Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 643 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
GP STOCKHOLM 2014 2 Stoke the Flames efterlyses... GP Sthlm,måste man ut till Inf ...
GP Stockstöld
Senast läst: 13:29:33, 5/4 -24. Läst 2402 gånger.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

GP Stockstöld 18:50:47, 23/10 -14  
Jag vill saxa in det jag skrev i en artikel för ett tag sedan rörande säkerhet på turneringar:

Tyvärr är det så att ibland försvinner saker. Antingen för att man är slarvig och glömmer kvar eller för att det finns klåfingriga människor i närheten av en som drabbats av avundsjuka eller skadeglädje. På turneringar föreslår jag att du utvecklar en rutin för ditt spel. Ha alltid väskan mellan benen när du spelar, lägg alltid ner alla saker i väskan nästan som en tvångstanke i rätt ordning. Börja alltid med leken, sluta alltid med mattan så att du inte glömmer något kvar. Ser du en leklåda eller att någon går ifrån sina saker, säg till direkt eller gå med den till en domare. I Paris satt jag i femte rundan och spelade mot en kille på reanimator. Hans polare satt bredvid honom och tittade under sista gamet. Efter matchen, som jag vann, frågade hans kompis mig om han fick titta på min lek. Han påpekade hur fin den var (fullpimpad uwr-miracles med betaduals) och önskade mig lycka till i turneringen. Jag packade ihop mina saker och gick ut för att röka och snacka skit med folk samt att lämna in slippen så klart. Det blir både en och två cigg utanför och jag snackar lite med några tyskar. En kvart senare går jag in i lokalen och möter då killen som kollat igenom leken, han håller fram leklådan och säger: du glömde den här! Mitt hjärta gör kullerbyttor och jag blir så glad att jag kramar båda två och tackar så hemskt mycket. Killen fick en foilad Griselbrand i hittelön vilket var det enda vettiga jag hittade bland mina kort.
Moralen av historien är tyvärr inte så bra som jag hade hoppats. Den är att om du glömmer din lek finns det en liten liten chans att du får tillbaka den men egentligen ska du vara otroligt glad om den gör det för i majoriteten av fallen kommer den försvinna, spårlöst, för evigt. Håll koll på dina saker, det är dyra kort vi spelare med och de är inte lätta att hitta igen om de försvinner. Utöver det kan vi alla bli bättre på att påminna folk, lämna tillbaka glömda föremål och att sjunga Kumbaya i solnedgången.


Här tänkte jag även lägga till en liten bit till för er med dyra lekar.

Om du blir av med dina kort måste du kunna bevisa att du ägt dem. Filma gärna din lek med dig själv som kommentator och lägg upp på youtube eller liknande så du har den i säkert förvar. Utöver det filma gärna bytespärmar och liknande så du även där har bevis på vad du ägt. Även om vissa försäkringsbolag är stingsliga så är det väldigt mycket större chans att de hjälper dig om du gjort detta.

En annan sak att komma ihåg är att skriva ner alla kort du lånar ut och till vem, mest för att undvika tjafs i efterhand (något som alltid händer mig då jag är glömsk och disträ).

Med det vill jag önska er lycka till i helgen allihop och ser ni en röd deckbox som det står useL på i någon annans hand än min finns det hittelön att hämta!
 
a b c

ember

Azorius
REDAX
Limmared
@svm s. 26/10 -02

181 rubriker
10832 svar

1. Går inte att understryka detta... 19:31:37, 23/10 -14  
Går inte att understryka detta ordentligt. Min vän, psykopatmullvad fick sin Legacylek (Belcher) snodd för några år sedan på BSK, och det är extremt deppigt när det händer. Jag själv har fått nöjet att återlämna en kvarglömd helfoilad Goblinlek vid ett tillfälle (Lincon? 20...12?) till en spelare som därtill hade lånat hela leken av sin kompis.

Jag tror hela communityn måste samarbeta för att proaktivt motverka stölder i samband med större turneringar.
 
PrettoPodden - en podcast för normalbegåvade och uppåt! Finns även på iTunes

GoyfWars - Min Magicblogg (eng.), om Legacy, EDH, lite limited och en massa annat. Lärdomar för den nye, nostalgi för den lärde!
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

2. Jag vet hur illa det kan känna... 21:03:33, 23/10 -14  
Jag vet hur illa det kan kännas ja. Jag har fortfarande inte hört något om den där leken (och har inga som helt förhoppningar om att någonsin få göra det heller, vissa kort var lätta att känna igen p.g.a. speciell sign.).

Jag lämnar alltid in allt jag hittar till domaren eller affären på plats (om jag inte ser en domare just då, vill inte gå omkring med andras grejor, folk kan få fel tankar då).

Jag packar min väska DIREKT efter matchen och stänger den ordentligt, sakerna går ner i olika ordning men allt går ner, även pennan.

Jag hoppas alla på Stockholm och på BSK efter det slipper få sina saker stulna. Verkligen!
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
Lomaw
MEDLEM
Bromma
@svm s. 18/11 -01

81 rubriker
913 svar

3. Bjarne, var din belcherlek pim... 21:16:55, 23/10 -14  
Bjarne, var din belcherlek pimpad på något vis? (Ett långskott detta men frågar iaf). Jag minns den där BSK turneringen väl och just denna händelse då jag tror det skedde rundan efter du spöade min enchantresslek, men jag kommer inte ihåg om din lek var pimpad.

/Lomaw
 
Ge mig nya Enchantress-kort snälla WotC.
Uppdaterad: 21:19:18, 23/10 -14
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

4. Den var inte pimpad speciellt ... 06:29:54, 24/10 -14  
Lomaw skrev 21:16, 23/10 -14 Bjarne, var din belcherlek pimpad på något vis? (Ett långskott detta men frågar iaf). Jag minns den där BSK turneringen väl och just denna händelse då jag tror det skedde rundan efter du spöade min enchantresslek, men jag kommer inte ihåg om din lek var pimpad.

/Lomaw

Den var inte pimpad speciellt nej. Det vara bara mina 4 Land Grant som var signerade av en kompis.

Och ja, jag minns enchantress matchen också :D
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
Uppdaterad: 06:30:12, 24/10 -14
Lomaw
MEDLEM
Bromma
@svm s. 18/11 -01

81 rubriker
913 svar

5. Ok, nä det vara bara en magkän... 23:05:26, 24/10 -14  
Ok, nä det vara bara en magkänsla jag hade om en historia jag hörde nyligen då en person köpte en helpimpad belcherlek utav någon i Stockholm. Dystert minne från en annars minnsevärd turnering.

/Lomaw
 
Ge mig nya Enchantress-kort snälla WotC.
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!