Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 696 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Ub kontroll i standard? Hjäääl... Temur standard ...
Jeskai mot Abzan
Senast läst: 07:53:20, 18/4 -24. Läst 3447 gånger.
ArgaOskar
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 28/7 -14

29 rubriker
101 svar

Jeskai mot Abzan 17:29:34, 21/10 -14  
Hej, Har byggt min jeskai lek
Jeskai Lek

Standard / Turneringsspel

Av: ArgaOskar
18:30, 5/10 -14

ArgaOskar kommenterar:
Detta är min första mer tävlingsinriktade lek. Jag är fortfarande realtivt ny till magic så all konstruktiv kritik uppskattas. Leken är lite midrange-Late, Wall of essence är för agro, den ska gör att jag kan countra agro någorlunda. Obelisk är så istället för att ha en 3/3 FLying Vigilance, Haste så har du en 5/5 Flying,vigilance haste. Chandra är mycket så att jag ska hindra deras creatures från att blocka mina.
Kategori: Turneringsspel
Format: StandardStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
412:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]169028[/lek]
Köp leken! Proxa leken!
den funkar oftast, men så fort jag möter en abzan lek i stil med denna
Budget Abzan Reanimator

Standard / Casual

Av: Backejacke
19:09, 19/10 -14

Backejacke kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: StandardStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1121:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]170084[/lek]
Köp leken! Proxa leken!
så får jag mer eller mindre stryk. Vad kan jag göra åt detta? Vad kan man göra med min lek för att den ska vinna, är det något i sideboarden som saknas, eller är det bara att jag inte har lärt mig min lek ännu helt, och borde egentligen vinna mot en abzan lek med denna.

asdamp

Izzet
MEDLEM
Solna
@svm s. 2/10 -12

0 rubriker
22 svar

1. Du kan hindra ETB-triggers med... 17:40:39, 21/10 -14  
Du kan hindra ETB-triggers med Hushwing Gryff t.ex. Annars skulle jag köra 4 Goblin Rabblemaster och kanske 2 stycken Dig Through Time. I brädan tycker jag att du ska ta ut Circle of Flame samt Deflecting Palm och lägga in 2 stycken Disdainful Stroke och 3 stycken Hushwing Gryff. Jag är absolut ingen expert men lite förslag att tänka på iaf. :)
Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

2. Mot sådär mycket småskit skull... 18:41:21, 21/10 -14  
Mot sådär mycket småskit skulle du kunna spela Anger of the Gods. Då återstår typ Siege Rhino som jobbigt kort och då är väl Hushwing Gryff bra, precis som asdamp säger. Mer Rabblemasters, de vinner ju allt på egen hand.

Edit: Abzanlistan ser dock väldigt svag ut. Antar att det inte är sådant du möter utan riktiga listor med Caryatid och och Coursers.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
Uppdaterad: 19:05:53, 21/10 -14
ArgaOskar
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 28/7 -14

29 rubriker
101 svar

3. Ska jag behålla Brimaz? Eller ... 19:23:10, 21/10 -14  
Skopsen skrev 18:41, 21/10 -14 Mot sådär mycket småskit skulle du kunna spela Anger of the Gods. Då återstår typ Siege Rhino som jobbigt kort och då är väl Hushwing Gryff bra, precis som asdamp säger. Mer Rabblemasters, de vinner ju allt på egen hand.

Edit: Abzanlistan ser dock väldigt svag ut. Antar att det inte är sådant du möter utan riktiga listor med Caryatid och och Coursers.

Ska jag behålla Brimaz? Eller ut med brimaz och in med Rabblemasters, SKa jag sideboarda Hushwing griffin eller lägga in den i mainboarden eller i sideboarden, Om i mainboarden, Vad ska jag ta ut?
Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

4. Brimaz är bra men används ofta... 19:41:39, 21/10 -14  
Brimaz är bra men används ofta som sideboardkort mot Bile Blight osv. Rabblemaster är mycket bättre, iaf när du är på play. Hushwing är jättemycket bräda. Disdainful Stroke är jättebra i brädan också. Den tar det mesta din lek tycker är jobbigt.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
ArgaOskar
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 28/7 -14

29 rubriker
101 svar

5. Vad sk ajag ta bort för att få... 20:07:20, 21/10 -14  
Skopsen skrev 19:41, 21/10 -14 Brimaz är bra men används ofta som sideboardkort mot Bile Blight osv. Rabblemaster är mycket bättre, iaf när du är på play. Hushwing är jättemycket bräda. Disdainful Stroke är jättebra i brädan också. Den tar det mesta din lek tycker är jobbigt.

Vad sk ajag ta bort för att få plats med Hushwing? Och ska jag ta väck brimaz och in med rabblemaster.
asdamp

Izzet
MEDLEM
Solna
@svm s. 2/10 -12

0 rubriker
22 svar

6. Jag skulle ta ut Circle of Fla... 21:11:48, 21/10 -14  
ArgaOskar skrev 20:07, 21/10 -14
Skopsen skrev 19:41, 21/10 -14 Brimaz är bra men används ofta som sideboardkort mot Bile Blight osv. Rabblemaster är mycket bättre, iaf när du är på play. Hushwing är jättemycket bräda. Disdainful Stroke är jättebra i brädan också. Den tar det mesta din lek tycker är jobbigt.

Vad sk ajag ta bort för att få plats med Hushwing? Och ska jag ta väck brimaz och in med rabblemaster.

Jag skulle ta ut Circle of Flame mot 3 Hushwing Gryff och 2 Deflecting Palm mot 2 Disdainful Stroke. Sen skulle jag ta ut dina Brimaz och lägga in Goblin Rabblemaster.

WargGruvan presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

4 Dark Ritual (FN) 10:-

Dark Ritual 15:-

3 Dark Ritual 35:-

Lightning Bolt (Foil) 50:-

Lightning Bolt (Foil) 700:-

4 Lightning Bolt 35:-

2 Counterspell 35:-

Counterspell 35:-

2 Counterspell 35:-

3 Counterspell 20:-

20 Birds of Paradise 100:-

20 Birds of Paradise 135:-

4 Mystic Remora 100:-

Demonic Tutor (FN, Italienska) 235:-

2 Serendib Efreet (Foil) 60:-

Dark Confidant (Foil) 1200:-

Aether Vial 200:-

Wrath of God (Foil) 1000:-

3 Fiery Gambit (Foil) 60:-

5 Snow-Covered Island 35:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!