Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 668 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ONLINE MAGIC Magic Online - Youtubekanaler... Magic Online legacy! ...
Vintage Masters
Senast läst: 01:32:29, 25/4 -24. Läst 1427 gånger.
PatrikAsp
MEDLEM
@svm s. 2/8 -05

98 rubriker
795 svar

Vintage Masters 09:52:21, 26/4 -15  
Jag saknar Vintage Masters. Det var det absolut roligaste jag draftat. Är det någon mer som känner så här?

Är det någon som har några spekulationer (/klara besked) om när (om) det kan komma tillbaka? Jag har ingen uppfattning om vilka mönster det finns i när Wizards brukar återuppliva gamla set. Kring Jul? Vid fler tillfällen? (Jag vet att det varit tillbaka en omgång redan, i december).

Jag förväntar mig rätt dystra svar på ovanstående frågor så vi kan kanske prata lite om vad som varit också. Hur mycket spelade du? Vad tyckte du var roligast? Öppnade du bra?

Jag spelade 138 drafter (but who's counting). Älskade ug-madness, gw-auras, storm, slide.
Hatade goblins, jävla goblins. Fick aldrig goblins att funka. Jag öppnade inte en enda mox på alla drafterna (!) men väl 2 lotusar, 2 timetwisters (!), en ancestral och en timewalk. GR lumberjack och tjocka gubbar/gummor var roligt också (men kanske inte så bra). Och allt med Magister of Worth.
 
I suppose the real reason why #pwps bothers me is because it delegitimizes magic as a serious intellectual pursuit, which I care about./Jon Finkel

Sparkcaster

Simic
MEDLEM
Västerås
@svm s. 16/11 -01

222 rubriker
3698 svar

1. Jag för min del tyckte om gobl... 12:20:53, 26/4 -15  
Jag för min del tyckte om goblins och storm. UG-madness/storm var tok-kul att spela när det lyckades.
 
Errare humanum est, sed in errore perseverare diabolicum.

In curro meo ab Officina Baiuoaria Mechanica fabricato habeo machinam quae litteras per aethera transmittit! - Jag har en fax i min BMW!
MrNinja
MEDLEM
Malmö
@svm s. 29/9 -08

1 rubriker
15 svar

2. Tjosan! Har c:a 700 drafter un... 15:02:19, 26/4 -15  
Tjosan! Har c:a 700 drafter under bältet. Skulle gissa att ungefär 450 av dessa var med storm. Bästa minnet får bli en turn tre kill med mono U storm.
Jag gillar helt klart mma draft bättre men formatet är mycket bra. Något statiskt i jämförelse med mma. Om jag gick för att vinna en draft spelade jag g/w aura.
Ett problem med formatet är just öppnandet. Fluktuationerna i öppnandet var enorma. En kväll kunde jag öppna kort för 250 tix sen kunde det gå 100 drafter med ett taiga för tre tix som höjdpunkt.
Med priserna så låga på kraften tror jag vi får vänta länge till nästa vända. Finns mkt annat som går före. Tempest settet, mma2, vma2? Och så vidare...
Bygg en vmakub? Jag kommer till Hjärup för live vma och öl!
Omfamna saknandet och gör något åt saken. Det värsta man kan göra är att stänga in sig på en nedsläckt toalett, lyssna på klassisk musik och kolla i sin virtuella vmabinder. Jag vet!
/ Martin
Truck
STANDARDKUNGEN 2008
REDAX
HEDERSMEDLEM
Viken
@svm s. 20/6 -04

426 rubriker
4077 svar

3. <3... 16:12:45, 26/4 -15  
<3
 
"Det som inte är jättedumt är istället löjligt självklart och uppenbart" - Simon Englund
PatrikAsp
MEDLEM
@svm s. 2/8 -05

98 rubriker
795 svar

4. Dela med dig av din erfarenhet... 18:22:53, 26/4 -15  
Dela med dig av din erfarenhet Markus!
 
I suppose the real reason why #pwps bothers me is because it delegitimizes magic as a serious intellectual pursuit, which I care about./Jon Finkel
Truck
STANDARDKUNGEN 2008
REDAX
HEDERSMEDLEM
Viken
@svm s. 20/6 -04

426 rubriker
4077 svar

5. Ok! Jag har kört 100-200 draf... 19:04:19, 26/4 -15  
Ok!
Jag har kört 100-200 drafter VMA ungefär. Öppnat väldigt mkt över snittet med avseende på power/dyra kort men forcade storm mer än jag borde. Tycker formatet var väldigt bra, mycket magi och mycket interaktioner. Kändes rätt sällan som man inte fick ihop en bra lek (utom när man forcade storm då). vann mest med uwr/grixis kontroll men gw-auras var nog bästa leken ändå, spec. när den var öppen. Bara massa piss ingen annan vill ha men som funkar bra ihop.

Hade hoppats på en återkomst men tror inte det blir aktuellt på ett tag... redan förra gången det kom tillbaka var det väl lite otippat om jag inte minns fel.

Mest minnesvärda rundan var när jag drog hela min lek runda 3.
 
"Det som inte är jättedumt är istället löjligt självklart och uppenbart" - Simon Englund
PatrikAsp
MEDLEM
@svm s. 2/8 -05

98 rubriker
795 svar

6. Bargain?... 19:08:49, 26/4 -15  
Bargain?
 
I suppose the real reason why #pwps bothers me is because it delegitimizes magic as a serious intellectual pursuit, which I care about./Jon Finkel
Truck
STANDARDKUNGEN 2008
REDAX
HEDERSMEDLEM
Viken
@svm s. 20/6 -04

426 rubriker
4077 svar

7. yawgmoth's variant... 20:16:33, 26/4 -15  
yawgmoth's variant
 
"Det som inte är jättedumt är istället löjligt självklart och uppenbart" - Simon Englund
Rolex
SM-VINNARE 2016
Malmö
@svm s. 24/9 -09

55 rubriker
927 svar

8. Tycker att det var ett ganska ... 08:17:30, 27/4 -15  
Tycker att det var ett ganska ruttet format.
pellenik
MEDLEM
Kävlinge
@svm s. 20/2 -06

107 rubriker
2355 svar

9. Jag hade sett fram mot d rätt ... 10:11:42, 27/4 -15  
Jag hade sett fram mot d rätt länge när d begav sig, lagt semester två dagar för att få mysa ordentligt. Körde 50-60 drafter första helgen, hann öppna ancestral, 2 blå moxar, twister, röd mox å 3 gröna den helgen :)

Hoppades på reccuring nightmare VARJE gång (otippat..) men spelade goblins säkert 70% av mina drafter :)

Bästa minnet e fortf min allra första draft när ja drafta 4c recurring nighmare Control å får sitta å loopa strix å crater hellion *mums*
 
TTP

"Pelleworld: best case scenario - all the time!" -Allek
Uppdaterad: 10:12:03, 27/4 -15



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!