Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 672 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SHADOWS OVER INNISTRAD NYa SOI Spoilers...
Soi spoilers.
Senast läst: 11:50:27, 24/4 -24. Läst 8473 gånger.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

41. Eee, ja. Odyssey var ohyggligt... 19:30:25, 7/2 -16  
Ichorid skrev 19:03, 7/2 -16 Innistrad fortsätter att låna mechanics från Odysseyblocket! Fattas bara threshold, så är det complete. Odyssey är visserligen det bästa blocket någonsin enligt mig, så jag är inte surprised att det blir som det blir, mjehehe!

Kommer vi få sen någon ny slags Basking Rootwalla kanske? Eller en ny slags Psychatog? Jag hoppas verkligen på en Obsessive Search reprint hursom, det skulle sitta riktigt fint!

Eee, ja. Odyssey var ohyggligt bra. Jag är ändå förvånad att de gör så, maro har ju inte velat erkänna odysseys överlägsenhet.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
sebas3n

Dimir
MEDLEM
Högsby
@svm s. 18/9 -12

49 rubriker
395 svar

42. Vad är som MaRo inte tycker om... 19:32:36, 7/2 -16  
latsblaster skrev 19:30, 7/2 -16
Ichorid skrev 19:03, 7/2 -16 Innistrad fortsätter att låna mechanics från Odysseyblocket! Fattas bara threshold, så är det complete. Odyssey är visserligen det bästa blocket någonsin enligt mig, så jag är inte surprised att det blir som det blir, mjehehe!

Kommer vi få sen någon ny slags Basking Rootwalla kanske? Eller en ny slags Psychatog? Jag hoppas verkligen på en Obsessive Search reprint hursom, det skulle sitta riktigt fint!

Eee, ja. Odyssey var ohyggligt bra. Jag är ändå förvånad att de gör så, maro har ju inte velat erkänna odysseys överlägsenhet.

Vad är som MaRo inte tycker om Odyssey?
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

43. Delirious är ju i princip thre... 19:41:10, 7/2 -16  
Delirious är ju i princip threshold. :P
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

44. Not at all really, fyra card t... 19:56:48, 7/2 -16  
ImpossibleFFS skrev 19:41, 7/2 -16 Delirious är ju i princip threshold.

Not at all really, fyra card types = /= fyra kort i graven
 
Sugen på att byta upp dina EDH rares och foils mot modern- eller legacybilder m.m.?
I så fall är PucaTrade för dig!
Använd gärna min referrallänk, PMa gärna om du har frågor!
Uppdaterad: 19:56:55, 7/2 -16
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

45. Jag förstår ändå hur Impossibl... 20:21:32, 7/2 -16  
Daban skrev 19:56, 7/2 -16
ImpossibleFFS skrev 19:41, 7/2 -16 Delirious är ju i princip threshold. :P

Not at all really, fyra card types = /= fyra kort i graven

Jag förstår ändå hur ImpossibleFFS tänker och är villig att hålla med.
Man behöver många kort i graven för threshold, och många kort i graven för Delirious. De kommer ofta att kännas och fungera typ likadant. Delirious kräver dock en mer mångfacetterad byggnad utav sin lek.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 20:23:38, 7/2 -16
Rosholm
FORUMPLAYAH
Malmö
@svm s. 24/11 -01

42 rubriker
2244 svar

46. Härligt att se odyssey block f... 20:33:55, 7/2 -16  
Härligt att se odyssey block få lite kärlek i en sån här tråd. Ett av de bästa draftformaten of all time (både OOO och OTJ, iaf, OOT var sådär) och väldigt nyskapande mekaniker för tiden.

Dessutom sjukt snygga basics.
 
<Barneyk> dakka hälsar att ni är cepe
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

47. Jag menar det känns som att va... 20:39:02, 7/2 -16  
Jag menar det känns som att var länge sedan en Goyf var mindre än en 4/5:a i mina partier. På tal om goyfen, 1B Creature 1/2 Delirium +2/+2?
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

48. Spekulation eller sett nån lea... 20:42:10, 7/2 -16  
ImpossibleFFS skrev 20:39, 7/2 -16 Jag menar det känns som att var länge sedan en Goyf var mindre än en 4/5:a i mina partier. På tal om goyfen, 1B Creature 1/2 Delirium +2/+2?

Spekulation eller sett nån leak/spoiler nånstans? =)
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

49. Spekulativt, känns som att Del... 20:45:22, 7/2 -16  
Spekulativt, känns som att Delirium är blåsvart keyword och de måste ju försöka göra bort sig. Förväntar mig helt klart en ny goyf eller treasure cruise-historia.
Rosholm
FORUMPLAYAH
Malmö
@svm s. 24/11 -01

42 rubriker
2244 svar

50. länk tl;dr: Det var för ski... 21:01:44, 7/2 -16  
sebas3n skrev 19:32, 7/2 -16
latsblaster skrev 19:30, 7/2 -16
Ichorid skrev 19:03, 7/2 -16 Innistrad fortsätter att låna mechanics från Odysseyblocket! Fattas bara threshold, så är det complete. Odyssey är visserligen det bästa blocket någonsin enligt mig, så jag är inte surprised att det blir som det blir, mjehehe!

Kommer vi få sen någon ny slags Basking Rootwalla kanske? Eller en ny slags Psychatog? Jag hoppas verkligen på en Obsessive Search reprint hursom, det skulle sitta riktigt fint!

Eee, ja. Odyssey var ohyggligt bra. Jag är ändå förvånad att de gör så, maro har ju inte velat erkänna odysseys överlägsenhet.

Vad är som MaRo inte tycker om Odyssey?

länk

tl;dr: Det var för skill intensive
 
<Barneyk> dakka hälsar att ni är cepe
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

51. Har Emrakul tagit sig till Inn... 21:19:24, 7/2 -16  
Har Emrakul tagit sig till Innistrad?
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!
sebas3n

Dimir
MEDLEM
Högsby
@svm s. 18/9 -12

49 rubriker
395 svar

52. konstig blir inte Delirium mer... 21:26:01, 7/2 -16  
Rosholm skrev 21:01, 7/2 -16
sebas3n skrev 19:32, 7/2 -16
latsblaster skrev 19:30, 7/2 -16
Ichorid skrev 19:03, 7/2 -16 Innistrad fortsätter att låna mechanics från Odysseyblocket! Fattas bara threshold, så är det complete. Odyssey är visserligen det bästa blocket någonsin enligt mig, så jag är inte surprised att det blir som det blir, mjehehe!

Kommer vi få sen någon ny slags Basking Rootwalla kanske? Eller en ny slags Psychatog? Jag hoppas verkligen på en Obsessive Search reprint hursom, det skulle sitta riktigt fint!

Eee, ja. Odyssey var ohyggligt bra. Jag är ändå förvånad att de gör så, maro har ju inte velat erkänna odysseys överlägsenhet.

Vad är som MaRo inte tycker om Odyssey?

länk

tl;dr: Det var för skill intensive

konstig blir inte Delirium mer skillheavy än threshold?
sebas3n

Dimir
MEDLEM
Högsby
@svm s. 18/9 -12

49 rubriker
395 svar

53. Tror inte efter läst flavour t... 21:28:22, 7/2 -16  
aginamist skrev 21:19, 7/2 -16 Har Emrakul tagit sig till Innistrad?

Tror inte efter läst flavour text verkar som Nahiri är blockets antagonist
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

54. Grejen är att på kortet Struct... 21:42:51, 7/2 -16  
sebas3n skrev 21:28, 7/2 -16
aginamist skrev 21:19, 7/2 -16 Har Emrakul tagit sig till Innistrad?

Tror inte efter läst flavour text verkar som Nahiri är blockets antagonist

Grejen är att på kortet Structural Distortion så säger Nahiri:

"As Zendikar has bled, so will Innistrad. As I have bled, so will Sorin."

Kanske är det som så att Nahiri är jävligt lack över att Sorin lät Zendikar falla till The Eldrazi genom att inte återvända och hjälpa till att fängsla dom igen vilket han hade lovat, och att hon nu har bestämt sig för att förstöra hans plane i ren hämnd? Kanske återvänder Nahiri som rödvit? Structural Dimension exilar, vilket passar eldrazis. Kanske kan det vara som så att Nahiri har lockat iväg Emrakul till Innistrad? Det ska hursom bli spännande att se hur det faktiskt ligger till.
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."

Odyssey block 4-ever
Uppdaterad: 21:47:44, 7/2 -16
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

55. Spännande med investigate och ... 21:44:46, 7/2 -16  
Spännande med investigate och clue-tokens. Fick direkt tanken till Eldritch Horror. Därav min första tanke på Emrakul och lite mera Ctulhu-inspiration!
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

56. Också en massa skitprat om att... 21:58:16, 7/2 -16  
Rosholm skrev 21:01, 7/2 -16
sebas3n skrev 19:32, 7/2 -16
latsblaster skrev 19:30, 7/2 -16
Ichorid skrev 19:03, 7/2 -16 Innistrad fortsätter att låna mechanics från Odysseyblocket! Fattas bara threshold, så är det complete. Odyssey är visserligen det bästa blocket någonsin enligt mig, så jag är inte surprised att det blir som det blir, mjehehe!

Kommer vi få sen någon ny slags Basking Rootwalla kanske? Eller en ny slags Psychatog? Jag hoppas verkligen på en Obsessive Search reprint hursom, det skulle sitta riktigt fint!

Eee, ja. Odyssey var ohyggligt bra. Jag är ändå förvånad att de gör så, maro har ju inte velat erkänna odysseys överlägsenhet.

Vad är som MaRo inte tycker om Odyssey?

länk

tl;dr: Det var för skill intensive

Också en massa skitprat om att threshold inte skulle vara populärt (???), madness för krångligt (???), flavour dåligt (Putrid Imp? Zombie Infestation?) och torment/judgment omöjligt att drafta på grund av färgernas snedfördelning (bara sluta tramsa och var tyst!). Odyssey-block är nästsista blocket med riktiga namn (odyssey-torment-judgment), sen var det bara onslaught (onslaught-legions-scourge), om man bortser från time spiral (time spiral-planar chaos-future sight).

Låter riktigt härligt att få drafta odyssey.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Odenetheus
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 4/11 -09

87 rubriker
837 svar

57. Vilken poster är det? Hittar i... 22:02:00, 7/2 -16  
Ice_Age skrev 16:53, 6/2 -16 Nån mer än jag som är hyped på storyn? Structural Distortion flavorn antyder att Nahiri bråkar med Sorin över nått, mitt bet om att Emrakul kommer göra en show på Innistrad är alltså live!

Kul mechanics, ska bli roligt att se vilka karaktärer som kommer som legender/walkers.

-Sorin
-Nahiri
-Nicol Bolas
-Liliana
-Garruk
-Emrakul

Sorin och Nahiri har ju en beef tydligen, Nicol Bolas syns på en poster som är släppt, Lily och Garruks story är inte färdig och Emrakul saknas (?). Tillsammans med Lovecraft-referenserna från namnet, Emrakul va in på Zendikar samt att Nahiri försöker förstöra Innistrad känns det inte otroligt. Longshot kanske.

Vilken poster är det? Hittar inte
 
Sanojd: Jo, jag tycker han är cool så där har du fel.
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

58. Nicol Bolas bilden var tydlige... 22:07:40, 7/2 -16  
Nicol Bolas bilden var tydligen fake, kom upp på mtgs för ett tag sen. Var väl både positivt och negativt.
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

59. JARRÅ!!! MADNESS!!! GÖR MIN PA... 00:02:17, 8/2 -16  
JARRÅ!!! MADNESS!!! GÖR MIN PAUPERLEK STANDARD-LEGAL!!!
 
Mvh Emil
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

60. Ugin, Sorin och Nahiri låste i... 00:51:31, 8/2 -16  
sebas3n skrev 21:28, 7/2 -16
aginamist skrev 21:19, 7/2 -16 Har Emrakul tagit sig till Innistrad?

Tror inte efter läst flavour text verkar som Nahiri är blockets antagonist

Ugin, Sorin och Nahiri låste in Eldrazis första gången och när dom är fria har Ugin tagit på sig att försöka lösa det igen men ingen vet var Nahiri är. Ugin har därför sagt åt Sorin att hitta henne. Länkar när jag kommer hem men det står under Zendikar på wikin

EDIT: http://mtgsalvation.gamepedia.com/Ugin
"There, Sorin awakened and freed the spirit dragon from his slumber. Ugin explained about his battle with Nicol Bolas to Sorin who then informed him about the awakening of the Eldrazi. A shocked Ugin inquired about Nahiri stating that they would need her help to fight the Eldrazi again by rebuilding the hedron network. Ugin soon realized that Sorin was purposely hiding the information about Nahiri's fate and was annoyed. He warned Sorin to put aside whatever spat the vampire and Nahiri had and to find her. He then thanked Sorin for his assistance with a warning that they will meet again on Zendikar, and Nahiri had better be with the vampire."
Står en bit ner på awakening under history
 
Mvh Emil
Uppdaterad: 04:18:59, 8/2 -16



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!