Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 659 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Börja med Modern på MTGO... Hjälp med att skapa lek kring ...
Brygga Instant Reanimator
Senast läst: 19:53:54, 13/4 -24. Läst 2786 gånger.
yoji
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/8 -08

146 rubriker
698 svar

Brygga Instant Reanimator 18:30:49, 26/3 -15  
Tjenare!

Jag skulle vilja brygga på en Instant Reanimator lek inför kommande spel. Kör Scapeshift, Through the breach och UR Storm i vanliga fall och tänker mig att det är bra lekar att varva med då det är lite samma kort osv..

Men då är ju frågan vad är styrkor och nackdelar? Då jag jag inte har lirat modern mer än några månader så har jag inte full koll på alla listor. Men känns ju rätt obvious med gravhat (duh!). Men vad mer finns det och vad bör man tänka på mer som t.ex motor osv?

Här är det jag börjar med för att senare utveckla till en färdig variant..

Instant Reanimator

Modern / Turneringsspel

Av: yoji
15:34, 26/3 -15

yoji kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Turneringsspel
Format: ModernStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
5385:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]179726[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

 
Tack..

214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

1. Tin Fist är en nice lek. Kolla... 18:57:18, 26/3 -15  
Tin Fist är en nice lek. Kolla in den.

Gillar även Serum Powder+Pull from Eternity, funkar även med Gemstone Caverns
 
"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

"Både tgd och latsblaster i samma tråd som hejar på varandra? tror jag avbevakar nu " -useL
Uppdaterad: 02:52:29, 27/3 -15
yoji
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/8 -08

146 rubriker
698 svar

2. absolut en häftig ide..... 19:13:45, 26/3 -15  
absolut en häftig ide..
 
Tack..
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

3. Typ en one-off Quicksilver Amu... 20:36:47, 26/3 -15  
Typ en one-off Quicksilver Amulet?
Inte skoj att bli gravhatad och att inte få spela Through the Breach (det händer faktiskt).
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
yoji
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/8 -08

146 rubriker
698 svar

4. nae ofc. men att one-off'a Qui... 20:39:22, 26/3 -15  
nae ofc. men att one-off'a Quicksilver Amulet känns inte som svaret.. känns som att det borde vara att se till att det inte händer.. dvs förebygga att folk hatar graven under min tur.. typ spot removal..
 
Tack..
MartinThorning
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 27/3 -13

20 rubriker
148 svar

5. Jag körde tin fins under en lå... 20:51:40, 26/3 -15  
Jag körde tin fins under en lång period. Svårt att bricka med när den fick griselbrand i spel, men dog ofta mot dubbel counterspell eller counter+removal. Hade jag byggt den igen hade jag spelat daze + force och lagt pact of negation+flusterstorm i brädan. Det finns ingen återvändo när man väljer att försöka gå av. Jag gillade inte heller att spela Tendrils (tog bara upp en onödig cardslot och var smärtsamt att dra på starthanden) utan jag hardcastade Emrakul istället.
yoji
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/8 -08

146 rubriker
698 svar

6. jag var kanske otroligt otydli... 20:52:43, 26/3 -15  
jag var kanske otroligt otydligt.. men borde ha skrivit i rubriken att det var modern..
 
Tack..
Jokemon

Simic
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 20/4 -07

361 rubriker
8050 svar

7. Du var inte otydlig då du post... 21:49:02, 26/3 -15  
yoji skrev 20:52, 26/3 -15 jag var kanske otroligt otydligt.. men borde ha skrivit i rubriken att det var modern..

Du var inte otydlig då du postade på Modernforumet :)

Tror du att du kommer behöva såpas mycket länder?
Fler 5c-länder är rätt väg att gå skulle jag säga.

Fury of the Horde är ett kort.
 
"Kiora is the best planeswalker ever printed, next to lord Nicol Bolas. Yes, even better than Jace, the Mind Sculptor."
-Ali Aintrazi

Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers, You Can Sleep When You're Dead.
Uppdaterad: 21:52:55, 26/3 -15
yoji
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/8 -08

146 rubriker
698 svar

8. nee de e ju sant :P (feberyran... 22:03:25, 26/3 -15  
nee de e ju sant :P (feberyran)

ja landbasen har jag faktiskt inte funderat jäätte mycket över om jag ska vara ärlig, drog bara över en befintlig iom att resterande inte är klart är det svårt att veta vad man behöver, men tänkte att 22 inte lät helt fel iaf..

Jo sett den, men jag undrar om det är mer värt att spela nått som skyddar leken än nått som oftast kommer vara win-more..
 
Tack..
Uppdaterad: 22:08:55, 26/3 -15
krogen
MEDLEM
Luleå
@svm s. 14/5 -08

126 rubriker
1269 svar

9. Eftersom du använder Goryos Ve... 22:13:22, 26/3 -15  
Eftersom du använder Goryos Vengeance och Through the Breach tycker jag inte att fury of the horde är win more då du bara får ett slag med varje djur annars
 
´Greatest of the makers children, arise and claim ur birthright´- 2nd Prophecy tablet of uldum
LCJ
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 19/5 -03

3 rubriker
369 svar

10. Spelat leken endel i Modern. T... 22:58:53, 26/3 -15  
Spelat leken endel i Modern. Tycker den är nice och kan vinna om motståndaren inte är beredd på den. Förlorar mot kortryck och kontringar. Skulle ta ut Ideas Unbound och lägga in 4 Fury of the Horde. Då har du möjlighet att vinna på play tur ett. Skulle även ta ut Jin-Gitaxias, Core Augur mot en fjärde Emrakul, the Aeons Torn då du får kort snabbare med Griselbrand. Sen skulle jag ta ut Raven’s Crime och två länder och lägga in 4 Serum Vision. Det är bra att kunna göra något första turen, och scry hjälper dig att gå av snabbare. Sen märkte jag att shockländer fungerade mindre bra med Griselbrand då man ofta inte vill ta skada i början för att man ofta behöver dra mycket kort. Kanske lägga in en fjärde Gemstone Mine och 2 Blackcleave Cliffs. Styrkan i leken är att den kan gå av fort, nackdelen är att chansen att vinna efter tur 4-5 är väldigt liten då motståndaren då sitter med massa svar. 4 Leyline of Sanctity i sideboard mot kortryck och Thoughtseize mot kontroll. Flytta 1 Boseiju, Who Shelters All till sideboard då färgad mana i början är viktig.

Hoppas detta kan vara till någon hjälp :)
yoji
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 31/8 -08

146 rubriker
698 svar

11. gitax är mer för att flasha in... 23:02:31, 26/3 -15  
gitax är mer för att flasha in i slutet av motståndarens runda för att han ska få lägga ner alla kort.. fick möta det nyss på MTGO och det slet sönder min lek totalt..
 
Tack..
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!