Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Fulast basics?... EDH-tomten, vem ska få leken? ...
Förslag/förbättringar till mitt deck (grön/svart)
Senast läst: 11:58:13, 30/3 -24. Läst 1550 gånger.
frwa7342
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 19/12 -14

9 rubriker
7 svar

Förslag/förbättringar till mitt deck (grön/svart) 21:04:39, 22/12 -14  
Hej, jag är nybörjare inom magic, men spelar mycket hearthstone. Jag har med mina första köpta kort, cirka 12-13 boosters (Khans) gjort ett grönt/svart deck med lite lite blått. Jag har bland annat Sidisi brood tyrant och counterspell osv. Som behöver lite blått.
Om någon skulle ha ork eller lust skulle jag kunna skriva vilka korten är och kanske få lite tips om hur decket kan bli spelbart/"bra".

Min tanke är zombies: lägga kort i graveyard med Sidisi, commune with the gods och satyr, sedan hämta med cranial archive. Har low end black/green creatures, lite return to opponents hand, svart removal, och blå counterspells som försvar.

Mvh magic-nooben

Uppdaterad: 21:07:21, 22/12 -14

yespair
JUDGE L2
Trollhättan
@svm s. 10/3 -14

117 rubriker
1709 svar

1. Här kanske du kan hitta lite i... 21:35:43, 22/12 -14  
Här kanske du kan hitta lite inspiration. Lycka till i lekbyggandet!
 
// there are 10 types of people in this world;
// those who understand binary and those who don't
Uppdaterad: 21:35:58, 22/12 -14
tgd
MEDLEM
@svm s. 21/7 -07

101 rubriker
3680 svar

2. Om du gillar hur ett game utsp... 22:18:38, 22/12 -14  
Om du gillar hur ett game utspelar sig i hearthstone så skulle jag rekommendera edh/commander.

Om du lyckats få några fetch-länder (länderna du offrar och betalar ett liv för att hämta ett av två olika sorters länder).. spara dom då ett tag. Priset på dom är lågt och om du ska byta kort med folk så lär du få mer för dom om ett halvår.
 
StabCon #1
en helg med draft, 93/94, legacy, modern och vintage 27 februari till 1 mars.
Vinstpool på minst 10k!

Vintage i Gbg & (nya) Vintage-Bordet:

Spoiler:

  • aginamist har Vintage i Gbg-bordet. Skicka honom ett pm för invite!
  • Tibia har Vintage-bordet. Skicka honom ett pm för invite!
frwa7342
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 19/12 -14

9 rubriker
7 svar

3. Jag vet inte vad du menar med ... 22:23:19, 22/12 -14  
Jag vet inte vad du menar med hur hearthstone utspelar sig, men jag gillar både hur magic och HS spelas. Skullle nog säga att jag lutar mer och mer åt magic, och det är så mycket roligare med riktiga kort.
Tack för tipsen!
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

4. Det han menade var att om du g... 23:25:54, 22/12 -14  
frwa7342 skrev 22:23, 22/12 -14 Jag vet inte vad du menar med hur hearthstone utspelar sig, men jag gillar både hur magic och HS spelas. Skullle nog säga att jag lutar mer och mer åt magic, och det är så mycket roligare med riktiga kort.
Tack för tipsen!

Det han menade var att om du gillar den mer casual/goofy sidan av hearthstone så är formatet EDH/Commander att rekommendera då det finns ett stort utrymme för "mysiga" kort som inte är helt optimala/ens bra. Kort om formatet är att det spelas i grupper om 3-5 spelare (oftast) och med en lek bestående utav 99 kort + en Commander. Du får inte ha fler än en kopia av varje kort i din lek (förutom basic lands) och alla korten måste vara inom din commanders färgidentitet. En commander är vilken legendary creature som helst. Så kör du Sidisi får du vara ha gröna, svarta och blå kort i din lek.
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

5. Mitt tips är att kolla in Deck... 16:29:37, 23/12 -14  
Mitt tips är att kolla in Decks To Beat i leklådan, sedan köpa korten till den leken som passar dig bäst löst här på svm.
Du kan spara in pengar på att byta ut de dyraste korten mot billigare och något sämre versioner till att börja med.
Något du bör satsa på är att skaffa en stabil manabas, 100:-/styck för ett fetchland kan verka dyrt men dom kommer öka i värde till skillnad från alla andra kort i standard. Om ni har modernturneringar där du bor är det ett format att föredra framför standard då det inte roterar. Har du ingen lek är draft väldigt roligt, bästa sättet att lära sog draft är att ladda hem magic online, skapa ett konto och sen spela 4-manna beginners draft, tror du får 10 drafter för $10(kostnaden för kontot), läs även lite om hur det är att drafta Khans, sen är det bara att dra ner till lokala spelbutiken och drafta!
 
"Att vara vänster är att tillämpa sin privata logik på hela samhället. När det gäller den närmaste kretsen, så delar de flesta med sig."



"214 vet vad han snackar om" - nepO

latsblaster presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Wheel of Fortune (EX)

Lightning Bolt (EX) 20:-

Flooded Strand

4 Polluted Delta (Spanska)

Shivan Reef (EX) 25:-

Shivan Reef (EX, Ryska) 35:-

Verdant Catacombs

6 Windswept Heath

Wooded Foothills (Franska)

2 Breeding Pool

Breeding Pool

2 Psychotic Fury 5:-

2 Spellweaver Helix (EX) 10:-

Thrashing Wumpus (PR)

Vorrac Battlehorns (EX) 2:-

Howling Mine (EX, Ryska) 40:-

Dissipate (EX) 2:-

2 Dissipate 3:-

Inquisition of Kozilek (EX) 25:-

2 Shimian Specter 3:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!