Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 695 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SYNPUNKTER & SUPPORT Lägga till bild/kommentar på H... Varför ingen info på avslagen ...
Hur kan jag se seten i nummerordning?
Senast läst: 19:36:52, 5/4 -24. Läst 1496 gånger.
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

Hur kan jag se seten i nummerordning? 08:50:35, 5/2 -16  
Mycket frustrerande är att i många expansioner (har inte kollat alla såklart) så visas korten i bokstavsordning när man söker på en specifik expansion istället för nummerordning. Jag förstår inte logiken i det. Det logiska borde vara i nummerordning och inget annat. Eller i alla fall skulle man ha möjligheten att välja det.

Samma sak när man lägger till kort på want. Korten ligger i bokstavsordning och inte nummerordning.

Går det redan nu att ordna så att när man lägger in kort på want från en expansionslista att man kan få dom i nummer ordning? Det kanske redan finns i kortpärmen också och då får ni gärna upplysa mig.
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker

Gullvar

Orzhov
HEDERSMEDLEM
Malmö
@svm s. 22/4 -10

67 rubriker
1822 svar

1. Vad är det för nummer du menar... 09:11:28, 5/2 -16  
Vad är det för nummer du menar? Kortens collector number är ju satta enligt bokstavsordning.
 
Vill du vara med i Modern Monday-bordet? Släng iväg ett PM så bjuder jag in dig.

"Mänskligheten indelas i fyra kategorier: Banditer, lymlar, fähundar och idioter." - Sten Broman
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

2. Nix, inte i tex Shadowmoor, Al... 09:16:35, 5/2 -16  
Gullvar skrev 09:11, 5/2 -16 Vad är det för nummer du menar? Kortens collector number är ju satta enligt bokstavsordning.

Nix, inte i tex Shadowmoor, Alara Reborn eller Eventide m fl.
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Uppdaterad: 09:18:26, 5/2 -16
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

3. Problemet är väl att dom är li... 09:31:47, 5/2 -16  
Problemet är väl att dom är listade efter färg+bokstavsordning i setet, men när du söker så är standardinställningen enbart bokstavsordning.

Du kan ju dock ställa in sortera efter färg i kortpärmen när du söker, då får du alla kort i färg+bokstavsordning (alltså med det nummer dom har i setet).

Edit: Du kan även kan sortera efter färg i H/W. Det här löser ju bara hur korten listas i kortpärmen tex, inte att Nivmagus Elemental har plats 193 i kortpärmen och cardnumber 219 i RtR tex.

Edit2: Efter att ha kikat lite verkar det höra ihop med multicolor kort som Dryad Militant och Nivmagus Elemental, WotC har dom listade efter multicolor i seten, men på svm räknas dom som multicolor.
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
Uppdaterad: 09:39:49, 5/2 -16
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

4. Detta är något jag också tänkt... 09:34:56, 5/2 -16  
Detta är något jag också tänkt på flera gånger. Ibland har också vissa Planeswalkers hamnat på fel plats i listorna och i Return to Ravnica så ligger tex flera av de flerfärgade korten på fel plats om vi ser till nummerordning (jag vet, sökningen baseras på namn).
 
"Drog inga land"
Uppdaterad: 09:43:06, 5/2 -16
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

5. Ja det kan man, men om man tar... 09:39:48, 5/2 -16  
Ice_Age skrev 09:31, 5/2 -16 Problemet är väl att dom är listade efter färg+bokstavsordning i setet, men när du söker så är standardinställningen enbart bokstavsordning.

Du kan ju dock ställa in sortera efter färg i kortpärmen när du söker, då får du alla kort i färg+bokstavsordning (alltså med det nummer dom har i setet).

Edit: Du kan även kan sortera efter färg i H/W. Det här löser ju bara hur korten listas i kortpärmen tex, inte att Nivmagus Elemental har plats 193 i kortpärmen och cardnumber 219 i RtR tex.

Ja det kan man, men om man tar tex Alara Reborn så ser sökresultatet exakt likadant ut oavsett om jag söker på namn eller färg, alltså korten visas i samma ordning.

Inte heller att välja sortera efter färg på have visar korten i rätt ordning. Det blir någon mysko färgordning som inte jag ser någon logik i, men det är i alla fall inte nummerordning där heller.
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

6. Det va rätt mysko. Kan det var... 09:42:31, 5/2 -16  
Det va rätt mysko. Kan det vara så enkelt att korten saknar färgidentitet i seten då, fast kort från alara reborn känner av om man väljer "måste vara färg x" så dom har ju en färg.
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

7. Indeed!... 09:43:40, 5/2 -16  
Indeed!
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Beakid

Simic
ADMIN
REDAX
MODERATOR
GULDMEDLEM
Lyckeby
@svm s. 3/2 -01

621 rubriker
10802 svar

8. Korten sorteras efter WUBRG-or... 10:49:21, 5/2 -16  
Korten sorteras efter WUBRG-ordning, men många set har mysko ordning pga hybrid/colorless etc. Lite svårt att automagisera det där tyvärr.
 
Strätz!
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

9. Jag förstår om detta inte är d... 11:15:20, 5/2 -16  
Jag förstår om detta inte är den information du är ute efter, men det finns ju andra sökmotorer där man kan sortera efter numrering. Kanske att jag nämner något som är alldeles för uppenbart...

EDIT: genus
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 11:16:26, 5/2 -16
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

10. Jag har noterat detta också i ... 11:27:20, 5/2 -16  
Jag har noterat detta också i Fate Reforge och Dragons of Tarkir, att både Ugin, the Spirit Dragon och Scion of Ugin båda har nummer ett. I BFZ och OGW börjar seten med alla eldrazi och devoid kort.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

11. Utan att vara kunnig i program... 12:08:21, 5/2 -16  
Beakid skrev 10:49, 5/2 -16 Korten sorteras efter WUBRG-ordning, men många set har mysko ordning pga hybrid/colorless etc. Lite svårt att automagisera det där tyvärr.

Utan att vara kunnig i programmering: Kan man inte tagga varje bild med ett nummer?
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

12. Andra sidor? Vad menar du? För... 12:15:21, 5/2 -16  
toriv skrev 11:15, 5/2 -16 Jag förstår om detta inte är den information du är ute efter, men det finns ju andra sökmotorer där man kan sortera efter numrering. Kanske att jag nämner något som är alldeles för uppenbart...

EDIT: genus

Andra sidor? Vad menar du? För mig är SvM den enda sidan! ;)

Men om andra sidor fixar det så måste det ju gå att lösa även här.
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Yoggoth

Selesnya
MEDLEM
Karlholmsbruk
@svm s. 17/11 -08

49 rubriker
1329 svar

13. Jag har också länge funderat p... 12:55:58, 5/2 -16  
Jag har också länge funderat på varför man inte kan sortera efter collectors number.
 
"See, as it happens, I've got a couple of front row tickets for the end of the universe. I thought it'd be best to use them now. I mean you never know... there might not be a second performance" -John Constantine
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

14. Det som är konstigt är varför ... 16:03:15, 5/2 -16  
Det som är konstigt är varför revised kommer/sorteras först.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!