Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 667 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
LEGACY Counterspell i Legacy?!... Banna Brainstorm? ...
PLS20 - Ligastandings för Playoteket Legacy Series, säsong 20
Senast läst: 10:39:22, 24/4 -24. Läst 17457 gånger.
PsssT
MEDLEM
Malmö
@svm s. 30/12 -06

160 rubriker
1259 svar

81. Argh, vet ni ens vad EV är för... 14:36:42, 30/7 -15  
Gullvar skrev 12:11, 30/7 -15
pellenik skrev 11:36, 30/7 -15
jd skrev 22:53, 29/7 -15
pellenik skrev 22:46, 29/7 -15 Fick höra om det nya upplägget från Alex idag.. Jättetråkigt att höra om den nya strukturen, vi e ju många som inte har så mkt tid över för PLS längre men detta måste varit den mest lysande idéen ja hört för att köra bort de sista trogna själarna som hängt kvar. Så länge det inte utlovad helt absurt bra priser i säsongstop8orna finns det ju inget incitament att spela i butiken längre alls, mkt tråkigt :(

Inte för att försvara nya "ligan", men du kan ju komma och lira utan att delta i ligan. Du får din store credit ändå, 25:-/win, så något litet får man. Vill man få sitt namn på listan som pls-vinnare måste man spela varje gång, vilket är kasst.

Jag tänker inte gå med i ligan så länge alla reslutat räknas, oavsett om jag har tid varje tisdag eller inte. Man premierar ju inte de duktiga spelarna längre, utan den som betalar mest till butiken.

Även om vi bortser från själva ligan är prisstrukturen tillräckligt för att avskräcka tycker ja, men 25:- i storecred per win behöver du nu gå 4-0 för att gå hem med ett draftkit, detta med en buy-in på 50:-, absurt dåligt EV..

Ganska bra EV för dem som inte brukar vinna stort så ofta som nu också får gå hem med en vinst i fickan.

Argh, vet ni ens vad EV är för något? Om draws löses med att man får en "halv" vinst, så att man efter 2 draws har 25:- i credit så är din EV för en turnering _exakt_ 50 :- dvs vad du gick in med. (under antagandet att alla har samma win%, men välj en lek som går bra så har du positiv EV). Men att gå in i en turnering och få samma EV som man betalade är ansett som ett ok vad. Jag skulle inte kalla det absurt dåligt iaf....
 
ZIM shall lead!
PsssT
MEDLEM
Malmö
@svm s. 30/12 -06

160 rubriker
1259 svar

82. Jag snackade med Benny om det,... 14:41:14, 30/7 -15  
poGDI skrev 12:34, 30/7 -15
Gullvar skrev 12:11, 30/7 -15
pellenik skrev 11:36, 30/7 -15
jd skrev 22:53, 29/7 -15
pellenik skrev 22:46, 29/7 -15 Fick höra om det nya upplägget från Alex idag.. Jättetråkigt att höra om den nya strukturen, vi e ju många som inte har så mkt tid över för PLS längre men detta måste varit den mest lysande idéen ja hört för att köra bort de sista trogna själarna som hängt kvar. Så länge det inte utlovad helt absurt bra priser i säsongstop8orna finns det ju inget incitament att spela i butiken längre alls, mkt tråkigt :(

Inte för att försvara nya "ligan", men du kan ju komma och lira utan att delta i ligan. Du får din store credit ändå, 25:-/win, så något litet får man. Vill man få sitt namn på listan som pls-vinnare måste man spela varje gång, vilket är kasst.

Jag tänker inte gå med i ligan så länge alla reslutat räknas, oavsett om jag har tid varje tisdag eller inte. Man premierar ju inte de duktiga spelarna längre, utan den som betalar mest till butiken.

Även om vi bortser från själva ligan är prisstrukturen tillräckligt för att avskräcka tycker ja, men 25:- i storecred per win behöver du nu gå 4-0 för att gå hem med ett draftkit, detta med en buy-in på 50:-, absurt dåligt EV..

Ganska bra EV för dem som inte brukar vinna stort så ofta som nu också får gå hem med en vinst i fickan.

Folk må vinna lite mer nu men jag hade ju häller sätt ett startfält på 20 pers än 10, ser ju ut som att många hoppar av nu.

Jag spelar för att det är kul och inte i första hand gå för "the money".

Känns som hela grejen inte är tagen med spelarna son faktiskt ska spela? Känns inte så bär man läser kommentarerna i alla fall.

/Jimmie

Jag snackade med Benny om det, han är helt inne på samma linje. Dvs. att vi låter resultaten tala, om detta bidrar till färre spelare så kommer det ändras, systemet är taget från SCGs turneringssystem, så det är inte ryckt ur luften.

Det kan ju lika gärna bli så att vi varje vecka ser 20 pers, isf så skiter jag i vilket prissystem det är. Det kan även nämnas att i tisdags var vi 14 pers, mer än på länge, det kan dock lika gärna vara en tillfällighet.

Jag är beredd att titta på hur det blir innan jag ropar på en återgång, vi har ju faktiskt blivit färre och färre under en längre tid även med det "gamla" systemet...
 
ZIM shall lead!
PsssT
MEDLEM
Malmö
@svm s. 30/12 -06

160 rubriker
1259 svar

83. Jag glömde att butiken betalar... 14:47:33, 30/7 -15  
PsssT skrev 14:36, 30/7 -15
Gullvar skrev 12:11, 30/7 -15
pellenik skrev 11:36, 30/7 -15
jd skrev 22:53, 29/7 -15
pellenik skrev 22:46, 29/7 -15 Fick höra om det nya upplägget från Alex idag.. Jättetråkigt att höra om den nya strukturen, vi e ju många som inte har så mkt tid över för PLS längre men detta måste varit den mest lysande idéen ja hört för att köra bort de sista trogna själarna som hängt kvar. Så länge det inte utlovad helt absurt bra priser i säsongstop8orna finns det ju inget incitament att spela i butiken längre alls, mkt tråkigt :(

Inte för att försvara nya "ligan", men du kan ju komma och lira utan att delta i ligan. Du får din store credit ändå, 25:-/win, så något litet får man. Vill man få sitt namn på listan som pls-vinnare måste man spela varje gång, vilket är kasst.

Jag tänker inte gå med i ligan så länge alla reslutat räknas, oavsett om jag har tid varje tisdag eller inte. Man premierar ju inte de duktiga spelarna längre, utan den som betalar mest till butiken.

Även om vi bortser från själva ligan är prisstrukturen tillräckligt för att avskräcka tycker ja, men 25:- i storecred per win behöver du nu gå 4-0 för att gå hem med ett draftkit, detta med en buy-in på 50:-, absurt dåligt EV..

Ganska bra EV för dem som inte brukar vinna stort så ofta som nu också får gå hem med en vinst i fickan.

Argh, vet ni ens vad EV är för något? Om draws löses med att man får en "halv" vinst, så att man efter 2 draws har 25:- i credit så är din EV för en turnering _exakt_ 50 :- dvs vad du gick in med. (under antagandet att alla har samma win%, men välj en lek som går bra så har du positiv EV). Men att gå in i en turnering och få samma EV som man betalade är ansett som ett ok vad. Jag skulle inte kalla det absurt dåligt iaf....

Jag glömde att butiken betalar ut 25:- för en bye, så EV:n när du går in är positiv tom!
 
ZIM shall lead!
Truck
STANDARDKUNGEN 2008
REDAX
HEDERSMEDLEM
Viken
@svm s. 20/6 -04

426 rubriker
4077 svar

84. Jag tycker allt under 3-1 inte... 15:01:07, 30/7 -15  
Jag tycker allt under 3-1 inte är resultat värda priser. För +EV borde avgiften vara högre men det är en annan fråga. Om man inte kan vinna något av värde kan man slopa priser helt och spela casual med lokalhyra.
 
"Det som inte är jättedumt är istället löjligt självklart och uppenbart" - Simon Englund
Burrito
MEDLEM
Lund
@svm s. 28/12 -03

89 rubriker
2204 svar

85. Jag tycker det låter underligt... 19:07:15, 30/7 -15  
Jag tycker det låter underligt att man inte skulle lira legacy för att man inte gillar hur ligan är upplagt, med tanke på att vi lirade legacy i Lund ganska länge innan vi införde en liga.

Men vad gäller EV och dylikt har jag ingen uppfattning då jag inte är tillräckligt matematiskt skolad. Men jag tror nog att Legacy spelare i allmänhet gillar en mer top-heavy prisstruktur. Dock om vi vill få in nya spelare är det kanske en belastning.

Uppdaterad: 19:07:48, 30/7 -15
pellenik
MEDLEM
Kävlinge
@svm s. 20/2 -06

107 rubriker
2355 svar

86. Det gjorde vi å det kommer vi ... 19:33:05, 30/7 -15  
Burrito skrev 19:07, 30/7 -15 Jag tycker det låter underligt att man inte skulle lira legacy för att man inte gillar hur ligan är upplagt, med tanke på att vi lirade legacy i Lund ganska länge innan vi införde en liga.

Men vad gäller EV och dylikt har jag ingen uppfattning då jag inte är tillräckligt matematiskt skolad. Men jag tror nog att Legacy spelare i allmänhet gillar en mer top-heavy prisstruktur. Dock om vi vill få in nya spelare är det kanske en belastning.

Det gjorde vi å det kommer vi fortsätta att göra :)

Mitt problem med den ändrade strukturen ligger i att storecred är "värdelöst" (inte de facto givetvis), jag förväntas som spelare lägga in pengar för att få en chans att "köpa" mina eventuella priser till överpris från butiken.
Det finns inget incitament för att inte bara spela hemma gratis istället när jag även om jag vinner förlorar pengar, jag förväntas alltså betala för nöjet att få spela.. :/

Med det sagt, lycka till alla som fortsätter, hoppas ni får en kul å spännande ny säsong :)
 
R.I.P. PLS
2010-2015

"Pelleworld: best case scenario - all the time!" -Allek

TTP
Uppdaterad: 19:37:23, 30/7 -15
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

87. Jag har inte varit jättepositi... 21:40:04, 30/7 -15  
Jag har inte varit jättepositiv till förändringen, men denna tråden börjar likna dom gamla trådarna när det snackades om att den nya designen på korten skulle döda Magic. Jag tror tisdagslegacyn kommer bli jättebra, och förändring behövs för att dra nya spelare, funkar inte detta får man ju prova något nytt, jag betalar gladeligen för nöjet att spela så länge det kommer många spelare och nu kan man faktiskt samla storecredit under en längre tid för att köpa den där Tundran på väggen, istället för att få massa boosters man inte har användning för.

Om vi räknar med att alla öppnar sina packs så tror jag nya systemet har bättre EV ur ett legacyperspektiv
 
"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
poGDI
MEDLEM
Veberöd
@svm s. 5/7 -14

91 rubriker
947 svar

88. Finns det en annan tråd med ny... 12:30:51, 12/8 -15  
Finns det en annan tråd med nya säsongen jag missat? :)
 
"Why bother play fair when you don't have to." - Chedric Phillips
Burrito
MEDLEM
Lund
@svm s. 28/12 -03

89 rubriker
2204 svar

89. Det är tydligen problem med at... 12:53:28, 12/8 -15  
Det är tydligen problem med att event datorn i Lund som gör att event-filen inte går att hitta efter eventet.

brainstorm presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Rensar pärmarna! Modern, Legacy & EDH

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Phyrexian Altar (T. Kinesiska) 150:- Buyout: 200:-

Blood Crypt (Spanska, Signerad) 120:- Buyout: 150:-

Cabal Coffers (Japanska) 150:- Buyout: 175:-

Cabal Coffers (Japanska) 150:- Buyout: 175:-

Cabal Coffers (Japanska) 150:- Buyout: 175:-

Tarmogoyf 140:- Buyout: 160:-

Tarmogoyf 140:- Buyout: 160:-

Tarmogoyf 140:- Buyout: 160:-

Windswept Heath 480:- Buyout: 500:-

Windswept Heath (Franska) 425:- Buyout: 440:-

Jace, the Mind Sculptor (Japanska) 250:- Buyout: 290:-

Jace, the Mind Sculptor (Japanska) 250:- Buyout: 290:-

Jace, the Mind Sculptor (F. Kinesiska) 250:- Buyout: 280:-

Fury 110:- Buyout: 130:-

Island 380:- Buyout: 425:-

Island 380:- Buyout: 425:-

Island 380:- Buyout: 425:-

Island 380:- Buyout: 425:-

Wrenn and Six 390:- Buyout: 440:-

Land Tax (FN, T. Kinesiska) 230:- Buyout: 250:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!