Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Tja skulle vilja göra ett mord... Pro Tour-tankar ...
Tankar på UB Mill?
Senast läst: 03:09:00, 19/4 -24. Läst 3733 gånger.
Crabman
MEDLEM
Hudiksvall
@svm s. 24/9 -09

36 rubriker
205 svar

Tankar på UB Mill? 18:39:34, 6/2 -16  
Millimilli

Modern / Casual

Av: Crabman
17:48, 6/2 -16

Crabman kommenterar:
Alltid gillat Milldecks, mest gjort denna för att jag vill spela med kort som Mind Funeral, Haunting Echoes och Sadistic Sacrament.

Vad tror ni, skulle den funka i en turnering? Har inte tänkt på en sideboard än dock!
Kategori: Casual
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
2696:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]196347[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Är vad jag kommit fram till, mycket för att jag vill spela med vissa av korten. Men vad tror ni? Kan den faktiskt funka alt har ni tips på kort? Länder är jag alltid sämst på att komma på vad som kan läggas in. Försöker hålla en hyfsad budget, så helst inga snordyra kort ;)
 
I reject your reality and substitute my own!

Min have/want

Ogerin, King of Thralls

sebas3n

Dimir
MEDLEM
Högsby
@svm s. 18/9 -12

49 rubriker
395 svar

1. Crypt Incursion, Mesmeric Orb,... 18:49:07, 6/2 -16  
Crypt Incursion, Mesmeric Orb, Archive Trap, Hedron Crab, Thought Scour är väldig bra till hyfsat pris
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

2. Lil Wayne skulle vara stolt... 18:56:27, 6/2 -16  
Lil Wayne skulle vara stolt
 
Sugen på att byta upp dina EDH rares och foils mot modern- eller legacybilder m.m.?
I så fall är PucaTrade för dig!
Använd gärna min referrallänk, PMa gärna om du har frågor!
Crabman
MEDLEM
Hudiksvall
@svm s. 24/9 -09

36 rubriker
205 svar

3. Tänker du som sideboard eller ... 19:12:51, 6/2 -16  
sebas3n skrev 18:49, 6/2 -16 Crypt Incursion, Mesmeric Orb, Archive Trap, Hedron Crab, Thought Scour är väldig bra till hyfsat pris

Tänker du som sideboard eller vad har tycker du ska bytas ut mot dom? Jag känner dock att Hedron Crab förlorar en del värde om man inte har search länder. Crypt Incursion funderar jag starkt på att trycka in i mainboarden.
 
I reject your reality and substitute my own!

Min have/want

Ogerin, King of Thralls
sebas3n

Dimir
MEDLEM
Högsby
@svm s. 18/9 -12

49 rubriker
395 svar

4. ja även du köra inga search lä... 19:33:30, 6/2 -16  
Crabman skrev 19:12, 6/2 -16
sebas3n skrev 18:49, 6/2 -16 Crypt Incursion, Mesmeric Orb, Archive Trap, Hedron Crab, Thought Scour är väldig bra till hyfsat pris

Tänker du som sideboard eller vad har tycker du ska bytas ut mot dom? Jag känner dock att Hedron Crab förlorar en del värde om man inte har search länder. Crypt Incursion funderar jag starkt på att trycka in i mainboarden.

ja även du köra inga search länder, så milla den lätt 6-9 kort(bättre än Dream Twist), Mesmeric Orb böt man ha 3-4 main, 2-3 Crypt Incursion 4 Hedron Crab

tycker inte om ha Duress, Sleep, Sadistic Sacrament i main, i side kanske

Haunting Echoes, Mind Grind är för lånsamt och dyra samt du spelar bara 22 länder
Crabman
MEDLEM
Hudiksvall
@svm s. 24/9 -09

36 rubriker
205 svar

5. Uppdaterat leken nu, den är li... 20:03:30, 6/2 -16  
sebas3n skrev 19:33, 6/2 -16
Crabman skrev 19:12, 6/2 -16
sebas3n skrev 18:49, 6/2 -16 Crypt Incursion, Mesmeric Orb, Archive Trap, Hedron Crab, Thought Scour är väldig bra till hyfsat pris

Tänker du som sideboard eller vad har tycker du ska bytas ut mot dom? Jag känner dock att Hedron Crab förlorar en del värde om man inte har search länder. Crypt Incursion funderar jag starkt på att trycka in i mainboarden.

ja även du köra inga search länder, så milla den lätt 6-9 kort(bättre än Dream Twist), Mesmeric Orb böt man ha 3-4 main, 2-3 Crypt Incursion 4 Hedron Crab

tycker inte om ha Duress, Sleep, Sadistic Sacrament i main, i side kanske

Haunting Echoes, Mind Grind är för lånsamt och dyra samt du spelar bara 22 länder

Uppdaterat leken nu, den är lite modifierad för att spela mot mina kompisar istället för turneringar då jag mest kommer spela casual. Kommer nog göraen till lek här som kommer vara till just för turneringar.

Gjort den mest för att hålla koll på vilka kort jag behöver skaffa ;)
 
I reject your reality and substitute my own!

Min have/want

Ogerin, King of Thralls
PetterHammarback
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 16/12 -13

14 rubriker
254 svar

6. För många länder, gå ner till ... 20:28:08, 6/2 -16  
För många länder, gå ner till 22-23

Skit i Sleep och lägg in Darkness isf om du vill ha fog. Psychic strike och counterspells är rätt crap, kör bara remands isf om du vill köpa dig turer.

Fler Mesmeric Orbs
_bw
MEDLEM
Skara
@svm s. 25/3 -06

37 rubriker
505 svar

7. Tror Archive Trap är given. Ka... 21:29:05, 6/2 -16  
Tror Archive Trap är given. Kanske Mind Sculpt, slänga in Darkness istället för Sleep och ta ut kontringarna och kanske spela något kortdrag istället. typ Jace, Treasure Cruise eller Visions of Beyond.
 
:]
Uppdaterad: 21:32:55, 6/2 -16
Crabman
MEDLEM
Hudiksvall
@svm s. 24/9 -09

36 rubriker
205 svar

8. Tack för förslagen! Leken är u... 21:43:20, 6/2 -16  
Tack för förslagen! Leken är uppdaterad. Sideboarden är som sagt just nu bara kort jag vill komma ihåg. Börjar se fint ut! :D
 
I reject your reality and substitute my own!

Min have/want

Ogerin, King of Thralls
sportlov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/4 -13

24 rubriker
104 svar

9. Ingen idé att köra 4 Archive T... 02:22:45, 7/2 -16  
Ingen idé att köra 4 Archive Trap tillsammans med Surgical Extraction (Eldrazi och andra dumheter, tänker jag) och Ghost quarter i main? Skulle tänka mig att Path funkar bra med det också, men jag antar att det kan vara lite för hårt på manabasen om du inte vill spendera pengar på Polluted Delta och Flooded Strand.

Darkslick Shores är väl också ett bra svart-blått land som inte kostar så mycket pengar.

När Jace, Vryn's Prodigy roterar, kan jag tänka mig att den kan sitta fint också, med att recurra dina Glimpse the unthinkable eller Mind Funeral. Just nu kostar den kanske lite mycket pengar, men den kanske går ner vid rotation.

Och eftersom du inte slår, kanske du kan köra Ensnaring Bridge, och eftersom du ger gravlekar mycket att leka med, kanske Leyline of the Void i brädan?

Jag har förstås inte vunnit ett game med ett kort som millar sedan Millstone, så jag kan ha väldigt fel.
PetterHammarback
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 16/12 -13

14 rubriker
254 svar

10. Ensnaring Bridge 4x i bräda - ... 05:07:10, 7/2 -16  
Ensnaring Bridge 4x i bräda - yes bästa kortet.
Leyline of the Void är också ett måste (typ 3x)

Crypt Incursion +1-2 i brädan

Gå upp till 4 visions - kanske 1-2 till Darkness (du spelar inte path eller snappy så du kommer garanterat BEHÖVA fogga 1-2-3 gånger per game)

jag tycker personligen att 2 Surgical Extraction i main är givet - vissa matchups vinner du rakt av

Sadistic sacrament är... nog inte starkt
Elixir kanske är bra, inte testat den själv.
PetterHammarback
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 16/12 -13

14 rubriker
254 svar

11. Vill du går budget så in med 4... 05:10:01, 7/2 -16  
Vill du går budget så in med 4 Jace's Phantasm i main ;p den vinner snabbt som satan. Ut med Tormods Crypt till brädan
Crabman
MEDLEM
Hudiksvall
@svm s. 24/9 -09

36 rubriker
205 svar

12. Surgical Extraction har jag fu... 05:18:54, 7/2 -16  
sportlov skrev 02:22, 7/2 -16 Ingen idé att köra 4 Archive Trap tillsammans med Surgical Extraction (Eldrazi och andra dumheter, tänker jag) och Ghost quarter i main? Skulle tänka mig att Path funkar bra med det också, men jag antar att det kan vara lite för hårt på manabasen om du inte vill spendera pengar på Polluted Delta och Flooded Strand.

Darkslick Shores är väl också ett bra svart-blått land som inte kostar så mycket pengar.

När Jace, Vryn's Prodigy roterar, kan jag tänka mig att den kan sitta fint också, med att recurra dina Glimpse the unthinkable eller Mind Funeral. Just nu kostar den kanske lite mycket pengar, men den kanske går ner vid rotation.

Och eftersom du inte slår, kanske du kan köra Ensnaring Bridge, och eftersom du ger gravlekar mycket att leka med, kanske Leyline of the Void i brädan?

Jag har förstås inte vunnit ett game med ett kort som millar sedan Millstone, så jag kan ha väldigt fel.

Surgical Extraction har jag funderat på, la in den i sideboarden så jag ibte glömmer den! Dom fetch länderna va lite dyra för min smak :P Darkslick shores kan funka fint dock!

Känns som att en Jace eller annan planeswalker skulle dö för snabbt utan några bra creatures att försvara den, funkar väl som en dyr meatshield typ

Leyline of the void har jag också tänkt på, inte helt 100 vart jag skulle klämma in den dock. Ensnaring bridge kan funka bra då man har mycket billiga spells, blir jobbigt mot token lekar ;)

Klämde in Tormod's Crypt och Haunting Echoes just mot eventuella gravlekar, inte jättemycket men det är något i alla fall! Där funkar dock leyline väldigt bra.
 
I reject your reality and substitute my own!

Min have/want

Ogerin, King of Thralls
Uppdaterad: 05:29:42, 7/2 -16
PetterHammarback
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 16/12 -13

14 rubriker
254 svar

13. Leyline of the Void i brädan. ... 06:41:12, 7/2 -16  
Leyline of the Void i brädan. Inte i main ;p
Crabman
MEDLEM
Hudiksvall
@svm s. 24/9 -09

36 rubriker
205 svar

14. Så, fixat in lite mer nu! Jag ... 07:10:17, 7/2 -16  
PetterHammarback skrev 06:41, 7/2 -16 Leyline of the Void i brädan. Inte i main ;p

Så, fixat in lite mer nu! Jag har dock alltid väldigt svårt stt veta vilka kort man ska byta ut mot vad. Speciellt nu när jag precis kommit tillbaka efter ca 2 år eller så, tar lite tid att komma in i tänket igen!

Elixir of Immortality la jag in mest för att testa lite. Både för dess lifegain och mot eventuell mirror/lite casual multiplayer då det kan bli utdragna matcher beroende på vad man spelar! (I alla fall i min vänskapskrets :P)
 
I reject your reality and substitute my own!

Min have/want

Ogerin, King of Thralls
Uppdaterad: 07:13:27, 7/2 -16
PetterHammarback
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 16/12 -13

14 rubriker
254 svar

15. :D okey! Ta ut 1 mind fune... 07:45:08, 7/2 -16  
:D okey!

Ta ut 1 mind funeral eller 1 Breaking // Entering- in med 1Hedron Crab
Crabman
MEDLEM
Hudiksvall
@svm s. 24/9 -09

36 rubriker
205 svar

16. Är Hedron Crab verkligen så br... 08:03:00, 7/2 -16  
Är Hedron Crab verkligen så bra? Måste ju få ut 4 länder medans den lever för att den ska slå Breaking och MINST två lånder för att slå Mind Funeral. Visst, den kan blocka plus den kan milla mer än Breaking. Desto mer jag tänker på det känns det lite mer logiskt faktiskt.

Känns som att Mind Funeral är värd mer än Breaking och Hedron Crab har mer användning än Breaking så får bli -Breaking // Entering och + Hedron Crab. Men nu är det dags att sova så får kika in senare idag igen.
 
I reject your reality and substitute my own!

Min have/want

Ogerin, King of Thralls
Uppdaterad: 08:04:03, 7/2 -16
sportlov
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/4 -13

24 rubriker
104 svar

17. Hedron crab kommer ju ut på ru... 08:26:46, 7/2 -16  
Hedron crab kommer ju ut på runda ett, och är det enda kortet i din lek du faktiskt vill spela då. Att ha den i 40% av dina starthänder är ju inte dåligt.

Den är förstås bättre om du har fetchländer också, men möjligtvis skulle du ju kunna ersätta några av dina basics med terramorphic expanse.

Sen som du säger kan den också blocka, vilket kan vara värt att fundera över.

Mind Funeral sen borde milla i en 24-lands lek ungefär 10 kort, men är förstås ibland bättre och andra gånger sämre. Det man får tänka på med den är väl också att den är den dyraste av de spells du använder, och att du kanske vill ha mana över till att lägga Darkness eller annat.
PetterHammarback
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 16/12 -13

14 rubriker
254 svar

18. Du kör ju inte fetchar och då ... 08:27:02, 7/2 -16  
Du kör ju inte fetchar och då är det klart att den "gör" mindre, men jag skulle säga att crabman fortf är bättre. Mind Funeral kommer milla mellan typ 8-15 kort. Förmodligen i det lägre laget om de du kör mot inte heller har fetch. Det som är bra med crab och mesmeric är att du sätter en klocka på din motståndare som du måste hantera. Säg att du har 1-2 crabs i spel och drar 3 länder på raken? Då har du millat galet. Land = mill vilket gör honom fett värd! Men klart bättre om man har fetchar
PetterHammarback
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 16/12 -13

14 rubriker
254 svar

19. Oboro, Palace in the Clouds är... 08:38:14, 7/2 -16  
Oboro, Palace in the Clouds är f.ö. sjuk mill tech med Hedron Crab ;p

Sen har den blivit snordyr på sistone p.g.a......? Merfolk?

Uppdaterad: 08:38:44, 7/2 -16
signal
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 28/12 -12

20 rubriker
309 svar

20. Monoblue tron kör den också.... 21:12:05, 8/2 -16  
PetterHammarback skrev 08:38, 7/2 -16 Oboro, Palace in the Clouds är f.ö. sjuk mill tech med Hedron Crab ;p

Sen har den blivit snordyr på sistone p.g.a......? Merfolk?

Monoblue tron kör den också.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!