Magic the Gathering
Magic the Gathering34874 medlemmar 674 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Trample och Deathtouch... Preordain + Melek, izzet parag ...
Temur Sabertooth och manifest
Senast läst: 16:10:45, 12/4 -24. Läst 1116 gånger.
FromeXo
MEDLEM
@svm s. 5/7 -15

6 rubriker
9 svar

Temur Sabertooth och manifest 23:46:09, 27/7 -15  
Kan jag plocka upp säg en instant som ligger på bordet som en manafest på handen med det här kortet?

Mod edit: Temur Sabertooth

Uppdaterad: 09:45:47, 28/7 -15

Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar

1. Japp!... 23:57:41, 27/7 -15  
Japp!
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

2. Jao, funkar fint. Det är en pe... 23:59:34, 27/7 -15  
Jao, funkar fint. Det är en permanent (creature) när den är manifesterad och kan bli targetad av Temur Sabertooth. Kom ihåg att visa kortet bara när du tar upp det på handen.

701.31. Manifest
701.31a "Manifest [a card]" means "Put [that card] onto the battlefield face down." That permanent is a 2/2 creature with no text, no name, no subtypes, and no mana cost. That permanent is a manifested permanent as long as it's face down. The effect defining its characteristics works any time the card is face down and ends when it's turned face up.

707.9. If a face-down permanent moves from the battlefield to any other zone, its owner must reveal it to all players as he or she moves it. If a face-down spell moves from the stack to any zone other than the battlefield, its owner must reveal it to all players as he or she moves it. At the end of each game, all face-down permanents and spells must be revealed to all players.
 
"I got it, I got it, I...."
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

3. Vänligen kom ihåg att länka ko... 09:47:29, 28/7 -15  
Vänligen kom ihåg att länka korten i regelforumet. Detta så att det blir lättare för oss att svara samt att det finns en auto länkningsfunktion från kortpärmen till regelforumet.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
FromeXo
MEDLEM
@svm s. 5/7 -15

6 rubriker
9 svar

4. Jag har gjort det innan, men a... 03:06:16, 29/7 -15  
Choper skrev 09:47, 28/7 -15 Vänligen kom ihåg att länka korten i regelforumet. Detta så att det blir lättare för oss att svara samt att det finns en auto länkningsfunktion från kortpärmen till regelforumet.

Jag har gjort det innan, men antar jag glömde det i all hast. Ska försöka att vara mer noggrann i framtiden.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!