Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Hjälp: Någon som ska på GP Lon... Altered Art ...
Raven-bilderna
Senast läst: 05:21:00, 25/4 -24. Läst 2886 gånger.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

Raven-bilderna 11:01:58, 30/7 -15  
http://magic.wizards.com/en/articles/archive/uncharted-realms/unkindness-ravens-2015-07-29

Kommer dessa bilder att tillhöra kort i framtiden eller gör wizards bilder som inte används på kort till uncharted realms?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.

Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

1. kan mycket väl vara så att de ... 11:32:44, 30/7 -15  
kan mycket väl vara så att de beställde art till ett kort (the raven man?) som de sedan tog ut setet för något annat kort och de inte tror att de kan använda bilden till något annat inom en snar framtid
 
Inga enemy fetchar i Battle for Zendikar (då Zendikar har blivit smaskat på av Eldrazis, och därmed är ett förändrat land), men de kommer i blockets andra set som kommer vara i stil med Zendikar Restored (150728)
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

2. Har vi kunnat se liknande bild... 14:02:17, 30/7 -15  
Har vi kunnat se liknande bilder tidigare?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

3. Dom har väl haft bilder i unch... 14:42:07, 30/7 -15  
Dom har väl haft bilder i uncharted realms som sedan kommit i nästa set (kan minnas tillfällen runt Theros som det skulle kunna stämma på) men har inte särskilt bra minne.
 
Mvh Emil
Zodar
FANTASY KING
Sävsjö
@svm s. 14/1 -06

77 rubriker
262 svar

4. Raven Man = Urza, på något sät... 18:43:13, 30/7 -15  
Raven Man = Urza, på något sätt. Calling it now!
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

5. Urza är så jävla stendö så det... 23:15:27, 30/7 -15  
Zodar skrev 18:43, 30/7 -15 Raven Man = Urza, på något sätt. Calling it now!

Urza är så jävla stendö så det finns knappt. Nä, det är inte Urza.
 
Mvh Emil
Zodar
FANTASY KING
Sävsjö
@svm s. 14/1 -06

77 rubriker
262 svar

6. Går alltid att skriva ihop någ... 23:17:51, 30/7 -15  
soppanootanten skrev 23:15, 30/7 -15
Zodar skrev 18:43, 30/7 -15 Raven Man = Urza, på något sätt. Calling it now!

Urza är så jävla stendö så det finns knappt. Nä, det är inte Urza.

Går alltid att skriva ihop något. Liksom, what what, långtidsplaneraren Urza med gudakrafter hade inte gjort någon backup-plan utifall hans kropp skulle fysiskt dö liksom? Till och med B-magikern Voldemort lyckades ju med horkruxer sååå...

Går alltid att skriva till bakgrunden om viljan är där liksom.
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

7. Om jag inte missminner mig dog... 23:23:05, 30/7 -15  
Zodar skrev 23:17, 30/7 -15
soppanootanten skrev 23:15, 30/7 -15
Zodar skrev 18:43, 30/7 -15 Raven Man = Urza, på något sätt. Calling it now!

Urza är så jävla stendö så det finns knappt. Nä, det är inte Urza.

Går alltid att skriva ihop något. Liksom, what what, långtidsplaneraren Urza med gudakrafter hade inte gjort någon backup-plan utifall hans kropp skulle fysiskt dö liksom? Till och med B-magikern Voldemort lyckades ju med horkruxer sååå...

Går alltid att skriva till bakgrunden om viljan är där liksom.

Om jag inte missminner mig dog han när ham slogs mot sin brorsa i Phyrexias kärna (textboksexempel på ställen en inte vill dö på). Hans brorsa var ungefär lika mycket gud som Urza men Urza var trött och vart ordentligt dödad...
 
Mvh Emil
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

8. Du läser inte Mark Rosewaters ... 23:25:21, 30/7 -15  
Zodar skrev 23:17, 30/7 -15
soppanootanten skrev 23:15, 30/7 -15
Zodar skrev 18:43, 30/7 -15 Raven Man = Urza, på något sätt. Calling it now!

Urza är så jävla stendö så det finns knappt. Nä, det är inte Urza.

Går alltid att skriva ihop något. Liksom, what what, långtidsplaneraren Urza med gudakrafter hade inte gjort någon backup-plan utifall hans kropp skulle fysiskt dö liksom? Till och med B-magikern Voldemort lyckades ju med horkruxer sååå...

Går alltid att skriva till bakgrunden om viljan är där liksom.

Du läser inte Mark Rosewaters log Blogatog eller? Han har ju varit ganska tydlig med att Urza inte kommer tillbaka i black border.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Vibrava
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 27/1 -13

22 rubriker
808 svar

9. Tror han dog iom aktiverandet ... 08:57:59, 31/7 -15  
soppanootanten skrev 23:23, 30/7 -15
Zodar skrev 23:17, 30/7 -15
soppanootanten skrev 23:15, 30/7 -15
Zodar skrev 18:43, 30/7 -15 Raven Man = Urza, på något sätt. Calling it now!

Urza är så jävla stendö så det finns knappt. Nä, det är inte Urza.

Går alltid att skriva ihop något. Liksom, what what, långtidsplaneraren Urza med gudakrafter hade inte gjort någon backup-plan utifall hans kropp skulle fysiskt dö liksom? Till och med B-magikern Voldemort lyckades ju med horkruxer sååå...

Går alltid att skriva till bakgrunden om viljan är där liksom.

Om jag inte missminner mig dog han när ham slogs mot sin brorsa i Phyrexias kärna (textboksexempel på ställen en inte vill dö på). Hans brorsa var ungefär lika mycket gud som Urza men Urza var trött och vart ordentligt dödad...

Tror han dog iom aktiverandet av ett vapen som skulle förstöra yawgmoth.

Han slåss lite i phyrexia också, men där blev han bara halshuggen :~>

http://mtgsalvation.gamepedia.com/Urza
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

10. Han hittade sin bror långt inn... 23:48:06, 31/7 -15  
soppanootanten skrev 23:23, 30/7 -15
Zodar skrev 23:17, 30/7 -15
soppanootanten skrev 23:15, 30/7 -15
Zodar skrev 18:43, 30/7 -15 Raven Man = Urza, på något sätt. Calling it now!

Urza är så jävla stendö så det finns knappt. Nä, det är inte Urza.

Går alltid att skriva ihop något. Liksom, what what, långtidsplaneraren Urza med gudakrafter hade inte gjort någon backup-plan utifall hans kropp skulle fysiskt dö liksom? Till och med B-magikern Voldemort lyckades ju med horkruxer sååå...

Går alltid att skriva till bakgrunden om viljan är där liksom.

Om jag inte missminner mig dog han när ham slogs mot sin brorsa i Phyrexias kärna (textboksexempel på ställen en inte vill dö på). Hans brorsa var ungefär lika mycket gud som Urza men Urza var trött och vart ordentligt dödad...

Han hittade sin bror långt inne i Phyrexia ja, men det var inte där han dog, han såg vad det hade blivit av Mishra och drog därifrån. Det var senare när han slogs mot Gerrard, som han "dog" genom få sitt sitt huvud avhugget. Hans huvud talade ett tag efteråt vill jag minnas, sen slet någon ögonen ur hans huvud och då vart det dödstyst.

Zodar: Har inget minne av att någon planeswalker lyckats komma tillbaka från de döda efter att dennes kropp hade förintats totalt, men jag kan minnas fel. Är nog en femton år sedan jag läste någon MtG-litteratur.
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
Uppdaterad: 23:51:13, 31/7 -15
Zodar
FANTASY KING
Sävsjö
@svm s. 14/1 -06

77 rubriker
262 svar

11. Nicol Bolas.... 23:54:54, 31/7 -15  
CH skrev 23:48, 31/7 -15
soppanootanten skrev 23:23, 30/7 -15
Zodar skrev 23:17, 30/7 -15
soppanootanten skrev 23:15, 30/7 -15
Zodar skrev 18:43, 30/7 -15 Raven Man = Urza, på något sätt. Calling it now!

Urza är så jävla stendö så det finns knappt. Nä, det är inte Urza.

Går alltid att skriva ihop något. Liksom, what what, långtidsplaneraren Urza med gudakrafter hade inte gjort någon backup-plan utifall hans kropp skulle fysiskt dö liksom? Till och med B-magikern Voldemort lyckades ju med horkruxer sååå...

Går alltid att skriva till bakgrunden om viljan är där liksom.

Om jag inte missminner mig dog han när ham slogs mot sin brorsa i Phyrexias kärna (textboksexempel på ställen en inte vill dö på). Hans brorsa var ungefär lika mycket gud som Urza men Urza var trött och vart ordentligt dödad...

Han hittade sin bror långt inne i Phyrexia ja, men det var inte där han dog, han såg vad det hade blivit av Mishra och drog därifrån. Det var senare när han slogs mot Gerrard, som han "dog" genom få sitt sitt huvud avhugget. Hans huvud talade ett tag efteråt vill jag minnas, sen slet någon ögonen ur hans huvud och då vart det dödstyst.

Zodar: Har inget minne av att någon planeswalker lyckats komma tillbaka från de döda efter att dennes kropp hade förintats totalt, men jag kan minnas fel. Är nog en femton år sedan jag läste någon MtG-litteratur.

Nicol Bolas.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

12. När dog Nicol Bolas?... 00:47:10, 1/8 -15  
När dog Nicol Bolas?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Zodar
FANTASY KING
Sävsjö
@svm s. 14/1 -06

77 rubriker
262 svar

13. "Unfortunately, Bolas created ... 01:16:27, 1/8 -15  
latsblaster skrev 00:47, 1/8 -15 När dog Nicol Bolas?

"Unfortunately, Bolas created his own worst enemy in the form of his Imperial Champion, Tetsuo Umezawa. After several trials, Tetsuo renounced his title and declared his intention to slay Bolas. Using the Meteor Hammer spell, Tetsuo destroyed Bolas's Imperial Shrine, while Bolas's body was inside, severing the elder dragon's anchor to Dominaria completely. The dragon had abandoned his body, unaware of the trap, and followed Tetsuo to the Meditation Plane, where he was killed by Umezawa in this weakened state.

However a ghostly remnant of his life force still lingered in the rift by the coast connected to the Meditation Realm. "


http://mtgsalvation.gamepedia.com/Nicol_Bolas

Finns inget som inte säger att Urza inte typ gömde en del av sig själv inne i Karn som sedan aktiverats, eller bara gömde ett artifact någonstans med en del av sig själv i som aktiverats av någon viss händelse. Vem vet liksom, det är fantasy, det går att skriva ihop nästan precis vad som helst ju.
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

14. Fine, han kanske skulle kunna ... 15:13:52, 1/8 -15  
Zodar skrev 01:16, 1/8 -15
latsblaster skrev 00:47, 1/8 -15 När dog Nicol Bolas?

"Unfortunately, Bolas created his own worst enemy in the form of his Imperial Champion, Tetsuo Umezawa. After several trials, Tetsuo renounced his title and declared his intention to slay Bolas. Using the Meteor Hammer spell, Tetsuo destroyed Bolas's Imperial Shrine, while Bolas's body was inside, severing the elder dragon's anchor to Dominaria completely. The dragon had abandoned his body, unaware of the trap, and followed Tetsuo to the Meditation Plane, where he was killed by Umezawa in this weakened state.

However a ghostly remnant of his life force still lingered in the rift by the coast connected to the Meditation Realm. "


http://mtgsalvation.gamepedia.com/Nicol_Bolas

Finns inget som inte säger att Urza inte typ gömde en del av sig själv inne i Karn som sedan aktiverats, eller bara gömde ett artifact någonstans med en del av sig själv i som aktiverats av någon viss händelse. Vem vet liksom, det är fantasy, det går att skriva ihop nästan precis vad som helst ju.

Fine, han kanske skulle kunna leva. Men vad har WotC för intresse i att använda en 90-talswalker istället för att hitta på någon ny? Och varför skulle Urza vilja fördärva Liliana?
 
Mvh Emil
Zodar
FANTASY KING
Sävsjö
@svm s. 14/1 -06

77 rubriker
262 svar

15. Klassisk walker med nostalgivä... 17:13:55, 2/8 -15  
soppanootanten skrev 15:13, 1/8 -15
Zodar skrev 01:16, 1/8 -15
latsblaster skrev 00:47, 1/8 -15 När dog Nicol Bolas?

"Unfortunately, Bolas created his own worst enemy in the form of his Imperial Champion, Tetsuo Umezawa. After several trials, Tetsuo renounced his title and declared his intention to slay Bolas. Using the Meteor Hammer spell, Tetsuo destroyed Bolas's Imperial Shrine, while Bolas's body was inside, severing the elder dragon's anchor to Dominaria completely. The dragon had abandoned his body, unaware of the trap, and followed Tetsuo to the Meditation Plane, where he was killed by Umezawa in this weakened state.

However a ghostly remnant of his life force still lingered in the rift by the coast connected to the Meditation Realm. "


http://mtgsalvation.gamepedia.com/Nicol_Bolas

Finns inget som inte säger att Urza inte typ gömde en del av sig själv inne i Karn som sedan aktiverats, eller bara gömde ett artifact någonstans med en del av sig själv i som aktiverats av någon viss händelse. Vem vet liksom, det är fantasy, det går att skriva ihop nästan precis vad som helst ju.

Fine, han kanske skulle kunna leva. Men vad har WotC för intresse i att använda en 90-talswalker istället för att hitta på någon ny? Och varför skulle Urza vilja fördärva Liliana?

Klassisk walker med nostalgivärde, och en mer "god" mästermanipulatör än Nicol Bolas som skulle kunna vara en intressant konterkaraktär. I och med Phyrexias "återuppståndelse" också så känns ju Urza rätt relevant igen - jag tror inte att han accepterar något annat än Phyrexias totala förstörelse, och det känns ju troligt som att han skulle haft någon safeguard som aktiveras utifall de kom tillbaka.

Personligen så skulle jag inte ha något emot en återuppstånden Urza som sitter och kör schemes lite här och där likt Nicol Bolas, med endgame att förstöra hela planet Mirrodin.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!