Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 649 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
CASUAL Hemsnickarade dual decks... Necropotence - Mono Svart Kont ...
Tiny Leaders: Teysa, Orzhov Scion
Senast läst: 17:39:55, 12/4 -24. Läst 3444 gånger.
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

Tiny Leaders: Teysa, Orzhov Scion 21:49:03, 2/3 -15  
Jag provade på att spela Commander för första gången i helgen, tyckte det var ett ganska kul format så det blir väl att bygga en Commanderlek vad det lider, men tänker avvakta tills jag vet vad jag vill spela för lek.
I samma veva blev jag tipsad om Tiny Leaders och har nu dragit ihop en lista som jag tycker verkar kul, men jag är helt novis i formatet så jag tar gärna emot kritik kring min lista


Tiny Leaders: Teysa, Orzhov Scion

Booster Draft / Casual

Av: Mik
00:43, 1/3 -15

Mik kommenterar:
Tiny Leaders: Teysa, Orzhov Scion
En lek med mycket ondska, den bygger på att offra varelser för att skaffa sig olika fördelar och samtidigt kontrollera sin motståndare.
Tanken är att försöka låsa motståndaren med Contamination, Mana Web eller Teysa, Orzhov Scion.

Korten som är angivna i Sideboarden är kort som jag funderade kring att ha med i leken men som antingen inte fick plats eller får vänta tills jag har för många pengar i plånboken.
Kategori: Casual
Format: Booster DraftStorlek: 50 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1718:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]178186[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Uppdaterad: 21:50:12, 2/3 -15

Plague_Spitter

Dimir
MEDLEM
@svm s. 30/6 -10

15 rubriker
470 svar

1. Inquisition of Kozilek och Smo... 22:02:35, 2/3 -15  
Inquisition of Kozilek och Smother är tokbra i Tiny Leaders.
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

2. Håller fullständigt med, men j... 22:14:06, 2/3 -15  
Plague_Spitter skrev 22:02, 2/3 -15 Inquisition of Kozilek och Smother är tokbra i Tiny Leaders.

Håller fullständigt med, men jag cuttade båda förut eftersom jag hoppas att hålla brädet i schack och tvinga min motståndare offra sina hot. Men Inquisition of Kozilek hade varit bra men jag vill inte riktigt plocka ut något.
Jag sitter och brewar på en Mono B discard lek också, där den har en given plats.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

3. Mother of Runes Twilight Drov... 22:27:00, 2/3 -15  
Mother of Runes
Twilight Drover(denna är ett måste)
Bitterblossom
 
Min Julkalender!
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Jag söker alla slags änglar till min samling! Allra helst i foil(särskilt commons/uncommons). Jag har en want(W.I.P) du gärna får kika på och se om du har något.
Interna vid förslag!
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

4. Bitterblossom har jag cuttat e... 22:36:12, 2/3 -15  
Teddymannen skrev 22:27, 2/3 -15 Mother of Runes
Twilight Drover(denna är ett måste)
Bitterblossom

Bitterblossom har jag cuttat eftersom den är för dyr för tillfället, men lär ju köra den sen om jag fortsätter med leken för den combar ju skit bra med Contamination.
Jag undviker spela vitt, för det blir knas om jag får in Contamination vilket är målet, men Twilight Drover tänker jag överväga ändå för den passar väldigt bra, fast jag vet inte vad jag vill ta ut för den...
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
FSVM - LEDAMOT
Axvall
@svm s. 26/5 -04

93 rubriker
2197 svar

5. Nether Spirit, känns lite cont... 07:14:39, 3/3 -15  
Nether Spirit, känns lite contraproduktivt då du vill sacca saker och lägga critters i graven.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 07:15:07, 3/3 -15
Demiros
MEDLEM
Sundbyberg
@svm s. 2/1 -13

10 rubriker
87 svar

6. Lingering Souls kanske?... 09:23:18, 3/3 -15  
Lingering Souls kanske?
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

7. Jag vill inte ha saker i grave... 13:25:47, 3/3 -15  
Choper skrev 07:14, 3/3 -15 Nether Spirit, känns lite contraproduktivt då du vill sacca saker och lägga critters i graven.

Jag vill inte ha saker i graven, jag vill bara betala upkeepen på Contamination. Samtidigt så triggar t.ex Blood Artist, Mortician Beetle, Quest for the Gravelord eller Teysa, Orzhov Scion.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

8. Ja den känns rätt värd att spe... 13:27:02, 3/3 -15  
Demiros skrev 09:23, 3/3 -15 Lingering Souls kanske?

Ja den känns rätt värd att spela trots den är vit, då jag ändå kan flashbacka den om jag fått in Contamination.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Baalsebub
MEDLEM
Falun
@svm s. 21/4 -07

46 rubriker
427 svar

9. Då är nog inte Crypt of Agadee... 13:32:10, 3/3 -15  
Mik skrev 13:25, 3/3 -15
Choper skrev 07:14, 3/3 -15 Nether Spirit, känns lite contraproduktivt då du vill sacca saker och lägga critters i graven.

Jag vill inte ha saker i graven, jag vill bara betala upkeepen på Contamination. Samtidigt så triggar t.ex Blood Artist, Mortician Beetle, Quest for the Gravelord eller Teysa, Orzhov Scion.

Då är nog inte Crypt of Agadeem så bra.
 
Köper, byter och säljer kort. Kolla in min have.
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

10. Cabal Coffers utan Urborg, Tom... 13:48:17, 3/3 -15  
Cabal Coffers utan Urborg, Tomb of Yawgmoth känns sådär också.
 
Min Julkalender!
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Jag söker alla slags änglar till min samling! Allra helst i foil(särskilt commons/uncommons). Jag har en want(W.I.P) du gärna får kika på och se om du har något.
Interna vid förslag!
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

11. Även Attrition känns rätt dåli... 13:49:51, 3/3 -15  
Även Attrition känns rätt dålig med Darkest Hour
 
Min Julkalender!
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Jag söker alla slags änglar till min samling! Allra helst i foil(särskilt commons/uncommons). Jag har en want(W.I.P) du gärna får kika på och se om du har något.
Interna vid förslag!
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

12. True, byter nog Crypt of Agade... 16:05:16, 3/3 -15  
True, byter nog Crypt of Agadeem mot Urborg, Tomb of Yawgmoth.
Håller jag med om, jag har bara Darkest Hour för att trigga Teysa, Orzhov Scion andra ability ifall det behövs, men tappar den första i så fall. Painter's Servant hade varit bättre men den är ju bannad.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Bendover
JUDGE L1
Lund
@svm s. 12/2 -11

29 rubriker
188 svar

13. Crypt rats är ett måste. Blood... 00:44:31, 12/3 -15  
Crypt rats är ett måste. Bloodghast också. Likaså gravecrawler.
 
Legacy är inte en ursäkt.
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

14. Jag hade Crypt Rats med från b... 17:33:23, 12/3 -15  
Bendover skrev 00:44, 12/3 -15 Crypt rats är ett måste. Bloodghast också. Likaså gravecrawler.

Jag hade Crypt Rats med från början men plockade ut dom för att få plats med annat, jag resonerade så att jag tror inte de gör så mycket nytta eftersom jag har flera kort som tvingar min motståndare offra varelser. Jag skippade Bloodghast så länge för att hålla nere priset på leken eftersom jag inte kommer spela formatet särskilt ofta, men kommer peta in honom på sikt. Känns inte lönt att spela Gravecrawler med bara två andra zombies.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer

>>>>>KOLLA IN MIN AUKTION!<<<<<



BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!