Magic the Gathering
Magic the Gathering34885 medlemmar 601 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
BYTEN Vill sälja av gamla kort, har ... Söker doubling season. Har fin ...
Pool to Power - Rise of the Phoenix
Senast läst: 07:59:56, 20/4 -24. Läst 19074 gånger.
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

41. När jag nu inte har några byte... 00:29:25, 27/11 -14  
När jag nu inte har några byten som är oavslutade så passar jag på att räkna ihop vad projektet är värt just nu. Om jag som tidigare räknar bort alla common och uncommon som är värda 1kr ungefär så är projektet just nu värt 1584kr. Senaste genomräkningen genomfördes den första november och då var projektet värt 1080kr. Så på lite mindre än en månad har värdet ökat med 500kr.

För tillfället har vi tre mätpunkter. Vid starten hade jag 18 booster (en gissning, minns ej exakt hur många boosters jag hade liggande vid rotationen). Mätningarna har genomförts med ungefär en månad mellan sig och värdena har då varit 540 (18 boosters), 1080 samt 1584kr respektive. Som det verkar så ökar värdet med 500kr varje månad vilket är kul att se.

Om vi antar att jag kommer kunna köpa en Black Lotus för 17000 (Det ligger en från Unlimited ute just nu för detta pris) och med nuvarande värdeökning av projektet varje månad så kommer jag kunna köpa mig en Black Lotus om 2 år och 7 månader givet att jag kan sälja min samling för vad den är värd då.

På det hela taget, jag har riktigt roligt med det här projektet. Sitta och kika runt bland folks want och se ifall jag har några av de korten och sedan föreslå byten. Fundera över vilka kort som kommer vara lätta att byta vidare. Samt att ibland få kort till delmålen. Hoppas folk tycker det är lika kul och intressant att se projektet gå framåt.
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
vigo
LEGACY-SM VINNARE 2014
@svm s. 7/8 -06

475 rubriker
12756 svar

42. Måste säga att de är ett av de... 02:07:54, 27/11 -14  
Måste säga att de är ett av de bättre Ptp projekten imo. De rör sig framåt snabbt och du uppdaterar flitigt. Fortsätt såhär så kommer de bli riktigt bra .

F.ö sugen på Keranos men har mina byteskort på auktion atm hos en vän får rota lite här hemma och se om ja hittar nåt som kan passa. interna gärna hur du värderar guden hursom.
 
slowly fading away from the earth,,,

vill ni snacka film skicka ett pm så skickar ja en inbjudan till mitt film bord

[card][/card]
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

43. Har genomfört ett byte, följan... 01:13:10, 30/11 -14  
Har genomfört ett byte, följande förändring har skett i projektet.

Minus:
Grafdigger's Cage
2 Young Pyromancer

Plus:
Caves of Koilos
Stifle
Temple of Epiphany

Fick en hel del värde mot stabila kort. Tror jag gör rätt som byter här. I vilket fall är det kul när det händer saker i projektet. Väldigt kul att folk verkar uppskatta det jag gör här. Ska göra mitt bästa för att fortsätta underhålla :)
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
Faxius
MEDLEM
Borlänge
@svm s. 22/10 -13

12 rubriker
109 svar

44. Kör hårt, uppskattas att följa... 03:58:56, 30/11 -14  
Kör hårt, uppskattas att följa!
kimsa
MEDLEM
Hisings backa
@svm s. 30/7 -06

13 rubriker
187 svar

45. Hej! Kan tänka mig att byta... 18:58:35, 2/12 -14  
Hej!

Kan tänka mig att byta din Stormbreath Dragon mot tex. 1 Celestial Colonnade eng/fr
kimsa
MEDLEM
Hisings backa
@svm s. 30/7 -06

13 rubriker
187 svar

46. Kolla min bytestråd: http://ww... 23:17:21, 2/12 -14  
Kolla min bytestråd: http://www.svenskamagic.com/forum/topic.php?ID=154374
För Byte istället
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

47. Bytet ovan är accepterat, så f... 01:00:16, 3/12 -14  
Bytet ovan är accepterat, så följande sker i projektet.

Minus:
Stormbreath Dragon

Som vanligt skriver jag vad jag fick när jag får brevet med kortet. Men jag tror det är tämligen lätt att komma på vad jag kommer få för det, då det faktiskt stor ovan :)

Igår öppnade jag en Bloodstained Mire när jag var och draftade på prisfyndet. Så jag kommer minska delmål 2 med en sådan.
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

48. Vilken kväll! När jag gick hem... 02:51:48, 6/12 -14  
Vilken kväll! När jag gick hemifrån idag så låg det ett brev i brevlådan. Stoppade det i innerfickan och begav mig ner till spelbutiken i stan. Väl där upptäcker jag till min glädje att det är modern och inte en vanlig draftkväll som jag först trodde. Fram med affinity-leken och ladda! Passar på och öppnar brevet och avslutar därmed följande byte.

Minus:
Stormbreath Dragon

Plus:
Celestial Colonnade

Bonus:
2 Lightning Helix

Vafalls? Vad är detta? Det här var två kort jag inte förväntade mig. Verkar som projektet har fått en tidig julklapp med två riktigt fina modernstaples som passar kanon till en Celestial Colonnade. Inte undra på att projektet går framåt när jag får sådana här byten. Jag är väldigt tacksam.

Lyckas gå 3-1 på modern och med vårt enorma deltagarantal på 14 personer så räcker det till en fjärdeplats och 3 boosters.
- Är du sugen på en draft? frågar Pelle i kassan. Blir övertalad att vara med och jag känner stor tvekan över det här. Khans-drafter har verkligen inte gått min väg de senaste veckorna men det gäller väl inte att ge sig tänker jag. Miljoner och miljoner abzankort senare så sitter jag med en helt bonkers lek plus en lika bonkers Sorin, någonting någonting (från khans vad han nu heter). Lyckas ta mig till final där jag efter ett tappert försök slutar 1-2. Inget superhet promokort i form av Stoke the Flames till mig men väl 2 boosters från potten. Ta i trä, kan min svit av dåliga drafter ha tagit slut äntligen?

Väl hemma så väntar bara för mig att reffa personen som jag fick brev av och uppdatera PtP-tråden. Vilket jag med denna text har blivit klar med.
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
vigo
LEGACY-SM VINNARE 2014
@svm s. 7/8 -06

475 rubriker
12756 svar

49. 1 Wingmate Rock emot följande ... 20:52:59, 8/12 -14  
1 Wingmate Rock emot följande ?

3 Herald of Torment
1 Ashcloud Phoenix
1 Bloodsoaked Champion
1 End Hostilities

+ hemlig julebonus ?
 
slowly fading away from the earth,,,

vill ni snacka film skicka ett pm så skickar ja en inbjudan till mitt film bord

[card][/card]
Uppdaterad: 20:53:16, 8/12 -14
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

50. Sitter och spelar lite casual ... 02:54:53, 9/12 -14  
Sitter och spelar lite casual EDH på prisfyndet i väntan på en draft. Börjar snacka standard och en motståndare berättar att han tänker bygga abzan-whip. Behöver du Nissa? Siege Rhino? Hornet Queen? Det visar sig att han behöver en Hornet Queen och efter att ha kikat i hans pärm gör vi följande byte.

Minus:
Hornet Queen

Plus:
Simian Spirit Guide
Spell Snare

Trevligt byte, byter bort ett standardkort och byter till mig eternalkort. Gör att projektet blir mycket tryggare iom att jag inte behöver ha panik att byta vidare korten innan de roterar. På tal om det, om någon behöver en Nissa, Worldwaker så passa på och byt till er den nu. Kan tänka mig att gå ganska lite plus på bytet så länge jag får modern eller legacykort för det :)

En annan kul grej som hände ikväll var att jag i min första draft öppnade en Windswept Heath och i min andra draft öppnade en Flooded Strand och en Wooded Foothills. Ibland får man inget fetch, ibland får man tre. Riktigt kul att få öppna lite fetch. Kommer minska delmål 2 med motsvarande fetchländer.
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

51. Skrev precis ihop en biz och s... 10:47:07, 9/12 -14  
Skrev precis ihop en biz och skickade iväg. Så här ser det ut just nu.

Minus:
Keranos, God of Storms
Wingmate Roc

Kan avslöja att jag fick en av de bombigaste svarta korten någonsin och ett tvåfärgat modernstaple med cmc 2.
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
kimsa
MEDLEM
Hisings backa
@svm s. 30/7 -06

13 rubriker
187 svar

52. Sengir vampire och abrupt deca... 11:21:39, 9/12 -14  
Hrafne skrev 10:47, 9/12 -14 Skrev precis ihop en biz och skickade iväg. Så här ser det ut just nu.

Minus:
Keranos, God of Storms
Wingmate Roc

Kan avslöja att jag fick en av de bombigaste svarta korten någonsin och ett tvåfärgat modernstaple med cmc 2.

Sengir vampire och abrupt decay? Kappa
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

53. Fick ett brev idag så följande... 04:04:53, 13/12 -14  
Fick ett brev idag så följande byte är nu avslutat.

Minus:
Wingmate Roc
Keranos, God of Storms
och som en bonus, Bird Token till Wingmaten

Plus:
Abrupt Decay
Sengir Vampire
Julbonus i form av en Surrak Dragonclaw
Wolf Token

Så det ser ut som vi har en som gissade helt rätt på vad jag fick för kort i bytet :)

Jag kan ha skojat lite när jag skrev upp korten ovan ;) Om man byter ut Sengir Vampire mot en Griselbrand så blir det mer rätt. Men det var en väldigt bra gissning ändå.
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
Uppdaterad: 04:05:22, 13/12 -14
kimsa
MEDLEM
Hisings backa
@svm s. 30/7 -06

13 rubriker
187 svar

54. :P Var lite upphetsad ett tag ... 14:08:54, 13/12 -14  
Var lite upphetsad ett tag där när jag såg Sengir. Tänkte att det kanske var en Beta Sengir och jag hade flaxat in svaret, hehe.
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

55. Haha, jag tror jag kommer förs... 02:30:53, 15/12 -14  
Haha, jag tror jag kommer försöka undvika alpha/beta pimp tills jag fått en stabil bas med modern/legacy kort. Misstänker att alpha och beta kort är ganska svåra att byta vidare till den stora massan :)

Spelade en draft med ett kompisgäng igår och fick ett litet byte gjort.

Minus:
Necropolis Fiend
2 Indulgent Tormentor

Plus:
Grafdigger's Cage

Ett fantastiskt byte, försökte få personen att ta lite mer kort men han var nöjd med demonerna ovan.
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

56. Gårdagens påsdraft var en väld... 17:44:38, 16/12 -14  
Gårdagens påsdraft var en väldigt rolig affär. Fick till en blå kontrollek med flygande hot och splash för rött och svart. En person behövde boosters och hade en Polluted Delta från Khans så jag gav honom boosters och fick en delta. I och med det så har jag nu fått tag i mitt playset av deltas :) Kommer minska delmål två på motsvarande sätt.
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

57. Här har man tagit julledigt! M... 03:19:53, 26/12 -14  
Här har man tagit julledigt! Men det är dags att uppdatera projektet. Först ut kommer ett byte jag gjorde precis innan jag började fira jul. Följande byte har skett.

Minus:
Grafdigger's Cage
Simian Spirit Guide

Plus:
Pernicious Deed
Black Sun's Zenith
2 Forest fullart v.247
Mountain fullart v.243

Fick bra vaule mot stabilt sideboardkort i modern. Lite pimpländer och mysiga sweepers.

Har passat på och gjort en ny genomräkning av projektet då det gått en månad sen förra gången. Det har känts som en lite långsammare månad än tidigare vilket märks i genomräkningen. Har också fått lite värdeminskningar på några kort som gör att projektet inte gått lika mycket framåt som tidigare. Hoppas det tar fart igen efter nyår.

Just nu är projektet värt 1836kr, då har jag som tidigare inte räknat med alla common och uncommon värt 1 krona som finns i projektet sen början. För en månad sen var värdet 1584 vilket ger en värdeökning på 252 kronor. En liten ökning men alltid något.

Funderar också på att sortera om korten för att ge en tydligare visning av vad som finns i tråden. Tänker mig lite nya rubriker av typen: Standard, Modern, Legacy, EDH, Pimp, Smått & Gott, osv. Tror folk det kommer vara en bra ide med sådana nya kategorier eller är det mer tydligt med den fördelningen jag har nu? Jag har funderat på om jag ska sortera efter färg men känner att det inte gör det hela så mycket tydligare.

Kommer fira jul ett tag till, kommer tillbaka till magic och SvM någon dag innan nyår :)

God Fortsättning!
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
lorkain
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 2/12 -10

140 rubriker
2303 svar

58. är intresserad av Griselbr... 17:10:23, 27/12 -14  
är intresserad av

Griselbrand
Abrupt Decay

har att erbjuda

2 Eternal Witness fifth dawn
1 Exploration conspiracy
1 Harmonic Sliver
1 Mishra's Helix
1 Energy Flux mercadian masques
1 Suppression Field

låter de ok med dig
 
I get my WEED at the Systembol@g®
Hrafne

Orzhov
MEDLEM
Knutby
@svm s. 16/10 -11

16 rubriker
123 svar

59. Nu är det dags att komma igång... 23:00:41, 2/1 -15  
Nu är det dags att komma igång igen efter jul och nyår. Vad passar bäst än att inleda året med ett byte i projektet. Följande kort ingår i årets första byte.

Minus:
Nissa, Worldwaker
Nissa's Expedition
Haunted Plate Mail
Stain the Mind
Avarice Amulet
Kurkesh, Onakke Ancient
Ankle Shanker
Abzan Falconer
War-Name Aspirant

Återkommer som vanligt när jag fetchat brevet från brevlådan. Tänker inte ge några ledtrådar den här gången ;) Men ni får gärna gissa på vad det är.

Är riktigt nöjd att äntligen få byta bort Nissa, Worldwaker. Var orolig att han skulle hinna droppa ner jättemycket i pris innan jag lyckades byta henne vidare. Ska vara mer försiktig med att byta till mig dyra standardkort i fortsättningen tror jag.
 
Rise of the Phoenix - Pack to Power
Aldreen

Simic
JUDGE L1
Uppsala
@svm s. 9/8 -13

40 rubriker
294 svar

60. Är du säker på att du inte gav... 13:48:54, 3/1 -15  
Hrafne skrev 23:00, 2/1 -15 Nu är det dags att komma igång igen efter jul och nyår. Vad passar bäst än att inleda året med ett byte i projektet. Följande kort ingår i årets första byte.

Minus:
Nissa, Worldwaker
Nissa's Expedition
Haunted Plate Mail
Stain the Mind
Avarice Amulet
Kurkesh, Onakke Ancient
Ankle Shanker
Abzan Falconer
War-Name Aspirant

Återkommer som vanligt när jag fetchat brevet från brevlådan. Tänker inte ge några ledtrådar den här gången ;) Men ni får gärna gissa på vad det är.

Är riktigt nöjd att äntligen få byta bort Nissa, Worldwaker. Var orolig att han skulle hinna droppa ner jättemycket i pris innan jag lyckades byta henne vidare. Ska vara mer försiktig med att byta till mig dyra standardkort i fortsättningen tror jag.

Är du säker på att du inte gav någon ledtråd? tror starkt på fetch!
 
//Max

At the Brink of Madness I become One with Nothing

Outlaws of Thunder Junction


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!