Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 656 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Nytt hur man reggar sealedpool... Hålla ordning på sina kort ...
SVM - Är vi snälla eller cut-throat.. eller både och?
Senast läst: 03:52:01, 18/4 -24. Läst 5800 gånger.
Kavli
MEDLEM
@svm s. 13/11 -10

114 rubriker
1345 svar

SVM - Är vi snälla eller cut-throat.. eller både och? 21:59:42, 5/10 -15  
Jag vill bara höja hatten för SVM som ett community som jag älskar men är samtidigt jävligt rädd för. Vi, och jag säger vi för jag är precis som.. oss, är snälla människor som hjälper varandra för att spelet ska frodas och växa men samtidigt markerar väldigt tydligt att den ekonomiska aspekten är precis som Wall Street. Eftersom vår ringa samling är ganska liten i vårt avlånga land är vi nästan som en söt liten kult är det alltid någon som känner någon, vilket leder till att nästan inget fuffens går under radarn. Det finns inte direkt någon mening med det här inlägget mer än att jag funderat på olika situationer i vår vardag som utifrån kanske kan ses som lite komiska med tanke på det ekonomiska värdet av situationerna.

-Hej, jag är ny här och undrar ifall ni har några kort ni skulle kunna ge offra för en billig peng så jag hade kunnat komma igång?
-Absolut bara skicka pengar för frakten så bjuder jag på bilderna.
-Jag har lite kort jag tänkte slänga ändå, langa adress!

Ett kort har pristoppat och går nu för 40:- istället för 20:-, i samtliga fall köper någon snabb jävel köper upp alla 10 stycken som troligtvis är på försäljning av nya eller ouppdaterade spelare och gör en megavinst på typ 120:- efter fraktkostnader. Detta är helt normalt beteende.

Spendera 6 internmeddelanden (säkert 30 minuters aktiv tid) på att diskutera ifall playsettet med Cloud of Faeries ska värderas till 20:- eller 30:- är vardag. Sålänge som man gör en bra deal kvittar det hur stora besparingar man gör, det är förhandlingsdominansen som räknas.

-Tja, användaren 'edgynamn666' svarar inte på intern efter att jag har betalat (40-kronors-biz-från-två-veckor-tillbaka) och jag har inte fått några kort..
-Jag och min polare kör nästan förbi hans hem på vägen hem från jobbet, vi åker inom och kollar ifall han är sjuk eller något.

Kanske bara är jag som tycker det är lite roligt men tänkte jag ändå kunde skriva det och se ifall folk känner igen sig. :)
 
Hade jag fått en spänn för varje intjänad krona,
Hade jag varit hälften så fattig som nu troja.

Cogo
MEDLEM
Luleå
@svm s. 2/3 -09

16 rubriker
362 svar

1. hahahaha, kloka ord :)... 22:39:41, 5/10 -15  
hahahaha, kloka ord :)
FastIgen
HEDERSMEDLEM
Märsta
@svm s. 25/8 -11

13 rubriker
274 svar

2. Haha kommer inte kunna sova in... 23:03:34, 5/10 -15  
Haha kommer inte kunna sova inatt, vad är det jag håller på med!? Jag tror beteendet gror ur skuldkänslorna man har för att man lägger så mycket pengar på kartongbitar
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

3. Jo tack C: Känner väl sig lite... 23:06:31, 5/10 -15  
Jo tack C: Känner väl sig lite träffad. Typ; "VA?! MCM?! Näe jah går bara utifrån SVM annat skulle ju vara hädelse!"" C: Men jag måste ändå ta och gratulera alla medlemmar här för att faktiskt hålla ihop som ett riktigt trevligt community med få drop from the top så att säga, hurra, hurra, hurra, hurra!
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

4. Jag tror svaret är att vi är b... 23:33:10, 5/10 -15  
Jag tror svaret är att vi är både och. Bara för att man vill göra lite snabba stålar när man ser ett kort ute till billig penning hos någons om desperat vill få in lite cash så betyder det inte att man inte kan vara snäll och trevlig. Då jag utövat spelet non-stop sedan 1994 har jag tydligt varit med om hela resan från att spelet nästan uteslutande spelades av testosteronstinna tonåringar till att idag utövas av alla möjliga personer mellan främst mellan 13-50. Idag finns till skillnad från tidigare fler mogna personer och fler lugna och mogna förebilder bland magicspelarna vilket tillsammans med den sociala kontrollen via internet bidragit till en lugnare miljö inom spelet och nästan att omöjliggöra helt och hållet för personer som förstör, tramsar och luras allt för mycket.

Se bara exempel som forumtrollen FreeSpace, Malekith, Fnitter och bedragaren Sebbe som lyser med sin frånvaro idag.
 
Vill du handla p9, duals, foils, EDH, 93/94, Modernstaples och Legacystaples? Här är auktionen för dig!
Uppdaterad: 00:36:17, 10/11 -15
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

5. För egen del tycker jag att sj... 23:48:44, 5/10 -15  
För egen del tycker jag att själva bytesförhandlingen är så pass rolig att jag inte gärna vill missa den. Sen tycker jag också det är viktigt att rätt är rätt, men det är ju för att jag är lite väl anal ibland.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
vampiric_ninja

Izzet
REDAX
Kalmar
@svm s. 23/10 -02

225 rubriker
3066 svar

6. Här hänger vi ut nu aktiva med... 01:53:58, 6/10 -15  
Sajkobeer skrev 23:33, 5/10 -15 Jag tror svaret är att vi är både och. Bara för att man vill göra lite snabba stålar när man ser ett kort ute till billig penning hos någons om desperat vill få in lite cash så betyder det inte att man inte kan vara snäll och trevlig. Då jag utövat spelet non-stop sedan 1994 har jag tydligt varit med om hela resan från att spelet nästan uteslutande spelades av testosteronstinna tonåringar till att idag utövas av alla möjliga personer mellan främst mellan 13-50. Idag finns till skillnad från tidigare fler mogna personer och fler lugna och mogna förebilder bland magicspelarna vilket tillsammans med den sociala kontrollen via internet bidragit till en lugnare miljö inom spelet och nästan att omöjliggöra helt och hållet för personer som förstör, tramsar och luras allt för mycket.

Se bara exempel som FreeSpace, Malekith, Fnitter och Sebbe som lyser med sin frånvaro idag.

Här hänger vi ut nu aktiva medlemmar på sidan alltså?
 
Casualhörnan - På blodigt allvar.

"Jag blockar, eller jag har en 2/4, eller vad var frågan?"
- elof_the_mighty
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

7. Intressant observation, har du... 07:31:00, 6/10 -15  
Sajkobeer skrev 23:33, 5/10 -15 Jag tror svaret är att vi är både och. Bara för att man vill göra lite snabba stålar när man ser ett kort ute till billig penning hos någons om desperat vill få in lite cash så betyder det inte att man inte kan vara snäll och trevlig. Då jag utövat spelet non-stop sedan 1994 har jag tydligt varit med om hela resan från att spelet nästan uteslutande spelades av testosteronstinna tonåringar till att idag utövas av alla möjliga personer mellan främst mellan 13-50. Idag finns till skillnad från tidigare fler mogna personer och fler lugna och mogna förebilder bland magicspelarna vilket tillsammans med den sociala kontrollen via internet bidragit till en lugnare miljö inom spelet och nästan att omöjliggöra helt och hållet för personer som förstör, tramsar och luras allt för mycket.

Se bara exempel som FreeSpace, Malekith, Fnitter och Sebbe som lyser med sin frånvaro idag.

Intressant observation, har du själv gått igenom samma process? För min jag rätt så var du bland de större profilerna i Kalmar när jag var litet kid men att du inte var en särskillt bra förebild. Nu tänker jag främst irl och inte så mycket online för online var inte så stort som det är idag. Det var liksom alltid en överaskning varje gång du råkade vara trevlig :)
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Archangel
MEDLEM
@svm s. 18/4 -02

29 rubriker
448 svar

8. Man ska inte kasta magickort i... 08:45:34, 6/10 -15  
Sajkobeer skrev 23:33, 5/10 -15 Jag tror svaret är att vi är både och. Bara för att man vill göra lite snabba stålar när man ser ett kort ute till billig penning hos någons om desperat vill få in lite cash så betyder det inte att man inte kan vara snäll och trevlig. Då jag utövat spelet non-stop sedan 1994 har jag tydligt varit med om hela resan från att spelet nästan uteslutande spelades av testosteronstinna tonåringar till att idag utövas av alla möjliga personer mellan främst mellan 13-50. Idag finns till skillnad från tidigare fler mogna personer och fler lugna och mogna förebilder bland magicspelarna vilket tillsammans med den sociala kontrollen via internet bidragit till en lugnare miljö inom spelet och nästan att omöjliggöra helt och hållet för personer som förstör, tramsar och luras allt för mycket.

Se bara exempel som FreeSpace, Malekith, Fnitter och Sebbe som lyser med sin frånvaro idag.

Man ska inte kasta magickort i glashus!
 
"I didnt come to play, I came to win."

"Har nån sett min svartkanantade acumumlated knowledge?" - Cardseeker
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

9. Givetvis har jag själv varit e... 09:28:58, 6/10 -15  
Givetvis har jag själv varit en skrävlande och omogen tonåring jag också. Varför skulle det vara på något annat sätt? Men åtminstone tycker jag att jag utvecklats sedan dess, vilket de flesta 30+are i Sverige har gjort skulle jag säga.
 
Vill du handla p9, duals, foils, EDH, 93/94, Modernstaples och Legacystaples? Här är auktionen för dig!
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

10. Definitivt, men jag skulle int... 09:40:55, 6/10 -15  
Definitivt, men jag skulle inte vilja säga att Freespace lyser med sin frånvaro, det kändes rätt abrupt och påhoppande utan större anledning. Möjligen referar du till gamla tider och synder men samtidigt så säger du att den tiden är förbi?
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3640 svar

11. Givetvis menar jag att han skä... 09:42:17, 6/10 -15  
elof_the_mighty skrev 09:40, 6/10 -15 Definitivt, men jag skulle inte vilja säga att Freespace lyser med sin frånvaro, det kändes rätt abrupt och påhoppande utan större anledning. Möjligen referar du till gamla tider och synder men samtidigt så säger du att den tiden är förbi?

Givetvis menar jag att han skärpt sig och mognat. Hur kan man tolka in något annat?
 
Vill du handla p9, duals, foils, EDH, 93/94, Modernstaples och Legacystaples? Här är auktionen för dig!
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

12. Underbar tråd!... 10:15:08, 6/10 -15  
Underbar tråd!
 
Gillar hamstrar, marsvin, hästar och andra gulliga djur <3 <3 <3

"Is the 93/94 format the Magic equivalent of Civil War reenactors?" -Aaron Forsythe
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

13. Kanske bara jag som gör tolkni... 10:19:51, 6/10 -15  
Sajkobeer skrev 09:42, 6/10 -15
elof_the_mighty skrev 09:40, 6/10 -15 Definitivt, men jag skulle inte vilja säga att Freespace lyser med sin frånvaro, det kändes rätt abrupt och påhoppande utan större anledning. Möjligen referar du till gamla tider och synder men samtidigt så säger du att den tiden är förbi?

Givetvis menar jag att han skärpt sig och mognat. Hur kan man tolka in något annat?

Kanske bara jag som gör tolkningen att det var uthängande. Är det bara jag som uppfattat det så ber jag om ursäkt. Min känsla var att det var uthängande utan någon direkt anledning men så verkar ju inte syftet vara.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
CrowZoneMan
MEDLEM
@svm s. 27/9 -03

130 rubriker
5989 svar

14. Oh, är det här man ska dra upp... 12:49:16, 6/10 -15  
Oh, är det här man ska dra upp gammalt groll angående minimala slantar? :D elof_the_mighty är fortfarande skyldig mig 20:- och jag kommer aaaaaldrig att förlåta honom för denna ofantliga summa som gjort att jag inte käkat på flertalet år (oavsett att storleken på min mage säger något annat)!

skämt åsido, nice rubrik, minns att jag var en sån som snackade om kortpriser i flera timmar för att det skulle bli 10:- billigare i princip :P
 
Hänger på Tv-Spels bordet, Dota II bordet och såklart Diablo III bordet :)

"The wife sends her programmer husband to buy butter, and if there are eggs, bring ten."
"The programmer comes back with ten butters."
"- There were eggs."

"Jag spelar Crystal Mancer"
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

15. Är jag skyldig en 20a? Jag har... 12:57:42, 6/10 -15  
Är jag skyldig en 20a? Jag har inget minne av något sådant men å andra sidan är mitt minne ovanligt uselt :)
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
CrowZoneMan
MEDLEM
@svm s. 27/9 -03

130 rubriker
5989 svar

16. bizen är 8 år och 5 mån gammal... 13:36:34, 6/10 -15  
elof_the_mighty skrev 12:57, 6/10 -15 Är jag skyldig en 20a? Jag har inget minne av något sådant men å andra sidan är mitt minne ovanligt uselt :)

bizen är 8 år och 5 mån gammal, det är okej att du inte minns den, orka inte riktigt anmäla till mod för 20:-, så redan då hade jag slutat bry mig om struntsummor, nu ligger den mest kvar så jag kan någon gång/decennium påpeka hur hemsk du är ^^
 
Hänger på Tv-Spels bordet, Dota II bordet och såklart Diablo III bordet :)

"The wife sends her programmer husband to buy butter, and if there are eggs, bring ten."
"The programmer comes back with ten butters."
"- There were eggs."

"Jag spelar Crystal Mancer"
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

17. Spännande! Menar du på att jag... 13:46:35, 6/10 -15  
CrowZoneMan skrev 13:36, 6/10 -15
elof_the_mighty skrev 12:57, 6/10 -15 Är jag skyldig en 20a? Jag har inget minne av något sådant men å andra sidan är mitt minne ovanligt uselt :)

bizen är 8 år och 5 mån gammal, det är okej att du inte minns den, orka inte riktigt anmäla till mod för 20:-, så redan då hade jag slutat bry mig om struntsummor, nu ligger den mest kvar så jag kan någon gång/decennium påpeka hur hemsk du är ^^

Spännande! Menar du på att jag fick den foilade Ghost Quartern men inte betalade för den? Menar du att jag är en sån usel människa? :O (jag vet faktiskt inte och minns inte heller :P)
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

18. Förhandlar gärna med folk jag ... 15:12:20, 6/10 -15  
Förhandlar gärna med folk jag byter kort med så att det ska bli så jämnt som möjligt :P detta gäller åt båda hållen så jag är inte girig, det är bara så att jag vill att rätt ska vara rätt :)
Någon enstaka gång kan jag gå med på att ge mer/mindre än min bytespartners bud så länge som hen/jag är generellt nöjd med bytet :)

Men jag måste hålla med om att jag någon gång medvetet försökt förhandla till mig värdefulla kort för en bunt med skräp till en nybörjare :O snälla häng mig inte^^
(har blivit "utsatt" för detta själv när jag var ny så jag antar att cirkeln sluter sig :D)

EDIT: Tråd-rating: 10/10 (Slår ihjäl någon på två rundor oblockat! Jisses!)
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
Uppdaterad: 15:13:43, 6/10 -15
JhovalKing
MEDLEM
Rolfstorp
@svm s. 16/11 -01

146 rubriker
2630 svar

19. Påminner mig om Sydcon 2002 ? ... 16:13:46, 6/10 -15  
Archangel skrev 08:45, 6/10 -15
Sajkobeer skrev 23:33, 5/10 -15 Jag tror svaret är att vi är både och. Bara för att man vill göra lite snabba stålar när man ser ett kort ute till billig penning hos någons om desperat vill få in lite cash så betyder det inte att man inte kan vara snäll och trevlig. Då jag utövat spelet non-stop sedan 1994 har jag tydligt varit med om hela resan från att spelet nästan uteslutande spelades av testosteronstinna tonåringar till att idag utövas av alla möjliga personer mellan främst mellan 13-50. Idag finns till skillnad från tidigare fler mogna personer och fler lugna och mogna förebilder bland magicspelarna vilket tillsammans med den sociala kontrollen via internet bidragit till en lugnare miljö inom spelet och nästan att omöjliggöra helt och hållet för personer som förstör, tramsar och luras allt för mycket.

Se bara exempel som FreeSpace, Malekith, Fnitter och Sebbe som lyser med sin frånvaro idag.

Man ska inte kasta magickort i glashus!

Påminner mig om Sydcon 2002 ? nær vi hade kort krig i lokalen och en snubbe sedan halkade på ett magic kort och drog næven rætt igenom en glasdørr så det børjade bløda som fan, minns hur snubben sjælv ringde efter ambulans och att nån gav han en sovsæck før att torka blodet med.

Finns denna personen fortfarande kvar hær eller fler som minns situationen ?
 
Hej BIRD!

kolla gärna in min H/W lista ^_^
Har du några goa NES och SNES spel till salu/trade så interna mig.
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

20. Jag minns, träffade han flera ... 16:17:38, 6/10 -15  
Jag minns, träffade han flera år senare på nått konvent och snackade om att. Han fick nån form av invalidisering men den var inte så allvarlig vill jag minnas.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013

endbringer presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Blandat godis Premodern! Mox Diamond, Sliver Queen etc.

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Treachery (FN) 495:-

Sulfurous Springs (EX) 35:-

Yavimaya Coast (EX) 85:-

Yavimaya Hollow (GD) 625:-

Sol Ring (GD) 70:-

Lightning Bolt (PR) 20:-

Adarkar Wastes (PR) 60:-

Adarkar Wastes (FN) 40:-

Adarkar Wastes (EX) 45:-

Ankh of Mishra (GD) 35:-

Counterspell (PR) 20:-

Flooded Strand (EX) 452:-

Mystic Remora (PR) 25:-

Serendib Efreet (GD) 50:-

Academy Rector (FN) 645:-

Wrath of God (GD) 30:-

Karplusan Forest (PR) 35:-

Karplusan Forest (EX) 30:-

Sylvan Library (FN) 265:-

Enlightened Tutor (GD) 235:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!