Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Dragons: Scion of the Ur-Drago... Battlefield Thaumaturge heroic ...
Untap phase?
Senast läst: 16:19:02, 12/4 -24. Läst 874 gånger.
albin
MEDLEM
Umeå
@svm s. 13/8 -04

12 rubriker
22 svar

Untap phase? 13:14:19, 29/5 -15  
Kan tyckar vara två stycken dumma frågor.

1. Ifall jag har en Kiora eller någon annan planeswalker och har använt dess ability under min runda. Går sedan över till motståndarens tur och han lägger ut Dragonlord Silumgar och tar över min planeswalker, kan min motståndare då använda min Planeswalkers ability igen trots att den aldrig gått igenom en Untap phase?

2. liknande fråga, Ifall jag lägger ut en creature under min runda. på min motståndares runda lägger han ut Dragonlord Silumgar och tar kontroll av min creature. Har den fortfarande summoningsickness tills den gått igenom en untap phase?

SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

91 rubriker
616 svar

1. 1. Ja, din motståndare kommer ... 13:37:22, 29/5 -15  
1. Ja, din motståndare kommer kunna använda planeswalkern, men den har fortfarande samma loyalty. Notera dock att den är summoning sick, så om han hade stulit Gideon Jura från dig och använd sista abiltyn, så kan Gideon inte anfalla.

2. Ja, ett permanent har summoning sickness om du inte kontrollerat det sen början av den turen. Det är dock endast creatures som påverkas av summoning sickness, och detta förhindrar dem från att anfalla och / .

T.ex så kan du spela Inkmoth Nexus och tappa det för mana direkt, men om du använder dess ability istället så kommer du varken kunna tappa den för mana eller anfalla första turen den kom i spel.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!