Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Ta bort alter/sign... Åkersberga; Österåker, Någan s ...
Hur går man tillväga för att köpa stora mängder kort?
Senast läst: 10:26:26, 22/4 -24. Läst 7535 gånger.
introspektiv
NYKOMLING
Hägersten
@svm s. 1/5 -15

2 rubriker
3 svar

Hur går man tillväga för att köpa stora mängder kort? 20:31:58, 1/5 -15  
Ursäkta om det här är fel forum, är ny på forumet och var längesedan jag samlade på mtg-kort. Har fått en galen ide om att skaffa mig alla kort från alla editions, då jag är i desperat behov av en hobby och har för mycket pengar och tid =)

Varit inne på webhallen och beställt 5 displays av varje nuvarande tillgänglig edition, men vill även påbörja (det omöjliga?) projektet att köpa på mig alla kort som utgivits.

Vad skulle ni säga är bra tillvägagångssätt att köpa större mängder kort från utgåvor som inte säljs nu? Verkar jobbigt lista varje enskilt kort på torget.

Känns det för er lite erfarna helt instinktivt omöjligt att fixa alla kort, även om man undantar de allra äldsta editions? Vad är ett rimligt mål, allting efter de tre äldsta, fyra, fem?

Är medveten om att det här kommer bli min ruin (:

Dessutom är jag lite förvirrad, vilka editions är det som finns att köpa just nu, kanske jobbig fråga. Alternativt, vilka editions är det som håller på att utgå och knappt finns att köpa just nu, om jag vill köpa på mig ett par displays?

Tack på förhand, och ursäkta min noobighet =)

Hobbe
MEDLEM
Forshaga
@svm s. 29/9 -04

75 rubriker
501 svar

1. Det brukar finnas folk som sit... 20:38:10, 1/5 -15  
Det brukar finnas folk som sitter på stora högar common/uncommon-rester som de skänker bort så börja med att höra runt lite på forumet efter sånt. Brukar kunna ge en hel del och ger dig en lite bättre uppfattning om vad du kommer att sakna.

Håll ögonen öppna efter samlingar som säljs då kan du få fatt i lite större mängder äldre kort på ett enkelt sätt. Till slut får du nog tyvärr sätta dig och lista det du saknar av det äldre men det finns ju några tusen olika kort så det bör ta en stund innan du är där

Beroende på om du nöjer dig med 1 av varje eller om du vill ha 4 men om du nöjer dig med 1 så räcker det nog att köpa 1-2 displayer av varje expansion och sedan kompletteringsköpa löskort för de sista rares/mythics du inte fick för annars kommer du sitta med 50-60 av varje common men ändå sakna ett stort antal rares/mythics vilket känns onödigt.
serabella
MEDLEM
Näshulta
@svm s. 14/8 -10

156 rubriker
1065 svar

2. På magiccardmarket.eu kan man ... 20:38:17, 1/5 -15  
På magiccardmarket.eu kan man köpa kompletta set av (nästan) samtliga utgåvor.
 
214: "men ska jag hänga med folk som har en kromosom för mycket så vill jag nog fan ha betalt för det."
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

3. Jag skulle satsa på att köpa s... 20:45:07, 1/5 -15  
Jag skulle satsa på att köpa samlingar från folk som slutar spela och sedan komplettera med singles av det man saknar
 
Paupers' Cage är inte legal i Pauper
introspektiv
NYKOMLING
Hägersten
@svm s. 1/5 -15

2 rubriker
3 svar

4. Fått ett erbjudande att köpa c... 20:51:08, 1/5 -15  
Fått ett erbjudande att köpa ca 10-15k kort från utgåvor som inte finns tillgängliga nu. Dock mest uncommon och common. 2005 - 2010. Han ville ha runt 2500, låter det rimligt eller håller jag på att bli blåst?
serabella
MEDLEM
Näshulta
@svm s. 14/8 -10

156 rubriker
1065 svar

5. Man brukar få ge runt 100:- pe... 20:52:44, 1/5 -15  
introspektiv skrev 20:51, 1/5 -15 Fått ett erbjudande att köpa ca 10-15k kort från utgåvor som inte finns tillgängliga nu. Dock mest uncommon och common. 2005 - 2010. Han ville ha runt 2500, låter det rimligt eller håller jag på att bli blåst?

Man brukar få ge runt 100:- per kilo. Ett kilo är runt 600 kort så det är ett vettigt pris.
 
214: "men ska jag hänga med folk som har en kromosom för mycket så vill jag nog fan ha betalt för det."
Uppdaterad: 20:53:29, 1/5 -15
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

6. 5 displayer känns onödigt myck... 21:16:19, 1/5 -15  
5 displayer känns onödigt mycket. Då kommer du att sitta med 20 av varje Commonkort i setet, mer än fyra av varje uncommon, men fortfarande inte nödvändigtvis alla mythics, eller för den delen en ev. väldigt obalanserad blandning rares. Bättre då att köpa 1-2 displayer och sen stödköpa singlar av det du saknar typ. Om det nu är playsets (4st) av varje kort som du vill ha. Vill du bara att ett av varje kort är displayer inte alls bra, utan då är nog bulk plus kompletterande kompletta set från magiccardmarket.eu samt singelkortköp bättre.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

7. Jag vill inte låta nedlåtande ... 21:22:50, 1/5 -15  
Jag vill inte låta nedlåtande men hela tråden känns väldigt märklig. Varför vill du ens köpa massa kort i dubbletter? Om du nu har för mycket pengar och tid så sätter du dig och köper in ett av varje kort från utgåvor via magiccardmarket eller liknande. Gör buylists på deras sida och sedan köp hem det du vill ha. Att köpa en fet hög kort med tiotals dubbletter av varje kort känns bara som bortkastad tid.
 
Gillar du Eternalformat och bor i Västmanland? Spana in Eternal Sunday på Facebook
obstinat

Izzet
MEDLEM
Mo i Rana
@svm s. 31/1 -15

8 rubriker
59 svar

8. Du kan köpa alla kort från In... 21:27:53, 1/5 -15  
Du kan köpa alla kort från Innistrad här på SVM. 1500kr. Kolla i butiken och under övrigt.
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

9. Måste nog hålla med useL och r... 21:31:50, 1/5 -15  
Måste nog hålla med useL och revidera mig något, www.magiccardmarket.eu som omnämns en hel del här är som sagt lämpligt. Du kan få majoriteten av korten för 0,02-0,05 EUR/st. Gör listor och hitta lite storsäljare och gör som useL föreslår. Är nog både ekonomiskt och tidsmässigt bäst faktiskt... Komplettera med Full Set köp där det lönar sig (för ex. samfrakt av alla kort i ett set, sök på "Full Set på MCM) och med enskilda singelkort på ex. svenskamagic i de fall det lönar sig. Skönt att slippa 20 av varje skräpkort som sagt. Avbeställ displayerna. Inte en bra väg att gå, varken ekonomiskt, tidsmässigt eller annat (dock kul att drafta, men knappast hela 5 av varje set).
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

10. Kan väl tillägga att ett set b... 21:46:27, 1/5 -15  
Kan väl tillägga att ett set beta säkert går för 200 000 +. Alpha är säkert 300 000 +. Om det ens går att hitta. Jag skulle kunna sälja det mesta av att men jag tror inte det är det som är mest intressant just nu för din del :)
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
introspektiv
NYKOMLING
Hägersten
@svm s. 1/5 -15

2 rubriker
3 svar

11. Låter intressant Elof, addade ... 22:16:43, 1/5 -15  
Låter intressant Elof, addade dig på skype om du har tid snacka ihop dig, väntar nog med de absolut dyraste och kör från revised och framåt. Tack så mycket för alla tips, ingen fara att verka nedlåtande, mina impulsiva beslut brukar vara källa till betydligt värre kommentarer.

Uppdaterad: 22:44:54, 1/5 -15
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

12. Lycka till, jag hoppas personl... 23:07:42, 1/5 -15  
Lycka till, jag hoppas personligen du sitter på bra mycket pengar då det är gott om kort och en är inte skäligt billigar heller.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

13. Hade själv startat sakta med e... 02:13:50, 2/5 -15  
Hade själv startat sakta med ett set som Homelands eller Fallen Empires, fixat pärmar och sen kanske expandera.

De är gamla och inte för svåra att få tag på, men inte för lätta heller skulle jag tro.

Sen så finns det de galna snubbarna som Markers på Mtgsalvation som just ni skaffar playset av alla kort i Beta, signade och alterade.

Btw han har redan ett beta set signat >_>

Men det är alltid kul att se vad han postar.
caty
HEDERSMEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 19/10 -06

161 rubriker
1050 svar

14. länk? :)... 08:13:14, 2/5 -15  
RolloTomasi skrev 02:13, 2/5 -15 Hade själv startat sakta med ett set som Homelands eller Fallen Empires, fixat pärmar och sen kanske expandera.

De är gamla och inte för svåra att få tag på, men inte för lätta heller skulle jag tro.

Sen så finns det de galna snubbarna som Markers på Mtgsalvation som just ni skaffar playset av alla kort i Beta, signade och alterade.

Btw han har redan ett beta set signat >_>

Men det är alltid kul att se vad han postar.

länk?
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

15. Är det inte någon som kan berä... 08:45:38, 2/5 -15  
Är det inte någon som kan beräkna hur många miljoner kronor det lär kosta att få tag på alla kort ur alla editions?

Någon sorts avgränsning lär du behöva göra!
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Körtel
MEDLEM
Malmö
@svm s. 15/2 -02

50 rubriker
758 svar

16. http://archive.wizards.com/Mag... 08:52:40, 2/5 -15  
caty skrev 08:13, 2/5 -15
RolloTomasi skrev 02:13, 2/5 -15 Hade själv startat sakta med ett set som Homelands eller Fallen Empires, fixat pärmar och sen kanske expandera.

De är gamla och inte för svåra att få tag på, men inte för lätta heller skulle jag tro.

Sen så finns det de galna snubbarna som Markers på Mtgsalvation som just ni skaffar playset av alla kort i Beta, signade och alterade.

Btw han har redan ett beta set signat >_>

Men det är alltid kul att se vad han postar.

länk? :)

http://archive.wizards.com/Magic/magazine/article.aspx?x=mtg%2fdaily%2farcana%2f891
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

17. Jag har hela Planeshift setet ... 09:36:01, 2/5 -15  
Jag har hela Planeshift setet och (troligen) hela Invasion + 6th Ed. och kan absolut sälja det till nått vettigt pris C: Är du intresserad kan du ju slänga iväg ett PM eller nått :)
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

18. Använder tyvärr inte Skype så ... 10:30:30, 2/5 -15  
introspektiv skrev 22:16, 1/5 -15 Låter intressant Elof, addade dig på skype om du har tid snacka ihop dig, väntar nog med de absolut dyraste och kör från revised och framåt. Tack så mycket för alla tips, ingen fara att verka nedlåtande, mina impulsiva beslut brukar vara källa till betydligt värre kommentarer.

Använder tyvärr inte Skype så mycket.

Däremot bör du väl fundera till vilket syfte du letar kort. Är planen bara att ha alla set så kan man köpa färdiga set, annars så tycker jag personligen det är roligare att leta fram, kort för kort, vad man behöver. Jakten är för mig roligare än målet och när målet är uppnått brukar jag tröttna.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

19. http://www.mtgsalvation.com/fo... 10:32:43, 2/5 -15  
caty skrev 08:13, 2/5 -15
RolloTomasi skrev 02:13, 2/5 -15 Hade själv startat sakta med ett set som Homelands eller Fallen Empires, fixat pärmar och sen kanske expandera.

De är gamla och inte för svåra att få tag på, men inte för lätta heller skulle jag tro.

Sen så finns det de galna snubbarna som Markers på Mtgsalvation som just ni skaffar playset av alla kort i Beta, signade och alterade.

Btw han har redan ett beta set signat >_>

Men det är alltid kul att se vad han postar.

länk? :)

http://www.mtgsalvation.com/forums/magic-fundamentals/magic-general/334931-what-is-the-most-pimp-card-deck-youve-seen-or?page=201

Såg att någon postade wizards artikeln om hans signade beta set.
Annars så postar han ofta i denna tråden.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

20. Vill bara varna dig att det ka... 11:46:37, 2/5 -15  
Vill bara varna dig att det kan bli lite dyrt om man vill ha samtliga kort (även för den med en stadig ekonomi). Speciellt om man är intresserad av missprints osv.

Jag tror du ska bestämma dig för ett par set att börja med. Är du ute efter samlandet eller spelandet i första hand? Någonstanns finner jag det mindre underhållande att samla på nya set eller set du enkelt kan köpa komplett. Är det samlingen som lockar så hade jag satsat på att försöka bygga upp ett komplett set med enbart foils (och såklart playset:4x av varje). Då blir det mer av en utmaning.
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!