Magic the Gathering
Magic the Gathering34880 medlemmar 659 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
FöRENINGEN SVENSKAMAGIC Katastroftävling (en vecka kva... Utvärdering av BSK 2017 ...
Angående Junior-kassan
Senast läst: 00:58:48, 19/4 -24. Läst 15728 gånger.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

61. Som jag skrev tidigare så spel... 23:51:58, 11/8 -15  
Trogdoor skrev 23:13, 11/8 -15 Intressant frågeställning! Min undran har alltid varit tvärtom, "Vad får sidan SvM ut av att ha föreningen här?". Mitt antagande har varit att siten tjänat pengat på en avgift för föreningen, som finansierat det med bidrag (som siten då hjälpt till berättiga genom registrering krävts för användning av torget).

Jag är nyfiken på hur många medlemmar föreningen hade haft om det varit 50kr för endast torget och 100 för torget + medlemskap.

En annan undran, hur många medlemmar i Föreningen vet faktiskt vad den gör? Själv har jag ingen aning och jag tror att jag varit med i flera år. Håller de i turneringar kanske?

Som jag skrev tidigare så spelar det ingen roll för föreningen om man vänder på summorna mellan förening+torg och enbart torg, i alla fall inte om man har tänkt till en sekund och insett att man når upp till kostnaden för att enbart använda torget väldigt snabbt (2 år).

EDIT: sen kan det nog vara så att många inte har läst på och tänkt till i tillräckligt hög grad innan.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 23:53:09, 11/8 -15
Odenetheus
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 4/11 -09

87 rubriker
837 svar

62. Jag kanske missförstår nåt, me... 00:24:00, 12/8 -15  
Discus skrev 00:13, 11/8 -15
Proxy skrev 23:47, 10/8 -15 Och jag fortsätter att posta lite frågor i tråden, kan likaväl ändra topic till "Frågor om förbundet".

Hur hänger förbundet ihop med bolaget som driver siten?

Får förbundet del av något från försäljning som sker via siten?

Hyran som både förbundet och junior tycks betala (men inte senior?) (tot. 60k/år), vart går pengarna och vad får man för det?

Förbundet har ett avtal som säger att vi ska betala 2500kr/månad till Handelsbolaget SvenskaMagic som driver sidan.

Denna kostnad står egentligen SvenskaMagic Senior och SvenskaMagic Junior för genom att de betalar 20000kr var till Förbundet.

Förbundet tjänar inga pengar på sajten.

För hyran som vi betalar får vi någonstans att vara!

Jag kanske missförstår nåt, men 2500 per månad blir 30 000 per år. Om båda förbunden betalar 20 000 var för det hela, så blir det väl 10 000 kr över?
 
Sanojd: Jo, jag tycker han är cool så där har du fel.
Uppdaterad: 00:24:48, 12/8 -15
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

63. Ja det blir lite mer än de 30k... 03:37:09, 12/8 -15  
Ja det blir lite mer än de 30k som behövs för hyran, men det är inte de enda utgifterna förbundet har.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Odenetheus
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 4/11 -09

87 rubriker
837 svar

64. Alright :)... 16:27:56, 15/8 -15  
Alright :)
 
Sanojd: Jo, jag tycker han är cool så där har du fel.
spip

Dimir
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 16/7 -11

2 rubriker
107 svar

65. en annan variant, det kan vara... 04:07:27, 18/8 -15  
toriv skrev 23:51, 11/8 -15
Trogdoor skrev 23:13, 11/8 -15 Intressant frågeställning! Min undran har alltid varit tvärtom, "Vad får sidan SvM ut av att ha föreningen här?". Mitt antagande har varit att siten tjänat pengat på en avgift för föreningen, som finansierat det med bidrag (som siten då hjälpt till berättiga genom registrering krävts för användning av torget).

Jag är nyfiken på hur många medlemmar föreningen hade haft om det varit 50kr för endast torget och 100 för torget + medlemskap.

En annan undran, hur många medlemmar i Föreningen vet faktiskt vad den gör? Själv har jag ingen aning och jag tror att jag varit med i flera år. Håller de i turneringar kanske?

Som jag skrev tidigare så spelar det ingen roll för föreningen om man vänder på summorna mellan förening+torg och enbart torg, i alla fall inte om man har tänkt till en sekund och insett att man når upp till kostnaden för att enbart använda torget väldigt snabbt (2 år).

EDIT: sen kan det nog vara så att många inte har läst på och tänkt till i tillräckligt hög grad innan.

en annan variant, det kan vara värt 50 kr per år för torget och dessutom stödja förening/förbund.
jag lär knappast vara ensam om att ha hittat hit pga sidan och sen blivit medlem i förening, och skulle det bli en separering är sidan fortfarande det intressantaste i mitt fall även om jag tycker att förening/förbund är en lite trevlig sak.
Trogdoor
MEDLEM
Tumba
@svm s. 22/1 -05

9 rubriker
275 svar

66. Jag läste precis en artikel oc... 21:18:24, 24/8 -15  
Jag läste precis en artikel och när Sverok kom upp kom jag att tänka på den här tråden (om föreningens ekonomi) http://www.sloseriombudsmannen.se/2015/08/24/bidragsmecka-ungdomsstyrelsen-del-3-28074757

"Och nu ska alltså 24-åringar kunna få bidrag för att på fritiden göra det de gillar - spela spel? Varför då?

Ska alla i samhället kunna få bidrag för att göra något de gillar på fritiden? Eller bara de som gillar att spela spel? Vad är det här för dumheter?"

Intressant med ett perspektiv utifrån. Vad tycker ni?

Eller borde det vara en egen tråd?
TharaThas

Selesnya
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 15/7 -10

109 rubriker
977 svar

67. alla kan få bidrag för det de ... 21:48:30, 24/8 -15  
alla kan få bidrag för det de gillar, mer eller mindre.
alla föreningar kan få bidrag på ett eller annat sätt.(kanske inte ekonomsika föreningar, men ideela åtminstone)

skillnaden i sammanhanget är väl att spelhobbyn, likt idrotten, motorsporten m.m. har samlat sig i förbund, för att göra det betydligt enklare och smidigare att få ut bidrag.
 
Spelsugen och bor i närheten av Finspång?
Hör av dig så får du info om nästa spelkväll med vår förening!
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

68. Hon får det att låta som att i... 23:54:49, 24/8 -15  
Hon får det att låta som att idrottsrörelsen inte får några pengar från staten, utan bara består av idéllea eldsjälar, vilket är väldigt lustigt.

Spelhobbyn har samma existensberättigande som andra aktiviteter, och till skillnad från idrotten så är det i mycket högre grad ungdomarna själva som är de drivande.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
dopeboy

Golgari
MEDLEM
Västerhaninge
@svm s. 1/3 -10

1 rubriker
16 svar

69. Läser detta två år senare och ... 01:31:00, 1/12 -17  
Läser detta två år senare och sedan tar en titt i senaste protokollen för junior och senior, båda tappar medlemmar.

Jag som tog en lång paus från mtg och återkom för att jag och några vänner bestämde oss för att drafta lite för old time sake. Pratar med en yngre kille i webhallen om de nya expansionerna jag då hade noll koll på. Han kände inte ens till svm utan hänvisade till FB grupper för framför allt köp och sälj.

Finns inte denna förening på FB har den kanske inte hängt med riktigt, att annonsera till ungdommar diskuterades i denna tråden.. Att åka ut till skolorna.. Men alla finns på FB. Där behöver man inte "locka" heller, hade räckt med annonser som lyder typ: "spelar du och dina vänner magic? Gå med i SvM föbundet för att x y z (få reda på turneringar eller konvent, diskutera kort).

Det tycker jag inte är försäljning åt WotC, snarare ett sätt att få befintliga spelare som inte känner till svm att bara hitta hit.

Jag vill också få in fler spelare men framför allt se fler fler fler turneringar och gärna modern nu när jag börjat bygga där.

Mina två år senare cent till diskussionen.

//Allt gott,

Blastoderm presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Sedge Sliver (Foil) 50:-

Damnation 200:-

Quirion Dryad 3:-

Darkheart Sliver (Foil) 2:-

Smothering Tithe (EX) 150:-

2 Greed 2:-

3 Rathi Dragon (Ryska) 5:-

Chandra, Dressed to Kill 150:-

Greater Good (Ryska) 60:-

Phyrexian Plaguelord 2:-

Coalition Relic 25:-

Lightning Helix 10:-

Vesuva 100:-

Lotus Bloom 20:-

Braids, Cabal Minion 3:-

Nylea, God of the Hunt (EX) 45:-

2 Yixlid Jailer 2:-

4 Aven Riftwatcher 3:-

Ice-Fang Coatl (Foil) 50:-

Utopia Vow (Foil) 2:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!