Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 664 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Standard FNM... R/W Ally Artifacts ...
Hej började just spela köpte avacyn restored event deck. Redan fast
Senast läst: 02:06:34, 25/4 -24. Läst 2250 gånger.
blaw001
MEDLEM
Hägersten
@svm s. 5/2 -16

11 rubriker
30 svar

Hej började just spela köpte avacyn restored event deck. Redan fast 23:26:31, 5/2 -16  
Hej köpte då nyss avacyn restored event deck och gillar decket. Men det känns rätt svagt hur kan jag utveckla de?.

VIlka kort ska jag ta bort och så?

blaw001
MEDLEM
Hägersten
@svm s. 5/2 -16

11 rubriker
30 svar

1. Om inte vad är ett någorlunda ... 23:28:03, 5/2 -16  
Om inte vad är ett någorlunda billigt bra deck jag kan göra.

Gillar att vara förjävlig mot fienderna. Så verkar vara blå och svart. Funkar mill deck? de verkar rätt kul med.
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

2. Avacyn Restored är inte legalt... 23:36:19, 5/2 -16  
Avacyn Restored är inte legalt i standard längre. Du kanske avsåg att posta i casual?

Tror det fanns två Avacyn Restored event decks; en monosvart aggro och en blå-vit flicker-lek. Vilken har du?
blaw001
MEDLEM
Hägersten
@svm s. 5/2 -16

11 rubriker
30 svar

3. Ja lite halv lost än så länge.... 23:45:02, 5/2 -16  
Ja lite halv lost än så länge. Har kompisar som är veteraner dock. Lyckades vinna rätt mkt med båda hans och min halvdåliga lek för att jag alltid vart på bra strategi.

Är humanitys vengance,
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

4. Hej, säker på att du vill spel... 23:45:15, 5/2 -16  
Hej, säker på att du vill spela Standard till en början? :)
Leken är nämligen inte Standardlegal. Det finns två lekar som släpptes som Avacyn Restored Event Deck, vilken av dem är det du har?

Det är bara de 5-6 senaste seten som är legala i Standard, alltså kort som inte är äldre än 1½ år. Så om du vill ha en legal lek för formatet.

De blå lekarna brukar oftast vara de dyraste.
Jag skulle ta en titt på följande lek:

blaw001
MEDLEM
Hägersten
@svm s. 5/2 -16

11 rubriker
30 svar

5. Hmm min kompis hade eldrazi de... 00:00:20, 6/2 -16  
Hmm min kompis hade eldrazi deck så halvt onödigt kan bara låna då av hans 15 decks.

Och nah måste inte vara standard fast samtidigt vill jag ha ett standard.

Kanske inte borde köpt ett halv bra event deck lol.

Funkar mill decks alltid gillat sådana grejer.

Och pengar är inte direkt ett problem. Ja inte en 20000 krs lek kanske.

Kan gärna se både dyra och billiga. Det är nånting jag gillar med blå dock.

Känns lite halvdumt att bara skita i mitt event deck dock. :D.
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

6. Här har du flera exempel på hu... 01:50:06, 6/2 -16  
Här har du flera exempel på hur en nasty blåsvart mill lek kan byggas :]
Välkommen till SvM btw!
 
"Squee tucked the warm ball in his pocket and slipped a pebble in its place. ‘Glok,' he mumbled, and hid."
Uppdaterad: 01:53:00, 6/2 -16
Monte

Orzhov
MEDLEM
Lindesberg
@svm s. 21/11 -07

115 rubriker
1083 svar

7. Tycker modern är bra att satsa... 09:00:28, 6/2 -16  
Tycker modern är bra att satsa på! Korten roterar inte där och du får känna på många varierande lekar :)
 
Min auktion, mitt verkstadskort, min bytes tråd, min köp och sälj tråd och min MTGO tråd
blaw001
MEDLEM
Hägersten
@svm s. 5/2 -16

11 rubriker
30 svar

8. Gillar verkligen iden för dess... 11:32:44, 6/2 -16  
Gillar verkligen iden för dessa decks tackar :)

Btw de går inte att göra mass entry här? jobbigt att ta fram ett kort i taget :D.

Uppdaterad: 11:41:34, 6/2 -16
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

9. Det jag brukar göra när jag ko... 12:09:53, 6/2 -16  
Det jag brukar göra när jag kollar på en leklista här är att trycka på "proxa leken" och sedan kolla bara på förhandsvisningen. :)
ScwesterN

Golgari
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 22/11 -07

115 rubriker
791 svar

10. Lite off topic men Monte, har ... 12:28:36, 6/2 -16  
Lite off topic men Monte, har du sett matcherna på PTOGW, Modern känns inte så lockande längre... Det verkar bli ett fruktansvärt snabbt format där man får spela tre fyra rundor per match. @Blaw: Tror ändå standard är roligast just nu, pga av Modernformatets snabbhet. Det blir lite roilgare spel om matcherna inte tar slut innan man blinkat. Låna en standardlek av din polare och gå med på OTG Gameday nästa helg i en butik nära dig. Du bor ju i Sthlm så det finns ju åtminstone en butik,Dragon's Lair som håller Gameday. Du kan kanske räkna med att få stryk av luttrade gamers men du får se många olika lekar och kan ju välja en av dessa som du tycker ser kul ut att spela för att sedan samla ihop till en sådan.
 
<")))))><
Kolla in min auktion
Lite staples och en bunt alver
Söker du pauperkort, kolla in min Have
Uppdaterad: 12:29:50, 6/2 -16
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

11. Det är ett helt "nytt" modern ... 12:38:26, 6/2 -16  
ScwesterN skrev 12:28, 6/2 -16 Lite off topic men Monte, har du sett matcherna på PTOGW, Modern känns inte så lockande längre... Det verkar bli ett fruktansvärt snabbt format där man får spela tre fyra rundor per match. @Blaw: Tror ändå standard är roligast just nu, pga av Modernformatets snabbhet. Det blir lite roilgare spel om matcherna inte tar slut innan man blinkat. Låna en standardlek av din polare och gå med på OTG Gameday nästa helg i en butik nära dig. Du bor ju i Sthlm så det finns ju åtminstone en butik,Dragon's Lair som håller Gameday. Du kan kanske räkna med att få stryk av luttrade gamers men du får se många olika lekar och kan ju välja en av dessa som du tycker ser kul ut att spela för att sedan samla ihop till en sådan.

Det är ett helt "nytt" modern nu, det kommer stabilisera sig med kontrollekar snart igen. Att Twin försvann gjorde att folk ville testa nya lekar, kontrollekarna blir således inte rätt intrimmade.

Precis som vid varje standardrotation.
 
Känner du mig? Lägg in #jagkänneraginamist i din signatur eller i dina inlägg!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!