Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 649 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Temur Dragon - lek, nyfiken på... Hur skall man bäst hantera U/B ...
Mardu Warriors
Senast läst: 11:04:11, 23/4 -24. Läst 6242 gånger.
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

Mardu Warriors 23:37:01, 23/1 -15  
Tänkte bygga ihop en ny standard lek. Har suttit och fifflat med denna tribal leken, men väl på papper känns den aningen självmord. Själva tanken med leken är mest att spela en annan typ av lek för jag känner mig trött på tier1 lekarna. Så därför är där något udda kort som Deflecting Palm t.ex.

Hit me with your thoughts!


Mardu Warriors

Standard / Casual

Av: Mik
00:42, 20/1 -15

Mik kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: StandardStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1317:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]175431[/lek]
Köp leken! Proxa leken!

 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer

terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

1. Goblin Kaboomist, Valorous Sta... 23:59:47, 23/1 -15  
Goblin Kaboomist, Valorous Stance och ett par land till kanske?
Baalsebub
MEDLEM
Falun
@svm s. 21/4 -07

46 rubriker
427 svar

2. Jag hade kört: 4 Chief of t... 00:01:42, 24/1 -15  
Jag hade kört:

4 Chief of the Edge
4 Bloodsoaked Champion
 
Köper, byter och säljer kort. Kolla in min have.
Uppdaterad: 00:01:59, 24/1 -15
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

3. Goblin Rabblemaster är tydlige... 01:43:19, 24/1 -15  
Goblin Rabblemaster är tydligen en warrior.
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

4. Vad tycker du ska bort för Gob... 11:09:44, 24/1 -15  
terbjo skrev 23:59, 23/1 -15 Goblin Kaboomist, Valorous Stance och ett par land till kanske?

Vad tycker du ska bort för Goblin Kaboomist? Jag tänkte att Crackling Doom var ett bättre alternativ än Valorous Stance?
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

5. Alright, vad ska bort i så fal... 11:11:16, 24/1 -15  
Baalsebub skrev 00:01, 24/1 -15 Jag hade kört:

4 Chief of the Edge
4 Bloodsoaked Champion

Alright, vad ska bort i så fall? Jag var inne på det med från början men fick plocka bort lite för att få plats med annat.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

6. Ja han är ju det och jag har h... 11:16:27, 24/1 -15  
RolloTomasi skrev 01:43, 24/1 -15 Goblin Rabblemaster är tydligen en warrior.

Ja han är ju det och jag har haft de funderingarna med, men eftersom han kostar 3 så kan man inte fiska honom med Alesha, Who Smiles at Death och det känns som jag rensar brädet med Arcbond. Men det kan kanske vara värt det ändå?
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
ottifant
HEDERSMEDLEM
Brandstorp
@svm s. 7/10 -02

91 rubriker
1239 svar

7. Vad är syftet med Arcbond? Det... 12:04:10, 24/1 -15  
Mik skrev 11:16, 24/1 -15
RolloTomasi skrev 01:43, 24/1 -15 Goblin Rabblemaster är tydligen en warrior.

Ja han är ju det och jag har haft de funderingarna med, men eftersom han kostar 3 så kan man inte fiska honom med Alesha, Who Smiles at Death och det känns som jag rensar brädet med Arcbond. Men det kan kanske vara värt det ändå?

Vad är syftet med Arcbond? Det lär ju bara vara bra om du har någon kille med deathtouch. I din lek borde den väl vara Ebberöds bank i kortekonomi.
Hade nog testat Athreos i så fall för att få det att svida lite mer för lede fi.
Ride Down känns också bättre än Deflecting Palm eftersom du kör aggrolek och vill komma förbi Courser of Kruphix och Nyx-Fleece Ram.
Hade även kört Rabblemaster.
Förmodligen tagit bort Rush of Battle till förmån för Trumpet Blast.
Langeon
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 4/9 -12

56 rubriker
902 svar

8. Alesha, Who Smiles at Death br... 12:12:30, 24/1 -15  
Mik skrev 11:16, 24/1 -15
RolloTomasi skrev 01:43, 24/1 -15 Goblin Rabblemaster är tydligen en warrior.

Ja han är ju det och jag har haft de funderingarna med, men eftersom han kostar 3 så kan man inte fiska honom med Alesha, Who Smiles at Death och det känns som jag rensar brädet med Arcbond. Men det kan kanske vara värt det ändå?

Alesha, Who Smiles at Death bryr sig inte om hans manakostnad utan bara power vilket han har 2 av så du kan hämta honom med.
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

9. Tänkte bränna av Arcbond i See... 15:19:43, 24/1 -15  
ottifant skrev 12:04, 24/1 -15
Mik skrev 11:16, 24/1 -15
RolloTomasi skrev 01:43, 24/1 -15 Goblin Rabblemaster är tydligen en warrior.

Ja han är ju det och jag har haft de funderingarna med, men eftersom han kostar 3 så kan man inte fiska honom med Alesha, Who Smiles at Death och det känns som jag rensar brädet med Arcbond. Men det kan kanske vara värt det ändå?

Vad är syftet med Arcbond? Det lär ju bara vara bra om du har någon kille med deathtouch. I din lek borde den väl vara Ebberöds bank i kortekonomi.
Hade nog testat Athreos i så fall för att få det att svida lite mer för lede fi.
Ride Down känns också bättre än Deflecting Palm eftersom du kör aggrolek och vill komma förbi Courser of Kruphix och Nyx-Fleece Ram.
Hade även kört Rabblemaster.
Förmodligen tagit bort Rush of Battle till förmån för Trumpet Blast.

Tänkte bränna av Arcbond i Seeker of the Way för att rensa brädet och förhoppningsvis ge mig en massa liv. Kan ev. köra med Mardu Hateblade för Deathtouch.
Athreos, God of Passage kan definitivt platsa.
Ride Down är klart bättre, fast Deflecting Palm är roligare så jag stoppade in den, för jag har velat spela nån lek där jag kunde köra den.
Goblin Rabblemaster lär säkert vara effektiv, men jag är kluven om vad jag ska plocka ut...
Ja det kan man ju testa vad som är mest värt.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

10. Det har du rätt i, jag mindes ... 15:22:10, 24/1 -15  
Langeon skrev 12:12, 24/1 -15
Mik skrev 11:16, 24/1 -15
RolloTomasi skrev 01:43, 24/1 -15 Goblin Rabblemaster är tydligen en warrior.

Ja han är ju det och jag har haft de funderingarna med, men eftersom han kostar 3 så kan man inte fiska honom med Alesha, Who Smiles at Death och det känns som jag rensar brädet med Arcbond. Men det kan kanske vara värt det ändå?

Alesha, Who Smiles at Death bryr sig inte om hans manakostnad utan bara power vilket han har 2 av så du kan hämta honom med.

Det har du rätt i, jag mindes fel. Det gör han helt klart mer attraktiv.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Baalsebub
MEDLEM
Falun
@svm s. 21/4 -07

46 rubriker
427 svar

11. Jag tycker att du kan ta ut Ar... 16:26:09, 24/1 -15  
Mik skrev 11:11, 24/1 -15
Baalsebub skrev 00:01, 24/1 -15 Jag hade kört:

4 Chief of the Edge
4 Bloodsoaked Champion

Alright, vad ska bort i så fall? Jag var inne på det med från början men fick plocka bort lite för att få plats med annat.

Jag tycker att du kan ta ut Arcbond och Deflecting Palm helt och hållet.
 
Köper, byter och säljer kort. Kolla in min have.
Uppdaterad: 16:26:21, 24/1 -15
Laggie

Rakdos
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 20/9 -04

54 rubriker
268 svar

12. Obelisk of Urd borde platsa br... 16:44:50, 24/1 -15  
Obelisk of Urd borde platsa bra i den här leken! Tveksam på Chief of the Scale, mer värt med något bränn typ Lightning Strike tror jag.

Ut med Feat of Resistance också å in med ytterligare 2 Crackling Doom!

Uppdaterad: 16:46:34, 24/1 -15
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

13. Jo men jag ille stoppa in dem... 17:04:37, 24/1 -15  
Baalsebub skrev 16:26, 24/1 -15
Mik skrev 11:11, 24/1 -15
Baalsebub skrev 00:01, 24/1 -15 Jag hade kört:

4 Chief of the Edge
4 Bloodsoaked Champion

Alright, vad ska bort i så fall? Jag var inne på det med från början men fick plocka bort lite för att få plats med annat.

Jag tycker att du kan ta ut Arcbond och Deflecting Palm helt och hållet.

Jo men jag ille stoppa in dem för jag tycker det är roliga kort.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Baalsebub
MEDLEM
Falun
@svm s. 21/4 -07

46 rubriker
427 svar

14. De må vara roliga men jag tror... 17:05:42, 24/1 -15  
Mik skrev 17:04, 24/1 -15
Baalsebub skrev 16:26, 24/1 -15
Mik skrev 11:11, 24/1 -15
Baalsebub skrev 00:01, 24/1 -15 Jag hade kört:

4 Chief of the Edge
4 Bloodsoaked Champion

Alright, vad ska bort i så fall? Jag var inne på det med från början men fick plocka bort lite för att få plats med annat.

Jag tycker att du kan ta ut Arcbond och Deflecting Palm helt och hållet.

Jo men jag ille stoppa in dem för jag tycker det är roliga kort.

De må vara roliga men jag tror inte att de är särskilt bra. Du kan ju pröva dig fram.
 
Köper, byter och säljer kort. Kolla in min have.
Aldreen

Simic
JUDGE L1
Uppsala
@svm s. 9/8 -13

40 rubriker
294 svar

15. Skulle rent spontant: Lägga t... 17:10:16, 24/1 -15  
Skulle rent spontant:
Lägga till en Spoils, det kortet är vad som ger dig kortövertag ifall matchen blir lång.
Lägga till 4 Ride Down. Removal som låter dig slå igenom och trigga spoils, dödar vad som helst

Ta ut Arcbond/Deflecting Palm. Bonden dödar ditt lag, Deflecting palm dödar inte nödvändigt vis Siege Rhinon som blockar ditt djur.
Ta ut en Rush of Battle, har redan mycket relevanta saker på 4, som gör mer. För att vara bra så måste du ha djur på brädet, har du djur på brädet går det redan bra.

In med mer djur! Ingen anledning att ha dem som 3ofs ist för 4ofs!
+1 Bloodsoaked Champion
+1 Chief of the Edge
+1 Mardu Woe-Reaper

Kanske svårt att hålla 2 mana uppe för feat? Kanske byta ut dem mot God's Willing?

Och sen trimma ett kort som du känt gör för lite i speltestning :)
 
//Max

At the Brink of Madness I become One with Nothing
Uppdaterad: 17:10:39, 24/1 -15
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

16. Jo det kan vara en bra idé. ... 00:05:51, 25/1 -15  
Aldreen skrev 17:10, 24/1 -15 Skulle rent spontant:
Lägga till en Spoils, det kortet är vad som ger dig kortövertag ifall matchen blir lång.
Lägga till 4 Ride Down. Removal som låter dig slå igenom och trigga spoils, dödar vad som helst

Ta ut Arcbond/Deflecting Palm. Bonden dödar ditt lag, Deflecting palm dödar inte nödvändigt vis Siege Rhinon som blockar ditt djur.
Ta ut en Rush of Battle, har redan mycket relevanta saker på 4, som gör mer. För att vara bra så måste du ha djur på brädet, har du djur på brädet går det redan bra.

In med mer djur! Ingen anledning att ha dem som 3ofs ist för 4ofs!
+1 Bloodsoaked Champion
+1 Chief of the Edge
+1 Mardu Woe-Reaper

Kanske svårt att hålla 2 mana uppe för feat? Kanske byta ut dem mot God's Willing?

Och sen trimma ett kort som du känt gör för lite i speltestning

Jo det kan vara en bra idé.
Ja alla verkar vilja det, så det får kanske bli så för att få leken att hålla. Fast jag vill bygga någon lek kring de två korten. (Deflecting Palm dödar inte eftersom den ger skada på spelaren.)

Jag hade det först med, men sen drog jag ner det för att ge plats till andra kort. Men jag får väl fundera om jag vill få denna leken att funka eller om jag ska göra något annat kring Deflecting Palm och Arcbond istället?

Har tänkt det med, men ska prova mig fram vad de gäller dem
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

17. Så jag har gjort lite förändri... 17:43:36, 25/1 -15  
Så jag har gjort lite förändringar nu enligt era förslag, vad tycks?
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
ottifant
HEDERSMEDLEM
Brandstorp
@svm s. 7/10 -02

91 rubriker
1239 svar

18. Ser bättre ut, men tight med l... 17:53:54, 25/1 -15  
Ser bättre ut, men tight med länderna. Bort med en Crackling Doom och Utter End och in med 2 länder ( Plains och Swamp). Du vill kunna spela Spoils eller Hordechief runda fyra och får inte snubbla på länder.
Tycker inte Rally the Ancestors är bra i brädan eftersom de ändå inte får haste och sedan exilas. Return to the Ranks är bättre.
Mik
MEDLEM
Munka-ljungby
@svm s. 10/10 -05

22 rubriker
264 svar

19. Jag gjorde så, jo sånt är tris... 21:30:59, 25/1 -15  
ottifant skrev 17:53, 25/1 -15 Ser bättre ut, men tight med länderna. Bort med en Crackling Doom och Utter End och in med 2 länder ( Plains och Swamp). Du vill kunna spela Spoils eller Hordechief runda fyra och får inte snubbla på länder.
Tycker inte Rally the Ancestors är bra i brädan eftersom de ändå inte får haste och sedan exilas. Return to the Ranks är bättre.

Jag gjorde så, jo sånt är trist...
Ja den åkte ut, trodde de fick haste. Tänkte mest på att man kunde fiska upp kort med cmc3 med den, men nästan helt meningslöst utan haste.
 
"I see a great victory and rivers of blood. And...hmm, looks like a spleen." -Grishnak, goblin soothsayer
SmltrN
MEDLEM
Norsborg
@svm s. 5/12 -14

6 rubriker
25 svar

20. Jag hade lagt in Mardu Ascenda... 03:10:23, 29/1 -15  
Jag hade lagt in Mardu Ascendancy, anger of the gods. samt andra early board emovals contrar hela din lek

MoonGoat presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Simulacrum Synthesizer 200:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!