Magic the Gathering
Magic the Gathering34883 medlemmar 631 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ONLINE MAGIC tappa kort?... Magic Online - Youtubekanaler ...
MTGO - Är det värt att skaffa eller skall man bara vänta på Origins?
Senast läst: 15:24:39, 18/4 -24. Läst 3685 gånger.
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

MTGO - Är det värt att skaffa eller skall man bara vänta på Origins? 21:09:22, 25/4 -15  
Hej! Jag är sugen på att skaffa MTGO mest för att kunna öva på att drafta och även spela lite utan att behöva åka ner till den lokala butiken.

Eller skall jag bara ha tålamod och vänta på att Origins släpps? Uppskattar lite info på hur det funkar att drafta och om det är lite skillnad på format samt hur man skall lyckas att inte behöva spendera några pengar direkt C: Tack!

mastarwe
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 7/3 -12

10 rubriker
184 svar

1. Om du inte vill spendera någon... 21:22:45, 25/4 -15  
Om du inte vill spendera någon större mängd pengar på MTGO tenderar draft att vara en dålig ide, främst för att man kan drafta när som helst (vilket gör att mna draftar oftare än man brukar). Det är nog sant oavsett när du än startar.

För att spendera så lite som möjligt kan man hålla sig till gratis köer i olika format. Du kan inte vinna något, men samtidigt kostar det inte heller något, så det du får ut av det är förhoppningsvis en rolig tid. Jag brukar själv hålla mig till Momir basic samt EDH(extremt billigt så länge du håller dig borta från modern/standard staples).

Har tyvärr ingen större idé om vad som gäller när. Vet att man brukade få en bunt commons/uncommons från senaste coresettet, men det tenderar inte att vara någon större skillnad, då de oftast är extremt billiga om man byter till sig de med t.ex. bots.
 
it's magic!
fugi
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 20/10 -02

133 rubriker
2274 svar

2. Vill du inte "spendera några p... 22:51:09, 25/4 -15  
Vill du inte "spendera några pengar" direkt" kan jag råda dig att inte ladda ner mtgo...
 
^^
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

3. Hm.. Ja det verkar som att MTG... 22:53:52, 25/4 -15  
Hm.. Ja det verkar som att MTGO kommer bli för dyrt för mig just nu iaf. Tack för infon iaf C:
steef
MEDLEM
Gävle
@svm s. 2/4 -07

154 rubriker
3156 svar

4. Ta bort "just nu" och byt ut "... 09:08:42, 27/4 -15  
noatzon skrev 22:53, 25/4 -15 Hm.. Ja det verkar som att MTGO kommer bli för dyrt för mig just nu iaf. Tack för infon iaf C:

Ta bort "just nu" och byt ut "för mig" mot "för alla" så kommer du närmare sanningen.
Mtgo blir dyrt för att det blir för lättillgängligt att bränna pengar på magic.
 
Kolla på egen risk
Min Kalender
Min Kalender
Min Kalender
Min Kalender

Lite kommentarer om steef:
"MEN KAN DU SLUTA GRÄVA MED HÄNDERNA I MIN HALS, SKÄNDA DEN OCH BRUTALT RÖVA ORDEN UR MUNNEN PÅ MIG?!" -- latsblaster

Lats

214: Jag har spelat EDH en gång. Då satt mina motståndare och diskuterade vilket hus dom skulle bo i om dom var Jace och om dom skulle vara tillsammans med Chandra, Liliana eller Elspeth. Seriöst, vuxna människor som på allvar fantiserar om att vara planeswalkers och ligga med magickaraktärer? Det är sjukt. Eftersom torsdagsdraften i butiken snart skulle börja så trillade en del goa gubbar som spelar limited in och då skämdes man så kopiöst, att skämmas inför nördar för att man hänger med nördar är ju helt galet...
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

5. Steef: Fair enough C:... 14:03:59, 27/4 -15  
Steef: Fair enough C:
Juggernaught
MEDLEM
Åkersberga
@svm s. 15/4 -07

35 rubriker
164 svar

6. Jag tror man måste se MTGO lit... 10:46:44, 27/5 -15  
Jag tror man måste se MTGO lite som en investering i utbildning.

Det är dyrt, och det känns inte alls lika belönande som att drafta/speltesta IRL, men det är onekligen effektivt. Spelet går fortare, motståndarna är oftast bra, och infrastrukturen med automatiska drafter och tradebottar gör det väldigt smidigt.

Ska du hårdtesta inför en GP eller lära dig ett draftformat inför en PTQ är MTGO det mest effektiva sättet. Spelar du mer på skoj, och står och väljer mellan en IRL draft kontra en MTGO draft, skulle jag helt klart rekommendera IRL.
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

7. Sen jag skaffade MTGO har det ... 20:43:37, 31/5 -15  
Sen jag skaffade MTGO har det blivit mycket mer magicspelade för min del, Har dock barn och precis skaffat hus så har lite svårt komma iväg spela med riktiga kort. Då funkar MTGO perfekt!
tola

Boros
MODERATOR
Rolfstorp
@svm s. 3/1 -13

80 rubriker
1299 svar

8. Vart skaffar man? Kostar det n... 21:23:35, 5/7 -15  
Vart skaffar man? Kostar det något?
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

9. Ja. Är du rädd föt att spender... 00:14:58, 6/7 -15  
tola skrev 21:23, 5/7 -15 Vart skaffar man? Kostar det något?

Ja. Är du rädd föt att spendera pengar så googlar du X Mage. Men modo är typ min bästa investering när det gäller magin
 
"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
tola

Boros
MODERATOR
Rolfstorp
@svm s. 3/1 -13

80 rubriker
1299 svar

10. Vart och hur skaffar jag magic... 07:18:53, 6/7 -15  
Vart och hur skaffar jag magic online då ? Det som alla spelar ^^
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

11. http://magic.wizards.com/en/ga... 09:18:12, 6/7 -15  
http://magic.wizards.com/en/game-info/products/magic-online Här kan du få tag på det kostar typ 80Kr eller nått och sen får du investera i typ online pengar för att kunna göra saker.
tola

Boros
MODERATOR
Rolfstorp
@svm s. 3/1 -13

80 rubriker
1299 svar

12. Måste man köpa saker? Får man ... 11:59:36, 6/7 -15  
noatzon skrev 09:18, 6/7 -15 http://magic.wizards.com/en/game-info/products/magic-online Här kan du få tag på det kostar typ 80Kr eller nått och sen får du investera i typ online pengar för att kunna göra saker.

Måste man köpa saker? Får man inget startkit och sedan spela till sig lite nya saker?
noatzon

Izzet
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

37 rubriker
644 svar

13. Nope så vitt jag förståt kosta... 12:11:16, 6/7 -15  
Nope så vitt jag förståt kostar allt. Det finns något som heter Momir Basic och det är det billigaste allternativet men alt kostar.
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

14. Du får ett startkit, lite tix ... 12:12:02, 6/7 -15  
Du får ett startkit, lite tix och några poäng du kan drafta beginnersdraft med.
 
"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!