Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 621 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD G/W Scales Tips och kritik... Nybörjare, köpa kort. ...
Beslutsångest!
Senast läst: 07:53:20, 20/4 -24. Läst 2908 gånger.
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

Beslutsångest! 14:18:11, 7/7 -15  
Hej!

Tänkte börja spela lite standard på FNM osv. i slutet av sommaren. Sitter i valet och kvalet av lek. Har två listor i egen design som jag tror skulle vara roliga att spela, men skulle gärna få lite feedback om dom ens skulle vara värda att ta med till fnm.

Har begränsat mig lite, iom att jag inte har lirat på ett tag och måste skaffa majoriteten av korten, att dom inte får ha kort som roterar ut under hösten, så att jag slipper byta ut en halv lek om 3 månader. Commons är ok, men inget annat. Så inget M15 eller Theros-block. Tack för tips och råd!

Simic hydras

Booster Draft / Casual

Av: Green
13:25, 24/6 -15

Green kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: Booster DraftStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
410:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]184341[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Goblins

Booster Draft / Turneringsspel

Av: Green
11:32, 1/7 -15

Green kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Turneringsspel
Format: Booster DraftStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
476:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]184703[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

Marmo
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 30/12 -10

34 rubriker
224 svar

1. Disclamier: Spelade Goblins i ... 14:58:59, 7/7 -15  
Disclamier: Spelade Goblins i legacy, så har en liten kärlek för de små gröna gubbarna :)

Jag tror skarpt på Goblin leken! Men jag skulle ha velat se 4 Goblin Heelcutter i main deck istället för 2 Crater’s Claws och 2 Fiery Conclusion. Förmågan att slå in men en piledriver är bra, men att kunna slå in oblockerat är bara bättre;)

Även om du inte är super sugen på M15 kort finns det fortratrarande två Gobliner som skulle göra leken gott:

Goblin Rabblemaster: en "sämre" piledriver som genererar mer gobliner. I och med att den snart ska rotera ut så kan priset måhända sjunka lite.

Frenzied Goblin: 1 drop goblin som hjälper till att få igenom skada, både tidigt och sent i spelet.
 
GO GO Team Sadface!
Marmo
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 30/12 -10

34 rubriker
224 svar

2. Och varför jag vill ta ut just... 15:01:25, 7/7 -15  
Och varför jag vill ta ut just Crater’s Claws är att enda sättet att ha en varelse med 4+ power är med hjälp av piledriver, vilket som ibland inte överlever combat alls.
 
GO GO Team Sadface!
Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar

3. Stoke the Flames känns klart b... 15:12:17, 7/7 -15  
Stoke the Flames känns klart bättre än Exquisite Firecraft i Goblins också! Den har dessutom gått ner en del i pris!

Uppdaterad: 15:12:38, 7/7 -15
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

4. Jo, stoke är ju bättre, men de... 15:33:31, 7/7 -15  
Jo, stoke är ju bättre, men den roterar också strax, så tänkte att det var lika bra att gå mot kortet som är legalt i november också. ;)

Heelcutters i main låter som en bra idé, vet att dom är bra i draft och att dom spelas i rdw, men var osäker på om dom var värda att köra med i main.

Editade lite efter tips. Gillar Fiery Conclusion, så känns inte helt bra att inte köra 4, det är ändå 5 skada för att offra en token, men det kanske är rätt väg att gå.

Uppdaterad: 15:37:04, 7/7 -15
Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar

5. Ah förstår.. Obelisk of Urd är... 15:37:02, 7/7 -15  
Green skrev 15:33, 7/7 -15 Jo, stoke är ju bättre, men den roterar också strax, så tänkte att det var lika bra att gå mot kortet som är legalt i november också. ;)

Heelcutters i main låter som en bra idé, vet att dom är bra i draft och att dom spelas i rdw, men var osäker på om dom var värda att köra med i main.

Ah förstår.. Obelisk of Urd är ju ett annat schysst kort i goblins, men samma problem där förstås!
Rafiki
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 26/12 -11

25 rubriker
248 svar

6. "Goblin Rabblemaster: en "sämr... 18:59:19, 7/7 -15  
"Goblin Rabblemaster: en "sämre" piledriver som genererar mer gobliner. I
och med att den snart ska rotera ut så kan priset måhända sjunka lite."

Goblin Rabblemaster är ett kort som kan vinna en match av sig själv väldigt snabbt, det kan inte Piledriver. Däremot kanske det är vettigt att nämna att Goblin Rabblemaster är en goblin som inte jobbar fantastiskt med andra goblin, utan skiner mer i lekar med många sätt att få bort det som står i vägen för honom.
 
Team Squattelhaups! - Slump och Fusk

"I don't want to keep eating a cake after it has gone stale, even if you cover it with some new frosting. Standard has always been at its most interesting when one block is rotating out and a fresh set is rotating in."
Uppdaterad: 18:59:56, 7/7 -15
Rafiki
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 26/12 -11

25 rubriker
248 svar

7. Btw, Stoke of Flames känns som... 19:02:45, 7/7 -15  
Btw, Stoke of Flames känns som en 4-off auto-include. Vet inte om jag gillar 4 Heelcutter i main, utan kör 2-2-split.
 
Team Squattelhaups! - Slump och Fusk

"I don't want to keep eating a cake after it has gone stale, even if you cover it with some new frosting. Standard has always been at its most interesting when one block is rotating out and a fresh set is rotating in."
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

8. Till goblin leken tycker jag d... 19:13:49, 7/7 -15  
Till goblin leken tycker jag du ska överväga Mardu Scout och Titan's Strength, jag hade nog plockat ut i varje fall en Goblin Heelcutter. Arc Lightning och ev. Outpost Siege i brädan.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vill du köpa bulk, dvs många småkort, skicka PM så löser vi ett bra pris.
Uppdaterad: 19:17:25, 7/7 -15
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

9. Jag gillar Goblinleken mer. Ja... 20:52:25, 7/7 -15  
Jag gillar Goblinleken mer. Jag verkar intd heller vara själv med den åsikten om en får tolka faktumet att alla tips du fått är till den leken på det viset.
 
Hjälp mig börja med legacy kolla min have och hojta till om du vill ha.

"Om du filmar när du river sönder den och lägger upp det på youtube så kan jag bizza dig på 40kr." -tgd
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

10. Jo det verkar ju som att folke... 21:21:01, 7/7 -15  
Jo det verkar ju som att folket är rörande överens om att goblins är the way to go. ;)
loke41
MEDLEM
Sätila
@svm s. 20/4 -13

44 rubriker
240 svar

11. Creatures (24) 4 Foundry St... 21:43:40, 7/7 -15  
Creatures (24)

4 Foundry Street Denizen
4 Frenzied Goblin
4 Goblin Glory Chaser
1 Goblin Heelcutter
4 Goblin Piledriver
4 Goblin Rabblemaster
3 Mardu Scout
Lands (21)

21 Mountain
Spells (15)

3 Obelisk of Urd
4 Stoke the Flames
4 Dragon Fodder
4 Hordeling Outburst
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

12. Hur har obelisken funkat för d... 00:09:57, 8/7 -15  
loke41 skrev 21:43, 7/7 -15 Creatures (24)

4 Foundry Street Denizen
4 Frenzied Goblin
4 Goblin Glory Chaser
1 Goblin Heelcutter
4 Goblin Piledriver
4 Goblin Rabblemaster
3 Mardu Scout
Lands (21)

21 Mountain
Spells (15)

3 Obelisk of Urd
4 Stoke the Flames
4 Dragon Fodder
4 Hordeling Outburst

Hur har obelisken funkat för dig? Känns som att den skulle vara för dyr och att du hellre vill slå än tappa för convoke men jag har aldrig spelat stansatd seriöst.
 
Hjälp mig börja med legacy kolla min have och hojta till om du vill ha.

"Om du filmar när du river sönder den och lägger upp det på youtube så kan jag bizza dig på 40kr." -tgd
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

13. Urd har varit bra tycker jag C... 09:21:46, 8/7 -15  
Urd har varit bra tycker jag C: Största problemet för mig är att det fortfarande aldrig räddar än från Anger of the Gods. Men det är en fantastisk masspump som får alla dina små goblin tokens att bli riktigt läskiga. Kör 2st i min lek men har även Purphoros
Jojja
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/11 -13

4 rubriker
328 svar

14. Obelisken ger leken ett late g... 12:07:39, 8/7 -15  
Obelisken ger leken ett late game som den annars inte har. Kör 4st själv i min Goblin lek. Riktigt bra kort, och även om dina gobbos skulle dö på typ Anger så kan man lätt följa upp med en Outburst och ramdom 1dropp nästa runda, så har man plötsligt 9-12 power i spel på ett tomt bräde
Green

Golgari
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/3 -10

23 rubriker
210 svar

15. Vad säger ni om Temur Battle R... 18:38:58, 8/7 -15  
Vad säger ni om Temur Battle Rage i den här leken? Då spelar det helt plötsligt mindre roll om dom har en blocker för Goblin Piledriver eller om jag nu känner mig rik, Goblin Rabblemaster. Eller är det för svagt i metat? En Piledriver + 2 andra goblins skulle slå in för 10 med det i leken. Känns spontant rätt starkt. :)

Uppdaterad: 18:39:38, 8/7 -15
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!