Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 655 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Hur ser standard ut egentligen... kunskap sökes blå/grön ramp. ...
Försök med att göra en Abzan/ Sultai reanimator lek. Hjälp sökes!
Senast läst: 10:23:50, 28/3 -24. Läst 6573 gånger.
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

Försök med att göra en Abzan/ Sultai reanimator lek. Hjälp sökes! 20:44:26, 29/10 -14  
Tjena!

Har spelat lite online med en budget reanimator Abzan lek men idag så kollade jag lite på sultai korten och insåg att Sultai har också stor potential för reanimator. Jag kunde inte bestämma vad jag skulle ta så ska försöka ha med alla fyra färger. Detta är bara en "skiss" som innehåller lite kort som jag kan tänka mig ha med från den gamla abzan leken men också kort från Sultai som kan vara bra, det är där ni kommer in i bilden. Vad hade ni förändrat med leken? Jag har heller ingen manabas alls det kommer jag också att behöva hjälp med. Jag har tänkt mig att leken ska ligga runt 1500.
Tackar på förhand!

Detta är den gamla leken:
Budget Abzan Reanimator

Standard / Casual

Av: Backejacke
19:09, 19/10 -14

Backejacke kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: StandardStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1120:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]170084 [/lek]
Köp leken! Proxa leken!




Nya lekens "skiss":
Sultai/Abzan

Standard / Turneringsspel

Av: Backejacke
20:31, 29/10 -14

Backejacke kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Turneringsspel
Format: StandardStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1113:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]170811 [/lek]
Köp leken! Proxa leken!

Hainen

Gruul
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 31/1 -11

24 rubriker
115 svar

1. Det känns som att om man vill ... 12:07:55, 30/10 -14  
Det känns som att om man vill spela reanimator i standard är det svårt att klara sig utan 4 whip of erebos, det är nog ett av de bästa korten i leken. Om du spelar 4 whip kan du nog dessutom få tillräckligt med liv av dem och siege rhino att du kan kutta resolute archangel utan stora problem.

Sen känns det som att det är svårt att motivera att inte spela sidisi; interaktionen mellan henne och whip of erebos är fantastisk.

1-off av Soul of Innistrad borde du nog spela i vilket fall. Den gör att du kan plocka upp nyx weavers du har millat, vilket i sin tur låter dig plocka upp alla noncreaturespells du spelar, vilka alla är "döda" om du millar dem annars. Maximum durdle.

Uppdaterad: 12:20:23, 30/10 -14
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

2. Har kollat lite på Nighthowler... 17:15:08, 30/10 -14  
Hainen skrev 12:07, 30/10 -14 Det känns som att om man vill spela reanimator i standard är det svårt att klara sig utan 4 whip of erebos, det är nog ett av de bästa korten i leken. Om du spelar 4 whip kan du nog dessutom få tillräckligt med liv av dem och siege rhino att du kan kutta resolute archangel utan stora problem.

Sen känns det som att det är svårt att motivera att inte spela sidisi; interaktionen mellan henne och whip of erebos är fantastisk.

1-off av Soul of Innistrad borde du nog spela i vilket fall. Den gör att du kan plocka upp nyx weavers du har millat, vilket i sin tur låter dig plocka upp alla noncreaturespells du spelar, vilka alla är "döda" om du millar dem annars. Maximum durdle.

Har kollat lite på Nighthowler. Vet inte om jag ska ha den, om jag spelar Soul of Innistrad så känns det inte som att Nighthowler inte kommer att vara till använding som bara en creature. Kan tänka mig att göra såhär:
-1 Resolute Archangel
-2 Nighthowler
+2 Soul of Innistrad
+1 Whip of Erebos

Tror inte din Soul of Innistrad/ Nyx Weaver combo funkar för att man exilar ju Nyx Weaver för att plocka ett kort. Men den funkar ju till en viss del.
Märkte att Sidisi combon med Whip är helt underbar c:

EDIT: End Hostilities kommer jag nog också lägga in känns som att det kan vara bra med någon sån om motståndaren får helt sjuka creatures
EDIT 2: Mötte denna idag också tänkte att den också kunde vara bra Athreos, God of Passage

Uppdaterad: 18:32:41, 30/10 -14
Hainen

Gruul
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 31/1 -11

24 rubriker
115 svar

3. Du missförstår vad jag menar. ... 19:12:36, 30/10 -14  
Du missförstår vad jag menar. Säg att du millar hela din lek, och däribland finns det ett non-creature kort som du desperat vill ha, tex Empty the Pits.

Då kan du exila soul of innistrad för att plocka upp nyx weaver ur graven, och spela och exila nyx weaver för att plocka up Empty the Pits. På så sätt kan du alltid "dra" ditt bästa kort om du behöver det i en lategamesituation.

Några generella lekbyggartips är nog att försöka fundera ut vad leken vill göra, och hitta dom kort som gör den saken absolut bäst. Att ha 2 av allting som råkar vara bra kort i färgerna gör att leken blir ganska instabil och spelar väldigt olika mellan games.

Nighthowler är ett bra kort i den här typen av lek, men om du vill spela den får du nog kapa ner på antalet noncreaturespells lite. Du vill nog ligga runt kanske 30 creatures för att nighthowler ska bli riktigt bra. Dissolve och Dig through Time känns spontant som de har antisynergi med leken. Två till Whip är nog bättre än Endless Obedience också.
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

4. Aha nu fattar jag, har ändrat ... 21:00:50, 30/10 -14  
Hainen skrev 19:12, 30/10 -14 Du missförstår vad jag menar. Säg att du millar hela din lek, och däribland finns det ett non-creature kort som du desperat vill ha, tex Empty the Pits.

Då kan du exila soul of innistrad för att plocka upp nyx weaver ur graven, och spela och exila nyx weaver för att plocka up Empty the Pits. På så sätt kan du alltid "dra" ditt bästa kort om du behöver det i en lategamesituation.

Några generella lekbyggartips är nog att försöka fundera ut vad leken vill göra, och hitta dom kort som gör den saken absolut bäst. Att ha 2 av allting som råkar vara bra kort i färgerna gör att leken blir ganska instabil och spelar väldigt olika mellan games.

Nighthowler är ett bra kort i den här typen av lek, men om du vill spela den får du nog kapa ner på antalet noncreaturespells lite. Du vill nog ligga runt kanske 30 creatures för att nighthowler ska bli riktigt bra. Dissolve och Dig through Time känns spontant som de har antisynergi med leken. Två till Whip är nog bättre än Endless Obedience också.

Aha nu fattar jag, har ändrat lite som du föreslår men har också lagt in mer länder och bytt till lite mer basic lands. Ska testa lite med den snart.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!