Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 652 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
KORTVäRDERINGAR Värde altrade tyska Fowar... moxar blå och vit ...
Värde Deathmist Raptor?
Senast läst: 17:06:47, 5/4 -24. Läst 1528 gånger.
Rogergirg_G
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 14/12 -08

40 rubriker
188 svar

Värde Deathmist Raptor? 10:44:04, 6/5 -15  
Gissningar på vad kan man förvänta sig få för en Deathmist Raptor på den svenska marknaden just nu? Inte så många i omsättning, och följer inte metat, så är osäker på om 120-150 sek som nyligen gällde fortfarande är lagom.

Tack på förhand

JonasN

Orzhov
KICKBACKER
HEDERSMEDLEM
Stavanger
@svm s. 28/10 -11

2 rubriker
125 svar

1. Jag sålde slut på de sista 6 j... 10:56:22, 6/5 -15  
Jag sålde slut på de sista 6 jag hade för 175 SEK/st för några dagar sedan och alla som låg ute i Sverige är köpta så det är ett enormt hett kort. Tycker 120-150 SEK låter lågt skulle säga att ett pris på ca 180 SEK är rimligt för dem per idag.
Langeon
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 4/9 -12

56 rubriker
902 svar

2. Tror priserna ligger lite extr... 11:02:52, 6/5 -15  
Tror priserna ligger lite extra högt just nu pga SM förra helgen. Svårt att säga vad priserna ligger på egentligen innan man väntat ett par veckor.
Rogergirg_G
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 14/12 -08

40 rubriker
188 svar

3. Tack för relevant info, Jonas ... 11:06:53, 6/5 -15  
Tack för relevant info, Jonas och Langeon!
Jojja
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/11 -13

4 rubriker
328 svar

4. Det är få kort som ligger över... 12:11:56, 6/5 -15  
Det är få kort som ligger över 120 efter att det gått ca 2 månader. Tror deathmist kommer stabilisera runt det om nån månad. MCM är ett bra ställe att kika på pris trender annars eftersom det inte påverkas av köp frenesi för lokala/nationella turneringar.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

5. Jag skulle säga att det är hel... 13:02:26, 6/5 -15  
Jojja skrev 12:11, 6/5 -15 Det är få kort som ligger över 120 efter att det gått ca 2 månader. Tror deathmist kommer stabilisera runt det om nån månad. MCM är ett bra ställe att kika på pris trender annars eftersom det inte påverkas av köp frenesi för lokala/nationella turneringar.

Jag skulle säga att det är helt fel att titta på MCM. Folk köper ju uppenbarligen korten för mycket mer på svm och då är det korrekt pris att ta ut om man nu vill maximera vinst. Jag hade lagt ut för 180 precis som JonasN säger.
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
Jojja
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/11 -13

4 rubriker
328 svar

6. Jag kanske var lite otydlig i ... 13:17:03, 6/5 -15  
Jag kanske var lite otydlig i mitt svar. Jag menade inte att man skall sätta priset efter MCM. Men att man kan kika på treder i priset och se om ett kort har en stigande eller sjunkande kurva. Sen får man anpassa efter tillgången här på svm och den efterfrågan som finns, t.ex om det är ett hypeat kort inför SM som är slutsålt här.

Om då ett kort har en sjunkande kurva på MCM kan det vara värt att lägga sig lite under de som finns på svm men över MCM, om man vill bli av med sitt kort relativt snabbt, då svm priserna ligger lite efter normalt. Eller vise versa om kortet trendar uppåt men ligger lågt här på Svm. Var så jag gjorde när jag köpte Ojutai billigt(50ish)och sedan sålde den för en bit över 250ish inför SM/SCVOpen. Kikade på trender, efterfrågan och sen anpassa jag mitt prost till tillgången på Svm.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!