småcreatures. Fungerar utmärkt att aktivera för att ge en creature mer power när man attakerar/blockar. Fungerar dock inte med Gaea's Revenge dessvärre.


From beyond

Väldigt bra kort som hjälper till att få ut stora creatures tidigt. Kan sacrificas för att fetcha Ulamog, the ceaseless hunger.


Planar outburst/end hostilities

Rensar bordet. end hostilities är bra om motståndaren har equipment eller särskilda enchantments.


Rolling Thunder

Vad skall man göra med all överflödig mana egentligen?! Tja, du kan ju alltid slänga lite damage här, lite där, och resten i ansiktet på motståndaren.


radiant flames

Perfekt om du möter många småcreatures med upp till 3 toughness. Rätt bra board-wipe och eftersom vi har många biffiga creatures så är det oftast motståndaren som tar mest stryk. Kan bytas ut ifrån något annat ifrån sideboard om nödvändigt.


Zendikar Incarnate

Finns egentligen ingen anledning att INTE spela detta kort, då leken går ut på att ha många lands ute. 4-cost som ofta har över 10 power. Fungerar utmärkt med Kessig wolf run som ett win-condition.


Gaea's Revenge

Försöker din motståndare sätta käppar i hjulen på dig? Tur att du har Gaea! Väldigt stark då den har Haste, men kan bytas ut vid behov.


Ulamog, the ceaseless hunger

Ett utav mina favoritkort. Fungerar väldigt bra med Kessig wolf run.


Xenagos, the reveler

Kan antingen skapa 2/2 tokens med Haste eller helt enkelt skapa mer mana.


Nissa, voice of zendikar

Väldigt bra Planeswalker som har stor chans att överleva då man kan skapa 0/1 plants att blocka med.


Oran-Rief Hydra

Blir starkare varje gång man spelar länder. Speciellt bra när man spelar gröna skogar. Kommer troligtvis att ersätta dessa med Ulvenwald Hydras istället.
Kategori: Casual
Format: VintageStorlek: 62 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
832:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]200039[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
Uppdaterad: 13:16:02, 22/4 -16

Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

1. Länkar åt dig. [deck]200039... 16:52:39, 18/4 -16  
Länkar åt dig.

Grön/Röd/Vit Ramplek

Vintage / Casual

Av: MtgBermrad
16:17, 18/4 -16

MtgBermrad kommenterar:
Min nuvarande ramp-lek

Decket är inspirerat ifrån min Ramp-lek ifrån "Magic duels" på Steam där jag lirar samma färger men liknande ramp-creatures.

Tryck gärna på "spoiler" nedan för att se mina kommentarer om korten.

Spoiler:



Gatecreeper Vine

En 0/2 defender som "fetchar" valfritt basic land när den kommer in på Battlefield. Bra på att blocka 1-power creatures. Går att byta ut mot Sakura-Tribe Elder eller Viridian Emissary om man hellre vill ha 2 power. Dock är sist-nämnda inte lika pålitlig.


Elvish visionary

Billig card-draw som är bra på att blockera aggro-creatures med 1 toughness. Bidrar också till att skapa mer mana med Xenagos, the reveler. Väljer man att köra med Evolutionary leap så är det en bra creature att saca.


Nissa's pilgrimage

Ett bra kort för att få ut stora creatures snabbare. Har bra synergi med Oran-Rief Hydra men går att byta ut mot Cultivate.


Nissa's Renewal

Har bra synergi med Oran-Rief Hydra. Ett bra sätt att få liv på samtidigt som man får ut fler lands. Bidrar ofta till att få ut Ulamog, the ceaseless hunger tidigt.


Kessig wolf run

Smidigt sätt att få "Trample". Förhindrar att motståndaren blockerar all damage med småcreatures. Fungerar utmärkt att aktivera för att ge en creature mer power när man attakerar/blockar. Fungerar dock inte med Gaea's Revenge dessvärre.


From beyond

Väldigt bra kort som hjälper till att få ut stora creatures tidigt. Kan sacrificas för att fetcha Ulamog, the ceaseless hunger.


Planar outburst/end hostilities

Rensar bordet. end hostilities är bra om motståndaren har equipment eller särskilda enchantments.


Rolling Thunder

Vad skall man göra med all överflödig mana egentligen?! Tja, du kan ju alltid slänga lite damage här, lite där, och resten i ansiktet på motståndaren.


radiant flames

Perfekt om du möter många småcreatures med upp till 3 toughness. Rätt bra board-wipe och eftersom vi har många biffiga creatures så är det oftast motståndaren som tar mest stryk. Kan bytas ut ifrån något annat ifrån sideboard om nödvändigt.


Zendikar Incarnate

Finns egentligen ingen anledning att INTE spela detta kort, då leken går ut på att ha många lands ute. 4-cost som ofta har över 10 power. Fungerar utmärkt med Kessig wolf run som ett win-condition.


Gaea's Revenge

Försöker din motståndare sätta käppar i hjulen på dig? Tur att du har Gaea! Väldigt stark då den har Haste, men kan bytas ut vid behov.


Ulamog, the ceaseless hunger

Ett utav mina favoritkort. Fungerar väldigt bra med Kessig wolf run.


Xenagos, the reveler

Kan antingen skapa 2/2 tokens med Haste eller helt enkelt skapa mer mana.


Nissa, voice of zendikar

Väldigt bra Planeswalker som har stor chans att överleva då man kan skapa 0/1 plants att blocka med.


Oran-Rief Hydra

Blir starkare varje gång man spelar länder. Speciellt bra när man spelar gröna skogar. Kommer troligtvis att ersätta dessa med Ulvenwald Hydras istället.
Kategori: Casual
Format: VintageStorlek: 62 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
832:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]200039[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Uppdaterad: 16:52:52, 18/4 -16
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

2. Nice! +1... 17:04:37, 18/4 -16  
Nice! +1
 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
Viggi

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 9/5 -05

20 rubriker
38 svar

3. Ser kul ut, men känns de vita ... 17:06:45, 18/4 -16  
Ser kul ut, men känns de vita korten nödvändiga? Leken hade ju blivit stabilare med bara två färger, så behöver du inte ha lika många länder som kommer in tappade. Radiant Flames blir ju visserligen sämre, men det finns ju andra kort med liknande effekt i så fall (tex Anger of the Gods eller Pyroclasm). Det var min initiala tanke i alla fall :)
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

4. Både ja och nej! Det är någon ... 17:22:46, 18/4 -16  
Viggi skrev 17:06, 18/4 -16 Ser kul ut, men känns de vita korten nödvändiga? Leken hade ju blivit stabilare med bara två färger, så behöver du inte ha lika många länder som kommer in tappade. Radiant Flames blir ju visserligen sämre, men det finns ju andra kort med liknande effekt i så fall (tex Anger of the Gods eller Pyroclasm). Det var min initiala tanke i alla fall :)

Både ja och nej! Det är någon sorts trygghet jag finner i att veta att jag kan ha en board wipe med End Hostilities (som jag vill ersätta med Planar Outburst eller Day of Judgment )

Det är lite av ett problem just med dem vita färgerna, kan möjligtvis skippa alla dual lands med vit färg och ersätta med röd/gröna och bara fetcha plains med Gatecreeper Vine och diverse andra fetch effekter...

Om du möjligtvis har några förslag på ett substitut för End Hostilities så kan det absolut göra decket stabilare :)
 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
Viggi

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 9/5 -05

20 rubriker
38 svar

5. Givetvis, problemet är ju att ... 19:56:12, 18/4 -16  
Givetvis, problemet är ju att de är dubbel-vita, så du måste spela en del vita länder. Så länder som Jungle Shrine blir ju väldigt starka.

Ska du ha tre färger tror jag dock mer på t.ex. Rampant Growth och Cultivate än Nissa's Pilgrimage, då de kan hämta alla färger du behöver :)
Och då istället se till att du har fler länder som ger grön mana, för det är ju vad du behöver mest av och tidigast.

Lycka till! :D

Uppdaterad: 19:56:58, 18/4 -16
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

6. Nissa's Pilgrimage hämtar iofs... 21:06:06, 18/4 -16  
Nissa's Pilgrimage hämtar iofs. bara basic Forest. ;) Bättre med Kodama's Reach eller Cultivate. Eller Farseek.
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

7. Ska nog testa cultivate :) Bru... 23:02:15, 18/4 -16  
Bjorn skrev 21:06, 18/4 -16 Nissa's Pilgrimage hämtar iofs. bara basic Forest. ;) Bättre med Kodama's Reach eller Cultivate. Eller Farseek.

Ska nog testa cultivate :) Brukar sällan trigga spell-mastery på Pilgrimage och kan få ett starkare early game med cultivate :D

skriver ifrån mobil så orkar ej tagga korten
 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

8. Köpte Rampant Growth ifrån ngn... 23:14:09, 18/4 -16  
Viggi skrev 19:56, 18/4 -16 Givetvis, problemet är ju att de är dubbel-vita, så du måste spela en del vita länder. Så länder som Jungle Shrine blir ju väldigt starka.

Ska du ha tre färger tror jag dock mer på t.ex. Rampant Growth och Cultivate än Nissa's Pilgrimage, då de kan hämta alla färger du behöver :)
Och då istället se till att du har fler länder som ger grön mana, för det är ju vad du behöver mest av och tidigast.

Lycka till! :D

Köpte Rampant Growth ifrån ngn snubbe här på SvM så får testa dem! Sugen på lite större creatures dock, funderar på att slänga in x2 Primordial Hydra och ngn Ulvenwald Hydra
 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

9. Jag har alltid varit väldigt f... 10:07:51, 19/4 -16  
Jag har alltid varit väldigt förtjust i Harrow. Crucible of Worlds kanske kan vara bra? Kör fler fetchar, kanske någon Azusa, Lost but Seeking? Oracle of Mul Daya?
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
Uppdaterad: 10:08:19, 19/4 -16
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

10. wow! coola kort men tycker Har... 11:00:51, 19/4 -16  
karhart skrev 10:07, 19/4 -16 Jag har alltid varit väldigt förtjust i Harrow. Crucible of Worlds kanske kan vara bra? Kör fler fetchar, kanske någon Azusa, Lost but Seeking? Oracle of Mul Daya?

wow! coola kort men tycker Harrow passar bättre med landfall. Har planer på ett landfall och ska komma ihåg denna combon då (även om den var något dyr i pris) :)

EDIT: (Combon var dyr, menar jag alltså, inte Harrow )
 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
Uppdaterad: 14:40:50, 19/4 -16
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

11. Vill du verkligen spela Radian... 11:04:55, 19/4 -16  
Vill du verkligen spela Radiant Flames och andra sweepers när du själv har smågubbar? Är det inte bättre att spela t.ex. Llanowar Elves eller liknanden då? Eller Birds of Paradise?

Jag tipsar också om Nykthos, Shrine to Nyx.

Uppdaterad: 11:06:13, 19/4 -16
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

12. Radiant Flames är lite utav en... 14:39:25, 19/4 -16  
Bjorn skrev 11:04, 19/4 -16 Vill du verkligen spela Radiant Flames och andra sweepers när du själv har smågubbar? Är det inte bättre att spela t.ex. Llanowar Elves eller liknanden då? Eller Birds of Paradise?

Jag tipsar också om Nykthos, Shrine to Nyx.

Radiant Flames är lite utav en tillfällighet då jag dagligen spelar mot flickvännen som enbart lirar Allies och min polare ifrån jobbet lirar en zombie-lek med många små creatures. Man får ju anpassa sig efter köksbordsmetan och den består just nu utav småcreatures.

Mina mindre creatures är inte särskilt viktiga, så jag blockar med dem för att "fördröja" tiden lite så att mina större creatures kan komma ut och endå hålla uppe liv-nivån över en acceptabel tröskel. (plus att dem tillför något direkt när man lägger ut dem)

Nykthos, Shrine to Nyx lägger jag in på "önskelistan" och Birds of Paradise ligger där sedan länge :D ska införskaffa någon gång.
 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
Uppdaterad: 14:41:42, 19/4 -16
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

13. Detta är varför köksbordet är ... 10:16:04, 20/4 -16  
MtgBermrad skrev 14:39, 19/4 -16
Bjorn skrev 11:04, 19/4 -16 Vill du verkligen spela Radiant Flames och andra sweepers när du själv har smågubbar? Är det inte bättre att spela t.ex. Llanowar Elves eller liknanden då? Eller Birds of Paradise?

Jag tipsar också om Nykthos, Shrine to Nyx.

Radiant Flames är lite utav en tillfällighet då jag dagligen spelar mot flickvännen som enbart lirar Allies och min polare ifrån jobbet lirar en zombie-lek med många små creatures. Man får ju anpassa sig efter köksbordsmetan och den består just nu utav småcreatures.

Mina mindre creatures är inte särskilt viktiga, så jag blockar med dem för att "fördröja" tiden lite så att mina större creatures kan komma ut och endå hålla uppe liv-nivån över en acceptabel tröskel. (plus att dem tillför något direkt när man lägger ut dem)

Nykthos, Shrine to Nyx lägger jag in på "önskelistan" och Birds of Paradise ligger där sedan länge :D ska införskaffa någon gång.

Detta är varför köksbordet är en hemsk plats att spela magic på :p
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

14. Spelar ett väldigt snarlikt de... 12:23:27, 20/4 -16  
Powerload skrev 10:16, 20/4 -16
MtgBermrad skrev 14:39, 19/4 -16
Bjorn skrev 11:04, 19/4 -16 Vill du verkligen spela Radiant Flames och andra sweepers när du själv har smågubbar? Är det inte bättre att spela t.ex. Llanowar Elves eller liknanden då? Eller Birds of Paradise?

Jag tipsar också om Nykthos, Shrine to Nyx.

Radiant Flames är lite utav en tillfällighet då jag dagligen spelar mot flickvännen som enbart lirar Allies och min polare ifrån jobbet lirar en zombie-lek med många små creatures. Man får ju anpassa sig efter köksbordsmetan och den består just nu utav småcreatures.

Mina mindre creatures är inte särskilt viktiga, så jag blockar med dem för att "fördröja" tiden lite så att mina större creatures kan komma ut och endå hålla uppe liv-nivån över en acceptabel tröskel. (plus att dem tillför något direkt när man lägger ut dem)

Nykthos, Shrine to Nyx lägger jag in på "önskelistan" och Birds of Paradise ligger där sedan länge :D ska införskaffa någon gång.

Detta är varför köksbordet är en hemsk plats att spela magic på :p

Spelar ett väldigt snarlikt deck på Magic duels (steam) med bättre lands och det fungerar bra :) Men inte mot alla lekar givetvis. Lite skillnad dock då det endast finns 4 expansioner på duels men man får ju börja någonstand...
 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

15. Jag menar att det är lite fult... 13:03:23, 20/4 -16  
MtgBermrad skrev 12:23, 20/4 -16
Powerload skrev 10:16, 20/4 -16
MtgBermrad skrev 14:39, 19/4 -16
Bjorn skrev 11:04, 19/4 -16 Vill du verkligen spela Radiant Flames och andra sweepers när du själv har smågubbar? Är det inte bättre att spela t.ex. Llanowar Elves eller liknanden då? Eller Birds of Paradise?

Jag tipsar också om Nykthos, Shrine to Nyx.

Radiant Flames är lite utav en tillfällighet då jag dagligen spelar mot flickvännen som enbart lirar Allies och min polare ifrån jobbet lirar en zombie-lek med många små creatures. Man får ju anpassa sig efter köksbordsmetan och den består just nu utav småcreatures.

Mina mindre creatures är inte särskilt viktiga, så jag blockar med dem för att "fördröja" tiden lite så att mina större creatures kan komma ut och endå hålla uppe liv-nivån över en acceptabel tröskel. (plus att dem tillför något direkt när man lägger ut dem)

Nykthos, Shrine to Nyx lägger jag in på "önskelistan" och Birds of Paradise ligger där sedan länge :D ska införskaffa någon gång.

Detta är varför köksbordet är en hemsk plats att spela magic på :p

Spelar ett väldigt snarlikt deck på Magic duels (steam) med bättre lands och det fungerar bra :) Men inte mot alla lekar givetvis. Lite skillnad dock då det endast finns 4 expansioner på duels men man får ju börja någonstand...

Jag menar att det är lite fult att bygga en lek som specifikt förstör för leken ens polare spelar :P
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

16. hahaha ja det har du rätt i. M... 13:32:23, 20/4 -16  
Powerload skrev 13:03, 20/4 -16
MtgBermrad skrev 12:23, 20/4 -16
Powerload skrev 10:16, 20/4 -16
MtgBermrad skrev 14:39, 19/4 -16
Bjorn skrev 11:04, 19/4 -16 Vill du verkligen spela Radiant Flames och andra sweepers när du själv har smågubbar? Är det inte bättre att spela t.ex. Llanowar Elves eller liknanden då? Eller Birds of Paradise?

Jag tipsar också om Nykthos, Shrine to Nyx.

Radiant Flames är lite utav en tillfällighet då jag dagligen spelar mot flickvännen som enbart lirar Allies och min polare ifrån jobbet lirar en zombie-lek med många små creatures. Man får ju anpassa sig efter köksbordsmetan och den består just nu utav småcreatures.

Mina mindre creatures är inte särskilt viktiga, så jag blockar med dem för att "fördröja" tiden lite så att mina större creatures kan komma ut och endå hålla uppe liv-nivån över en acceptabel tröskel. (plus att dem tillför något direkt när man lägger ut dem)

Nykthos, Shrine to Nyx lägger jag in på "önskelistan" och Birds of Paradise ligger där sedan länge :D ska införskaffa någon gång.

Detta är varför köksbordet är en hemsk plats att spela magic på :p

Spelar ett väldigt snarlikt deck på Magic duels (steam) med bättre lands och det fungerar bra :) Men inte mot alla lekar givetvis. Lite skillnad dock då det endast finns 4 expansioner på duels men man får ju börja någonstand...

Jag menar att det är lite fult att bygga en lek som specifikt förstör för leken ens polare spelar :P

hahaha ja det har du rätt i. Men flickvännen kör Aligned Hedron Network så det blir oftast rätt jämt. Kontring mot kontring du vet :)
 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

17. Uppdaterade leken lite. Skrev ... 11:09:57, 22/4 -16  
Uppdaterade leken lite. Skrev i infon vad jag tog ut / in :)

Grön/Röd/Vit Ramplek

Vintage / Casual

Av: MtgBermrad
16:17, 18/4 -16

MtgBermrad kommenterar:
Min nuvarande ramp-lek

Decket är inspirerat ifrån min Ramp-lek ifrån "Magic duels" på Steam där jag lirar samma färger men liknande ramp-creatures.

Tryck gärna på "spoiler" nedan för att se mina kommentarer om korten.

Spoiler:



Gatecreeper Vine

En 0/2 defender som "fetchar" valfritt basic land när den kommer in på Battlefield. Bra på att blocka 1-power creatures. Går att byta ut mot Sakura-Tribe Elder eller Viridian Emissary om man hellre vill ha 2 power. Dock är sist-nämnda inte lika pålitlig.


Elvish visionary

Billig card-draw som är bra på att blockera aggro-creatures med 1 toughness. Bidrar också till att skapa mer mana med Xenagos, the reveler. Väljer man att köra med Evolutionary leap så är det en bra creature att saca.


Nissa's pilgrimage

Ett bra kort för att få ut stora creatures snabbare. Har bra synergi med Oran-Rief Hydra men går att byta ut mot Cultivate.


Nissa's Renewal

Har bra synergi med Oran-Rief Hydra. Ett bra sätt att få liv på samtidigt som man får ut fler lands. Bidrar ofta till att få ut Ulamog, the ceaseless hunger tidigt.


Kessig wolf run

Smidigt sätt att få "Trample". Förhindrar att motståndaren blockerar all damage med småcreatures. Fungerar utmärkt att aktivera för att ge en creature mer power när man attakerar/blockar. Fungerar dock inte med Gaea's Revenge dessvärre.


From beyond

Väldigt bra kort som hjälper till att få ut stora creatures tidigt. Kan sacrificas för att fetcha Ulamog, the ceaseless hunger.


Planar outburst/end hostilities

Rensar bordet. end hostilities är bra om motståndaren har equipment eller särskilda enchantments.


Rolling Thunder

Vad skall man göra med all överflödig mana egentligen?! Tja, du kan ju alltid slänga lite damage här, lite där, och resten i ansiktet på motståndaren.


radiant flames

Perfekt om du möter många småcreatures med upp till 3 toughness. Rätt bra board-wipe och eftersom vi har många biffiga creatures så är det oftast motståndaren som tar mest stryk. Kan bytas ut ifrån något annat ifrån sideboard om nödvändigt.


Zendikar Incarnate

Finns egentligen ingen anledning att INTE spela detta kort, då leken går ut på att ha många lands ute. 4-cost som ofta har över 10 power. Fungerar utmärkt med Kessig wolf run som ett win-condition.


Gaea's Revenge

Försöker din motståndare sätta käppar i hjulen på dig? Tur att du har Gaea! Väldigt stark då den har Haste, men kan bytas ut vid behov.


Ulamog, the ceaseless hunger

Ett utav mina favoritkort. Fungerar väldigt bra med Kessig wolf run.


Xenagos, the reveler

Kan antingen skapa 2/2 tokens med Haste eller helt enkelt skapa mer mana.


Nissa, voice of zendikar

Väldigt bra Planeswalker som har stor chans att överleva då man kan skapa 0/1 plants att blocka med.


Oran-Rief Hydra

Blir starkare varje gång man spelar länder. Speciellt bra när man spelar gröna skogar. Kommer troligtvis att ersätta dessa med Ulvenwald Hydras istället.
Kategori: Casual
Format: VintageStorlek: 62 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
832:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]200039[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.
Uppdaterad: 11:10:17, 22/4 -16
MtgBermrad
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 20/3 -16

5 rubriker
24 svar

18. ... 11:12:18, 22/4 -16  

 
Snusar Göteborgs rapė och lever livet.

MaxLof presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Playsets, modern och pioneer!

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

Blood Moon (EX) 101:- Buyout: 250:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Abrupt Decay (EX) 20:- Buyout: 40:-

Exotic Orchard (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Rampaging Ferocidon (EX) 25:- Buyout: 50:-

Rampaging Ferocidon (EX) 25:- Buyout: 50:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!