Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
PAUPER Standard Pauper. Grön-Svart... Extort + Shadow Slice = sant? ...
Feedback på Standard Pauper Lek
Senast läst: 17:37:43, 15/4 -24. Läst 5989 gånger.
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

Feedback på Standard Pauper Lek 19:06:20, 25/9 -14  
Första standard Pauper leken jag någonsin har gjort, Har inte jättemycket kort därför vänder jag mig hit. Jag har testat leken 2 ggr och jag märker att jag behöver mer removal. Alla förslag är välkomma! tack på förhand!

EDIT: Har gjort om leken till Monovit

Mono W Standard Pauper

Pauper / Casual

Av: Backejacke
21:15, 25/9 -14

Backejacke kommenterar:
Kill shot ska läggas in den 26 istället för Divine Verdict (KoT är inte standard legalt ännu)
Kategori: Casual
Format: PauperStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
69:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]168152[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Uppdaterad: 21:29:32, 25/9 -14

Gridish
MEDLEM
Klippan
@svm s. 25/8 -03

40 rubriker
254 svar

1. Måste det vara standard? An... 20:17:43, 25/9 -14  
Måste det vara standard?

Annars finns Journey to Nowhere, Oblivion Ring.

Tycker ju även att om du kör lite heroic tema så funkar Time to Feed och Prey Upon. Även nya Savage Punch funkar bra ihop med den sortens lek.

Annars är ju gubbar som gör saker när dom kommer in i spel bra, finns några gröna killar som kommer in och ger bonusar. Även några som man kan slänga i instant speed.
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

2. Tyvärr får det vara standard k... 20:43:41, 25/9 -14  
Gridish skrev 20:17, 25/9 -14 Måste det vara standard?

Annars finns Journey to Nowhere, Oblivion Ring.

Tycker ju även att om du kör lite heroic tema så funkar Time to Feed och Prey Upon. Även nya Savage Punch funkar bra ihop med den sortens lek.

Annars är ju gubbar som gör saker när dom kommer in i spel bra, finns några gröna killar som kommer in och ger bonusar. Även några som man kan slänga i instant speed.

Tyvärr får det vara standard kort, men Time to Feed och Savage Punch låter mcyket bra! Tack så mycket
some1blue
MEDLEM
Västervik
@svm s. 2/6 -14

3 rubriker
24 svar

3. Om du behöver commons så kan j... 20:45:16, 25/9 -14  
Om du behöver commons så kan jag skicka ett gäng till dig. Har förmodligen playset av det mesta från therosblock o framåt.
För o inte krångla till det så blir det nog enklast om du spanar in vilka kort du behöver/vill ha o mailar mig en önskelista så kikar jag vad som finns.
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

4. Det var verkligen snällt av di... 20:50:03, 25/9 -14  
some1blue skrev 20:45, 25/9 -14 Om du behöver commons så kan jag skicka ett gäng till dig. Har förmodligen playset av det mesta från therosblock o framåt.
För o inte krångla till det så blir det nog enklast om du spanar in vilka kort du behöver/vill ha o mailar mig en önskelista så kikar jag vad som finns.

Det var verkligen snällt av dig! Ska kolla in vad jag behöver!
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

5. Har nu gjort om leken helt til... 21:18:51, 25/9 -14  
Har nu gjort om leken helt till Monovit!

Mono W Standard Pauper

Pauper / Casual

Av: Backejacke
21:15, 25/9 -14

Backejacke kommenterar:
Kill shot ska läggas in den 26 istället för Divine Verdict (KoT är inte standard legalt ännu)
Kategori: Casual
Format: PauperStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
69:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]168152 [/lek]
Köp leken! Proxa leken!

Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

6. Elite Skirmisher? Tror den kan... 23:47:58, 25/9 -14  
Elite Skirmisher? Tror den kan vara bra för att ta sig igenom och så är det alltid bra med några extra heroic-gubbar. 8 tror jag är för lite och 15 är nog för lite totalt.

Tror på tipsen ovan också med en grönvit. Grön har en del heroicgubbar som växer rätt fort och bra fightkort.
IronJack
MEDLEM
Vargön
@svm s. 1/9 -12

38 rubriker
412 svar

7. Ska det vara standard och du v... 08:19:31, 26/9 -14  
Ska det vara standard och du vill ha removal så har du en hel del vitt att välja på just nu. Kill Shot, Smite the Monstrous, Divine Verdict och Excoriate till exempel.

Så gillar du iden på helvitt så ge inte upp än

Hoppas det hjälper lite på vägen

Edit: Såg inte att du hade med hälften av grejerna
 
"If there's one thing you can say about Mankind
There's nothing kind about man."
Uppdaterad: 08:21:21, 26/9 -14
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

8. Kanske -2 Akroan Skyguard +2... 08:21:52, 26/9 -14  
Bjorn skrev 23:47, 25/9 -14 Elite Skirmisher? Tror den kan vara bra för att ta sig igenom och så är det alltid bra med några extra heroic-gubbar. 8 tror jag är för lite och 15 är nog för lite totalt.

Tror på tipsen ovan också med en grönvit. Grön har en del heroicgubbar som växer rätt fort och bra fightkort.

Kanske
-2 Akroan Skyguard
+2 Elite Skirmisher
-2 Nyxborn Shieldmate

Sen vet jag inte mera avd jag ska göra, är 9 removal för mycket? annars skulle jag kunna lägga in kort som Savage Punch Time to Feed mm.

Kollade igenom och hittade Setessan Oathsworn kanske Netcaster Spider och Staunch-Hearted Warrior
Edit: Hittade också Leonin Snarecaster

Uppdaterad: 08:29:13, 26/9 -14
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

9. Tack ändå! :D Jag måste nog än... 08:26:09, 26/9 -14  
IronJack skrev 08:19, 26/9 -14 Ska det vara standard och du vill ha removal så har du en hel del vitt att välja på just nu. Kill Shot, Smite the Monstrous, Divine Verdict och Excoriate till exempel.

Så gillar du iden på helvitt så ge inte upp än :P

Hoppas det hjälper lite på vägen

Edit: Såg inte att du hade med hälften av grejerna :D

Tack ändå! :D Jag måste nog ändå få in lite annan removal för auror och liknande troligtvis i min Sideboard

Uppdaterad: 08:28:23, 26/9 -14
IronJack
MEDLEM
Vargön
@svm s. 1/9 -12

38 rubriker
412 svar

10. Erase? :)... 09:44:41, 26/9 -14  
Backejacke skrev 08:26, 26/9 -14
IronJack skrev 08:19, 26/9 -14 Ska det vara standard och du vill ha removal så har du en hel del vitt att välja på just nu. Kill Shot, Smite the Monstrous, Divine Verdict och Excoriate till exempel.

Så gillar du iden på helvitt så ge inte upp än

Hoppas det hjälper lite på vägen

Edit: Såg inte att du hade med hälften av grejerna

Tack ändå! Jag måste nog ändå få in lite annan removal för auror och liknande troligtvis i min Sideboard

Erase?
 
"If there's one thing you can say about Mankind
There's nothing kind about man."
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

11. Poängen med fight är ju att de... 09:57:12, 26/9 -14  
Backejacke skrev 08:21, 26/9 -14
Bjorn skrev 23:47, 25/9 -14 Elite Skirmisher? Tror den kan vara bra för att ta sig igenom och så är det alltid bra med några extra heroic-gubbar. 8 tror jag är för lite och 15 är nog för lite totalt.

Tror på tipsen ovan också med en grönvit. Grön har en del heroicgubbar som växer rätt fort och bra fightkort.

Kanske
-2 Akroan Skyguard
+2 Elite Skirmisher
-2 Nyxborn Shieldmate

Sen vet jag inte mera avd jag ska göra, är 9 removal för mycket? annars skulle jag kunna lägga in kort som Savage Punch Time to Feed mm.

Kollade igenom och hittade Setessan Oathsworn kanske Netcaster Spider och Staunch-Hearted Warrior
Edit: Hittade också Leonin Snarecaster

Poängen med fight är ju att de triggar heroic samtidigt som de är removal. Du får dubbel effekt. Sen tror jag du behöver fler creatures generellt. Byter du hårt removal mot fightkort kan du ta bort en del andra targetande kort eftersom du ändå triggar heroic. Istället för spindeln skulle jag använda Longshot Squad som i den här leken ger alla dina creatures reach.
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

12. Det låter bra! Då ryker Pillar... 11:54:18, 26/9 -14  
Bjorn skrev 09:57, 26/9 -14
Backejacke skrev 08:21, 26/9 -14
Bjorn skrev 23:47, 25/9 -14 Elite Skirmisher? Tror den kan vara bra för att ta sig igenom och så är det alltid bra med några extra heroic-gubbar. 8 tror jag är för lite och 15 är nog för lite totalt.

Tror på tipsen ovan också med en grönvit. Grön har en del heroicgubbar som växer rätt fort och bra fightkort.

Kanske
-2 Akroan Skyguard
+2 Elite Skirmisher
-2 Nyxborn Shieldmate

Sen vet jag inte mera avd jag ska göra, är 9 removal för mycket? annars skulle jag kunna lägga in kort som Savage Punch Time to Feed mm.

Kollade igenom och hittade Setessan Oathsworn kanske Netcaster Spider och Staunch-Hearted Warrior
Edit: Hittade också Leonin Snarecaster

Poängen med fight är ju att de triggar heroic samtidigt som de är removal. Du får dubbel effekt. Sen tror jag du behöver fler creatures generellt. Byter du hårt removal mot fightkort kan du ta bort en del andra targetande kort eftersom du ändå triggar heroic. Istället för spindeln skulle jag använda Longshot Squad som i den här leken ger alla dina creatures reach.

Det låter bra! Då ryker Pillar of Light och Last Breath för Time to Feed Savage Punch och Hunt the Weak. Longshot Squad verkar också bra, ska sätta mig när med det och putsa lite när jag kommer hem.
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

13. Detta är vad jag har kommit fr... 16:45:54, 26/9 -14  
Backejacke skrev 11:54, 26/9 -14
Bjorn skrev 09:57, 26/9 -14
Backejacke skrev 08:21, 26/9 -14
Bjorn skrev 23:47, 25/9 -14 Elite Skirmisher? Tror den kan vara bra för att ta sig igenom och så är det alltid bra med några extra heroic-gubbar. 8 tror jag är för lite och 15 är nog för lite totalt.

Tror på tipsen ovan också med en grönvit. Grön har en del heroicgubbar som växer rätt fort och bra fightkort.

Kanske
-2 Akroan Skyguard
+2 Elite Skirmisher
-2 Nyxborn Shieldmate

Sen vet jag inte mera avd jag ska göra, är 9 removal för mycket? annars skulle jag kunna lägga in kort som Savage Punch Time to Feed mm.

Kollade igenom och hittade Setessan Oathsworn kanske Netcaster Spider och Staunch-Hearted Warrior
Edit: Hittade också Leonin Snarecaster

Poängen med fight är ju att de triggar heroic samtidigt som de är removal. Du får dubbel effekt. Sen tror jag du behöver fler creatures generellt. Byter du hårt removal mot fightkort kan du ta bort en del andra targetande kort eftersom du ändå triggar heroic. Istället för spindeln skulle jag använda Longshot Squad som i den här leken ger alla dina creatures reach.

Det låter bra! Då ryker Pillar of Light och Last Breath för Time to Feed Savage Punch och Hunt the Weak. Longshot Squad verkar också bra, ska sätta mig när med det och putsa lite när jag kommer hem.

Detta är vad jag har kommit fram till, Lite fler creatures som jag kan buffa.
Edit: Kanske formulerade mig dåligt, jag gjorde om leken till GW igen och lade till lite fler creatures mm.
2 Longshot Squad
2 Elite Skirmisher
2 Akroan Skyguard
2 Wingsteed Rider
4 Hopeful Eidolon
4 Staunch-Hearted Warrior
2 Oppressive Rays
4 Marked by Honor
4 Divine Favor
2 Ephemeral Shields
4 Gods Willing
2 Kill Shot
2 Savage Punch
2 Time to Feed
2 Hunt the Weak
4 Blossoming Sands
8 Plains
8 Forest

Uppdaterad: 17:20:06, 26/9 -14
Backejacke

Orzhov
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 17/2 -14

44 rubriker
184 svar

14. Nu ser man det lite bättre :) ... 00:22:53, 27/9 -14  
Nu ser man det lite bättre :)
Fighter GW Standard Paupper

Pauper / Casual

Av: Backejacke
00:18, 27/9 -14

Backejacke kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: PauperStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
75:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]168231[/lek]
Köp leken! Proxa leken!




BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!