Magic the Gathering
Magic the Gathering34876 medlemmar 662 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Starfield of nyx en creature?... Splice into arcane + flashback ...
Dubblestrike
Senast läst: 16:08:37, 12/4 -24. Läst 887 gånger.
Zapato
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 10/8 -13

18 rubriker
9 svar

Dubblestrike 05:53:53, 3/8 -15  
Hej!!! Först och främst vill jag bara tacka alla som ställt upp och svarat på alla mina frågor.

Min fråga lyder: Om en creature 3/3 med Dubble strike anfaller och inte blir blockad, ger den då 3 skada eller 6 skada?

Jag har förstått reglerna om den blir blockad hur skadan delas ut men om den är oblockad. Va händer då?

Tack för alla svar

stein
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/8 -12

56 rubriker
782 svar

1. Den kommer ge 6 i skada efters... 07:10:08, 3/8 -15  
Den kommer ge 6 i skada eftersom den sålt två gånger.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

2. Double Strike och First Strike... 08:51:57, 3/8 -15  
Double Strike och First Strike slår i ett extra damage step innan den vanliga skadan görs. Double Strike står i både den vanliga och den extra damage step.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

3. Det som väl är det trixiga med... 11:17:14, 3/8 -15  
Det som väl är det trixiga med double strike är två saker:

1. Om din double strikande 4/4 creature blir blockad av till exempel en vanlig 1/1. Då dör den blockande creaturen men din double strikare kommer inte att ge försvarande spelaren combat damage om din creature inte har trample.

2. Om din double strikande 1/1 creature blir blockad av en 1/2 creature med first strike (som då ger lethal damage på din creature) kommer du inte få ge mer än en damage på den blockande creaturen och den kommer att överleva (men din kommer att dö).

Relevanta creatures med double strike:

Drogskol Reaver (life gain och kortdrag påverkas av double strike, då du kan få liv två gånger)

Markov Blademaster (combat damage kan trigga två gånger, då får du fler counters)

Prophetic Flamespeaker (du exilar först ett kort sedan ett kort till tack vare double strike)

Warren Instigator (du kan få lägga ut två goblin creatures på battlefield tack vare double strike)
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Uppdaterad: 11:23:33, 3/8 -15



BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!