Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 671 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
FöRENINGEN SVENSKAMAGIC Sportlovstävling!... Enkät om Välkomstgåvan (booste ...
Förändringar efter nyår
Senast läst: 03:28:05, 18/4 -24. Läst 3654 gånger.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

Förändringar efter nyår 18:32:26, 10/12 -14  
Förutom nyval så väntar en del andra spännande saker under 2015! Just nu pågår ett förändringsarbete inom förbundet. Detta innebär att du som medlem kommer se en del ändringar efter nyår när det är dags att förnya ditt medlemskap. För det första inför vi en ungdomsrabatt som gör det gratis för alla under 20 att vara med i en förening. Läs mer i artikeln...

Som vanligt tar ditt medlemskap i SvenskaMagic Junior och Senior slut den siste december. Efter nyår kommer ett antal ändringar träda i kraft som rör dig som är medlem. Dessa ändringar är följande:

  • Ungdomsrabatt - Det blir gratis för alla under 20
  • Välkomstpaketen försvinner i sin nuvarande form
  • Torgetaccess januari ut för de som var medlemmar under 2014
  • Du kan nu starta en lokal SvenskaMagicavdelning



Ungdomsrabatt
Vi har länge varit medvetna om att det kan vara svårt att vaska fram 50 kr för ett medlemskap när man är ung. Dels är 50 kr mycket större del av de pengar man har att röra sig med, sedan är det inte alla unga som har internetbank eller kreditkort för att lösa sitt medlemskap enkelt på. Med denna ändring hoppas vi på att fler unga gör det självklara och går med i SvenskaMagic Junior!

Rent praktiskt innebär detta att medlemskapet är gratis till och med det år man fyller 19. Från det år man fyller 20 börjar man betala medlemsavgift som vanligt. För 2015 betyder detta att de som är födda -95 eller äldre behöver betala.


Välkomstpaketen Försvinner
Sedan välkomstpaketen infördes 2011 har vi skickat ett antal tusen boosters runt om i landet. Vi vet att detta varit uppskattat, men vi vet också, efter att ha gjort en noggrann undersökning bland våra medlemmar, att det oftast inte är boostern i sig, utan det lilla tecknet på uppskattning som är det som värmer mest.

Att fysiskt skicka boosters är jättedyrt, och mer än halva kostnaden går åt till porto och paketering och därmed har styrelsen tagit beslutet att avveckla väkomstgåvorna helt i sin nuvarande form. Vi hoppas på att i framtiden kunna erbjuda andra förmåner till våra medlemmar istället.

Genom att slippa den här kostnaden kan vi istället lägga pengarna på många av våra grymma arrangemang, både IRL och online, och förstås hjälpa till att bekosta ovan nämnda medlemsrabatt för de unga.


Torgetaccess i januari
Om du var medlem i en av våra föreningar under 2014 får du per automatik tillgång till torget även under januari 2015. Detta är för att inte skapa onödig stress vid nyår när alla behöver förnya sitt medlemskap samtidigt.

Tolka inte detta som att du bör vänta till sista januari med att förnya ditt medlemskap!

När du ska förnya ditt medlemskap, tänk på att kryssa i att du har samma adress som förra året (om så är fallet), och du betalar fördelaktigheten med krediter om du vill skynda på processen (såvida du inte är ungdom, då är det ju gratis!).


SvenskaMagic-Avdelningar
Förbundet SvenskaMagic har precis påbörjat en strukturförändring. Detta är med anledning av Sveroks nya föreningsdirektiv som tillåter föreningar i Sverok att ha avdelningar.

Med anledning av denna ändring kommer Förbundet SvenskaMagic gå ifrån att i dagsläget vara ett förbund/paraplyorganisation, till att vara en egen Sverokförening som har Junior och Senior som avdelningar (och inte som medlemsföreningar). Som vanlig medlem påverkas du inte alls av detta. Ändringen kommer dock leda till en del positiva aspekter. Bland annat kan vi lättare genomföra årsmöten för hela förbundet och ha ett lättare och mer direkt sätt att välja en styrelse på (idag sker det via representation från medlemsföreningarna Junior/Senior).

Varför är då det här intressant för dig? Jo, med den här förändringen så öppnar vi även upp för möjligheten för lokala SvenskaMagic-avdelningar. Redan nu pågår processen att införliva två avdelningar i Skåne-trakten. Har ni nånsin funderat på att skapa en förening av er lokala magic-community men kännt att det är lite för mycket administrativt bök? Då kanske ni ska överväga att starta en SvenskaMagic-avdelning i just er kommun. Som en avdelning får ni hjälp av oss med administrativt stöd såsom bidragsansökningar och hantering av ekonomin. Vi kan även ta emot redan existerande föreningar som avdelningar, även om nyttan för er då kanske minskar något.

Detta projekt är just nu i uppstartsfasen och alla detaljer har inte rätts ut, men om ni är intresserade så kontakta Hoogard för vidare diskussion.







Med de nyheterna så tackar vi för i år och önskar alla en God Jul och Gott Nytt År!
/Förbundsstyrelsen





P.S. Informationen i denna tråd speglas även i artikeln på framsidan
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Uppdaterad: 20:09:48, 10/12 -14

nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

1. Jag kan tyvärr inte hålla mig ... 19:46:41, 10/12 -14  
Jag kan tyvärr inte hålla mig från att påpeka att du missat G:et i ungdom i sista meningen under togetaccess.

Och tack för nyheten.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

2. Tackar. Sådant kan vi ju in... 20:10:15, 10/12 -14  
Tackar.

Sådant kan vi ju inte ha i TOGET-access
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Patrizzo
MEDLEM
Malmö
@svm s. 21/5 -11

42 rubriker
815 svar

3. Hahaha, himla mkt humor!... 20:33:58, 10/12 -14  
Hoogard skrev 20:10, 10/12 -14 Tackar.

Sådant kan vi ju inte ha i TOGET-access

Hahaha, himla mkt humor!
 
Amat, ergo sum

Kiss me I'm Irish
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

30 rubriker
853 svar

4. Jag får ta och bjuda på den. :... 20:47:34, 10/12 -14  
Jag får ta och bjuda på den.
cjva
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 27/11 -03

90 rubriker
3289 svar

5. Bara bra förändringar. <... 22:45:20, 10/12 -14  
Bara bra förändringar.

<3
 
"Jag är kränkt, hoppas du dör, din talanglösa tratt!"

93/94-bloggen
regelboken som sökbar databas. TACK WotC!
"Cjva spottar sanning." - Berry
"Cjva; jag är imponerad över hur du sätter ord på mina tankar." & "Nu har ju cjva redan skrivit det vikstigaste" - 214

Världsmästare i 93/94
tix74
MEDLEM
@svm s. 19/1 -04

267 rubriker
2800 svar

6. Hade inte sverok någon regel f... 20:33:54, 12/12 -14  
Hade inte sverok någon regel för medlemskaps kostnad för att få bidrag?
 
Män beundrar gärna duktiga kvinnor. Bara dom inte är i samma bransch.
Skådespelerskan Sickan Carlsson slår huvudet på spiken.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

7. Ja men kommer inte ha så för 2... 22:50:38, 12/12 -14  
Ja men kommer inte ha så för 2015.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!