Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 661 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN UR delver med eldrazi skyspawn... Hjälp med Jeskai!! ...
Boros Aggro lek för FNM-turnering
Senast läst: 18:26:19, 25/4 -24. Läst 2142 gånger.
Klobbson

Boros
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/9 -15

5 rubriker
56 svar

Boros Aggro lek för FNM-turnering 11:56:36, 5/2 -16  
Hej, ville bara se vad man kan få för feedback eller förslag till min Boros aggro lek. Har provat den en del redan med polare osv. och den funkar relativt bra, men har inte provat den på FNM-turnering än. Vad tror ni?

Boros Expeditionary Fleet

Modern / Casual

Av: Klobbson
19:28, 10/12 -15

Klobbson kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1173:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]193641[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

 
"Fair fight? How could it be a fair fight? We're Akroans. They're not."
Uppdaterad: 11:58:13, 5/2 -16

Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

1. Ser rätt kul ut, finns ju give... 12:15:33, 5/2 -16  
Ser rätt kul ut, finns ju givetvis en hel del man kan ändra med dyrare kort. Men om man bortser från fetchländer och Goblin Guides.

-2 Brave the Sands
-2 Aurelia's Fury
-1 Iroas, God of Victory
-2 Lightning Helix

+3 Plains/Mountain eller dyrare länder som Clifftop Retreat/Sacred Foundry.
+4 Lightning Bolt

Jag tycker du ska försöka få in 4st Lightning Bolt först och främst, sen är Monastery Swiftspear ruskigt bra i alla former av aggro. Fundera på om någon av dina nuvarande gubbar är svagare. Sen tycker jag Bolt>Helix bara för att du inte gör någon direkt skada på dig själv, du vill snabbt kunna spela ut gubbar och burnspells för att döda din motståndare, inte köpa tillbaka tid i form av liv genom dyrare spells. Vill du krydda med lite kul spells kan du också spela Blasphemous Act och Boros Reckoner, dock bör man bygga den leken med lite mindre 1-2drops så man inte förlorar allt för mycket kort på sin sweeper. Tokens funkar bra att äta upp kostnaden på act också.

Du kan även överväga att spela mer tokens och Purphoros, God of the Forge istället för dina nuvarande 2-3 drops och Iroas. Den leken var budgetvänlig och rätt rolig i förra standard, spela allstars som Hordeling Outburst och samtidigt bränna 6 skada är rätt starkt (poängen är också att inte slå igång guden så den kan bli pathad). Spelar du en launch the fleet på 4st attackerande 1/1or kommer du ha 8st attackers samtidigt som du bränner för 8 skada. Nästa runda kan man pumpa ev. överlevande med guden eller bara bränna ihjäl folk.

Notera att varken leken du länkade eller några av kortförslagen jag gav är nått som man springer in och vinner 3 rundor på FNM med. Men jag är en sucker för roliga budgetlekar (innerst inne) och ska man liks spela lite budget tycker jag det är värt att bygga något som är utanför kartan av vanliga lekar. Att försöka bygga någon form av budget-burn utan Goblin Guides, Eidolon of the Great Revel, Fetchländer osv blir både tråkigt och dåligt. Jag tycker isf hellre att du ska köra på med några roliga element som kan ta folk på sängen. Tex Purphoros-tokens eller Reckoner-Act.
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
Uppdaterad: 13:42:21, 5/2 -16
Klobbson

Boros
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/9 -15

5 rubriker
56 svar

2. Tack för tipsen! Är fullt medv... 12:31:13, 5/2 -16  
Tack för tipsen! Är fullt medveten om jag antagligen inte kommer vinna supermycket, men tänkte prova den i sin nuvarande form på FNM-turneringen ikväll och se hur det går.

Är själv en ordentlig sucker för flavorn kring Iroas/Akros samt Boros Legion, vilket var lite baktanke när jag byggde leken. En sak jag vet med mig dock är att leken skulle behöva någon riktigt bra källa till tokens, gärna soldiers för att det känns mer flavorful än goblins(Legion Loyalist är väl mer undantag än regel i Boros Legion gissar jag). Så tips på det vore uppskattat
 
"Fair fight? How could it be a fair fight? We're Akroans. They're not."
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

3. Ok, lycka till ikväll! Om du i... 12:42:57, 5/2 -16  
Ok, lycka till ikväll! Om du inte gör någon annan ändring, försök iaf få in 2-3 länder till i leken. Jag skulle cutta Fury och Brave the sands först och främst.
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
Klobbson

Boros
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/9 -15

5 rubriker
56 svar

4. Tack så mycket! :) Det var ... 12:46:21, 5/2 -16  
Tack så mycket!

Det var min tanke också. Har märkt i spel att de korten inte haft särskilt stark impact.
 
"Fair fight? How could it be a fair fight? We're Akroans. They're not."
Klobbson

Boros
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/9 -15

5 rubriker
56 svar

5. Okej, har gjort lite ändringar... 13:05:38, 5/2 -16  
Okej, har gjort lite ändringar på leken ändå. Kom på att jag hade två stycken Purphoros, God of the Forge.
 
"Fair fight? How could it be a fair fight? We're Akroans. They're not."
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

6. Instinktivt känns det som du b... 14:13:10, 5/2 -16  
Instinktivt känns det som du borde cutta allt stort och dyrt (det är sällan aggro). Lightning Bolt som nämnts är typ formatets bästa magi och kostar inga farliga pengar heller.
Klobbson

Boros
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/9 -15

5 rubriker
56 svar

7. Ja, Aurelia är mest där för at... 14:23:15, 5/2 -16  
Ja, Aurelia är mest där för att det är Aurelia, the Warleader haha.

Iroas, God of Victory däremot, har varit ett win-con för mig rent generellt när jag spelat mot polare och dylikt, så den vill jag gärna ha kvar. Purphoros är dyr ja, så kommer antagligen cutta honom senare för Lightning Bolt till exempel.
 
"Fair fight? How could it be a fair fight? We're Akroans. They're not."
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

8. Vad gör Legion's Initiative i ... 16:37:36, 5/2 -16  
Vad gör Legion's Initiative i leken?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Uppdaterad: 16:37:51, 5/2 -16
Klobbson

Boros
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 26/9 -15

5 rubriker
56 svar

9. Delvis lite för att pumpa mina... 19:02:10, 5/2 -16  
Delvis lite för att pumpa mina creatures, men även skydd mot sweepers var tanken.
 
"Fair fight? How could it be a fair fight? We're Akroans. They're not."
slaskel
MEDLEM
@svm s. 17/1 -13

35 rubriker
111 svar

10. Jag har en lite halv-lik köksb... 10:28:02, 6/2 -16  
Jag har en lite halv-lik köksbordslek som ser ut såhär, kanske finns nån inspiration att hämta :)
Boros Modern

Modern / Casual

Av: slaskel
14:07, 14/9 -14

slaskel kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: ModernStorlek: 61 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
547:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]167315[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Uppdaterad: 10:28:42, 6/2 -16
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

11. slaskel: Vad gör Deflecting Pa... 11:00:34, 6/2 -16  
slaskel: Vad gör Deflecting Palm?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
slaskel
MEDLEM
@svm s. 17/1 -13

35 rubriker
111 svar

12. Du låter bli att blocka motstå... 11:10:56, 6/2 -16  
Du låter bli att blocka motståndarens 5/5a och säger varsågod, du tar 5 istället. Bra att ha när din tidiga aggro har börjat ta slut och du behöver lite surprise. Lightning Bolt presterar bättre säkerligen, men Palm är ett skojigt kort ;)

Uppdaterad: 11:12:09, 6/2 -16
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

13. Ja, det är säkert ett roligt k... 13:02:51, 6/2 -16  
Ja, det är säkert ett roligt kort. När jag modifierade duel dekcs speed vs cunning var det ett häftigt kort för cunning mot Zurgo (vilken oftast faktiskt blir speeds värsta hot) men jag vet inte hur lätt den är att använda i allmänhet, nice mot fuskhot ala Griselbrand eller Emrakul antar jag?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
slaskel
MEDLEM
@svm s. 17/1 -13

35 rubriker
111 svar

14. Säkerligen, men som sagt har b... 10:47:27, 7/2 -16  
Säkerligen, men som sagt har bara spelats i köksbordmagic och där finns inga kort över 50-lappen i mina sammanhang iallafall :P
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!