Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 656 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ARTIKEL-FEEDBACK [Feedback] Battle for Zendikar... [Feedback] Veckans profil: mg ...
[Feedback] Macklemore – Magics nya mysformat!
Senast läst: 14:17:59, 24/4 -24. Läst 2613 gånger.
Narstrand
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 15/12 -13

0 rubriker
1 svar

21. Sjukt rolig idé! Byggde min fö... 19:27:33, 2/8 -15  
Sjukt rolig idé! Byggde min första lek idag:
En grönsvart graveyard-lek där Satyr Wayfinder göder Undergrowth Scavenger för att sedan offras till Nantuko Husk. I en lek där djur frivilligt dör som flugor tänkte jag att tragic slip passar fint som remowal.
Graverobber Spider blir snabbt större än vad man tror och gör ett bra jobb som försvar medan man halverst millar ihjäl sig själv :)

Den är ju inte särskilt bra, men för att vara värd under 30:- tycker jag att den är både godkänd och riktigt rolig att spela med :)

Tack för tipset!
 
Life itself is only a vision, a dream.
Slowpoke42
MEDLEM
Örebro
@svm s. 29/11 -13

0 rubriker
2 svar

22. I låten sjunger Macklemore "I ... 17:52:23, 3/8 -15  
FreeSpace skrev 17:49, 1/8 -15 Verkar vara bland de mer intressanta lågkostnadsformaten folk har hittat på själv. Men namnet, har det något alls att göra med magic eller är det bara en intern grej i ert gäng och tidigare nämnda musikvideo? Om ni vill sprida det och få fler att plocka upp det borde ni nog hitta på ett namn som relaterar till magic.

I låten sjunger Macklemore "I got twenty dollars in my pocket" och fortsätter sedan i låten att beskriva vad mycket awesome grejer man kan köpa för de pengarna när man handlar på en secondhandbutik. Och det är precis den känslan som Macklemore beskriver som jag tycker infinner sig när man börjar gräva i sina gamla lådor med crap-rares och liknande. Så sammanfattningsvis så är det känslan i att brewa till Macklemore och att handla awesome grejor på myrorna som kopplar namnen samman.

I övrigt är Macklemore ett namn som ligger bra i munnen och det låter både modernt och fräscht.
Cho_Manno
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 27/5 -02

33 rubriker
220 svar

23. Haha, galet format. Man får se... 20:12:08, 4/8 -15  
Haha, galet format. Man får se till att tänka rejält.
 
THIS SPACE IS FOR RENT


http://www.imdb.com/name/nm5316444/reference
Madrid / LA / NY / Uppsala
petrusvestberg

Golgari
MEDLEM
Örebro
@svm s. 11/3 -12

16 rubriker
192 svar

24. Tycker det är både ett awesome... 22:21:51, 4/8 -15  
Tycker det är både ett awesome format och namn!
414448
MEDLEM
@svm s. 7/8 -06

226 rubriker
7656 svar

25. Genialt! Ett format helt i min... 16:48:07, 5/8 -15  
Genialt! Ett format helt i min smak. Tack för att du delar med dig.
 
Team Squattelhaups - Slump och fusk!
Rashia
MEDLEM
Örebro
@svm s. 27/2 -09

3 rubriker
24 svar

26. Detta är ju vara helt genialis... 23:58:48, 5/8 -15  
Detta är ju vara helt genialiskt! Folkrace-magic!
FreeSpace
MEDLEM
@svm s. 20/10 -02

149 rubriker
5060 svar

27. Okej, kul att du associerar lå... 11:38:24, 7/8 -15  
Slowpoke42 skrev 17:52, 3/8 -15
FreeSpace skrev 17:49, 1/8 -15 Verkar vara bland de mer intressanta lågkostnadsformaten folk har hittat på själv. Men namnet, har det något alls att göra med magic eller är det bara en intern grej i ert gäng och tidigare nämnda musikvideo? Om ni vill sprida det och få fler att plocka upp det borde ni nog hitta på ett namn som relaterar till magic.

I låten sjunger Macklemore "I got twenty dollars in my pocket" och fortsätter sedan i låten att beskriva vad mycket awesome grejer man kan köpa för de pengarna när man handlar på en secondhandbutik. Och det är precis den känslan som Macklemore beskriver som jag tycker infinner sig när man börjar gräva i sina gamla lådor med crap-rares och liknande. Så sammanfattningsvis så är det känslan i att brewa till Macklemore och att handla awesome grejor på myrorna som kopplar namnen samman.

I övrigt är Macklemore ett namn som ligger bra i munnen och det låter både modernt och fräscht.

Okej, kul att du associerar låten med formatet och något bra men problemet med att använda såna referenser är att de kan tolkas annorlunda av andra. Exempelvis avskydde jag låten redan efter tio sekunder. Det hade väl vart ett rimligare namn med "Thrift Shop Magic", då fattar man ju på namnet vad det handlar om samt att ni ändå har satt er egen prägel på det. Det känns viktigare att namnet beskriver vad man sysslar med än att det känns "modernt och fräscht".
 
"This one is Vintage specific. Individuals who are older (+25yrs old) tend to have a higher probability of playing Mishra's Workshop decks; Younger teenagers (-21) have a higher probability of playing fish/creature decks; people with scraggly beards and heavy metal T-shirts play graveyard decks."
- Brian DeMars
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

28. Men sluta vara så bitter. Elde... 12:09:31, 8/8 -15  
Men sluta vara så bitter. Elder Dragon Highlander, Pauper, Standard, Legacy och Vintage är ju inte heller så beskrivande formatnamn. Mest beskrivande namnen som använts är ju Modern(med en del undantag) samt det nu utdaterade Block Constructed.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

29. Hur går auktionen till? Viktas... 13:41:44, 10/8 -15  
Hur går auktionen till? Viktas sannolikheten för vilken lek som blir såld, dvs. är det mer sannolikt att en lek säljs ju fler som vill köpa den?
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
petrusvestberg

Golgari
MEDLEM
Örebro
@svm s. 11/3 -12

16 rubriker
192 svar

30. Alla skriver ner vilka lekar m... 14:51:53, 10/8 -15  
Alla skriver ner vilka lekar man vill köpa sedan börjar man bjudningen med leken som kom sist och slutar med den som kom först. Om flera personer vill ha samma lek så får slumpen avgöra. Har man redan köpt en lek får man inte köpa en till, så det gäller att vara taktiskt när man skriver ned vilka lekar man vill bjuda på.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

31. Ah, så det är mer än EN lek so... 15:51:42, 10/8 -15  
Ah, så det är mer än EN lek som säljs?
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
414448
MEDLEM
@svm s. 7/8 -06

226 rubriker
7656 svar

32. Jag tycker formatet borde heta... 17:22:32, 10/8 -15  
Rashia skrev 23:58, 5/8 -15 Detta är ju vara helt genialiskt! Folkrace-magic!

Jag tycker formatet borde heta så istället för Macklemore!

Måste återigen lovprisa detta geniala format!
 
Team Squattelhaups - Slump och fusk!
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

33. Ja toriv, alla lekar som får m... 17:47:59, 10/8 -15  
Ja toriv, alla lekar som får minst ett bud säljs.
Syliar

Orzhov
MEDLEM
Kristinehamn
@svm s. 29/1 -13

1 rubriker
10 svar

34. Inte nödvändigtvis väl? Om vi... 18:34:14, 11/8 -15  
ImpossibleFFS skrev 17:47, 10/8 -15 Ja toriv, alla lekar som får minst ett bud säljs.

Inte nödvändigtvis väl?
Om vissa lekar enbart får ett bud och de är lagda av samma person, få vlir väl bara en av dem sålda? För jag tolkar det som att sp fort man köpt en lek kan man ej jöpa fler.
Vapour
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/2 -04

36 rubriker
194 svar

35. Vi har precis gjort om den del... 22:23:26, 11/8 -15  
Vi har precis gjort om den delen. För att öka chanserna att köpa en lek börjar budgivningen med den sämst presterande leken. De som vill buda får göra det, vinnaren betalar 30:- och får leken. Den personen får inte buda fler gånger (du får bara gå hem med en inköpt lek, aldrig två). Sedan fortsätter det med näst sämsta lek, hela vägen upp till vinnarleken.

Tidigare gjorde vi som petrusvestberg skrev, vi budade hemligt och då var det mindre chans att lekarna såldes. Om jag hade lagt in "bud" på lek 3 och 2, men förlorat båda lottningarna om de lekarna så fick jag inte buda i efterhand på lek 1, trots att jag inte fått köpa någon lek alls. Nu får du lägga in ditt bud på alla lekar tills du fått köpa en, men har du givit dig in i "budgivningen" på en lek så får du inte avstå från att köpa den om du skulle vinna den.
 
"He raged at the world, at his family, at his life. But mostly he just raged." - Raging Goblin
JohnnyBoi
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 1/10 -11

20 rubriker
240 svar

36. Ett grymt bra och kreativt for... 13:08:56, 16/8 -15  
Ett grymt bra och kreativt format med ett mycket bra namn!
 
Låtskrivare/artist/producent/ljudtekniker, live & studio/privatlärare.
ztrider

Golgari
HEDERSMEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/2 -13

79 rubriker
343 svar

37. Jag tycker faktiskt att Mackle... 15:08:11, 20/8 -15  
FreeSpace skrev 11:38, 7/8 -15
Slowpoke42 skrev 17:52, 3/8 -15
FreeSpace skrev 17:49, 1/8 -15 Verkar vara bland de mer intressanta lågkostnadsformaten folk har hittat på själv. Men namnet, har det något alls att göra med magic eller är det bara en intern grej i ert gäng och tidigare nämnda musikvideo? Om ni vill sprida det och få fler att plocka upp det borde ni nog hitta på ett namn som relaterar till magic.

I låten sjunger Macklemore "I got twenty dollars in my pocket" och fortsätter sedan i låten att beskriva vad mycket awesome grejer man kan köpa för de pengarna när man handlar på en secondhandbutik. Och det är precis den känslan som Macklemore beskriver som jag tycker infinner sig när man börjar gräva i sina gamla lådor med crap-rares och liknande. Så sammanfattningsvis så är det känslan i att brewa till Macklemore och att handla awesome grejor på myrorna som kopplar namnen samman.

I övrigt är Macklemore ett namn som ligger bra i munnen och det låter både modernt och fräscht.

Okej, kul att du associerar låten med formatet och något bra men problemet med att använda såna referenser är att de kan tolkas annorlunda av andra. Exempelvis avskydde jag låten redan efter tio sekunder. Det hade väl vart ett rimligare namn med "Thrift Shop Magic", då fattar man ju på namnet vad det handlar om samt att ni ändå har satt er egen prägel på det. Det känns viktigare att namnet beskriver vad man sysslar med än att det känns "modernt och fräscht".

Jag tycker faktiskt att Macklemore gör ett bra jobb för att väcka intresset. Folk kommer undra vad fan de är och kanske irritera sig på att de inte heter "Thrift Shop Magic". All publicitet är bra publicitet!
 
Ja hä väntjä full
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

38. Öh, de är väl väldigt beskriva... 16:06:07, 24/8 -15  
ImpossibleFFS skrev 12:09, 8/8 -15 Men sluta vara så bitter. Elder Dragon Highlander, Pauper, Standard, Legacy och Vintage är ju inte heller så beskrivande formatnamn. Mest beskrivande namnen som använts är ju Modern(med en del undantag) samt det nu utdaterade Block Constructed.

Öh, de är väl väldigt beskrivande?
Vapour
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/2 -04

36 rubriker
194 svar

39. På vilket sätt är de beskrivan... 17:36:46, 27/8 -15  
På vilket sätt är de beskrivande?
 
"He raged at the world, at his family, at his life. But mostly he just raged." - Raging Goblin
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

40. Highlander = there can be only... 17:57:36, 27/8 -15  
Highlander = there can be only one
Pauper = https://en.wikipedia.org/wiki/Pauperism
Standard = "det normala formatet" (ok, inte superbra beskrivning)
Legacy = "arv" = gamla kort
Vintage = supergamla kort
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!