Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 665 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Hjääääälp med deckbuilding... BR Madness, med Avaricious Dra ...
Feedback på svartvit fusklek :)
Senast läst: 03:08:48, 23/4 -24. Läst 2035 gånger.
MayorMeyer

Simic
MEDLEM
Växjö
@svm s. 6/4 -16

4 rubriker
7 svar

Feedback på svartvit fusklek :) 16:21:37, 16/4 -16  
Tjosan! Jag skulle behöva väldigt mycket tips på en lek jag försöker smäcka ihop. Jag har ingen tidigare erfarenhet av lekbyggande men tanken är att fuska ut Ulamog runda 6~ med Ever After.

Så här ser den ut just nu iaf.



Tack på förhand för kommentarer. :)

PrimaPraetorian

Izzet
MEDLEM
Linköping
@svm s. 21/9 -15

1 rubriker
14 svar

1. Nu har du ju fler creatures oc... 18:15:30, 16/4 -16  
Nu har du ju fler creatures och beatdown potential, men om Ever After ska vara ditt win-con borde du nog ha 4 av den och kanske fler mill-outlets and bara Sinister Conoction? + för rolig lek
Patrizzo
MEDLEM
Malmö
@svm s. 21/5 -11

42 rubriker
815 svar

2. Leken har discard-outlets i fo... 18:55:37, 16/4 -16  
Leken har discard-outlets i form av Elusive Tormentor också.

Jag skulle dock lägga in fler win cons, om du vill göra det du skriver med regelbundenhet.
 
Amat, ergo sum

Kiss me I'm Irish
Uppdaterad: 18:57:38, 16/4 -16
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

3. Eftersom din lek bygger på att... 20:52:27, 16/4 -16  
Eftersom din lek bygger på att fördröja motståndarne med en massa removal för att tillslut vinna på Ever After + Ulamog, the Ceaseless Hunger bör du köra 3-4 av varje. Jag hade slopat Avacyn till fördel för två extra Ulamog och tagit bort någon removal för en extra Ever After, då hinner du dra den innan/när du har sex mana samtidigt som det inte är jättestor risk att den blir ett dött kort i din starthand. Kör en fjärde kopia i brädan bara ifall du möter blått (så du snabbt drar en ny om den kontras)

Det är början, det allra viktigaste som du saknar är card draw! När man spelar en reaktiv lek (som jobbar genom att ta bort hot efter att de landat) byter du hela tiden ett av dina kort mot ett av motståndarens. Att du har en massa removal i leken hjälper inte när både din och motståndarens hand är tom och ni top-deckar. För att snabbare nå ditt wincon och ha svar när motståndaren drar nästa hot behöver du något sätt att gaina card-advantage. I modern brukar liknande lekar (syftar här på monosvart kontroll, inte reanimator) köra Dark Confidant i detta syfte. Jag har inte jättekoll på standard, men efter en snabb blick verkar 4 Asylum Visitor eller 4 Read the Bones som en bra idé. Att du plockar ut removal för att göra plats för dem gör ingenting eftersom du kommer att dra fram dina svar snabbare, även om de står för en mindre procent än utan card draw.

Sist men inte minst behöver du något sätt att skydda Ulamog mot studs i brädan, om du möter blått i ditt meta. Det enda som funkar i standard i nuläget är Center Soul.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 12:26:44, 18/4 -16
MayorMeyer

Simic
MEDLEM
Växjö
@svm s. 6/4 -16

4 rubriker
7 svar

4. Tack för alla svar, ska försök... 09:40:23, 17/4 -16  
Tack för alla svar, ska försöka fila ihop detta :)
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

5. Kanske kan vara värt att köra ... 10:08:46, 17/4 -16  
Kanske kan vara värt att köra Center Soul i mainboard tom med tanke på Declaration in Stone. Annars finns ju Pick the Brain som ett svart alternativ som dessutom är mer allsidigt (ta bort studs och exile i förebyggande syfte). Känns nästan bättre än Transgress the Mind eftersom du kan spela Pick the Brain tur 3 och Transgress the Mind bara kan ta bort sånt som motståndaren spelar på tur tre och framåt. Samtidigt finns ju inget som hindrar dig från att köra bägge :) Att ta bort kort från handen har vissa fördelar mot spot-removal eftersom hexproof/protection/indestructible o.s.v. inte spelar roll och motståndaren inte har nån chans att få synergier med triggers och aktiverade abilities.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 10:17:39, 17/4 -16
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

6. Kom ihåg att Ulamogs "exila tv... 11:30:38, 18/4 -16  
Kom ihåg att Ulamogs "exila två grejor" inte funkar när du tar in hen med Ceaseless Hunger, men om du vill vinna på Mill-delen av kortet så är det kanske inte lika relevant, men jag undrar om det inte finns bättre saker att fuska in i spel från graven?
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

7. Gaea's Revenge eller Dragonlor... 12:19:05, 18/4 -16  
Powerload skrev 11:30, 18/4 -16 Kom ihåg att Ulamogs "exila två grejor" inte funkar när du tar in hen med Ceaseless Hunger, men om du vill vinna på Mill-delen av kortet så är det kanske inte lika relevant, men jag undrar om det inte finns bättre saker att fuska in i spel från graven?

Gaea's Revenge eller Dragonlord Atarka är möjliga alternativ men Atarka dör för removal och Ulamog är en säker win på två-tre rundor om han inte Exilas.
 
"Not Gruul? Then die!"
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

8. Gaea's Revenge verkar riktigt ... 12:45:43, 18/4 -16  
Gaea's Revenge verkar riktigt dålig då den inte har trample eller evasion tyvärr, Atarka är ruggigt bra re-animatortarget. Kom ihåg att man får plocka in TVÅ djur med Ever After, så man kan ha mycket roligt där.

Void Winnowerer, Emeria Shepherd och Dragonlord Atarka verkar alla vara mätta saker att fuska upp ur graven, onekligen.
 
Jag vet inte ens om jag spelar magic
Uppdaterad: 12:46:28, 18/4 -16
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

9. Nu när jag sovit på saken verk... 12:51:38, 18/4 -16  
Bloodspawn skrev 10:08, 17/4 -16 Kanske kan vara värt att köra Center Soul i mainboard tom med tanke på Declaration in Stone. Annars finns ju Pick the Brain som ett svart alternativ som dessutom är mer allsidigt (ta bort studs och exile i förebyggande syfte). Känns nästan bättre än Transgress the Mind eftersom du kan spela Pick the Brain tur 3 och Transgress the Mind bara kan ta bort sånt som motståndaren spelar på tur tre och framåt. Samtidigt finns ju inget som hindrar dig från att köra bägge :) Att ta bort kort från handen har vissa fördelar mot spot-removal eftersom hexproof/protection/indestructible o.s.v. inte spelar roll och motståndaren inte har nån chans att få synergier med triggers och aktiverade abilities.

Nu när jag sovit på saken verkar Center Soul som en urkass id'e. Kör på Pick the Brain tillsammans med Transgress the Mind istället så kan du rycka kort som hotar Ulamog eller din reanimeringsspell i förebyggande syfte och kan kolla om motståndaren sitter med svar på hand eller ej. Dessutom har du ju chans på den sjukt goa delirium-effekten eftersom du kör Sinister Concoction. Center Soul kommer bara vara ett dött kort på hand till dess att Ulamog landar, kan inte skydda din reanimeringsspell och tvingar dig att hålla mana uppe. Sist men inte minst kan du stoppa riktiga hat-kort som folk kommer bräda in t.ex. Infinite Obliteration eller Invasive Surgery på detta sätt.
 
"Not Gruul? Then die!"
Uppdaterad: 12:55:57, 18/4 -16
Bloodspawn

Gruul
MEDLEM
Habo
@svm s. 27/3 -15

15 rubriker
706 svar

10. Aha, tänkte inte på det där me... 12:57:36, 18/4 -16  
Powerload skrev 12:45, 18/4 -16 Gaea's Revenge verkar riktigt dålig då den inte har trample eller evasion tyvärr, Atarka är ruggigt bra re-animatortarget. Kom ihåg att man får plocka in TVÅ djur med Ever After, så man kan ha mycket roligt där.

Void Winnowerer, Emeria Shepherd och Dragonlord Atarka verkar alla vara mätta saker att fuska upp ur graven, onekligen.

Aha, tänkte inte på det där med två djur :) Håller med om revenge, ville mest visa på att alternativen inte var så bra. Då tänkte jag dock istället för Ulamog och inte OCKSÅ ;)
 
"Not Gruul? Then die!"
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!