Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 698 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Bästa plastfickorna till våra ... Svm open ...
Magic i Helsingborg
Senast läst: 11:46:57, 30/3 -24. Läst 9947 gånger.
Sweatz
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 22/4 -13

1 rubriker
3 svar

Magic i Helsingborg 01:16:35, 31/10 -14  
Hej! Har nyligen flyttat till Helsingborg, är det några magicspelare här i trakterna som spelar regelbundet och som jag kan gå med och spela med? Hade varit roligt då jag körde mycket magic innan på min förra boplats.

Mvh,

James

Lexenius

Boros
MEDLEM
Ljungbyhed
@svm s. 25/4 -10

19 rubriker
59 svar

1. tjena vi spelar ofta i klip... 06:43:59, 31/10 -14  
tjena

vi spelar ofta i klippan/Ljungbyhed, ganska nära till helsingborg
pellenik
MEDLEM
Kävlinge
@svm s. 20/2 -06

107 rubriker
2355 svar

2. Tjena Sweatz, det spelas en he... 07:04:46, 31/10 -14  
Tjena Sweatz, det spelas en hel del std, EDH å till viss del limited på Spiff (spelförening i hbg, inhyses i Spela Mera:s lokaler vid Stattena). Jag hade kontaktat funviertel, wonko eller dexel för mer info om den aktuella scenen i hbg. Spelar du legacy gör du nog bättre i att kontakta mig eller truckis :)

Välkommen å så vidare.
 
TTP

"Pelleworld: best case scenario - all the time!" -Allek
ALLLE
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 4/8 -07

67 rubriker
590 svar

#3 PWP Yearly

3. Varje Torsdag spelas det på SP... 10:24:26, 31/10 -14  
Varje Torsdag spelas det på SPIF på tågaborg. Det brukar va EDH någon timme innan standard turneringen kl18.00.
Så du är var,t välkommen på torsdag kl18.00 till standarden. Info om var lokalen är hittar du på spelamera.se
 
Fblthp had always hated crowds.

Each year that passes rings you inwardly with wisdom and might. Wield your heart and the world will tremble.

Jag säljer mina JudgeLänder!
wonko
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 27/10 -02

20 rubriker
178 svar

4. Som Alle sade, standard på tor... 11:21:12, 31/10 -14  
Som Alle sade, standard på tordagar kl 18.
Har du commanderlekar, eller modern, ta med de också, blir alltid lite dötid mellan rundorna :)

Vi brukar köra nån draft/sealed deck på helgerna också..
Men tyvärr är communityn inte enorm för tillfället, så inte alltid vi blir folk..
Sweatz
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 22/4 -13

1 rubriker
3 svar

5. Okej det låter bra, spelar lit... 13:32:21, 31/10 -14  
Okej det låter bra, spelar lite legacy och en del modern faktiskt. Har tyvärr ingen standard lek alltså så vet inte riktigt vem jag ska vända mig till. Jag spelar mycket för casual sakens skull bara för att det är kul och har därmed också bara blandade lekar med legacy och modern kort i (som nämnt innan).
Limey

Rakdos
MEDLEM
Ängelholm
@svm s. 12/7 -13

9 rubriker
202 svar

6. Vi är några stycken nere på sp... 16:50:55, 31/10 -14  
Sweatz skrev 13:32, 31/10 -14 Okej det låter bra, spelar lite legacy och en del modern faktiskt. Har tyvärr ingen standard lek alltså så vet inte riktigt vem jag ska vända mig till. Jag spelar mycket för casual sakens skull bara för att det är kul och har därmed också bara blandade lekar med legacy och modern kort i (som nämnt innan).

Vi är några stycken nere på spif som brukar försöka köra lite matcher modern innan (samt mellan rundorna) standarden.

Brukar spelas en del limited på helgerna också om det är något du är intresserad av. Om det blir limited eller ej brukar bestämmas främst på torsdagarna eller i vår chattgrupp.

Edit: Såg att wonkies hade skrivit det där nu med, orkade inte riktigt läsa igenom allt.
 
It's nice to be important but it's more important to be nice.

Frogmite is so easily killed it's almost funny. But then he dies and it's not funny.
Uppdaterad: 16:51:55, 31/10 -14
Sweatz
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 22/4 -13

1 rubriker
3 svar

7. Problemet känner jag är att de... 17:47:32, 8/11 -14  
Problemet känner jag är att det är lite långt utanför speciellt om man redan nu måste åka in till Helsingborg först. Finns det inget sätt att skapa någon sorts "community" inne i Helsingborg? Det hade dessutom varit mer lägligt för nya spelare att vilja testa om det ligger mer nära till hands.
pellenik
MEDLEM
Kävlinge
@svm s. 20/2 -06

107 rubriker
2355 svar

8. Menar du spif:s lokaler? stads... 18:27:51, 9/11 -14  
Sweatz skrev 17:47, 8/11 -14 Problemet känner jag är att det är lite långt utanför speciellt om man redan nu måste åka in till Helsingborg först. Finns det inget sätt att skapa någon sorts "community" inne i Helsingborg? Det hade dessutom varit mer lägligt för nya spelare att vilja testa om det ligger mer nära till hands.

Menar du spif:s lokaler? stadsbussen stannar 3-4 min därifrån å tar ca en kvart att traska från tåget..
 
TTP

"Pelleworld: best case scenario - all the time!" -Allek
Sweatz
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 22/4 -13

1 rubriker
3 svar

9. Tänkte nog för dem som bor uta... 00:14:43, 10/11 -14  
Tänkte nog för dem som bor utanför men nåja, det går ju säkert :)

Men om man spelar casual det vill säga har lekar som är blandat, kan man ändå vara med? Jag är en verklig casual spelare och ingen som vill överdriva turneringar eller något utan bara spela för att det är kul.

Uppdaterad: 00:23:38, 10/11 -14



BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!