Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 631 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ONLINE MAGIC Den vänliga lånetråden... Börja med MTGO ...
Är Cockatrice från woogerworks funktionellt?
Senast läst: 04:27:27, 19/4 -24. Läst 7904 gånger.
meanberry
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/8 -08

161 rubriker
3246 svar

Är Cockatrice från woogerworks funktionellt? 22:59:55, 8/10 -15  
Hittade inget som berörde ämnet men laddade just ner cockatrice från woogerworks och allt verkade funka bra men när jag ska starta det får jag meddelandet

"Det gick inte starta programmet eftersom msvcp120.dll saknas på datorn.
Du kan försöka åtgärda problemet genom att installera om programmet"

Ja jag har googlat och ja jag har MS Visual C++ Runtime på datorn.
Jag har även provat att ominstallera programmet.

Är det inte funktionellt just nu pga rättigheter eller är det något jag är för dålig på datorer för att inse jag måste göra för att det ska funka?

Tack på förhud
MB
 
min julkalender titta på egen risk.

Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

1. Har för mig att min kompis ock... 23:14:08, 8/10 -15  
Har för mig att min kompis också hade samma problem och tro mig, jag har googlat åtskilliga timmar för att försöka lösa hans problem, vi har ominstallerat massa saker och testat allt vi hittat.

Vi börjar sakta men säkert gå över till xMage istället. Tyvärr är inte stödet för EDH 100% än då vissa gamla kort tar lång tid(låg prio) att få in i systemet.

(Jag har inga problem med Cockatrice osv, det är bara min kompis som har det men det är inte kul att köra ensam som sagt :P)
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

2. Det fungerade i onsdags när ja... 23:15:03, 8/10 -15  
Det fungerade i onsdags när jag spelade lite medans mtgo var nere iaf.
Dock led det av samma problem som vanligt. Människor och regler hahah.
Folk tycks hitta på egna regler där :p
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

3. Funkade förra gången jag försö... 23:16:30, 8/10 -15  
Funkade förra gången jag försökte använda det, och det var för någon månad sedan (eller, ja, programmet i sig fungerade men jag ragequittade 10min in för att det är så sjukt dålig UI och alla användare får psykbryk om du råkar missclicka och inte fixar det inom 0.5s)

Jag rekommenderar untap.in (hemsidan heter faktiskt så). Webbaserad Cockatrice med betydligt bättre UI och trevligare folk
 
Inga enemy fetchar i Battle for Zendikar (då Zendikar har blivit smaskat på av Eldrazis, och därmed är ett förändrat land), men de kommer i blockets andra set som kommer vara i stil med Zendikar Restored (150728)
TharaThas

Selesnya
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 15/7 -10

109 rubriker
977 svar

4. av någon anledning brukar jag ... 23:19:26, 8/10 -15  
av någon anledning brukar jag kunna köra program som säger sig sakna .dll-filer genom att köra dem som admin.
 
Spelsugen och bor i närheten av Finspång?
Hör av dig så får du info om nästa spelkväll med vår förening!
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

5. Inte hört talas om untap.in är... 23:22:19, 8/10 -15  
Daban skrev 23:16, 8/10 -15 Funkade förra gången jag försökte använda det, och det var för någon månad sedan (eller, ja, programmet i sig fungerade men jag ragequittade 10min in för att det är så sjukt dålig UI och alla användare får psykbryk om du råkar missclicka och inte fixar det inom 0.5s)

Jag rekommenderar untap.in (hemsidan heter faktiskt så). Webbaserad Cockatrice med betydligt bättre UI och trevligare folk

Inte hört talas om untap.in är det som cockatrice dvs att folk är retarded och inte kan reglerna om sina egna kort? Eller är se som xmage fast mer befolkat?
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

6. Har inte testat xmage, så vet ... 00:31:12, 9/10 -15  
weiuweiu skrev 23:22, 8/10 -15
Daban skrev 23:16, 8/10 -15 Funkade förra gången jag försökte använda det, och det var för någon månad sedan (eller, ja, programmet i sig fungerade men jag ragequittade 10min in för att det är så sjukt dålig UI och alla användare får psykbryk om du råkar missclicka och inte fixar det inom 0.5s)

Jag rekommenderar untap.in (hemsidan heter faktiskt så). Webbaserad Cockatrice med betydligt bättre UI och trevligare folk

Inte hört talas om untap.in är det som cockatrice dvs att folk är retarded och inte kan reglerna om sina egna kort? Eller är se som xmage fast mer befolkat?

Har inte testat xmage, så vet inte hur communityn där är, men för det mesta har det varit resonabla människor man mött (fått shortcuta:a Fetch -> Stoneforge Mystic när dom är uttappade, haft översikt när glömde -1 liv av sin Fetch osv).
Har iofs bara kört legacy (Typ 5 games), så vet inte om standard eller modern skiljer sig.
 
Inga enemy fetchar i Battle for Zendikar (då Zendikar har blivit smaskat på av Eldrazis, och därmed är ett förändrat land), men de kommer i blockets andra set som kommer vara i stil med Zendikar Restored (150728)
Rogergirg_G
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 14/12 -08

40 rubriker
188 svar

7. Har du senaste versionen av co... 00:36:01, 9/10 -15  
Har du senaste versionen av cockatrice? Liknande problem dyker ibland upp i trådar på cockatrice's subreddit(https://www.reddit.com/r/Supraball/comments/25vwsb/missing_msvcp120ddll_file/)
414448
MEDLEM
@svm s. 7/8 -06

226 rubriker
7656 svar

8. Jag har upplevt att man måste ... 00:44:35, 9/10 -15  
Jag har upplevt att man måste ominstalera det ibland för att det inte finns någon inbyggd uppdateringsfunktion. Annars har jag inte haft några problem!
 
Team Squattelhaups - Slump och fusk!
Uppdaterad: 00:46:14, 9/10 -15
Tichon
MEDLEM
Malmö
@svm s. 14/3 -15

1 rubriker
9 svar

9. Jag kan rekommender xmage, jav... 01:25:16, 9/10 -15  
Jag kan rekommender xmage, java baserat och är ganska likt Magic Online. Finns även servrar som har olika turneringar osv i både booster drafter, sealdeck, standard, vintage, EDH, legacy, modern osv osv. Rekommenderas starkt!
Kavli
MEDLEM
@svm s. 13/11 -10

114 rubriker
1345 svar

10. Använder cockatrice dagligen. ... 06:41:12, 9/10 -15  
Använder cockatrice dagligen. Det går att lösa småproblem men det går ännu snabbare för mig att installera om hela kalaset när det kommer nya uppdateringar.
 
Hade jag fått en spänn för varje intjänad krona,
Hade jag varit hälften så fattig som nu troja.
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

11. kan man inte bara goodla på DL... 07:33:13, 9/10 -15  
kan man inte bara goodla på DLLfilen och ladda ner den?
Eller är det riskabelt?
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
pefkendotts
HEDERSMEDLEM
Skokloster
@svm s. 14/4 -02

134 rubriker
2210 svar

12. Jag avinstallerade cockatrice ... 08:37:36, 9/10 -15  
Jag avinstallerade cockatrice igår och laddade ner och installerade senaste versionen, funkade riktigt bra, till och med oracle funkade (vilket alltid har strulat för mig). Var inga problem alls
 
Drick med oss, det gör jag - Elof's fyllebord
MoonGoat

Gruul
HEDERSMEDLEM
Hisings backa
@svm s. 7/4 -05

59 rubriker
1312 svar

13. Var tvungen att testa nu, fick... 09:20:30, 9/10 -15  
Var tvungen att testa nu, fick "unknown login error: -1".
Har inte ändrat något, så det känns lite skumt.
 
Mitt verkstadskort: Literal Payback
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

14. Jag fick samma felmeddelande, ... 10:12:42, 9/10 -15  
MoonGoat skrev 09:20, 9/10 -15 Var tvungen att testa nu, fick "unknown login error: -1".
Har inte ändrat något, så det känns lite skumt.

Jag fick samma felmeddelande, visade sig att man var tvungen att ladda ner senaste versionen av klienten.
 
"Seriöst, italiensk semipimp i legends. Vänligen avlid." -MrFukinkou
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

15. Det har strulat till och från ... 11:57:41, 9/10 -15  
Det har strulat till och från för mig typ alltid.. Men då har det oftast handlat om kortbilder som lite random försvunnit osv.

Dock var jag inne och spelade nåt game i förra veckan och det flöt på fint.
ekan25
MEDLEM
Växjö
@svm s. 30/5 -06

0 rubriker
4 svar

16. "Det gick inte starta programm... 16:15:15, 9/10 -15  
"Det gick inte starta programmet eftersom msvcp120.dll saknas på datorn.
Du kan försöka åtgärda problemet genom att installera om programmet"

Testa att ladda ner och installera ifrån följande länk.
http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40784
jawa74
MEDLEM
Umeå
@svm s. 28/3 -11

68 rubriker
652 svar

17. Fattar inte att folk använder ... 20:46:05, 9/10 -15  
Fattar inte att folk använder sig av cocatrice då xmage är så mycket bättre...
 
Imse vimse spindel
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

18. Vad gör Xmage bättre? Att den ... 22:41:07, 9/10 -15  
jawa74 skrev 20:46, 9/10 -15 Fattar inte att folk använder sig av cocatrice då xmage är så mycket bättre...

Vad gör Xmage bättre? Att den sköter reglerna åt dig?

Provade Xmage i somras men störde mig på alla ljud och skit den höll på med, UI:t var inte så enkelt som cockatrice enligt mig.

Cockatrice är ungefär som att spela pappersmagi, du får se till att göra saker i rätt ordning själv och komma ihåg triggers. Enda nackdelen är att kommunikation med motståndaren sker via chatt, det kan ju lösas med skype eller liknande om du spelar med polarna.
 
"Seriöst, italiensk semipimp i legends. Vänligen avlid." -MrFukinkou
jawa74
MEDLEM
Umeå
@svm s. 28/3 -11

68 rubriker
652 svar

19. Vill ha ett högre tempo när ja... 23:56:01, 9/10 -15  
Vill ha ett högre tempo när jag spelar online. (är väl en annan sak om man möter någon som är snabb i cocatrice men det är mer ovanligt än vanligt.)
 
Imse vimse spindel
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

20. Cockatrice går asbra att spela... 01:14:44, 10/10 -15  
Cockatrice går asbra att spela med polare. Men mot randoms föredrar jag ändå mtgo just pågrund av att folk inte kan reglerna på sina kort.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!