Magic the Gathering
Magic the Gathering34883 medlemmar 630 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Eddie Meduza planeswalker... Vad tycker ni om hela planeswa ...
Paketering
Senast läst: 01:41:21, 18/4 -24. Läst 3782 gånger.
Dimme

Selesnya
MEDLEM
@svm s. 22/8 -09

14 rubriker
211 svar

Paketering 18:02:05, 10/2 -16  
För att börja, så vill jag tacka alla traders på SvM för att de är fenomenala på att packetera för att skydda korten. När jag gick med på denna sida för X år sedan så var det kanske 25% som inte skötte sig, nu är det i princip fläckfritt. Bravo.

Nu tänkte jag dela med mig av något jag själv inte tänkt på.

Hade nyligen en bizz där brevet var vattenskadat 25% rakt igenom samt hade ett stort hål i sig. Detta hål hade penetrerat papperet korten var inlindade i samt även en av plastfickorna vilket resulterade i att 3 av korten blivit lätt vattenskadade. Resten av korten klarade sig vad jag kunde se.

Tips: Lägg de dyra korten i mitten av korten i plastfickorna - så skyddas de bättre. Ev använd perfect fit på riktigt dyra kort för att skydda dem bättre.

Hellnas
MEDLEM
Linköping
@svm s. 9/7 -10

86 rubriker
2416 svar

1. Jag har väl haft otur den sena... 18:06:06, 10/2 -16  
Jag har väl haft otur den senaste tiden då en del av mina bizzar har varit tejp över plastfickans överkant och därmed även skadat korten lätt... Mitt tips är att ta en bit papper och tejpa över denna kant så har man samma stabilitet men undviker skador.
 
Awaken my child and embrace the glory that is your birthright. Know that I am the Overmind; the eternal will of the Swarm.

Tiny Leaders verkar skoj, interna mig så kanske vi kan diskutera det lite.
Lokomotivet
MEDLEM
@svm s. 22/1 -15

14 rubriker
215 svar

2. Inte lika stort problem här ut... 18:07:11, 10/2 -16  
Inte lika stort problem här utan mer via MCM, men vissa använder alldeles för mycket tejp när de packar kort. Man ska inte behöva använda våld/sax för att få ut korten ur paketeringen. Angående vattenskador borde double sleeving vara tillräckligt:)
 
Spelar i bandet Father & Son - lyssna gärna på en låt eller två!
tola

Boros
MODERATOR
Rolfstorp
@svm s. 3/1 -13

80 rubriker
1299 svar

3. +1 har varit ett återkommande ... 18:08:13, 10/2 -16  
Hellnas skrev 18:06, 10/2 -16 Jag har väl haft otur den senaste tiden då en del av mina bizzar har varit tejp över plastfickans överkant och därmed även skadat korten lätt... Mitt tips är att ta en bit papper och tejpa över denna kant så har man samma stabilitet men undviker skador.

+1 har varit ett återkommande problem för mig med.
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

4. Vill gärna passa på och slå et... 18:12:02, 10/2 -16  
Vill gärna passa på och slå ett slag för att ta lite platsfoile och linda in plastfickan i. Väldigt bra för att hålla fuktskador borta. Alla får inte sin post i ett hål i dörren, utan i en liten låda ute i regnet.
 
For Pony! Evil Descended
_bw
MEDLEM
Skara
@svm s. 25/3 -06

37 rubriker
505 svar

5. Har gjor många bizar på sista ... 18:31:20, 10/2 -16  
Har gjor många bizar på sista tiden och det är ofta bra standard på paketeringen, finns ju en gång korten hade åkt ur plastfickan och låg löst i brevet, inte kul det, men det var ju inga dyra kort den gången i alla fall.

Jag brukar ha skyddskort både i och utanpå plastfickan, inte tejpa över toppen utan papper och papper runt. Kör även perfect fit på kort över 50
 
Auktion med Expeditions, Planeswalkers, Ugin, Oath of the gatewatch och mycket mer!
poGDI
MEDLEM
Veberöd
@svm s. 5/7 -14

91 rubriker
947 svar

6. Brö jag packar dyra kort så bl... 19:08:50, 10/2 -16  
Brö jag packar dyra kort så blir det i hardsleeves som jag tejpar igen så även om paketet blir blött så klarar sig korten. Samt att man skyddar mot yttre påverkan bättre/
 
"Why bother play fair when you don't have to." - Chedric Phillips
skallbrand
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 4/9 -05

322 rubriker
6277 svar

7. Anekdot: Minns att jag köpte f... 20:33:29, 10/2 -16  
Anekdot: Minns att jag köpte fyra Tarmogoyf när den var standard(snuskigt dyr då med vad jag minns). Dom låg fria i brevet, inte ens i en hög utan huller om buller liksom. Inga sleeves, inget papper, ingenting. Som tur var ändå i perfekt skick så det var inte mer med det. Men det är svårt att glömma bort, blir fortfarande lite förundrad när jag tänker på det.
 
Hellre leka med elden än elda med leken.
steef
MEDLEM
Gävle
@svm s. 2/4 -07

154 rubriker
3156 svar

8. Påminner om vad jag fick från ... 20:55:39, 10/2 -16  
Lokomotivet skrev 18:07, 10/2 -16 Inte lika stort problem här utan mer via MCM, men vissa använder alldeles för mycket tejp när de packar kort. Man ska inte behöva använda våld/sax för att få ut korten ur paketeringen. Angående vattenskador borde double sleeving vara tillräckligt

Påminner om vad jag fick från nån här på svm i våras. Började ta bort lager på lager av blå eltejp för att försöka komma åt kuvertet under. Grejen var dock att det inte var något kuvert alls, utan hen som skickade hade byggt hela försändelsen av tejp.
 
Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

9. Det går annars att undvika lät... 21:59:09, 10/2 -16  
Hellnas skrev 18:06, 10/2 -16 Jag har väl haft otur den senaste tiden då en del av mina bizzar har varit tejp över plastfickans överkant och därmed även skadat korten lätt... Mitt tips är att ta en bit papper och tejpa över denna kant så har man samma stabilitet men undviker skador.

Det går annars att undvika lätt om man ser till att plastfickan viker sig med tejpen när man tejpar, så det inte är risk att klistret kommer åt korten.
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

10. Perfectfit är så pass billiga ... 22:22:42, 10/2 -16  
Perfectfit är så pass billiga så jag ser inga problem mes att använda de på alla kort jag skickar. Brukar köra 3 perfectsleevade kort i en rejäl plastficka, om färre kort i bizen så packar jag upp plastfickan med crapkort. Blir stabilt och fukttätt. Om de är fler kort så tejpar jag lätt ihop de i buntar med framsidan mot varandra.Sedan tejpar jag fast detta på ett dubbelihopvikt A4 och skickar i såntdär litet kuvert. Foil och dyra kort får perfect fit, plastficka och toploader med ihoptejpad öppning. Lämnar också helst korten på en inomhuspostlåda. :)

Ingen har nämnt några problem än. :)
Nr42

Golgari
MEDLEM
Vittinge
@svm s. 11/8 -04

99 rubriker
1774 svar

11. Ingen risk när du packar kansk... 22:28:47, 10/2 -16  
Bjorn skrev 21:59, 10/2 -16
Hellnas skrev 18:06, 10/2 -16 Jag har väl haft otur den senaste tiden då en del av mina bizzar har varit tejp över plastfickans överkant och därmed även skadat korten lätt... Mitt tips är att ta en bit papper och tejpa över denna kant så har man samma stabilitet men undviker skador.

Det går annars att undvika lätt om man ser till att plastfickan viker sig med tejpen när man tejpar, så det inte är risk att klistret kommer åt korten.

Ingen risk när du packar kanske men det som folk inte tänker på är att det rör sig ganska mycket i posten och att saker då kan ändras under brevets gång samt att man riskerar att få klister på korten när man öppnar och ska ta ut dom.

Skulle helst se att folk slutade använda tejp för att försluta plastfickor, samt drog ner på tejpanvändandet över lag. Relevant video

/V
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

12. + 100 miljoner! Det är ibla... 06:46:59, 11/2 -16  
Lokomotivet skrev 18:07, 10/2 -16 Inte lika stort problem här utan mer via MCM, men vissa använder alldeles för mycket tejp när de packar kort. Man ska inte behöva använda våld/sax för att få ut korten ur paketeringen. Angående vattenskador borde double sleeving vara tillräckligt

+ 100 miljoner!

Det är ibland hysteriskt mycket tejp och man riskerar skada korten pga den infernaliska tejpningen. Skydda mot skada, inte mot inbrott

Uppdaterad: 06:47:12, 11/2 -16
Allan
MEDLEM
@svm s. 5/11 -07

13 rubriker
65 svar

13. Jag brukar packa in plastficko... 08:47:16, 11/2 -16  
Jag brukar packa in plastfickorna i en ruta (eller två) av hushållspapper och sätta gladpack om det hela. Det blir lite stötdämpat av hushållspappret och gladpacken ger extra skydd mot väta och fukt.
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

14. Ingen risk när det åker i post... 09:38:13, 11/2 -16  
Nr42 skrev 22:28, 10/2 -16
Bjorn skrev 21:59, 10/2 -16
Hellnas skrev 18:06, 10/2 -16 Jag har väl haft otur den senaste tiden då en del av mina bizzar har varit tejp över plastfickans överkant och därmed även skadat korten lätt... Mitt tips är att ta en bit papper och tejpa över denna kant så har man samma stabilitet men undviker skador.

Det går annars att undvika lätt om man ser till att plastfickan viker sig med tejpen när man tejpar, så det inte är risk att klistret kommer åt korten.

Ingen risk när du packar kanske men det som folk inte tänker på är att det rör sig ganska mycket i posten och att saker då kan ändras under brevets gång samt att man riskerar att få klister på korten när man öppnar och ska ta ut dom.

Skulle helst se att folk slutade använda tejp för att försluta plastfickor, samt drog ner på tejpanvändandet över lag. Relevant video

/V

Ingen risk när det åker i posten heller, om man gör på rätt sätt.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

15. Bra historier som tas upp. Man... 23:45:40, 11/2 -16  
Bra historier som tas upp. Man skickar kort till köpare, men hur ser slutresultatet ut?

Jag har jobbat mig bort från den tråkiga tejpen då jag själv inte gillar att brottas med den som köpare. Jag föredrar lim.

Man kan använda skyddskort längst ut i fickan. Det är också lätt att fixa en pappskiva från tunn kartong runt korten. Ett tunnt lager papper runt fickan borde ändå hjälpa skydda. Ett vikt kuvert får jag för mig är ett plus, så små kuvert som möjligt för korten verkar vara bättre än större kuvert. Kort som tumlar ut ur fickor verkar så onödigt.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!