Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 654 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Sideboard förslag sökes... MTG comeback, Scapeshift? ...
Norin the Wary
Senast läst: 03:57:40, 20/4 -24. Läst 1766 gånger.
Ollegunnar
MEDLEM
Skara
@svm s. 4/3 -14

86 rubriker
153 svar

Norin the Wary 01:23:45, 29/7 -15  
Hej!

Hur skulle ni göra denna lista så ultimat det bara går? Känns som leken faktiskt ser bättre ut en vad den är. har speltestat den men känns som man bara fastnar med skitfeta champions och pridemates. Jag lyckades bästa när jag kastade saker i ansiktet på folk med Fling..

Norin the wary

Modern / Turneringsspel

Av: Ollegunnar
22:06, 5/9 -14

Ollegunnar kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Turneringsspel
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1877:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]166747[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

1. Blood Moon är op jao. Kör med ... 02:21:54, 29/7 -15  
Blood Moon är op jao. Kör med 2-3 i main.
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
Uppdaterad: 02:22:10, 29/7 -15
lorkain
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 2/12 -10

140 rubriker
2303 svar

2. byt ut 1 soul waredn oc en att... 02:45:00, 29/7 -15  
byt ut 1 soul waredn oc en attendant mot 2 Auriok Champion så har du bra blockers om du möter svart och rött

sen tror jag att Elspeth, Knight-Errant vore bättre än ajani då du får massa gubbar med den som är bättre än +1/+1 counters som din champion och pridemate redan har överflöd utav
 
I get my WEED at the Systembol@g®

Streamar ps4 spel på twitch på dagarna

http://www.twitch.tv/lorkain

kom in o tjöta med mig vettja
Uppdaterad: 02:45:31, 29/7 -15
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

3. Är inte Impact Tremors bättre ... 08:26:02, 29/7 -15  
Är inte Impact Tremors bättre än Purphoros? Snabbare att få i spel, dock inte indestructible
 
Inga enemy fetchar i Battle for Zendikar (då Zendikar har blivit smaskat på av Eldrazis, och därmed är ett förändrat land), men de kommer i blockets andra set som kommer vara i stil med Zendikar Restored (150728)
signal
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 28/12 -12

20 rubriker
309 svar

4. Ger evasion och chans för avsl... 11:04:23, 29/7 -15  
lorkain skrev 02:45, 29/7 -15 byt ut 1 soul waredn oc en attendant mot 2 Auriok Champion så har du bra blockers om du möter svart och rött

sen tror jag att Elspeth, Knight-Errant vore bättre än ajani då du får massa gubbar med den som är bättre än +1/+1 counters som din champion och pridemate redan har överflöd utav

Ger evasion och chans för avslut med double strike?
IronJack
MEDLEM
Vargön
@svm s. 1/9 -12

38 rubriker
412 svar

5. Chans för avslut så är ju Legi... 11:42:47, 29/7 -15  
Chans för avslut så är ju Legion Loyalist nice kan jag säga. Särskilt mot alla jobbiga tokenlekar som funnits.

Jag har funderat på Fling istället för Lightning Helix några gånger kan jag säga, men vet inte om det är värt (du kör ju inte Helix ändå och jag tror den är överskattad)

Jag hade nog tagit ut 1-2 Genesis Chamber, jag vet att de är bra men. Sen är jag en believer av Lightning Berserker två av eller nåt.

Jag är helt för Purphoros, God of the Forge btw

Ska du köra med Blood Moon i main så brukar jag iaf köra utan Mountains bara ha basic Plains och låta alla nonbasics bli Mountains. 4 fetchar är ju göttigt. Har du råd med Cavern of Souls så är den awesome.

Suture Priest är nice i brädan mot Twin också, och de få gånger man möter mirror kan det vara gött med.
 
The cake is a lie...

Är du i närheten av Trollhättan och vill vrida bilder? Kolla vårt schema
unfhampus

Simic
MEDLEM
Lessebo
@svm s. 22/9 -10

79 rubriker
2079 svar

6. Suture Priest ska definitivt v... 13:25:26, 29/7 -15  
Suture Priest ska definitivt vara med som IJ tycker.
Jag gillar även Proclamation of Rebirth då du har massa 1 mana kort
 
Jag ska spela fula länder från olika editioner och spela dem framför alla andra kort bara för att folk stör sig på det
MartinThorning
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 27/3 -13

20 rubriker
148 svar

7. Jag gillar battlefield Forge m... 13:54:18, 29/7 -15  
Jag gillar battlefield Forge mer än clifftop retreat. Trist att dra två clifftop på starthanden och att ta liv för att få mana har leken inget som helst problem med. Auriok Champion är sjuuuukt bra, jag kör 4 eftersom leken är tung på 1 drops redan. Jag gillar även att köra en eller två Rally the Ancestors / Return to the Ranks / Immortal Servitude för insta kill eller late game come back. Det är ju (för det mesta) en rätt grindig lek.
Sen vet jag att man inte får säga det, men jag är inte imponerad av Lightning Bolt tycker Path to Exile och Dismember är bättre. Samma där att vill du betala liv, np. Bolt tar ofta ut små utility/ramp gubbar men de lekar som racear brukar falla ändå. Jobbiga är ju combo så kort som Hushwing Gryff och Rest in Peace brukar vara viktigare.. Det är min erfarenhet iallafall.
Also, bort med ajani och in med en Legion Loyalist och en av mina tre finishers (jag föredrar return to the ranks).
Boros Charm i brädan är grym mot många sweepers också.
 
Everybody but me, CHARGE!
Uppdaterad: 14:03:21, 29/7 -15
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

8. Suture Priest är ruskigt rolig... 14:41:44, 29/7 -15  
Suture Priest är ruskigt rolig med Genesis Chamber också :)
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Zeldan_Zelodon "Det här löser vi. Det är inte som att du har sålt lotusen och köpt bensin och vodka för pengarna."
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!