Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 669 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
FöRENINGEN SVENSKAMAGIC Medlemskap... Förbundets spelmatta finns nu ...
Feedback BSK
Senast läst: 22:13:06, 25/4 -24. Läst 19240 gånger.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

Feedback BSK 00:50:02, 4/11 -14  
Åsikter, synpunkter, beröm osv vad gäller BSK kan postas här.

Hoppas ni hade ett trevligt konvent.


/arrangörerna
 
Har ni tänkt på att kranvatten?

lorkain
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 2/12 -10

141 rubriker
2306 svar

1. Om jag bortser min extrema otu... 01:07:23, 4/11 -14  
Om jag bortser min extrema otur med de lekar jag möte på legacyn som resulterade i att jag inte fick spela nån magic

så va de helt ok och lika kul som de senaste åren tt åka ner o delta på konventet :)
 
I get my WEED at the Systembol@g®
zlazher
ETERNALKUNGEN 2013
Linköping
@svm s. 28/2 -09

79 rubriker
1503 svar

2. vi är medvetna om att kvalitén... 02:23:33, 4/11 -14  
vi är medvetna om att kvalitén på streamen inte var den högsta i år och beklagar för det, vill jag bara inflika :).
 
Proud member of Hufflepuff
Long live the bumbling badger of mediocrity
gortekS
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 20/12 -04

171 rubriker
2351 svar

3. Hur många besökare hade BSK i ... 07:03:59, 4/11 -14  
Hur många besökare hade BSK i år?
 
:)

gortekS Säljtråd, något för alla! :)
Crust
MEDLEM
Örebro
@svm s. 3/3 -04

73 rubriker
568 svar

4. Bra organiserat i det stora he... 07:06:04, 4/11 -14  
Bra organiserat i det stora hela.
Men Legacyn på lördagen startade alltför sent. 7 rundor plus top 8 med start 1800 var lite i det mastigaste laget tyckte jag.
Don
MEDLEM
Arvika
@svm s. 14/9 -06

132 rubriker
1779 svar

5. Jag kollade lite på streamen o... 08:03:54, 4/11 -14  
Jag kollade lite på streamen och det fungerade väl okej ändå. Jag saknade standings flera gånger, är ju fint om det finns lättillgängligt, gärna via svm eller att det nämns/visas på streamen (om det gjordes missade jag det). Sedan hade det varit intressant om något kring vad som spelades i stort på turneringen osv. Eftersom streamen gjordes på engelska, så antar jag att man vill nå utanför Sverige, och då kanske en kort info om vad de vi ser på streamen har presterat tidigare i karriären är intressant (jäkligt kort obv), då jag tror att svenskar ofta har koll på svenska spelare, något utländska tittare antagligen inte har.
Dwako
MEDLEM
@svm s. 21/5 -10

30 rubriker
285 svar

6. +1... 08:30:16, 4/11 -14  
Crust skrev 07:06, 4/11 -14 Bra organiserat i det stora hela.
Men Legacyn på lördagen startade alltför sent. 7 rundor plus top 8 med start 1800 var lite i det mastigaste laget tyckte jag.

+1
FreeSpace
MEDLEM
@svm s. 20/10 -02

149 rubriker
5060 svar

7. Skriver på mobilen så får håll... 08:45:28, 4/11 -14  
Skriver på mobilen så får hålla mig kort. Till att börja med så gäller i princip samma saker som jag med fler påtalade innan konventet, utlovat Vintage SM men vi fick en qualifier till en legacyturnering. Det handlar inte om gnäll, många försökte få fram det som konstruktiv kritik.

Efter första rundan i Vintage berättar ansvarig domare att det inte blir någon top8 utan enbart 6 rundor swiss. Vintage är på frammarsch i Sverige igen och 32 spelare är imponerande och det kommer säkert bli ännu fler framöver om det sköts rätt från arrangemangens sida. Många Vintage-spelare från Göteborg dök inte upp men hade man försökt få till lite mer status på turneringen så hade det nog dykt upp många fler.

När man hade streaming-möjligheter, varför användes detta inte till Vintage? Sverige har en internationellt sett stor Vintage-scen och det är nog det format som kan väcka störst internationellt intresse att följa och sätta vår community på kartan än en gång.

Att man kunde välja kort ur pärmen istället för boosters var en stor förbättring, fortsätt gärna med det! Se till att det blir fortsatt attraktivt bara, för höga värderingar av vinst-kort är inte kul. Det var på gränsen. Även lite mer gamla kort hade också vart kul att se i vinst-pärmen, det var mest modern-kort man hade att välja på. Kanske samarbeta med SVM-butikens sortiment för att få en bred samling att välja på?

Jag hoppas inte jag låter alltför gnällig och i övrigt tyckte jag det funkade bra, luften var om än inte bra så inte lika bedrövlig som på många andra konvent.

Kanske vi kan få ett Vintage-SM på Gothcon som det satsas lite extra på?
 
"This one is Vintage specific. Individuals who are older (+25yrs old) tend to have a higher probability of playing Mishra's Workshop decks; Younger teenagers (-21) have a higher probability of playing fish/creature decks; people with scraggly beards and heavy metal T-shirts play graveyard decks."
- Brian DeMars
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

8. + Bra turneringsutbud + Fina ... 08:46:46, 4/11 -14  
+ Bra turneringsutbud
+ Fina priser (jag gillade verkligen pärmen som fanns, även om jag inte vann något så tittade jag igenom den och det fanns mycket jag skulle kunna tänka mig vilja ha)

- Ingen top 8 i lördagsvintagen (vi hade hunnit med det och ändå starta eternalkungen runt 18.00)
- Inga standings utlagda på nätet

Kommer säkert på mera senare.
 
"Prutar du två spänn? Hård affärsman." - useL

"Det blir möjligen inte någon coverage eller liknande?" - elof_the_mighty
Marunga
MEDLEM
@svm s. 29/9 -04

20 rubriker
3839 svar

9. Håller helt med om detta. Jag ... 09:03:17, 4/11 -14  
Crust skrev 07:06, 4/11 -14 Bra organiserat i det stora hela.
Men Legacyn på lördagen startade alltför sent. 7 rundor plus top 8 med start 1800 var lite i det mastigaste laget tyckte jag.

Håller helt med om detta. Jag hade gärna spelat top-8 men klockan blev helt enkelt för mycket. Jättekul med en så stor turnering men kvartsfinaler som börjar strax innan 03(?) på natten gynnar nog varken åskådare, spelare eller arrangörer.
I övrigt var allt kanon!
yespair
JUDGE L2
Trollhättan
@svm s. 10/3 -14

117 rubriker
1709 svar

10. Hade gärna kunnat köpa bskmack... 09:42:33, 4/11 -14  
Hade gärna kunnat köpa bskmacka senare på kvällen. För en annan som har kôrvfobi så fanns det frukt och godis att välja mellan när vi hade gått några rundor in i Legacyturneringen.

Jag gillar resultslips. Det är praktiskt.

Någon form av tidsindikator är alltid trevligt när man spelar och/eller väntar på nästa runda. Det var många gånger otydligt när rundorna började.

Någon borde lära mig att spela Magic innan nästa turnering så jag inte spelar bort mig själv hela tiden.

I övrigt var ni som arrangörer väldigt trevliga och tillmötesgående. Det kändes väl organiserat från er sida, det jag saknade är bara småsaker.
 
// there are 10 types of people in this world;
// those who understand binary and those who don't
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

11. Trodde faktiskt att vi redan i... 09:44:12, 4/11 -14  
Trodde faktiskt att vi redan informerat om att det blir Vintage-SM på Gothcon, för det har varit vår plan sedan vi konstaterade att det inte fanns tid att ha det på BSK, så lite information då:

Det blir Vintage-SM på Gothcon!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Benke
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 15/9 -08

35 rubriker
344 svar

12. Hade inte möjlighet att deltag... 09:48:47, 4/11 -14  
Hade inte möjlighet att deltaga i år så bidrar med lite passiv feedback.

-Varför postas inte standings/leklistor?
FreeSpace
MEDLEM
@svm s. 20/10 -02

149 rubriker
5060 svar

13. GÖTT SOM LASER!... 10:15:13, 4/11 -14  
Discus skrev 09:44, 4/11 -14 Trodde faktiskt att vi redan informerat om att det blir Vintage-SM på Gothcon, för det har varit vår plan sedan vi konstaterade att det inte fanns tid att ha det på BSK, så lite information då:

Det blir Vintage-SM på Gothcon!

GÖTT SOM LASER!
 
"This one is Vintage specific. Individuals who are older (+25yrs old) tend to have a higher probability of playing Mishra's Workshop decks; Younger teenagers (-21) have a higher probability of playing fish/creature decks; people with scraggly beards and heavy metal T-shirts play graveyard decks."
- Brian DeMars
Landgraf
3-KORTSKUNG
ETERNALKUNGEN 2012
Linköping
@svm s. 2/11 -02

103 rubriker
2665 svar

14. Domare som faktiskt tillkännag... 10:32:39, 4/11 -14  
Domare som faktiskt tillkännager tydligt när en runda börjar är att föredra.

Och om det nu ska vara Vintage-SM på GothCon, försök att få det till att inte krocka med en massa andra viktiga saker (typ PPTQ eller scandinavian open; GPT är en annan sak). :)
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

15. Det låter helt perfekt. SM i V... 10:39:27, 4/11 -14  
FreeSpace skrev 10:15, 4/11 -14
Discus skrev 09:44, 4/11 -14 Trodde faktiskt att vi redan informerat om att det blir Vintage-SM på Gothcon, för det har varit vår plan sedan vi konstaterade att det inte fanns tid att ha det på BSK, så lite information då:

Det blir Vintage-SM på Gothcon!

GÖTT SOM LASER!

Det låter helt perfekt. SM i Vintage och VM i 93/94 samma helg!
 
"Prutar du två spänn? Hård affärsman." - useL

"Det blir möjligen inte någon coverage eller liknande?" - elof_the_mighty
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

16. Jag har inte hört att det blir... 12:21:41, 4/11 -14  
Jag har inte hört att det blir vintage SM på gothcon, kul!

Blir väldigt spännande att faktiskt få spela magic på gothcon, något jag inte kan minnas när jag gjorde det sist.

Jag har inte så mycket att tillägga, jag spelade en turnering, den funkade fint för mig även om jag (trots att jag faktiskt kände mig ganska pigg) gjorde flertalet misstag kl 03. Det är ju ett bekant problem sen tidigare och vet inte spontant vad man kan göra åt det.

Jag är överlag nöjd, bra lokaler, bra prestation från min sida och dessutom så fick jag till slut min matta!


Edit: kan sakna leklistor men antar att de kommer så fort någon får tid.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Uppdaterad: 12:22:17, 4/11 -14
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

17. Liten brasklapp angående det D... 13:04:41, 4/11 -14  
Liten brasklapp angående det Discus just sade: Det är vår ambition att ha vintage SM på Gothcon. Det ska dock ros iland med arrangörerna av Magic på Gothcon (det är ju inte vi). Det finns alltså en liten osäkerhet här fortfarande.

Jag vet inte hur ryktet om Vintage SM på BSK startade men det var aldrig något vi informerat om eller "utlovat". Som högst diskuterades idén på Lincon under medlemsmötet.


Bra med all feedback, keep it coming.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
tgd
MEDLEM
@svm s. 21/7 -07

101 rubriker
3680 svar

18. Coverage va dåligt om man bort... 13:11:49, 4/11 -14  
Coverage va dåligt om man bortser från streamen. Hade inte tiden att kolla på streamen och ville inte lyssna på den så fick i princip inget coverage. Hade varit kul att veta t8or och vinnare tex.

Det va rätt störande med folk som kom in i vårt rum och indirekt störde spelarna när vi ändå satt på våning 3 utan något annat öppet evenemang nära. Jag förstår man vill kolla armbanden, vilket gjordes på 50% av spelarna, men resterande folk som kommer in och inte är tysta stör. Om 9394 hålls på bsk nästa år är önskemål från min sida att vi sätts så långt bort som möjligt från allt och alla.

Det har varit mycket possitivt prat om fsvm och årets bsk. Bra jobbat.
 
Vintage i Gbg & (nya) Vintage-Bordet:

Spoiler:

  • aginamist har Vintage i Gbg-bordet. Skicka honom ett pm för invite!
  • Tibia har Vintage-bordet. Skicka honom ett pm för invite!
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

19. Vi var inte involverade i 93/9... 13:14:07, 4/11 -14  
Vi var inte involverade i 93/94 så den kritik du nämner angående 93/94 bör du ta upp på 93/94-bordet.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
FreeSpace
MEDLEM
@svm s. 20/10 -02

149 rubriker
5060 svar

20. Turneringsticket man kunde anm... 13:25:46, 4/11 -14  
Turneringsticket man kunde anmäla sig hos Discus för var även ett bra initiativ för oss som inte spelar alla evenemang så man fick lite bättre value, tummen upp!
 
"This one is Vintage specific. Individuals who are older (+25yrs old) tend to have a higher probability of playing Mishra's Workshop decks; Younger teenagers (-21) have a higher probability of playing fish/creature decks; people with scraggly beards and heavy metal T-shirts play graveyard decks."
- Brian DeMars
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!