Magic the Gathering
Magic the Gathering34893 medlemmar 670 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SHADOWS OVER INNISTRAD Pieces of the Puzzle - Emrakul... Soi spoilers. ...
NYa SOI Spoilers
Senast läst: 10:20:20, 24/4 -24. Läst 6347 gånger.
_bw
MEDLEM
Skara
@svm s. 25/3 -06

37 rubriker
505 svar

NYa SOI Spoilers 11:12:13, 9/2 -16  
Stora bilder, så ligger i spoilertagen.


Spoiler:




links till dem:
1
2
3



Vad tycker ni?

Lightning Axe!
 
:]
Uppdaterad: 11:18:00, 9/2 -16

ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

1. Jag gillar vargar. Trevligt, t... 11:16:07, 9/2 -16  
Jag gillar vargar. Trevligt, trevligt
 
"Drog inga land"
TobiasKullberg
MEDLEM
Växjö
@svm s. 12/1 -15

9 rubriker
131 svar

2. Trevligt att Magmatic Chasm få... 11:16:28, 9/2 -16  
Trevligt att Magmatic Chasm får sin livslängd i Standard förlängd nu när min babe Icy Blast snart roterar ut.
 
Never go full retard.
Daqqer
MEDLEM
Borlänge
@svm s. 12/6 -04

84 rubriker
522 svar

3. Lightning Axe och Madness... T... 11:58:30, 9/2 -16  
Lightning Axe och Madness... This is Madness!
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

4. Håller tummarna för en One wit... 11:59:32, 9/2 -16  
Håller tummarna för en One with Nothing reprint, helst som uncommon då
 
Sugen på att byta upp dina EDH rares och foils mot modern- eller legacybilder m.m.?
I så fall är PucaTrade för dig!
Använd gärna min referrallänk, PMa gärna om du har frågor!
Williama
MEDLEM
Falköping
@svm s. 14/11 -08

64 rubriker
528 svar

5. Shamble Hand var ett coolt kor... 12:10:05, 9/2 -16  
Shamble Hand var ett coolt kort! Synd att den inte är i instant speed ;)
 
Återigen tillbaks här i Magic, jobbar tappert för att återbygga vår fina community i Ystad - vill du vara med? PM!
Streamar mtgo 24/7, dock utan mic & på en laggig setup liggandes i sängen.
"Jag redirect:ar ditt armbandsur till min spellskite. Sen scoopar jag." Varpå han hastigt plockar upp både kort och klocka, och lämnar lokalen.
Landgraf
3-KORTSKUNG
ETERNALKUNGEN 2012
Linköping
@svm s. 2/11 -02

103 rubriker
2665 svar

6. Dra kort och otappa länder, va... 12:14:02, 9/2 -16  
Dra kort och otappa länder, vad kan gå fel?
Steamliner
MEDLEM
@svm s. 7/9 -13

34 rubriker
538 svar

7. Tamiyo mention i flavortexten.... 12:17:59, 9/2 -16  
Tamiyo mention i flavortexten. Vågar vi hoppas på en ny?
 
Reprinta Back to Basics!
För övrigt anser jag att Staffanstorp bör förstöras.
_bw
MEDLEM
Skara
@svm s. 25/3 -06

37 rubriker
505 svar

8. Jag hoppas på en bra Tibalt, o... 12:19:54, 9/2 -16  
Jag hoppas på en bra Tibalt, och nya Sorin & Nahiri
 
Auktion med Expeditions, Planeswalkers, Ugin, Oath of the gatewatch och mycket mer!
Nixxan

Azorius
MEDLEM
Umeå
@svm s. 3/11 -03

190 rubriker
1793 svar

9. Märks att Wizards lyckats bra ... 12:53:43, 9/2 -16  
Märks att Wizards lyckats bra med att förhindra dessa läckor. :)
 
w0rd
Advena
MEDLEM
Luleå
@svm s. 16/3 -09

54 rubriker
965 svar

10. Börjar bli dags att öppna ett ... 13:39:58, 9/2 -16  
Börjar bli dags att öppna ett svm center nästan va? :D
 
"Only the heroic and the mad follow Mountain Goat trails."
...so what does that make me? I do it for a living ;)

Bor du nånstans i närheten av Luleå och vill ha fler att lira med?
Kolla in www.lulemagic.se så ses vi snart! :D
sebas3n

Dimir
MEDLEM
Högsby
@svm s. 18/9 -12

49 rubriker
395 svar

11. tråkig att den är inte instant... 13:56:30, 9/2 -16  
Landgraf skrev 12:14, 9/2 -16 Dra kort och otappa länder, vad kan gå fel?

tråkig att den är inte instant
sebas3n

Dimir
MEDLEM
Högsby
@svm s. 18/9 -12

49 rubriker
395 svar

12. får svenskamagic visa ickeoffi... 14:00:35, 9/2 -16  
Advena skrev 13:39, 9/2 -16 Börjar bli dags att öppna ett svm center nästan va?

får svenskamagic visa ickeofficella spoiler utan bli stämda av wizards? det känns wizard kommer ta i med hårdhandskarna angående läckorna
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

13. Förlorar eller vinner Wizards ... 14:10:12, 9/2 -16  
Förlorar eller vinner Wizards på läckor? Läckor borde väl skapa hype och diskussion som triggar köp och dylikt?
 
"Drog inga land"
_bw
MEDLEM
Skara
@svm s. 25/3 -06

37 rubriker
505 svar

14. Det märktes att de inte gillad... 14:30:31, 9/2 -16  
ztrider skrev 14:10, 9/2 -16 Förlorar eller vinner Wizards på läckor? Läckor borde väl skapa hype och diskussion som triggar köp och dylikt?

Det märktes att de inte gillade förra läckan för OGW när kozilek spoilades för communityn blev förvirrad och alla spekulerade i vad manakostnaden betydde, vilket gjorde att de inte kunda reveala och förklara som de själva ville.

Hade ju varit mycket mindre missförstånd och förvirring om wizards fick spoila själva. Dessutom så har ju dom avtal med sidor att spoila kort vilket ger hype både för magic och sidorna då det når ut till så många fler än om det spoilas på reddit eller liknande.

Så jag skulle säga att det blir en förlust, kanske inte märkbar, men blir nog bättre för dem om de får göra det i egen takt.
 
Auktion med Expeditions, Planeswalkers, Ugin, Oath of the gatewatch och mycket mer!
Uppdaterad: 14:31:02, 9/2 -16
ember

Azorius
REDAX
Limmared
@svm s. 26/10 -02

181 rubriker
10832 svar

15. Inget rare i det paketet?... 14:35:20, 9/2 -16  
Inget rare i det paketet?
 
PrettoPodden - en podcast för normalbegåvade och uppåt! Finns även på iTunes

GoyfWars - Min Magicblogg (eng.), om Legacy, EDH, lite limited och en massa annat. Lärdomar för den nye, nostalgi för den lärde!
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

16. Tror snarare att det är rätt n... 14:40:52, 9/2 -16  
_bw skrev 14:30, 9/2 -16
ztrider skrev 14:10, 9/2 -16 Förlorar eller vinner Wizards på läckor? Läckor borde väl skapa hype och diskussion som triggar köp och dylikt?

Det märktes att de inte gillade förra läckan för OGW när kozilek spoilades för communityn blev förvirrad och alla spekulerade i vad manakostnaden betydde, vilket gjorde att de inte kunda reveala och förklara som de själva ville.

Hade ju varit mycket mindre missförstånd och förvirring om wizards fick spoila själva. Dessutom så har ju dom avtal med sidor att spoila kort vilket ger hype både för magic och sidorna då det når ut till så många fler än om det spoilas på reddit eller liknande.

Så jag skulle säga att det blir en förlust, kanske inte märkbar, men blir nog bättre för dem om de får göra det i egen takt.

Tror snarare att det är rätt neutralt positivt/negativt om WotC eller annan spoilar korten.
Dock uppstår det förvirring som bara förvärras av att WotC är crybabies som hellre klagar på communityt än att erkänna att det kommit ut.
 
Sugen på att byta upp dina EDH rares och foils mot modern- eller legacybilder m.m.?
I så fall är PucaTrade för dig!
Använd gärna min referrallänk, PMa gärna om du har frågor!
Pinkros

Golgari
MEDLEM
Angered
@svm s. 23/2 -12

32 rubriker
224 svar

17. Största bekymret är ju WotC's ... 15:25:12, 9/2 -16  
Daban skrev 14:40, 9/2 -16
_bw skrev 14:30, 9/2 -16
ztrider skrev 14:10, 9/2 -16 Förlorar eller vinner Wizards på läckor? Läckor borde väl skapa hype och diskussion som triggar köp och dylikt?

Det märktes att de inte gillade förra läckan för OGW när kozilek spoilades för communityn blev förvirrad och alla spekulerade i vad manakostnaden betydde, vilket gjorde att de inte kunda reveala och förklara som de själva ville.

Hade ju varit mycket mindre missförstånd och förvirring om wizards fick spoila själva. Dessutom så har ju dom avtal med sidor att spoila kort vilket ger hype både för magic och sidorna då det når ut till så många fler än om det spoilas på reddit eller liknande.

Så jag skulle säga att det blir en förlust, kanske inte märkbar, men blir nog bättre för dem om de får göra det i egen takt.

Tror snarare att det är rätt neutralt positivt/negativt om WotC eller annan spoilar korten.
Dock uppstår det förvirring som bara förvärras av att WotC är crybabies som hellre klagar på communityt än att erkänna att det kommit ut.

Största bekymret är ju WotC's allmänna "låtsas som det regnar"-inställning till precis allt som inte ingår i deras plan, tills dess att de plötsligt gör något drastiskt. Att kommentera läckorna vore mycket bättre än att randombanna domare. Kollektiv bestraffning e inte hett.
 
"Det ska inte behövas en sticky som säger att ni inte är på flashback."
-zlazher
Binkabi

Dimir
REDAX
Kalmar
@svm s. 9/6 -11

104 rubriker
925 svar

18. Dom förklarade det ganska bra ... 16:54:19, 9/2 -16  
Daban skrev 14:40, 9/2 -16
_bw skrev 14:30, 9/2 -16
ztrider skrev 14:10, 9/2 -16 Förlorar eller vinner Wizards på läckor? Läckor borde väl skapa hype och diskussion som triggar köp och dylikt?

Det märktes att de inte gillade förra läckan för OGW när kozilek spoilades för communityn blev förvirrad och alla spekulerade i vad manakostnaden betydde, vilket gjorde att de inte kunda reveala och förklara som de själva ville.

Hade ju varit mycket mindre missförstånd och förvirring om wizards fick spoila själva. Dessutom så har ju dom avtal med sidor att spoila kort vilket ger hype både för magic och sidorna då det når ut till så många fler än om det spoilas på reddit eller liknande.

Så jag skulle säga att det blir en förlust, kanske inte märkbar, men blir nog bättre för dem om de får göra det i egen takt.

Tror snarare att det är rätt neutralt positivt/negativt om WotC eller annan spoilar korten.
Dock uppstår det förvirring som bara förvärras av att WotC är crybabies som hellre klagar på communityt än att erkänna att det kommit ut.

Dom förklarade det ganska bra sist. Dom vill spoila själva för att dom har en plan med ordningen på spoils, för att bättre förklara saker (nämnts ovan), fördela hype bättre och få till en rimlighet i storyn.

Tex är det ju lite trist om ett kort "Garruks Triumph" skulle spoilas innan ett kort som "Epic Duel", man tappar liksom överraskningen lite :P
 
"The calm comes after the storm"
Gurgeh

Rakdos
THE PLAYER OF GAMES
Linköping
@svm s. 30/6 -06

28 rubriker
1213 svar

#19 PWP Seasonal
#15 PWP Yearly

19. Det här är den typ av kort som... 16:55:05, 9/2 -16  
Det här är den typ av kort som Wizards själva borde spoila tidigt. Som det ser ut nu är spoilersäsongen dramaturgiskt felbyggd eftersom den inleds med planeswalkers och mäktiga mythic- och rarekort, och sista dagen får vi se en hög commonkort som eventuellt är bra i draft. De borde börja med de mediokra commonkorten istället och bygga upp förväntningarna inför de bra och ovanliga korten.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

20. Tänkte samma sak =)... 17:06:21, 9/2 -16  
Daqqer skrev 11:58, 9/2 -16 Lightning Axe och Madness... This is Madness!

Tänkte samma sak =)
 
Jag saccar LED för tre blå.....



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!