Magic the Gathering
Magic the Gathering34876 medlemmar 678 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT SvenskaMagic-app?... Sugen på att bli domare? Ta do ...
Så kan man också vinna.
Senast läst: 16:11:41, 16/4 -24. Läst 8614 gånger.
Banansmak
MEDLEM
Södertälje
@svm s. 13/2 -11

7 rubriker
23 svar

Så kan man också vinna. 21:09:30, 20/10 -14  
Den här snubben har brutit standard-metat

http://www.twitch.tv/scglive/c/5333218

Man lägger bara motståndarens spells på toppen och sen är det bara köra hem!

Mer seriöst, rätt fult gjort och undrar om han blir straffad.

Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

1. När händer det? För oss som in... 21:22:35, 20/10 -14  
När händer det? För oss som inte orkar kolla på allt^^
 
Probably the best card in the world.
Banansmak
MEDLEM
Södertälje
@svm s. 13/2 -11

7 rubriker
23 svar

2. Vid 1 minut in ungefär. När ha... 21:27:01, 20/10 -14  
Vid 1 minut in ungefär. När han blandar sin motståndares lek så lägger han spells från botten till toppen.
Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

3. Haha tänkte inte ens på det, m... 21:30:01, 20/10 -14  
Banansmak skrev 21:27, 20/10 -14 Vid 1 minut in ungefär. När han blandar sin motståndares lek så lägger han spells från botten till toppen.

Haha tänkte inte ens på det, men det ser helt klart suspekt ut, speciellt eftersom han kollar ner på leken också, typ som att han kollar efter vilka kort han ska "blanda" till toppen.
 
Probably the best card in the world.
GL
MEDLEM
Trollhättan
@svm s. 18/7 -07

51 rubriker
450 svar

4. Eftersom det verkar vara grovt... 21:31:42, 20/10 -14  
Eftersom det verkar vara grovt fusk så bör han bli straffad ja.

Det blir extra tråkigt när man tänker på att han antagligen har gjort så många gånger och vunnit många matcher genom att fuska.

Uppdaterad: 21:38:43, 20/10 -14
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

5. omg först verkar det verkligen... 21:39:35, 20/10 -14  
omg först verkar det verkligen inte som det var fusk. Men om man verkligen anstränger sig så ser man att han tittar ned och sen lägger kort på kort överst varje gång det inte kommer ett land. Samtidigt så pratar han med de andra och så fort han lägger ett kort överst så drar han upp huvudet och typ tittar upp i taket eller söker ögonkontakt. Hoppas att de tar tag i detta.
 
Auktion: Playset Courser, foil LotV, foil fetch, ftv Top, Burnwillows, Hierarcher + lite annat smått och gott. BO på allt.
Slutar: 13 okt
Uppdaterad: 21:40:02, 20/10 -14
666
MEDLEM
@svm s. 30/1 -02

170 rubriker
2130 svar

6. Så manatorsken kan ibland vara... 21:40:05, 20/10 -14  
Så manatorsken kan ibland vara din motståndare. Får jag tex kupera min lek efter att jag presenterat min lek för motståndaren som har blandat den? Får jag be domaren kupera leken åt mig innan jag drar min starthand? Underlättar en sådan regel för att motverka fusk eller öppnar den upp nya möjligheter för fusk?
 
Mvh (eller inte...)
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

7. Är lite osäker så en judge får... 21:42:32, 20/10 -14  
666 skrev 21:40, 20/10 -14 Så manatorsken kan ibland vara din motståndare. Får jag tex kupera min lek efter att jag presenterat min lek för motståndaren som har blandat den? Får jag be domaren kupera leken åt mig innan jag drar min starthand? Underlättar en sådan regel för att motverka fusk eller öppnar den upp nya möjligheter för fusk?

Är lite osäker så en judge får gärna bekräfta. Men har för mig man kan be en domare blanda leken efter man är klar istället för motståndaren.
Whiskerer
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 2/5 -12

4 rubriker
80 svar
WATCHLISTAD
Grad: 1
Sedan: 15:29, 5/10 -22
Mer info, klicka här!


8. SCG som höll i turneringen är ... 21:48:30, 20/10 -14  
Nediamara skrev 21:41, 20/10 -14 Ska man påpeka detta för nått "organ" hos wizards eller nått sånt, i mina ögon ser det helt klart ut som fusk. Skulle inte förvåna mig om han har gjort det i merparten av sina matcher.

SCG som höll i turneringen är redan igång med utredningen. Man får inte kupera sin lek själv efter att motståndaren har blandat, går att fuska ännu lättare så. David Williams åkte dit på det. Det går dock bra att be en domare kupera eller till och med blanda din lek istället för motståndaren.
Limey

Rakdos
MEDLEM
Ängelholm
@svm s. 12/7 -13

9 rubriker
202 svar

9. Inte för att det känns fel att... 21:49:41, 20/10 -14  
weiuweiu skrev 21:42, 20/10 -14
666 skrev 21:40, 20/10 -14 Så manatorsken kan ibland vara din motståndare. Får jag tex kupera min lek efter att jag presenterat min lek för motståndaren som har blandat den? Får jag be domaren kupera leken åt mig innan jag drar min starthand? Underlättar en sådan regel för att motverka fusk eller öppnar den upp nya möjligheter för fusk?

Är lite osäker så en judge får gärna bekräfta. Men har för mig man kan be en domare blanda leken efter man är klar istället för motståndaren.

Inte för att det känns fel att ha domarna att blanda leken, men om alla på en GP eller SCG Open eller vad som helst skulle begära detta så skulle man behöva lägga till 1 timme på varje runda alternativt behöva hyra in ytterligare typ 500 domare vid varje event.
 
It's nice to be important but it's more important to be nice.

Frogmite is so easily killed it's almost funny. But then he dies and it's not funny.
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

10. Tycker personligen de borde rä... 21:50:46, 20/10 -14  
Limey skrev 21:49, 20/10 -14
weiuweiu skrev 21:42, 20/10 -14
666 skrev 21:40, 20/10 -14 Så manatorsken kan ibland vara din motståndare. Får jag tex kupera min lek efter att jag presenterat min lek för motståndaren som har blandat den? Får jag be domaren kupera leken åt mig innan jag drar min starthand? Underlättar en sådan regel för att motverka fusk eller öppnar den upp nya möjligheter för fusk?

Är lite osäker så en judge får gärna bekräfta. Men har för mig man kan be en domare blanda leken efter man är klar istället för motståndaren.

Inte för att det känns fel att ha domarna att blanda leken, men om alla på en GP eller SCG Open eller vad som helst skulle begära detta så skulle man behöva lägga till 1 timme på varje runda alternativt behöva hyra in ytterligare typ 500 domare vid varje event.

Tycker personligen de borde räcka att kupera. Vissa blandar ju så dom gör sönder ens plastfickor!
Whiskerer
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 2/5 -12

4 rubriker
80 svar
WATCHLISTAD
Grad: 1
Sedan: 15:29, 5/10 -22
Mer info, klicka här!


11. Kupering hjälper ju dock inte ... 21:52:23, 20/10 -14  
weiuweiu skrev 21:50, 20/10 -14
Limey skrev 21:49, 20/10 -14
weiuweiu skrev 21:42, 20/10 -14
666 skrev 21:40, 20/10 -14 Så manatorsken kan ibland vara din motståndare. Får jag tex kupera min lek efter att jag presenterat min lek för motståndaren som har blandat den? Får jag be domaren kupera leken åt mig innan jag drar min starthand? Underlättar en sådan regel för att motverka fusk eller öppnar den upp nya möjligheter för fusk?

Är lite osäker så en judge får gärna bekräfta. Men har för mig man kan be en domare blanda leken efter man är klar istället för motståndaren.

Inte för att det känns fel att ha domarna att blanda leken, men om alla på en GP eller SCG Open eller vad som helst skulle begära detta så skulle man behöva lägga till 1 timme på varje runda alternativt behöva hyra in ytterligare typ 500 domare vid varje event.

Tycker personligen de borde räcka att kupera. Vissa blandar ju så dom gör sönder ens plastfickor!

Kupering hjälper ju dock inte en otillräckligt blandad lek med länder och spells jämnt fördelat.
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

12. Man ska ju själv ha blandat si... 21:56:02, 20/10 -14  
Whiskerer skrev 21:52, 20/10 -14
weiuweiu skrev 21:50, 20/10 -14
Limey skrev 21:49, 20/10 -14
weiuweiu skrev 21:42, 20/10 -14
666 skrev 21:40, 20/10 -14 Så manatorsken kan ibland vara din motståndare. Får jag tex kupera min lek efter att jag presenterat min lek för motståndaren som har blandat den? Får jag be domaren kupera leken åt mig innan jag drar min starthand? Underlättar en sådan regel för att motverka fusk eller öppnar den upp nya möjligheter för fusk?

Är lite osäker så en judge får gärna bekräfta. Men har för mig man kan be en domare blanda leken efter man är klar istället för motståndaren.

Inte för att det känns fel att ha domarna att blanda leken, men om alla på en GP eller SCG Open eller vad som helst skulle begära detta så skulle man behöva lägga till 1 timme på varje runda alternativt behöva hyra in ytterligare typ 500 domare vid varje event.

Tycker personligen de borde räcka att kupera. Vissa blandar ju så dom gör sönder ens plastfickor!

Kupering hjälper ju dock inte en otillräckligt blandad lek med länder och spells jämnt fördelat.

Man ska ju själv ha blandat sin egen lek såklart. Tänker att när motståndaren ska blanda borde de räcka med kupering
666
MEDLEM
@svm s. 30/1 -02

170 rubriker
2130 svar

13. även en från åskådaren välblan... 21:58:50, 20/10 -14  
weiuweiu skrev 21:56, 20/10 -14
Whiskerer skrev 21:52, 20/10 -14
weiuweiu skrev 21:50, 20/10 -14
Limey skrev 21:49, 20/10 -14
weiuweiu skrev 21:42, 20/10 -14
666 skrev 21:40, 20/10 -14 Så manatorsken kan ibland vara din motståndare. Får jag tex kupera min lek efter att jag presenterat min lek för motståndaren som har blandat den? Får jag be domaren kupera leken åt mig innan jag drar min starthand? Underlättar en sådan regel för att motverka fusk eller öppnar den upp nya möjligheter för fusk?

Är lite osäker så en judge får gärna bekräfta. Men har för mig man kan be en domare blanda leken efter man är klar istället för motståndaren.

Inte för att det känns fel att ha domarna att blanda leken, men om alla på en GP eller SCG Open eller vad som helst skulle begära detta så skulle man behöva lägga till 1 timme på varje runda alternativt behöva hyra in ytterligare typ 500 domare vid varje event.

Tycker personligen de borde räcka att kupera. Vissa blandar ju så dom gör sönder ens plastfickor!

Kupering hjälper ju dock inte en otillräckligt blandad lek med länder och spells jämnt fördelat.

Man ska ju själv ha blandat sin egen lek såklart. Tänker att när motståndaren ska blanda borde de räcka med kupering

även en från åskådaren välblandad lek kan mycket väl vara väl manipulerad och det som ses som "blandning" är inte alltid det. tex perfekta rifle shuffles, blanda utan att blanda ett visst parti i leken etc.
 
Mvh (eller inte...)
Whiskerer
MEDLEM
Järfälla
@svm s. 2/5 -12

4 rubriker
80 svar
WATCHLISTAD
Grad: 1
Sedan: 15:29, 5/10 -22
Mer info, klicka här!


14. Vill man fuska så blandar man ... 22:01:44, 20/10 -14  
weiuweiu skrev 21:56, 20/10 -14
Whiskerer skrev 21:52, 20/10 -14
weiuweiu skrev 21:50, 20/10 -14
Limey skrev 21:49, 20/10 -14
weiuweiu skrev 21:42, 20/10 -14
666 skrev 21:40, 20/10 -14 Så manatorsken kan ibland vara din motståndare. Får jag tex kupera min lek efter att jag presenterat min lek för motståndaren som har blandat den? Får jag be domaren kupera leken åt mig innan jag drar min starthand? Underlättar en sådan regel för att motverka fusk eller öppnar den upp nya möjligheter för fusk?

Är lite osäker så en judge får gärna bekräfta. Men har för mig man kan be en domare blanda leken efter man är klar istället för motståndaren.

Inte för att det känns fel att ha domarna att blanda leken, men om alla på en GP eller SCG Open eller vad som helst skulle begära detta så skulle man behöva lägga till 1 timme på varje runda alternativt behöva hyra in ytterligare typ 500 domare vid varje event.

Tycker personligen de borde räcka att kupera. Vissa blandar ju så dom gör sönder ens plastfickor!

Kupering hjälper ju dock inte en otillräckligt blandad lek med länder och spells jämnt fördelat.

Man ska ju själv ha blandat sin egen lek såklart. Tänker att när motståndaren ska blanda borde de räcka med kupering

Vill man fuska så blandar man ju naturligtvis inte sin egen lek ordentligt och därför är det en säkerhetsåtgärd att motståndaren blandar istället för att bara kupera. Även om det på FNM och liknande kanske inte är nödvändigt att blanda om man inte ser något misstänkt.
Arkitekten
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 10/2 -10

15 rubriker
369 svar

15. Kollade två gånger utan att se... 22:22:46, 20/10 -14  
Kollade två gånger utan att se vad det var han gör. Men när man väl ser det... Vilken röv.
 
DON'T PANIC!
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

16. Jävlar. Håller med Arkitekten ... 22:32:23, 20/10 -14  
Jävlar. Håller med Arkitekten här, vilken röv. Han för det understa kortet med tummen väldigt snabbt till botten så fort det är en nonlander, de top 5 ish korten stannar på toppen hela tiden.

Usch usch usch.
Fizkas
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 26/9 -09

118 rubriker
2465 svar

17. Saxat från reddit; This is ... 22:35:25, 20/10 -14  
Saxat från reddit;

This is one of the more obvious cheats we've seen on camera in a long time, but I feel like breaking it down anyway. Starting from the 1:00 mark, with repeated pauses and unpauses, you can observe the following:

He's shuffling the deck "underhanded" (for lack of a better term) which means that the cards are clearly visible from above. Normally when I shuffle an opponents deck, I do it "overhanded," where my hands block the view of the deck.

His eyes are constantly flicking down to look at the deck as he shuffles. This is particularly concerning because of the aforementioned shuffling style. I would understand a player wanting to watch what their hands are doing if they're not confident in their shuffles, but he's clearly quite adept at using his hands to shuffle. (Personally, when I shuffle, I look away from the deck, off into space.)

He has two shuffling patterns (watch this very closely). The first is a traditional "mash," which he does underhanded. He picks up part of the deck, and "mashes" it into the rest of the deck. He then fans out the deck slightly to let the cards fall back into place. Critically, this lets you see how well the deck is actually being shuffled. You can see that the cards at the top of the deck are "stuck" together each time he does this, meaning they're staying on top.

The second shuffling pattern is the most damning. A few times (usually right after glancing down at the deck), he switches it up and uses his right thumb to push the card at the bottom of the deck to the top. I don't want to prematurely pitchfork here, but an honest person would never do this. There's no reason to, as part of your natural shuffling routine, push one card from the bottom (the part of the deck that you could see, deliberately or accidentally) to the top for any honest reason.

He's clearly very, very practiced at this. I have no evidence for anything other than the taped match we have here, but it would shock me if he hasn't been doing this for a very long time and screwing over numerous opponents.

Why does he get away with it? He seems nice. He's a good-looking man. He has a powerful presence about him as well. Even if something "feels" wrong, his stature is intimidating. And you have to be watching your deck carefully to see what he's doing when you don't have an overhead angle.
Glazastik
HEDERSMEDLEM
MODERATOR
Hisings backa
@svm s. 12/2 -11

84 rubriker
2153 svar

18. Regel 2.13 ur Magic Tournament... 22:38:28, 20/10 -14  
Regel 2.13 ur Magic Tournament Rules säger bland annat:
Video replays may be used for investigative purposes at a later time.

Jared Sylva, level 4 skriver:
We have reviewed the footage of Mr. Humphries and concluded that there is enough evidence that we have submitted an investigation to the Judge Program. We have contacted Mr. Humphries to notify him of this and to request a statement for inclusion in the investigation.
This also activates our Prize Hold policy for players under investigation meaning that Mr. Humphries' prizes will be held, pending the completion of this investigation. If the investigation results in a suspension, his prizes will be donated to charity.
Jared Sylva StarCityGames.com Organized Play Manager


Och i god sed så diskuterar inte domare investigations.
 
Magic Judge Level 2.
Hjälper gärna folk att bli domare.
Behöver du hjälp med en regelfråga och känner inte för att posta i Forumet? Jag kan nog hjälpa dig.
Uppdaterad: 22:38:45, 20/10 -14
axbjaaaa
MEDLEM
Sjuntorp
@svm s. 10/1 -06

159 rubriker
2201 svar

19. +1... 23:09:15, 20/10 -14  
Arkitekten skrev 22:22, 20/10 -14 Kollade två gånger utan att se vad det var han gör. Men när man väl ser det... Vilken röv.

+1
Storkas
MEDLEM
Åkarp
@svm s. 11/10 -04

7 rubriker
138 svar

20. Borde kanske ändra reglerna ba... 23:24:35, 20/10 -14  
Borde kanske ändra reglerna bara för att undvika denna typen av deck manipulation, och få bort det misstänkliggörande som säkert kan blossa upp nu som bara skadar spelet.

Uppdaterad: 15:06:48, 21/10 -14

IHAVESPOK3N presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Justerade priser ännu en gång. Massor av nytt inlagt. EDH, Pioneer, Modern, Standard och massa annat

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

City of Brass (EX) 128:- Buyout: 150:-

Adarkar Wastes (Foil) 63:- Buyout: 80:-

Counterspell (GD) 8:- Buyout: 15:-

Aether Vial 103:- Buyout: 150:-

Overgrown Tomb (EX) 100:- Buyout: 130:-

Wooded Foothills (FN) 250:- Buyout: 300:-

Ichorid (EX, Foil) 300:- Buyout: 350:-

Akroma, Angel of Fury (EX) 8:- Buyout: 12:-

Incinerate (FN) 2:- Buyout: 3:-

Sword of Feast and Famine (EX) 300:- Buyout: 350:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Temple of the False God (EX) 3:- Buyout: 5:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Forbidden Orchard 40:- Buyout: 60:-

Adeline, Resplendent Cathar 100:- Buyout: 120:-

Growing Rites of Itlimoc (EX) 75:- Buyout: 110:-

Skizzik (EX) 3:- Buyout: 5:-

Meteor Storm (EX) 5:- Buyout: 9:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!