Magic the Gathering
Magic the Gathering34883 medlemmar 630 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
EDH / COMMANDER Colorless basicland?... Targets för Realms Uncharted ...
Rofellos som icke general
Senast läst: 15:09:13, 16/4 -24. Läst 9968 gånger.
Nixxan

Azorius
MEDLEM
Umeå
@svm s. 3/11 -03

190 rubriker
1793 svar

Rofellos som icke general 23:28:24, 29/10 -14  
Har försökt göra en lek där Rofellos, Llanowar Emissary är med som en vanlig creature och inte som general. Problemet är att när jag försöker färdigställa leken säger sidan att han är bannad och att leken därmed ej är legal i EDH.
 
w0rd

Nessie
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 1/1 -12

10 rubriker
90 svar

1. Kortet är bannat i "hela" EDH ... 23:32:22, 29/10 -14  
Kortet är bannat i "hela" EDH numera och inte bara som general (som tidigare).
Nixxan

Azorius
MEDLEM
Umeå
@svm s. 3/11 -03

190 rubriker
1793 svar

2. Wow, sjukt retarderat.... 23:34:32, 29/10 -14  
Wow, sjukt retarderat.
 
w0rd
MrFukinkou
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 15/4 -11

21 rubriker
229 svar

3. Yep, helt retarderat att banna... 23:52:21, 29/10 -14  
Yep, helt retarderat att banna en gubbe som kan gå inf runda 2 eller 3.








#kappa
 
| FULL PATTE FANCLUB |
"Hall of the Bandit Lord, den combar bra med Wild Nacatl -Mikael Johansson
Baalsebub
MEDLEM
Falun
@svm s. 21/4 -07

46 rubriker
427 svar

4. Det finns många (relativt sann... 23:56:13, 29/10 -14  
MrFukinkou skrev 23:52, 29/10 -14 Yep, helt retarderat att banna en gubbe som kan gå inf runda 2 eller 3.








#kappa

Det finns många (relativt sannolika) sätt att avsluta spelet runda två eller tre i commander.
 
Söker foil Snow-Covered basics. Byter och köper.
MrFukinkou
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 15/4 -11

21 rubriker
229 svar

5. Ja, och det finns många som är... 00:03:21, 30/10 -14  
Ja, och det finns många som är bannade också. Detta är en av dem.
 
| FULL PATTE FANCLUB |
"Hall of the Bandit Lord, den combar bra med Wild Nacatl -Mikael Johansson
Affeman

Gruul
MEDLEM
Skövde
@svm s. 2/1 -11

23 rubriker
116 svar

6. Tycker inte alls att det är ko... 00:06:51, 30/10 -14  
Tycker inte alls att det är konstigt att han är bannad. kan ju få extremt mycket mana tidigt och så att man kommer före de andra så mycket att det inte ens blir kul
 
RG Aggro all day everyday
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

7. Det är mer pga att det är jobb... 00:07:29, 30/10 -14  
Det är mer pga att det är jobbigt och ologiskt att ha två banlists än att han var för bra som en av 99 som dom bannade honom helt. Det stod mellan att antingen låta honom vara legal som commander och som en av 99 eller inte alls, därav valde de det senare alternativet.
Baalsebub
MEDLEM
Falun
@svm s. 21/4 -07

46 rubriker
427 svar

8. Relativt få sett till mängden ... 00:09:22, 30/10 -14  
MrFukinkou skrev 00:03, 30/10 -14 Ja, och det finns många som är bannade också. Detta är en av dem.

Relativt få sett till mängden som finns.
 
Söker foil Snow-Covered basics. Byter och köper.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

9. Sant, fanns inte så många sätt... 00:15:59, 30/10 -14  
Sant, fanns inte så många sätt att infa med han, men han är riktigt sjuk i monogröna lekar.
Jag är glad att jag fick Metalworker, han dör lättare än rofellos, kommer i spel en runda senare, men han ger 2 för varje artifact man visar.
Jag har faktiskt inte fått ut Metalworker och vunnit, fick ut han 2 gånger, och båda gångerna så gjorde han inte mycket. Har inte sett någon i mitt meta vinna med Metalworker heller.

Jupp, spelar han i Karn, Silver Golem.

Rofellos var rätt poppis, spelades i de flesta dual colored lekar, så klart mycket i mono grön.

Tydligen så var det också så att MODO inte kunde hantera 2 bannlistor, eller ja illegal som general men legal i dem 99. Därför så tänkte dem bara banna kort helt och hållet för att göra det lättare.
Nixxan

Azorius
MEDLEM
Umeå
@svm s. 3/11 -03

190 rubriker
1793 svar

10. Så jag ska skylla på de lata p... 00:20:06, 30/10 -14  
Så jag ska skylla på de lata programerarna på Wizards? :P
 
w0rd
Baalsebub
MEDLEM
Falun
@svm s. 21/4 -07

46 rubriker
427 svar

11. Jag syftade på att det finns g... 00:24:05, 30/10 -14  
RolloTomasi skrev 00:15, 30/10 -14 Sant, fanns inte så många sätt att infa med han, men han är riktigt sjuk i monogröna lekar.
Jag är glad att jag fick Metalworker, han dör lättare än rofellos, kommer i spel en runda senare, men han ger 2 för varje artifact man visar.
Jag har faktiskt inte fått ut Metalworker och vunnit, fick ut han 2 gånger, och båda gångerna så gjorde han inte mycket. Har inte sett någon i mitt meta vinna med Metalworker heller.

Jupp, spelar han i Karn, Silver Golem.

Rofellos var rätt poppis, spelades i de flesta dual colored lekar, så klart mycket i mono grön.

Tydligen så var det också så att MODO inte kunde hantera 2 bannlistor, eller ja illegal som general men legal i dem 99. Därför så tänkte dem bara banna kort helt och hållet för att göra det lättare.

Jag syftade på att det finns gott om kort och kombinationer av dem klarar av att vinna på andra och tredje turen, inte just specifikt Rofellos, Llanowar Emissary. Att banna vissa kort på grund av deras såsighet upplever jag som meningslöst när värre kort fortfarande är (och kommer att fortsätta) vara legala.
 
Söker foil Snow-Covered basics. Byter och köper.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

12. inte riktigt, men du kan ju ti... 00:25:06, 30/10 -14  
Nixxan skrev 00:20, 30/10 -14 Så jag ska skylla på de lata programerarna på Wizards? :P

inte riktigt, men du kan ju titta in tråden där folk diskuterade febrilt om valet.

http://www.mtgsalvation.com/forums/the-game/commander-edh/204400-discussion-of-the-official-multiplayer-banlist?page=882

Bara gå bakåt, tror det är runt sidan 700 någonting?.. Längesen jag kollade
meanberry
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/8 -08

161 rubriker
3246 svar

13. Tycks ha missat detta helt. Hu... 01:52:06, 30/10 -14  
Tycks ha missat detta helt. Hur är det med Braids nu mera?
 
Tar gärna emot feedback på min verkstads skapelse.
Beholder

Gillar du den har jag även en uppsjö av andra beholder-kins i min verktygslåda.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

14. Braids är också bannad, gick u... 01:58:24, 30/10 -14  
meanberry skrev 01:52, 30/10 -14 Tycks ha missat detta helt. Hur är det med Braids nu mera?

Braids är också bannad, gick under samma regel ju som Rofellos, legal in the 99 but not as a general.

Uppdaterad: 01:59:01, 30/10 -14
0o00o0
MEDLEM
@svm s. 1/5 -13

8 rubriker
125 svar

15. Nja, Inte så många som man kan... 02:13:13, 30/10 -14  
Baalsebub skrev 23:56, 29/10 -14
MrFukinkou skrev 23:52, 29/10 -14 Yep, helt retarderat att banna en gubbe som kan gå inf runda 2 eller 3.








#kappa

Det finns många (relativt sannolika) sätt att avsluta spelet runda två eller tre i commander.

Nja, Inte så många som man kanske skulle kunna tro, och tro mig jag har försökt

Hermit Druid
Ad Nauseam (Drar cicka 30 kort, som hittar och spelar Hermit Druid)
Doomsday
Hermit Druid
Cephalid Illusionist + Lightning Greaves + Random Djur
Laboratory Maniac + Demonic Consultation/Tainted Pact + Nått sätt att dra ett kort
Har jag sagt Hermit Druid?
Animar, Soul of Elements, se denna tråd; http://www.mtgsalvation.com/forums/the-game/commander-edh/forum-1-vs-1-commander-decklists/206312-imperial-animar
Eternal Witness/Regrowth + Time Warp/Temporal Manipulation (Osäker på om det är möjligt att börja chaina Time Walks turn 2, utanför Julklappslandet)
Hermit Druid
Necropotence (Dra 30 kort, spela Hermit Druid turen efter)
Har säker missat några interaktioner med typ Sharuum the Hegemon.
Något annat?

Visst finns det lite random saker mer, men det är svårt att bygga en dedikerad kombo lek kring (läs, relativt sannolika), typ Metalworker + Staff of Domination, Elemental Mastery + Sunstrike Legionnaire, Earthcraft + Squirrel Nest, et cetera.

Tur 2/3 är faktiskt ruskigt knepigt.

Sen finns det ju givetvis ganska många sätt att "avsluta spelet" utan att avsluta spelet.

Observera att de flesta av dessa behöver mana acceleration för att faktiskt gå loss snabbt (Sol Ring och vänner).

Edit; stavfel

Uppdaterad: 02:15:44, 30/10 -14
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

16. Har sett en snubbe dra en natu... 02:19:25, 30/10 -14  
0o00o0 skrev 02:13, 30/10 -14
Baalsebub skrev 23:56, 29/10 -14
MrFukinkou skrev 23:52, 29/10 -14 Yep, helt retarderat att banna en gubbe som kan gå inf runda 2 eller 3.








#kappa

Det finns många (relativt sannolika) sätt att avsluta spelet runda två eller tre i commander.

Nja, Inte så många som man kanske skulle kunna tro, och tro mig jag har försökt

Hermit Druid
Ad Nauseam (Drar cicka 30 kort, som hittar och spelar Hermit Druid)
Doomsday
Hermit Druid
Cephalid Illusionist + Lightning Greaves + Random Djur
Laboratory Maniac + Demonic Consultation/Tainted Pact + Nått sätt att dra ett kort
Har jag sagt Hermit Druid?
Animar, Soul of Elements, se denna tråd; http://www.mtgsalvation.com/forums/the-game/commander-edh/forum-1-vs-1-commander-decklists/206312-imperial-animar
Eternal Witness/Regrowth + Time Warp/Temporal Manipulation (Osäker på om det är möjligt att börja chaina Time Walks turn 2, utanför Julklappslandet)
Hermit Druid
Necropotence (Dra 30 kort, spela Hermit Druid turen efter)
Har säker missat några interaktioner med typ Sharuum the Hegemon.
Något annat?

Visst finns det lite random saker mer, men det är svårt att bygga en dedikerad kombo lek kring (läs, relativt sannolika), typ Metalworker + Staff of Domination, Elemental Mastery + Sunstrike Legionnaire, Earthcraft + Squirrel Nest, et cetera.

Tur 2/3 är faktiskt ruskigt knepigt.

Sen finns det ju givetvis ganska många sätt att "avsluta spelet" utan att avsluta spelet.

Observera att de flesta av dessa behöver mana acceleration för att faktiskt gå loss snabbt (Sol Ring och vänner).

Edit; stavfel

Har sett en snubbe dra en naturlig turn 3 show and tell - omniscience- enter the infinite och vann. lägg till en Ancient Tomb och det händer runda 2, byta ut den mot en Mana Crypt och det kan hända runda 1.

Man måste ha sjukt med tur dock, medans de andra lekarna som Hermit Druid combo spelar alla möjliga tutors,vinner ofta runda 3-5.
0o00o0
MEDLEM
@svm s. 1/5 -13

8 rubriker
125 svar

17. Mishra's Workshop -> Metalw... 02:44:25, 30/10 -14  
RolloTomasi skrev 02:19, 30/10 -14
0o00o0 skrev 02:13, 30/10 -14
Baalsebub skrev 23:56, 29/10 -14
MrFukinkou skrev 23:52, 29/10 -14 Yep, helt retarderat att banna en gubbe som kan gå inf runda 2 eller 3.








#kappa

Det finns många (relativt sannolika) sätt att avsluta spelet runda två eller tre i commander.

Nja, Inte så många som man kanske skulle kunna tro, och tro mig jag har försökt

Hermit Druid
Ad Nauseam (Drar cicka 30 kort, som hittar och spelar Hermit Druid)
Doomsday
Hermit Druid
Cephalid Illusionist + Lightning Greaves + Random Djur
Laboratory Maniac + Demonic Consultation/Tainted Pact + Nått sätt att dra ett kort
Har jag sagt Hermit Druid?
Animar, Soul of Elements, se denna tråd; http://www.mtgsalvation.com/forums/the-game/commander-edh/forum-1-vs-1-commander-decklists/206312-imperial-animar
Eternal Witness/Regrowth + Time Warp/Temporal Manipulation (Osäker på om det är möjligt att börja chaina Time Walks turn 2, utanför Julklappslandet)
Hermit Druid
Necropotence (Dra 30 kort, spela Hermit Druid turen efter)
Har säker missat några interaktioner med typ Sharuum the Hegemon.
Något annat?

Visst finns det lite random saker mer, men det är svårt att bygga en dedikerad kombo lek kring (läs, relativt sannolika), typ Metalworker + Staff of Domination, Elemental Mastery + Sunstrike Legionnaire, Earthcraft + Squirrel Nest, et cetera.

Tur 2/3 är faktiskt ruskigt knepigt.

Sen finns det ju givetvis ganska många sätt att "avsluta spelet" utan att avsluta spelet.

Observera att de flesta av dessa behöver mana acceleration för att faktiskt gå loss snabbt (Sol Ring och vänner).

Edit; stavfel

Har sett en snubbe dra en naturlig turn 3 show and tell - omniscience- enter the infinite och vann. lägg till en Ancient Tomb och det händer runda 2, byta ut den mot en Mana Crypt och det kan hända runda 1.

Man måste ha sjukt med tur dock, medans de andra lekarna som Hermit Druid combo spelar alla möjliga tutors,vinner ofta runda 3-5.

Mishra's Workshop -> Metalworker -> Mana Crypt -> Lightning Greaves -> Staff of Domination

Kan också hända runda ett, i julklappslandet.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

18. Jupp, Fattas Mishra's Workshop... 02:46:31, 30/10 -14  
Jupp, Fattas Mishra's Workshop så kan jag göra det med min Karn lek.
Ah, Magical christmas land.
0o00o0
MEDLEM
@svm s. 1/5 -13

8 rubriker
125 svar

19. Grejen med Rofellos som genera... 03:38:10, 30/10 -14  
Grejen med Rofellos som general är snarare att man kan bygga lekar som konsistent ploppar ut tur 3 - 4 Eldrazis in i gigantiska Genesis Waves och det finns knappast något mer skrämmande för en hardcore edh spelare än att möta en eldrazi. Som ett kort i leken är han okej, knappast märkvärdig dock, det är bara ännu ett brutet kort i en hel ocean av brutna kort, på den nivån av brutet i alla fall.

Uppdaterad: 03:39:52, 30/10 -14
tgd
MEDLEM
@svm s. 21/7 -07

101 rubriker
3680 svar

20. Edh ska vara ett casualformat ... 04:20:25, 30/10 -14  
Edh ska vara ett casualformat och drops för väldigt lite mana ska inte generera sådana övertag som tex Roffe gör. Man kan gråta hur mycket man vill över det men om man ska spela den officiella banlisten så är den bannad.
 
Vintage i Gbg & (nya) Vintage-Bordet:

Spoiler:

  • aginamist har Vintage i Gbg-bordet. Skicka honom ett pm för invite!
  • Tibia har Vintage-bordet. Skicka honom ett pm för invite!



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!