Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER EDH Ändringar för 2015!... Tiny Leaders ...
Braids, Cabal Minion okej eller inte?
Senast läst: 15:40:06, 23/4 -24. Läst 3544 gånger.
vivaroslagbara
MEDLEM
@svm s. 17/7 -06

88 rubriker
336 svar

Braids, Cabal Minion okej eller inte? 15:53:38, 26/3 -15  
Braids, Cabal Minion Så vad sägs, är hon okej eller inte? Eftersom att Smokestack är okej så tycker jag självklart att hon också borde vara okej att ha i leken. (inte som commander) Vad tycker alla andra?
 
Jag stör mig på prinsallan och hans jävla företag.

Rochard
MEDLEM
Nyköping
@svm s. 12/9 -13

67 rubriker
951 svar

1. Bannad.... 15:59:32, 26/3 -15  
Bannad.
vivaroslagbara
MEDLEM
@svm s. 17/7 -06

88 rubriker
336 svar

2. Jag frågade inte om den var ba... 16:00:47, 26/3 -15  
Rochard skrev 15:59, 26/3 -15 Bannad.

Jag frågade inte om den var bannad men tack ändå.
 
Jag stör mig på prinsallan och hans jävla företag.
Rochard
MEDLEM
Nyköping
@svm s. 12/9 -13

67 rubriker
951 svar

3. Kortet är bannat så diskussion... 16:02:16, 26/3 -15  
Kortet är bannat så diskussionen huruvida hon är "okej" i en lek är irrelevant om inte din lokala spelgrupp har undantagsregler. Om så är fallet är det med dem du bör ta diskussionen.
chrono

Izzet
MEDLEM
Stehag
@svm s. 25/7 -06

46 rubriker
1735 svar

4. Braids, Cabal Minion har väl b... 16:10:00, 26/3 -15  
Braids, Cabal Minion har väl blivit unbannad i 1vs1 så frågan borde vara möjlig att diskutera, åtminstone lite grann
vivaroslagbara
MEDLEM
@svm s. 17/7 -06

88 rubriker
336 svar

5. Men varför är den bannad? Vinn... 16:12:51, 26/3 -15  
chrono skrev 16:10, 26/3 -15 Braids, Cabal Minion har väl blivit unbannad i 1vs1 så frågan borde vara möjlig att diskutera, åtminstone lite grann

Men varför är den bannad? Vinner man spelet om den kommer ut? Vad är det som gör den så bra?
 
Jag stör mig på prinsallan och hans jävla företag.
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

6. Det är just det som är problem... 16:33:26, 26/3 -15  
vivaroslagbara skrev 16:12, 26/3 -15
chrono skrev 16:10, 26/3 -15 Braids, Cabal Minion har väl blivit unbannad i 1vs1 så frågan borde vara möjlig att diskutera, åtminstone lite grann

Men varför är den bannad? Vinner man spelet om den kommer ut? Vad är det som gör den så bra?

Det är just det som är problemet; Hon vinner inte spelet och gör bara att alla får en sämre spelupplevelse.
Att ha henne som commander är ju ett större problem då man ALLTID har tillgång till henne.
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

7. Om alla motståndare blir braid... 16:55:20, 26/3 -15  
vivaroslagbara skrev 16:12, 26/3 -15
chrono skrev 16:10, 26/3 -15 Braids, Cabal Minion har väl blivit unbannad i 1vs1 så frågan borde vara möjlig att diskutera, åtminstone lite grann

Men varför är den bannad? Vinner man spelet om den kommer ut? Vad är det som gör den så bra?

Om alla motståndare blir braids-låsta så vinner du spelet rätt enkelt, ja. Sen kommer hon ju antagligen runda 3 i varenda match så man måste i princip ha svar direkt eller förlora.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
vivaroslagbara
MEDLEM
@svm s. 17/7 -06

88 rubriker
336 svar

8. Som Commander kanske. Man om d... 17:05:56, 26/3 -15  
anthrox skrev 16:55, 26/3 -15
vivaroslagbara skrev 16:12, 26/3 -15
chrono skrev 16:10, 26/3 -15 Braids, Cabal Minion har väl blivit unbannad i 1vs1 så frågan borde vara möjlig att diskutera, åtminstone lite grann

Men varför är den bannad? Vinner man spelet om den kommer ut? Vad är det som gör den så bra?

Om alla motståndare blir braids-låsta så vinner du spelet rätt enkelt, ja. Sen kommer hon ju antagligen runda 3 i varenda match så man måste i princip ha svar direkt eller förlora.

Som Commander kanske. Man om den bara är med i leken? Annars borde väl Smokestack också vara bannad?
 
Jag stör mig på prinsallan och hans jävla företag.
meanberry
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/8 -08

161 rubriker
3246 svar

9. Hon är bannas för att hon till... 17:13:48, 26/3 -15  
vivaroslagbara skrev 17:05, 26/3 -15
anthrox skrev 16:55, 26/3 -15
vivaroslagbara skrev 16:12, 26/3 -15
chrono skrev 16:10, 26/3 -15 Braids, Cabal Minion har väl blivit unbannad i 1vs1 så frågan borde vara möjlig att diskutera, åtminstone lite grann

Men varför är den bannad? Vinner man spelet om den kommer ut? Vad är det som gör den så bra?

Om alla motståndare blir braids-låsta så vinner du spelet rätt enkelt, ja. Sen kommer hon ju antagligen runda 3 i varenda match så man måste i princip ha svar direkt eller förlora.

Som Commander kanske. Man om den bara är med i leken? Annars borde väl Smokestack också vara bannad?

Hon är bannas för att hon tillskillnad från Smokestack kan vara commander och Wizards bealutade sig för att inte bara banna kort som commander för att minska förvirring.

Som icke commander är hon absolut inte bruten dock och det finns inga problem med att tillåta henne som house rule, så länge du kollat så alla i gruppen är ok med det.
 
min julkalender titta på egen risk.
vivaroslagbara
MEDLEM
@svm s. 17/7 -06

88 rubriker
336 svar

10. Okok tack.... 17:23:52, 26/3 -15  
meanberry skrev 17:13, 26/3 -15
vivaroslagbara skrev 17:05, 26/3 -15
anthrox skrev 16:55, 26/3 -15
vivaroslagbara skrev 16:12, 26/3 -15
chrono skrev 16:10, 26/3 -15 Braids, Cabal Minion har väl blivit unbannad i 1vs1 så frågan borde vara möjlig att diskutera, åtminstone lite grann

Men varför är den bannad? Vinner man spelet om den kommer ut? Vad är det som gör den så bra?

Om alla motståndare blir braids-låsta så vinner du spelet rätt enkelt, ja. Sen kommer hon ju antagligen runda 3 i varenda match så man måste i princip ha svar direkt eller förlora.

Som Commander kanske. Man om den bara är med i leken? Annars borde väl Smokestack också vara bannad?

Hon är bannas för att hon tillskillnad från Smokestack kan vara commander och Wizards bealutade sig för att inte bara banna kort som commander för att minska förvirring.

Som icke commander är hon absolut inte bruten dock och det finns inga problem med att tillåta henne som house rule, så länge du kollat så alla i gruppen är ok med det.

Okok tack.
 
Jag stör mig på prinsallan och hans jävla företag.
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

11. Den enda anledningen att hon ä... 17:49:47, 26/3 -15  
Den enda anledningen att hon är bannad är för att hon är för bra som general och regeländringen att inte ha separata banlistor bara för generaler. I leken är hon inte mycket häftigare än något annat, men likväl är hon bannad så det spelar ju inte så stor roll utan husregler.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Hört under tribelander: "Du får fan sluta spela med Grozoth, han är alldeles för bruten!"

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

12. Då chronos kommentar verkar va... 18:31:50, 26/3 -15  
chronos kommentar verkar vara osynlig för vissa; Hon är tillåten i fransk 1v1 EDH. Så sluta säga saker som är i stil med "Hon är bannad, slutdiskuterat!".

Dessutom är kul högst subjektivt.

meanberry: Det är inte Wizards som sköter någon av EDH banlistorna.


Min personlig åsikt då. Jag tycker inte hon är värre än Magister Sphinx / Sorin Markov effekter i sig själv. Vad som gör en lek tråkig att spela mot är inte ett kort, utan leken som helhet. Bygger du inte runt Braids förmåga så hade inte jag klagat i första eller andra vändan.
 
For Pony!
Squeakyshoes

Dimir
MEDLEM
Ingelstad
@svm s. 28/8 -12

42 rubriker
1669 svar

13. Kör man i en grupp som är mer ... 19:14:53, 26/3 -15  
Kör man i en grupp som är mer erfarna med hur kort faktiskt fungerar och påverkar spelet, kommer man nog ha ett stort antal fiender innan spelet ens börjat om man visar upp sin foilade Braids och säger att hon är ens general, vilket i sin tur betyder att man kommer att ta en rejäl massa stryk och hat om man visar att man vill spela sin general hela tiden.

Hon är bannad (most likely) pga vad flera i tråden redan har sagt; total douchbagmode, no fun allowed.
 
"Fan vad alla spelar slött"

- lynkan, 2014

Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
Uppdaterad: 19:15:46, 26/3 -15
vivaroslagbara
MEDLEM
@svm s. 17/7 -06

88 rubriker
336 svar

14. Precis. Och jag vill mest spel... 19:49:14, 26/3 -15  
nargluj skrev 18:31, 26/3 -15chronos kommentar verkar vara osynlig för vissa; Hon är tillåten i fransk 1v1 EDH. Så sluta säga saker som är i stil med "Hon är bannad, slutdiskuterat!".

Dessutom är kul högst subjektivt.

meanberry: Det är inte Wizards som sköter någon av EDH banlistorna.


Min personlig åsikt då. Jag tycker inte hon är värre än Magister Sphinx / Sorin Markov effekter i sig själv. Vad som gör en lek tråkig att spela mot är inte ett kort, utan leken som helhet. Bygger du inte runt Braids förmåga så hade inte jag klagat i första eller andra vändan.

Precis. Och jag vill mest spela henne pga Flavourtext:"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions." och att jag gillar bilden.
 
Jag stör mig på prinsallan och hans jävla företag.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

15. Hon är bannad för folk absolut... 20:31:56, 26/3 -15  
Hon är bannad för folk absolut måste envisas med att spela spells för 6+ mana. EDH påminner troligtvis för mycket om andra format om man blev tvungen att inte enbart trycka in stora bombiga monster i leken..

Det är som alltid, casualspelare blir ledsna när de inte får fjanta runt med sina dyra leksaker. Hatar du att möta stax? Spela stax istället=)
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!