Magic the Gathering
Magic the Gathering34872 medlemmar 666 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MAGIC ORIGINS Demonic Pact - Hiss eller diss ...
Ett bra val med fatpack?
Senast läst: 04:27:00, 16/4 -24. Läst 7270 gånger.
Beverios
MEDLEM
@svm s. 11/11 -15

4 rubriker
19 svar

Ett bra val med fatpack? 09:03:24, 27/11 -15  
Hej jag köpte tidigare en Zendikarbox som mitt första paket av magic. Vissa kort där kändes lite krångliga att börja med som nybörjare så igår testade jag att inhandla ett origins fatpack då det både innehöll många lands och korten verkade ha "lättare" händelser och saker att hålla reda på. Jag fick en bra blandning kort tyckte jag och hoppas kunna kombinera kort från Zendikar och Origins för att skapa bra nybörjarlekar. Jag skriver en lista på de bästa korten och tar gärna emot tips på byggen runt dem för bra nybörjarlekar.

Röda:
Abbot of Keral Keep
Chandras Fury

Blå:
Harbinger of the Tides
Jace, Vryns Prodigy
Talent of the Telepath
Willbreaker x2

Grön:
Dwynen, Glit-Leaf Daen
Gaeas Revenge

Fick inga speciella svarta eller vita kort vad jag kan se.

Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

1. Ett tips är att hålla redo på ... 09:11:37, 27/11 -15  
Ett tips är att hålla redo på värdet på Jace. Han kostar nästan lika mycket som 2 nya fatpack.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
Nixxan

Azorius
MEDLEM
Umeå
@svm s. 3/11 -03

190 rubriker
1793 svar

2. Jag hade nog sålt Jace, Vryn's... 09:12:37, 27/11 -15  
Jag hade nog sålt Jace, Vryn's Prodigy för 450 spänn till att börja med. :)
 
w0rd
Beverios
MEDLEM
@svm s. 11/11 -15

4 rubriker
19 svar

3. Jo blev rätt glad när jag såg ... 09:32:35, 27/11 -15  
Jo blev rätt glad när jag såg det kortet, men kanske inte ska börja blanda in planeswalkers direkt i början utan väntar nog tills man spelat lite och testat lite olika lekar. Blir lite mycket med alla händelser när man är ny :)
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

4. Som de andra sagt skulle jag s... 09:52:33, 27/11 -15  
Som de andra sagt skulle jag sälja jace och spara pengarna till när nästa set kommer ut och köpa ett fatpack av det
 
Sugen på att byta upp dina EDH rares och foils mot modern- eller legacybilder m.m.?
I så fall är PucaTrade för dig!
Använd gärna min referrallänk, PMa gärna om du har frågor!
obstinat

Izzet
MEDLEM
Mo i Rana
@svm s. 31/1 -15

8 rubriker
59 svar

5. Tyvärr så får du nog lära dig ... 11:24:23, 27/11 -15  
Tyvärr så får du nog lära dig alla mekaniker, Origins var ju det sista setet som var ett bas-set. De andra seten kommer ha lite olika funktioner.

Men det går att lära sig rätt snabbt! Jag kan rekommendera att kolla lite på youtube när folk spelar. Kolla Pro Tours, Standard Super Leauge och Channelfireball. Så får du se vad en massa kort gör och hur de används.
Jojja
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/11 -13

4 rubriker
328 svar

6. Vart bor du? Det bästa är ... 12:08:24, 27/11 -15  
Vart bor du?

Det bästa är att hitta andra som kan hjälpa dig att lära dig grunderna och få lite hjälp och tips. Många städer har butiker och föreningar dit du kan gå och spela med andra, många spelar brukar också ha en hel del kort som ligger på hög och ger gärna bort kort som ger dig en bra grund för en billig lek.

Mitt tips är att satsa på en mono röd aggressiv lek, de är oftast billiga och fungerar bra. Det är det ända jag själv spelar i standard nu för tiden. Och efter att ha spelat och lärt dig lite mer så kan du grena ut till andra lekar och arketyper som du tycker ser roliga ut. Ofta kan man även få låna lekar av folk för att få testa på.

Lycka till med spelandet!
Beverios
MEDLEM
@svm s. 11/11 -15

4 rubriker
19 svar

7. Tackar! Ja jag ska testa lite ... 15:45:53, 27/11 -15  
Tackar! Ja jag ska testa lite olika lekar men röd verkar rätt bra, fick Radiant Flames och Dragonmaster Outcast i Zendikarboxen så kan nog bygga lite där. Röd och Grön verkar vara det många kör i början. Får se hur jag gör med Jace, har Ob Nilix Reignited som jag fick i Z och Planeswalkers verkar vara väldigt bra kort.

Meddelar hur det går och om jag behöver tips :)
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

8. Jund (Svart/rött/grönt) är ju ... 15:47:49, 27/11 -15  
Beverios skrev 15:45, 27/11 -15 Tackar! Ja jag ska testa lite olika lekar men röd verkar rätt bra, fick Radiant Flames och Dragonmaster Outcast i Zendikarboxen så kan nog bygga lite där. Röd och Grön verkar vara det många kör i början. Får se hur jag gör med Jace, har Ob Nilix Reignited som jag fick i Z och Planeswalkers verkar vara väldigt bra kort.

Meddelar hur det går och om jag behöver tips

Jund (Svart/rött/grönt) är ju alltid mysigt, döda allt och spela starka gubbar

EDIT: Dock behöver man ju lite manafix för att spela fler än två färger. T.ex Smoldering Marsh och Cinder Glade från Battle for Zendikar är relativt billiga och schyssta till en början.
 
Sugen på att byta upp dina EDH rares och foils mot modern- eller legacybilder m.m.?
I så fall är PucaTrade för dig!
Använd gärna min referrallänk, PMa gärna om du har frågor!
Uppdaterad: 15:49:21, 27/11 -15
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!