Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 650 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MULTIPLAYER Twoheaded giant, en eller fler... Forced Actions ...
Förslag på kul kort till Casual Pentagram/Star lekar?
Senast läst: 08:42:34, 21/4 -24. Läst 1976 gånger.
poGDI
MEDLEM
Veberöd
@svm s. 5/7 -14

91 rubriker
947 svar

Förslag på kul kort till Casual Pentagram/Star lekar? 13:26:02, 22/12 -14  
Hallå gott folk!

Vi är ett gäng i Malmö som brukar lira lite Pentagram/Star när vi blir fem pers. Tänkte bygga iaf en lek i varje färg och tänkte se om någon har några kul förslag på kul kort / kul kombinationer på kort. Jag är inte ute efter de absolut bästa kombinationerna / lekarna utan något kul och annorlunda för köksbordet. Behöver inte kosta shortan häller.

Hojta till om ni är sugna på att vara med och spela!

/Jimmie
 
Köp, byt, sälj i Malmö, fråga om inbjudan!
Bytestråd mot 4x Volcanic Island!

Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

1. Väldigt många kort som passar ... 13:49:54, 22/12 -14  
Väldigt många kort som passar bra in i vanligare multiplayerformat såsom Commander passar bra in i Pentagram/Star multiplayer och tvärtom.

Det finns dock ett gäng kort som är extra mysiga i pentagram/Star, och de är alla de olika Curses, såsom Curse of Bloodletting eller Curse of Shallow Graves
 
“There are some qualities—some incorporate things,/ That have a double life, which thus is made/ A type of twin entity which springs/ From matter and light, evinced in solid and shade.”

Odyssey block 4-ever
scout88
MEDLEM
Nässjö
@svm s. 4/1 -11

67 rubriker
1010 svar

2. Hellfire... 14:26:28, 22/12 -14  
Hellfire
Steamliner
MEDLEM
@svm s. 7/9 -13

34 rubriker
538 svar

3. Stjärna alltså? Är rejält suge... 15:52:14, 22/12 -14  
Stjärna alltså? Är rejält sugen och bor i Malmö, att spela star var min tidiga motivation för att fördjupa mig i MTG.

Jag antar att det inte är tokhosers som Acid Rain eller Nature's Wrath som ni är ute efter. Will of the Council-korten är väldigt intressanta, speciellt utifrån den inbördes ordningen på rösterna. Savage Surge + Hunted Wumpus är intressant utifrån att dina allierade som grön bör ha bättre kritter att lägga i spel än vad svart och blå har. Även Hunted-sviten från Ravnica är kul, speciellt i situationer när en allierad har bitit i gräset och ens andra ally går för seger.
 
Reprinta Back to Basics.
Ge oss en vit Choke som tar mountains.
For great justice!
Advena
MEDLEM
Luleå
@svm s. 16/3 -09

54 rubriker
965 svar

4. Alla korten i Spurnmage Advoca... 16:32:04, 22/12 -14  
Alla korten i Spurnmage Advocate cykeln är kul för multiplayrer-politik! :D

edit: Alla heter "Advocate" nånting :)
 
"Only the heroic and the mad follow Mountain Goat trails."
...so what does that make me? I do it for a living ;)

Bor du nånstans i närheten av Luleå och vill ha fler att lira med?
Kolla in www.lulemagic.se så ses vi snart! :D
Uppdaterad: 22:42:41, 22/12 -14
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

5. Även de nya commander korten f... 20:07:15, 22/12 -14  
Steamliner skrev 15:52, 22/12 -14 Stjärna alltså? Är rejält sugen och bor i Malmö, att spela star var min tidiga motivation för att fördjupa mig i MTG.

Jag antar att det inte är tokhosers som Acid Rain eller Nature's Wrath som ni är ute efter. Will of the Council-korten är väldigt intressanta, speciellt utifrån den inbördes ordningen på rösterna. Savage Surge + Hunted Wumpus är intressant utifrån att dina allierade som grön bör ha bättre kritter att lägga i spel än vad svart och blå har. Även Hunted-sviten från Ravnica är kul, speciellt i situationer när en allierad har bitit i gräset och ens andra ally går för seger.

Även de nya commander korten från CMDR14:
Benevolent Offering
Sylvan Offering
Intellectual Offering
Infernal Offering
Volcanic Offering
hippieviking
MEDLEM
Malmö
@svm s. 12/6 -14

4 rubriker
32 svar

6. Vi brukar köra att bara fiende... 23:48:05, 22/12 -14  
RolloTomasi skrev 20:07, 22/12 -14
Steamliner skrev 15:52, 22/12 -14 Stjärna alltså? Är rejält sugen och bor i Malmö, att spela star var min tidiga motivation för att fördjupa mig i MTG.

Jag antar att det inte är tokhosers som Acid Rain eller Nature's Wrath som ni är ute efter. Will of the Council-korten är väldigt intressanta, speciellt utifrån den inbördes ordningen på rösterna. Savage Surge + Hunted Wumpus är intressant utifrån att dina allierade som grön bör ha bättre kritter att lägga i spel än vad svart och blå har. Även Hunted-sviten från Ravnica är kul, speciellt i situationer när en allierad har bitit i gräset och ens andra ally går för seger.

Även de nya commander korten från CMDR14:
Benevolent Offering
Sylvan Offering
Intellectual Offering
Infernal Offering
Volcanic Offering

Vi brukar köra att bara fiendefärgerna räknas som opponenets, så sådanakort funkar inte lika bra hos oss. Hur brukar andra göra med det?

Fick igenom en Reign of the Pit senast vi spelade, att mer eller mindre rensa brädet och få ut en 17/17 flyer var Nice:p
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

7. Har tyvärr inte spelat mycket ... 01:08:01, 23/12 -14  
hippieviking skrev 23:48, 22/12 -14
RolloTomasi skrev 20:07, 22/12 -14
Steamliner skrev 15:52, 22/12 -14 Stjärna alltså? Är rejält sugen och bor i Malmö, att spela star var min tidiga motivation för att fördjupa mig i MTG.

Jag antar att det inte är tokhosers som Acid Rain eller Nature's Wrath som ni är ute efter. Will of the Council-korten är väldigt intressanta, speciellt utifrån den inbördes ordningen på rösterna. Savage Surge + Hunted Wumpus är intressant utifrån att dina allierade som grön bör ha bättre kritter att lägga i spel än vad svart och blå har. Även Hunted-sviten från Ravnica är kul, speciellt i situationer när en allierad har bitit i gräset och ens andra ally går för seger.

Även de nya commander korten från CMDR14:
Benevolent Offering
Sylvan Offering
Intellectual Offering
Infernal Offering
Volcanic Offering

Vi brukar köra att bara fiendefärgerna räknas som opponenets, så sådanakort funkar inte lika bra hos oss. Hur brukar andra göra med det?

Fick igenom en Reign of the Pit senast vi spelade, att mer eller mindre rensa brädet och få ut en 17/17 flyer var Nice:p

Har tyvärr inte spelat mycket stjärna, vi borde prova det Sverker! (säga Steamliner är lite konstigt lol)

Uppdaterad: 01:08:35, 23/12 -14
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!