Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 635 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
TORGET 2 Buyout och liggande Bud... Förslag: Lägg till Swish som a ...
Automatiskt avslag för bizzar som understiger ett satt minimibelopp!
Senast läst: 04:22:07, 20/4 -24. Läst 3428 gånger.
Hembygdsgarden
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 6/3 -09

1 rubriker
41 svar

Automatiskt avslag för bizzar som understiger ett satt minimibelopp! 23:09:34, 4/2 -16  
Eftersom jag typ har begränsad tid att sälja/packa kort, så försöker jag på så många ställen som möjligt skriva ut att jag avslår bizzar under 50:-.

Jag kan dock förstå om det är många som missar det med tanke på att jag tror väldigt få skriver någonting i de formulären (en del är dessutom rätt meckiga att kunna nå för redigering), men det vore bra med en autoavslagsfunktion för ett belopp du anger själv - och ett autosvar till den som försökte bizza med dig.

Det är väl inte jättebesvärligt, men jag känner mig lite kymig när jag inte pallar leta reda på, och säga "tyvärr" till vem det nu var som ville köpa två pruttrares för 10 spänn av mig. (vilket jag märkt ofta är nyare användare).

Steamliner
MEDLEM
@svm s. 7/9 -13

34 rubriker
538 svar

1. +1 Skulle även kunna tänka ... 07:41:22, 5/2 -16  
+1

Skulle även kunna tänka mig en funktion som förhindrar bizar med erbjudanden om att köpa kort som inte är upplagda för försäljning. Många förslag på bizar är bara slöseri med tid. Jag har full respekt för att någon som är på jakt efter, säg, ett par Overrun skickar en biz med en fråga om att köpa dem för en tia. För min del är det dock inte värt tiden och besväret att packa korten, gå till affären och betala för kuvert. Sedan finns det alltid folk som roar sig med att skicka ut förslag i stil med "Jag såg att du har dem på have utan att vilka sälja dem, men vad sägs om två Eye of Ugin, tre Eldrazi Temple och en Urborg för 222 spänn?!?!", vilka jag ö.h.t. inte bemödar mig med att svara på innan jag avslår.
 
Reprinta Back to Basics!
För övrigt anser jag att Staffanstorp bör förstöras.
Uppdaterad: 07:47:36, 5/2 -16
Mällroth

Gruul
HEDERSMEDLEM
Karlstad
@svm s. 22/5 -02

121 rubriker
1121 svar

2. +1 Jag skulle också önska a... 08:07:55, 5/2 -16  
+1

Jag skulle också önska att man kunde ställa in förval på vilka betalningsalternativ "köparen" har att välja mellan. T ex bankkonto och krediter. Jag önskar på samma sätt att man kunde ställa in förval på att "köparen" står för porto och skickar först.
Jag få alldeles för många bizzar där det ligger kvar "samtidigt" och "var för sig" på.
 
Saknar 34 kort i Beta (till 1 komplett), 10 i Arabian Nights, 4 i Antiquities, 120 i Legends och 156 i Unlimited (till 4 kompletta). Kolla min have/want för byten.

Har 4 kompletta set av revised till origins, the dark till oath of the gatewatch och 1 komplett av unlimited, arabian nights, antiquities och legends.

mvh Mällroth.
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

3. Helt off topic men jag måste b... 08:38:00, 5/2 -16  
Hembygdsgarden skrev 23:09, 4/2 -16 Eftersom jag typ har begränsad tid att sälja/packa kort, så försöker jag på så många ställen som möjligt skriva ut att jag avslår bizzar under 50:-.

Jag kan dock förstå om det är många som missar det med tanke på att jag tror väldigt få skriver någonting i de formulären (en del är dessutom rätt meckiga att kunna nå för redigering), men det vore bra med en autoavslagsfunktion för ett belopp du anger själv - och ett autosvar till den som försökte bizza med dig.

Det är väl inte jättebesvärligt, men jag känner mig lite kymig när jag inte pallar leta reda på, och säga "tyvärr" till vem det nu var som ville köpa två pruttrares för 10 spänn av mig. (vilket jag märkt ofta är nyare användare).

Helt off topic men jag måste bara fråga eftersom jag alltid har undrat över detta:

Är det lättare eller tar det mindre tid att packa ett kort som kostar 50 än ett kort som kostar 5?

Min filosofi är i alla fall att vill jag sälja mina kort och köparen tycker det är ok att betala 7 kr i frakt för kort som kostar 5 kr så är det helt ok men jag ser på väldigt mångas have att bizar under ett visst värde avslås.

Upplys mig :)

Och ta nu inte detta som något negativt, jag bara undrar varför så många ser det som ett projekt.
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Hembygdsgarden
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 6/3 -09

1 rubriker
41 svar

4. Att paketera rares för fem kro... 08:55:55, 5/2 -16  
Archangel skrev 08:38, 5/2 -16
Hembygdsgarden skrev 23:09, 4/2 -16 Eftersom jag typ har begränsad tid att sälja/packa kort, så försöker jag på så många ställen som möjligt skriva ut att jag avslår bizzar under 50:-.

Jag kan dock förstå om det är många som missar det med tanke på att jag tror väldigt få skriver någonting i de formulären (en del är dessutom rätt meckiga att kunna nå för redigering), men det vore bra med en autoavslagsfunktion för ett belopp du anger själv - och ett autosvar till den som försökte bizza med dig.

Det är väl inte jättebesvärligt, men jag känner mig lite kymig när jag inte pallar leta reda på, och säga "tyvärr" till vem det nu var som ville köpa två pruttrares för 10 spänn av mig. (vilket jag märkt ofta är nyare användare).

Helt off topic men jag måste bara fråga eftersom jag alltid har undrat över detta:

Är det lättare eller tar det mindre tid att packa ett kort som kostar 50 än ett kort som kostar 5?

Min filosofi är i alla fall att vill jag sälja mina kort och köparen tycker det är ok att betala 7 kr i frakt för kort som kostar 5 kr så är det helt ok men jag ser på väldigt mångas have att bizar under ett visst värde avslås.

Upplys mig :)

Och ta nu inte detta som något negativt, jag bara undrar varför så många ser det som ett projekt.

Att paketera rares för fem kronor tar precis lika lång tid som ett rare för femtio. Det är hela problematiken.

Ska jag paketera så små deals så gör jag hellre något roligare med min tid helt enkelt. Jag skulle säkert göra lite mer pengar på att sälja för småsummor, men då fick jag också investera mer av min "spela Fallout 4"-tid, "umgås med vänner och familj"-tid osv. för egentligen väldigt lite finansiell vinning.
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

5. Ja det kan jag helt klart förs... 09:12:51, 5/2 -16  
Ja det kan jag helt klart förstå om det är massor med bizar som ska packas varje dag, men jag har svårt att tro att så är fallet.

Dessutom så gör man ju någon annan, som ju uppenbarligen behöver kortet, glad. Och det är värt "besväret" tycker i alla fall jag. Speciellt som att communityn generellt är väldigt trevlig och hjälpsam.
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Uppdaterad: 09:13:51, 5/2 -16
Steamliner
MEDLEM
@svm s. 7/9 -13

34 rubriker
538 svar

6. Jag lånar gärna ut kort och le... 10:29:05, 5/2 -16  
Jag lånar gärna ut kort och lekar till folk och lägger då även tid på att plocka ihop korten och sortera tillbaka dem efteråt. Ser inte det faktum att jag inte randomly vill lägga tid på bizar som i princip innebär att jag ge bort bilder till folk jag inte känner, göra för mig helt meningslösa byten som bara tar tid eller sälja kort till priser runt 50% av MCM low som något otrevligt. Har å andra sidan inte heller bilder som jag inte vill sälja uppe till försäljning.

Ang småbizar så är en biz i stil med "två Overrun för tio spänn, var och en betalar sin frakt" helt meningslösa. Med porto och kuvert inräknat har jag spenderat min tid på att skänka två kort till någon. Jag hade varit mer än ok med att plocka med dem till nästa Modern Monday och ge till en unge som håller på att bygga sin första budgetalvlek eller en regular som, fast besluten att gå 0-4, mot bättre vetande tänker spela Selesnya weenie, men inte med att lägga tid på att skicka iväg dem till Kalix. Även med det rimligare "köparen betalar porto" så är det tid som jag spenderar med väldigt liten skillnad på kontot, vilket inte är värt besväret.

En annan variant på småbiz som inte är värd besväret är "jag vill ha två av dina fyra Crackling Doom, kolla min have". Obetydligt värde, ingen vits för mig att spräcka playsetet och ett erbjudande om att bläddra igenom en lång lista med kort på jakt efter något värt typ en tjuga? Pass. Säger inte att den andra parten gör något fel, för det gör hen inte, men det finns ingen poäng för mig att lägga tid på ett sådant erbjudande. Här hade även gärna sett ett system som kunde hindra att vi båda slösar tid.
 
Reprinta Back to Basics!
För övrigt anser jag att Staffanstorp bör förstöras.
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

7. Det första avsnittet i det sva... 12:05:39, 5/2 -16  
Steamliner skrev 10:29, 5/2 -16 Jag lånar gärna ut kort och lekar till folk och lägger då även tid på att plocka ihop korten och sortera tillbaka dem efteråt. Ser inte det faktum att jag inte randomly vill lägga tid på bizar som i princip innebär att jag ge bort bilder till folk jag inte känner, göra för mig helt meningslösa byten som bara tar tid eller sälja kort till priser runt 50% av MCM low som något otrevligt. Har å andra sidan inte heller bilder som jag inte vill sälja uppe till försäljning.

Ang småbizar så är en biz i stil med "två Overrun för tio spänn, var och en betalar sin frakt" helt meningslösa. Med porto och kuvert inräknat har jag spenderat min tid på att skänka två kort till någon. Jag hade varit mer än ok med att plocka med dem till nästa Modern Monday och ge till en unge som håller på att bygga sin första budgetalvlek eller en regular som, fast besluten att gå 0-4, mot bättre vetande tänker spela Selesnya weenie, men inte med att lägga tid på att skicka iväg dem till Kalix. Även med det rimligare "köparen betalar porto" så är det tid som jag spenderar med väldigt liten skillnad på kontot, vilket inte är värt besväret.

En annan variant på småbiz som inte är värd besväret är "jag vill ha två av dina fyra Crackling Doom, kolla min have". Obetydligt värde, ingen vits för mig att spräcka playsetet och ett erbjudande om att bläddra igenom en lång lista med kort på jakt efter något värt typ en tjuga? Pass. Säger inte att den andra parten gör något fel, för det gör hen inte, men det finns ingen poäng för mig att lägga tid på ett sådant erbjudande. Här hade även gärna sett ett system som kunde hindra att vi båda slösar tid.

Det första avsnittet i det svaret förstår jag inte alls vad det har med saken att göra. Vem har sagt att du ska låna ut kort annars är du stygg? Och vem har sagt att du ska sälja kort för 50% av vad dom kostar på MCM? Det vi snackar om är kort som folk har till salu, till ett fast pris som säljaren själv satt.

Ang. andra delen så ja, ska var och en stå för porto så hade jag heller inte gått med på det men om köparen betalar portot ser iaf jag inget hinder, inte ens att han tänker gå 0-4, eller ja, 0-5 hade ju varit lite värre.

Och tredje biten; återigen uppfattade jag det som att vi pratade om ren försäljning, inte byte. Ber om ursäkt för det. Men finns inte redan det systemet? Avslå bizen dirr så är det klart. Det kommer ju aldrig kunna programmeras ett system om tar hänsyn till varje individs orka eller inte orka.

Men nu fattar i alla fall jag bättre varför folk vill sälja sin have men inte giter packa. Tack tack.
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Arkitekten
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 10/2 -10

15 rubriker
369 svar

8. För mig är det väl så att tid/... 17:14:10, 5/2 -16  
Archangel skrev 08:38, 5/2 -16
Hembygdsgarden skrev 23:09, 4/2 -16 Eftersom jag typ har begränsad tid att sälja/packa kort, så försöker jag på så många ställen som möjligt skriva ut att jag avslår bizzar under 50:-.

Jag kan dock förstå om det är många som missar det med tanke på att jag tror väldigt få skriver någonting i de formulären (en del är dessutom rätt meckiga att kunna nå för redigering), men det vore bra med en autoavslagsfunktion för ett belopp du anger själv - och ett autosvar till den som försökte bizza med dig.

Det är väl inte jättebesvärligt, men jag känner mig lite kymig när jag inte pallar leta reda på, och säga "tyvärr" till vem det nu var som ville köpa två pruttrares för 10 spänn av mig. (vilket jag märkt ofta är nyare användare).

Helt off topic men jag måste bara fråga eftersom jag alltid har undrat över detta:

Är det lättare eller tar det mindre tid att packa ett kort som kostar 50 än ett kort som kostar 5?

Min filosofi är i alla fall att vill jag sälja mina kort och köparen tycker det är ok att betala 7 kr i frakt för kort som kostar 5 kr så är det helt ok men jag ser på väldigt mångas have att bizar under ett visst värde avslås.

Upplys mig :)

Och ta nu inte detta som något negativt, jag bara undrar varför så många ser det som ett projekt.

För mig är det väl så att tid/inkomst ration är för dålig för att bry sig om småpengar liksom. Det tar tid och kraft att packa en biz. Inte speciellt mycket tid, men ändock tid.

Jämför tidsåtgången att fixa 10 bizar a 10kr/st med 1 biz a 100kr/st.
 
DON'T PANIC!
Zasse

Golgari
MEDLEM
@svm s. 2/5 -15

20 rubriker
167 svar

9. Om man vill ha billiga rares k... 18:29:29, 5/2 -16  
Om man vill ha billiga rares kan man kolla runt om samma person säljer fler kort, billigare såväl som dyrare som kan vara av intresse, så att det leder till önskat belopp. Förstår mycket väl att en säljare inte vill spendera tid på småsummor.

Alternativt kan man handla småsummor på MCM men få vara beredd betala runt 20kr på frakt.

IHAVESPOK3N presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Justerade priser ännu en gång. Massor av nytt inlagt. EDH, Pioneer, Modern, Standard och massa annat

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

City of Brass (EX) 128:- Buyout: 150:-

Adarkar Wastes (Foil) 63:- Buyout: 80:-

Counterspell (GD) 8:- Buyout: 15:-

Aether Vial 103:- Buyout: 150:-

Overgrown Tomb (EX) 100:- Buyout: 130:-

Wooded Foothills (FN) 250:- Buyout: 300:-

Ichorid (EX, Foil) 300:- Buyout: 350:-

Akroma, Angel of Fury (EX) 8:- Buyout: 12:-

Sword of Feast and Famine (EX) 300:- Buyout: 350:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Adeline, Resplendent Cathar 100:- Buyout: 120:-

Growing Rites of Itlimoc (EX) 75:- Buyout: 110:-

Skizzik (EX) 3:- Buyout: 5:-

Meteor Storm (FN) 5:- Buyout: 9:-

Meteor Storm (EX) 5:- Buyout: 9:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!