Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Fulast basics?... EDH-tomten, vem ska få leken? ...
Förslag/förbättringar till mitt deck (grön/svart)
Senast läst: 11:58:13, 30/3 -24. Läst 1550 gånger.
frwa7342
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 19/12 -14

9 rubriker
7 svar

Förslag/förbättringar till mitt deck (grön/svart) 21:04:39, 22/12 -14  
Hej, jag är nybörjare inom magic, men spelar mycket hearthstone. Jag har med mina första köpta kort, cirka 12-13 boosters (Khans) gjort ett grönt/svart deck med lite lite blått. Jag har bland annat Sidisi brood tyrant och counterspell osv. Som behöver lite blått.
Om någon skulle ha ork eller lust skulle jag kunna skriva vilka korten är och kanske få lite tips om hur decket kan bli spelbart/"bra".

Min tanke är zombies: lägga kort i graveyard med Sidisi, commune with the gods och satyr, sedan hämta med cranial archive. Har low end black/green creatures, lite return to opponents hand, svart removal, och blå counterspells som försvar.

Mvh magic-nooben

Uppdaterad: 21:07:21, 22/12 -14

yespair
JUDGE L2
Trollhättan
@svm s. 10/3 -14

117 rubriker
1709 svar

1. Här kanske du kan hitta lite i... 21:35:43, 22/12 -14  
Här kanske du kan hitta lite inspiration. Lycka till i lekbyggandet!
 
// there are 10 types of people in this world;
// those who understand binary and those who don't
Uppdaterad: 21:35:58, 22/12 -14
tgd
MEDLEM
@svm s. 21/7 -07

101 rubriker
3680 svar

2. Om du gillar hur ett game utsp... 22:18:38, 22/12 -14  
Om du gillar hur ett game utspelar sig i hearthstone så skulle jag rekommendera edh/commander.