Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ONLINE MAGIC MTGO - prisutveckling P9?... Den vänliga lånetråden ...
Foil Jace
Senast läst: 17:05:40, 26/3 -24. Läst 1735 gånger.
PatrikAsp
MEDLEM
@svm s. 2/8 -05

98 rubriker
795 svar

Foil Jace 09:41:03, 29/11 -15  
Jag blev nyligen varse att foil mythics ofta är värda rätt mycket mer än sina vanliga versioner online, lite oavsett hur ospelbart kortet är (ex. The Great Aurora, vanlig 0, foil 10). Förklaringen är sannolikt knuten till foil-redeeming. Men nu öppnade jag en Foil-jace igår och den är listad tre tix lägre än den vanliga (67 istället för 70). What gives? Det här förstår jag inte alls.


PS. Interna mig om du är intresserad av den.
 
I suppose the real reason why #pwps bothers me is because it delegitimizes magic as a serious intellectual pursuit, which I care about./Jon Finkel

blixt009

Simic
MEDLEM
Malmö
@svm s. 7/6 -06

60 rubriker
877 svar

1. generellt sett har jag märkt a... 10:35:19, 29/11 -15  
generellt sett har jag märkt att billigare mythics ökar mycket i foil, medan dyra ligger på i princip samma.

exempel var under DtK när jag draftade mycket, öppnade samma dag Shaman of Forgotten Ways och Deathmist Raptor i foil, båda gav ca 23 tix, trots att shamanen hade ofoilat pris på ca 4, och raptorn 21. när grundpriset är ca 70 skulle jag vara nöjd med samma pris som en vanlig.
 
It seems obvious that the majority of the MTG community hates women and children.

I weep for the first 12 year old girl to make the top 8 of a Grand Prix

från chatten vid GP Seattle live - 050312
Uppdaterad: 10:36:01, 29/11 -15
Quaren
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 25/1 -15

4 rubriker
50 svar

2. Tror förklaringen är att foils... 10:54:26, 29/11 -15  
Tror förklaringen är att foils är meningslösa för att pimpa lekar online då foils är fulare online än vanliga kort.

Det gör att enda användningen för en foil online är att byta ut dem mot verkliga kort. För det behöver du ett fullt set. Alla foils är lika vanliga oavsett raritet (tror jag) vilket gör att alla foils bör teoretiskt ha samma värde (totala värdet för komplett pappersfoilset/antal kort).

Men eftersom man kan spela med foils online precis som det vanliga kortet så kommer ju foil staples som Jace inte kunna understiga det vanliga kortets värde nämnvärt för då hade folk köpt det för att spela med istället för att redeema. Det gör att värdeskillnaden mellan en vanling Jace online och en foil Jace i papper sprods ut på övriga kort som annars är värdelösa eftersom Jace foil inte är värt mer än sin vanliga motsvarighet utan de andra korten.

Resultatet blir att skräpfoils blir värda mer online än offline och staplefoils blir värda mindre.

Någon som förstår vad jag vill säga?

Uppdaterad: 11:00:21, 29/11 -15
PatrikAsp
MEDLEM
@svm s. 2/8 -05

98 rubriker
795 svar

3. Blixt: ok. Jo, man ska nog bar... 12:20:51, 29/11 -15  
Blixt: ok. Jo, man ska nog bara tacka och ta emot 67 tix. Men det verkar bara finnas tre till salu på hela Modo, en för 75 och två för 136.

Q: Alla foils är inte lika vanliga. Jag förstår inte hur resten av resonemanget förklarar assymetrin jag är intresserad av.
 
I suppose the real reason why #pwps bothers me is because it delegitimizes magic as a serious intellectual pursuit, which I care about./Jon Finkel
Jolly_roger
SM-VINNARE 2014
JUDGE L1
Växjö
@svm s. 27/6 -06

209 rubriker
3696 svar

4. Det har att göra med prerelese... 12:49:11, 29/11 -15  
Det har att göra med prereleserna där det gick att få vissa mythics som ditt prereleasepromo, de är därför värda mindre relativt sett jämfört med de som inte gick att få. Kolla på foil mythicens från Khans of tarkir ex.
 
Varje gång någon rippar en booster gråter draftgudinnan.

Min Magicblogg: Klicka

Men det kanske bara är jag.
PatrikAsp
MEDLEM
@svm s. 2/8 -05

98 rubriker
795 svar

5. J: Och dessa är (till skillnad... 12:52:10, 29/11 -15  
J: Och dessa är (till skillnad från de fysiska Pre-release foilsen) identiska med de vanliga foilsen (så att de går att använda när man redeemar ett set)?
 
I suppose the real reason why #pwps bothers me is because it delegitimizes magic as a serious intellectual pursuit, which I care about./Jon Finkel
Jolly_roger
SM-VINNARE 2014
JUDGE L1
Växjö
@svm s. 27/6 -06

209 rubriker
3696 svar

6. Precis, helt identiska, ingen ... 12:52:59, 29/11 -15  
Precis, helt identiska, ingen datumstämpel.
 
Varje gång någon rippar en booster gråter draftgudinnan.

Min Magicblogg: Klicka

Men det kanske bara är jag.
duddelutten
MEDLEM
Kalmar
@svm s. 6/3 -06

449 rubriker
5229 svar

7. Detta är även relevant för all... 16:52:16, 6/12 -15  
Detta är även relevant för alla som beställer kort via bots eller tjänster på nätet (t.ex. Cardhoarder/mtgotraders).

Ibland kan foilversioner vara billigare än normala versioner. Gäller både billiga och dyra kort. För ett tag sedan fick jag t.ex. tag på ett par foilade Serum Visions för 3 tix billigare per styck än icke-foil.
 
"Riktiga män ger upp före motståndaren..." - Xorna
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!