Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 681 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Jobb //Undersökning i skolan... Nya högtalare till datorn? ...
RÖSTA
Senast läst: 08:39:25, 23/4 -24. Läst 8680 gånger.
Johewa
MEDLEM
Enskededalen
@svm s. 26/8 -12

11 rubriker
407 svar

21. Ja, en blocköverskridande mitt... 03:06:33, 15/9 -14  
zlazher skrev 02:55, 15/9 -14 Löfven samarbetar med MP, sträcker ut en hand till V, C och FP.

V står fast vid att de vägrar att sitta i en regering som innehåller borgerliga partier.

V+MP+S gör SD till vågmästare

vilket ger S mer motivation att köra MP + S + FP + C vilket utgör 49,6 %

I mandat så blir det 179 mandat vs SD, KD, V och M som får totalt 170


För mig så ser MP + S + FP + C ut som den bästa av de dåliga lösningarna, men det är också antagligen den mest radikala eftersom den är så blocköverskridande.

I praktiken så tippar jag på att det blir V+MP+S, SD blir vågmästare, men något av allianspartierna paktar med de rödgröna i majoriteten av frågorna för att utestänga SD. Alltså exakt det som omvänt skedde de senaste 4 åren.

Ja, en blocköverskridande mittenregering vore det rimliga om alla partier agerade som självständiga med sin lojalitet mot sina väljare och med önskan om att maximera sitt inflytande i varje mandatperiod, men så är dessvärre inte fallet, utan de borgerliga partierna agerar som om de vore ett parti med fyra partiledare med lite olika ansvarsområden.

Situationen är inte den omvända mot den gångna valperioden, utan S+MP(+V) skulle vara en mycket svagare minoritetsregering med större svårigheter till kompromisser.

Dock får vi se vad som händer. Åter till magic här nu, vilket förhoppningsvis fortsätter att vara öppet och tillmötesgående för alla som vill spela. :)

Det stora valet som väntar här nu är val av klan på prereleasen, vilket tack och lov inte har riktigt samma nivå på möjliga samhälleliga konsekvenser. ;)
Getolle_Punk
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 11/4 -05

138 rubriker
1195 svar

22. Blågul pact....... 06:20:54, 15/9 -14  
zlazher skrev 02:55, 15/9 -14 Löfven samarbetar med MP, sträcker ut en hand till V, C och FP.

V står fast vid att de vägrar att sitta i en regering som innehåller borgerliga partier.

V+MP+S gör SD till vågmästare

vilket ger S mer motivation att köra MP + S + FP + C vilket utgör 49,6 %

I mandat så blir det 179 mandat vs SD, KD, V och M som får totalt 170


För mig så ser MP + S + FP + C ut som den bästa av de dåliga lösningarna, men det är också antagligen den mest radikala eftersom den är så blocköverskridande.

I praktiken så tippar jag på att det blir V+MP+S, SD blir vågmästare, men något av allianspartierna paktar med de rödgröna i majoriteten av frågorna för att utestänga SD. Alltså exakt det som omvänt skedde de senaste 4 åren.

Blågul pact....
 
- Jag åt en halv...
- Nu har jag lagt min spell på stacken - Hansson
- Bygg en lek - dagens tips den 24/6 -07.
I Uddevalla heter alla Emil (typ som alla heter Glen i GBG). - Equilibri
Troll? är det sådana med tuppkam?
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

23. Hur är det oansvarigt att inte... 12:09:18, 15/9 -14  
Advena skrev 18:12, 14/9 -14 Tjo!
Jag vill bara säga hejja demokrati och hoppas att alla röstberättigade som läser det här antingen redan har röstat eller pallrar sig iväg och GÖR DET GENAST!
Jag tänker inte lägga mig i vad någon röstar på (höger/vänster/annat/blankt, vad som än tilltalar dig), men att inte rösta alls är FRUKTANSVÄRT OANSVARIGT.


Ha en awesome kväll allihop, och må populäraste parti vinna! :D

Hur är det oansvarigt att inte rösta?
Om man inte tror på parlamentarism kanske man inte vill vara delaktig i detta skådespeleri som kallas demokrati.
 
"Att vara vänster är att tillämpa sin privata logik på hela samhället. När det gäller den närmaste kretsen, så delar de flesta med sig."



"214 vet vad han snackar om" - nepO
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

24. "Situationen är inte den omvän... 15:49:15, 15/9 -14  
Johewa skrev 03:06, 15/9 -14
zlazher skrev 02:55, 15/9 -14 Löfven samarbetar med MP, sträcker ut en hand till V, C och FP.

V står fast vid att de vägrar att sitta i en regering som innehåller borgerliga partier.

V+MP+S gör SD till vågmästare

vilket ger S mer motivation att köra MP + S + FP + C vilket utgör 49,6 %

I mandat så blir det 179 mandat vs SD, KD, V och M som får totalt 170


För mig så ser MP + S + FP + C ut som den bästa av de dåliga lösningarna, men det är också antagligen den mest radikala eftersom den är så blocköverskridande.

I praktiken så tippar jag på att det blir V+MP+S, SD blir vågmästare, men något av allianspartierna paktar med de rödgröna i majoriteten av frågorna för att utestänga SD. Alltså exakt det som omvänt skedde de senaste 4 åren.

Ja, en blocköverskridande mittenregering vore det rimliga om alla partier agerade som självständiga med sin lojalitet mot sina väljare och med önskan om att maximera sitt inflytande i varje mandatperiod, men så är dessvärre inte fallet, utan de borgerliga partierna agerar som om de vore ett parti med fyra partiledare med lite olika ansvarsområden.

Situationen är inte den omvända mot den gångna valperioden, utan S+MP(+V) skulle vara en mycket svagare minoritetsregering med större svårigheter till kompromisser.

Dock får vi se vad som händer. Åter till magic här nu, vilket förhoppningsvis fortsätter att vara öppet och tillmötesgående för alla som vill spela.

Det stora valet som väntar här nu är val av klan på prereleasen, vilket tack och lov inte har riktigt samma nivå på möjliga samhälleliga konsekvenser.

"Situationen är inte den omvända mot den gångna valperioden, utan S+MP(+V) skulle vara en mycket svagare minoritetsregering med större svårigheter till kompromisser."
Hur menar du?
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
Vibrava
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 27/1 -13

22 rubriker
808 svar

25. SD röstar med alliansen väldig... 16:40:01, 15/9 -14  
Kelvandil skrev 15:49, 15/9 -14
Johewa skrev 03:06, 15/9 -14
zlazher skrev 02:55, 15/9 -14 Löfven samarbetar med MP, sträcker ut en hand till V, C och FP.

V står fast vid att de vägrar att sitta i en regering som innehåller borgerliga partier.

V+MP+S gör SD till vågmästare

vilket ger S mer motivation att köra MP + S + FP + C vilket utgör 49,6 %

I mandat så blir det 179 mandat vs SD, KD, V och M som får totalt 170


För mig så ser MP + S + FP + C ut som den bästa av de dåliga lösningarna, men det är också antagligen den mest radikala eftersom den är så blocköverskridande.

I praktiken så tippar jag på att det blir V+MP+S, SD blir vågmästare, men något av allianspartierna paktar med de rödgröna i majoriteten av frågorna för att utestänga SD. Alltså exakt det som omvänt skedde de senaste 4 åren.

Ja, en blocköverskridande mittenregering vore det rimliga om alla partier agerade som självständiga med sin lojalitet mot sina väljare och med önskan om att maximera sitt inflytande i varje mandatperiod, men så är dessvärre inte fallet, utan de borgerliga partierna agerar som om de vore ett parti med fyra partiledare med lite olika ansvarsområden.

Situationen är inte den omvända mot den gångna valperioden, utan S+MP(+V) skulle vara en mycket svagare minoritetsregering med större svårigheter till kompromisser.

Dock får vi se vad som händer. Åter till magic här nu, vilket förhoppningsvis fortsätter att vara öppet och tillmötesgående för alla som vill spela. :)

Det stora valet som väntar här nu är val av klan på prereleasen, vilket tack och lov inte har riktigt samma nivå på möjliga samhälleliga konsekvenser. ;)

"Situationen är inte den omvända mot den gångna valperioden, utan S+MP(+V) skulle vara en mycket svagare minoritetsregering med större svårigheter till kompromisser."
Hur menar du?

SD röstar med alliansen väldigt mycket oftare än de röstar mot. Om sd nu blir vågmästare så lär rödgröna få svårt att få igenom sina förslag.
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

26. Sant.... 17:15:54, 15/9 -14  
Vibrava skrev 16:40, 15/9 -14
Kelvandil skrev 15:49, 15/9 -14
Johewa skrev 03:06, 15/9 -14
zlazher skrev 02:55, 15/9 -14 Löfven samarbetar med MP, sträcker ut en hand till V, C och FP.

V står fast vid att de vägrar att sitta i en regering som innehåller borgerliga partier.

V+MP+S gör SD till vågmästare

vilket ger S mer motivation att köra MP + S + FP + C vilket utgör 49,6 %

I mandat så blir det 179 mandat vs SD, KD, V och M som får totalt 170


För mig så ser MP + S + FP + C ut som den bästa av de dåliga lösningarna, men det är också antagligen den mest radikala eftersom den är så blocköverskridande.

I praktiken så tippar jag på att det blir V+MP+S, SD blir vågmästare, men något av allianspartierna paktar med de rödgröna i majoriteten av frågorna för att utestänga SD. Alltså exakt det som omvänt skedde de senaste 4 åren.

Ja, en blocköverskridande mittenregering vore det rimliga om alla partier agerade som självständiga med sin lojalitet mot sina väljare och med önskan om att maximera sitt inflytande i varje mandatperiod, men så är dessvärre inte fallet, utan de borgerliga partierna agerar som om de vore ett parti med fyra partiledare med lite olika ansvarsområden.

Situationen är inte den omvända mot den gångna valperioden, utan S+MP(+V) skulle vara en mycket svagare minoritetsregering med större svårigheter till kompromisser.

Dock får vi se vad som händer. Åter till magic här nu, vilket förhoppningsvis fortsätter att vara öppet och tillmötesgående för alla som vill spela.

Det stora valet som väntar här nu är val av klan på prereleasen, vilket tack och lov inte har riktigt samma nivå på möjliga samhälleliga konsekvenser.

"Situationen är inte den omvända mot den gångna valperioden, utan S+MP(+V) skulle vara en mycket svagare minoritetsregering med större svårigheter till kompromisser."
Hur menar du?

SD röstar med alliansen väldigt mycket oftare än de röstar mot. Om sd nu blir vågmästare så lär rödgröna få svårt att få igenom sina förslag.

Sant.
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

27. En tanke (som säkerligen inte ... 17:38:50, 15/9 -14  
Vibrava skrev 16:40, 15/9 -14
Kelvandil skrev 15:49, 15/9 -14
Johewa skrev 03:06, 15/9 -14
zlazher skrev 02:55, 15/9 -14 Löfven samarbetar med MP, sträcker ut en hand till V, C och FP.

V står fast vid att de vägrar att sitta i en regering som innehåller borgerliga partier.

V+MP+S gör SD till vågmästare

vilket ger S mer motivation att köra MP + S + FP + C vilket utgör 49,6 %

I mandat så blir det 179 mandat vs SD, KD, V och M som får totalt 170


För mig så ser MP + S + FP + C ut som den bästa av de dåliga lösningarna, men det är också antagligen den mest radikala eftersom den är så blocköverskridande.

I praktiken så tippar jag på att det blir V+MP+S, SD blir vågmästare, men något av allianspartierna paktar med de rödgröna i majoriteten av frågorna för att utestänga SD. Alltså exakt det som omvänt skedde de senaste 4 åren.

Ja, en blocköverskridande mittenregering vore det rimliga om alla partier agerade som självständiga med sin lojalitet mot sina väljare och med önskan om att maximera sitt inflytande i varje mandatperiod, men så är dessvärre inte fallet, utan de borgerliga partierna agerar som om de vore ett parti med fyra partiledare med lite olika ansvarsområden.

Situationen är inte den omvända mot den gångna valperioden, utan S+MP(+V) skulle vara en mycket svagare minoritetsregering med större svårigheter till kompromisser.

Dock får vi se vad som händer. Åter till magic här nu, vilket förhoppningsvis fortsätter att vara öppet och tillmötesgående för alla som vill spela. :)

Det stora valet som väntar här nu är val av klan på prereleasen, vilket tack och lov inte har riktigt samma nivå på möjliga samhälleliga konsekvenser. ;)

"Situationen är inte den omvända mot den gångna valperioden, utan S+MP(+V) skulle vara en mycket svagare minoritetsregering med större svårigheter till kompromisser."
Hur menar du?

SD röstar med alliansen väldigt mycket oftare än de röstar mot. Om sd nu blir vågmästare så lär rödgröna få svårt att få igenom sina förslag.

En tanke (som säkerligen inte har någon som helst förankring i verkligheten): Kan det inte vara så att de medvetet röstar med regerande partiet i mångt och mycket för att visa välvilja i hopp om ett samarbete? Om vi kommer styras av rödgröna nu så kanske de börjar rösta med dem för att kunna ha någon chans att vara involverade i politiken.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
sparkelemtal

Golgari
JUDGE L1
Ekenässjön
@svm s. 29/9 -04

146 rubriker
870 svar

28. SD har varit ute efter vågmäst... 18:18:44, 15/9 -14  
SD har varit ute efter vågmästarrollen hela tiden. Det som nu uppstått är det bästa som kunde hända för SD. Detta är dock under förutsättning att blocken hålls åtskillda. Om de andra partierna inte samarbetar så kommer SD att inneha mest politisk makt i Sverige under de kommande 4 åren.
 
Asså.... du tänker så.....
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

29. Jag tänker mig att även om SD ... 22:31:47, 15/9 -14  
Jag tänker mig att även om SD är vågmästare och kan neka/godkänna beslut så kommer de ju aldrig få igenom något av sina egna förslag, right?
Tekniskt sett så borde de inte få igenom ett enda av sina önskemål då de har 77 procent emot sig (såvida inte något annat parti delar deras önskningar).

Frågan är väl hur "slut" alliansen är. Känner partierna att det är tveksamt om de kommer lyckas återta makten som en gemensam pakt så kan ju FP och C ha en del att tjäna på att se över sina allianser.

Jag tycker det hade varit intressant med en blocköverskridande regering. Kanske får man lite av det bästa från två världar (eller så blir det en jävla soppa, ganska troligt..).
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

30. Fast Annie Lööf verkar ju vara... 22:33:36, 15/9 -14  
mindtrix skrev 22:31, 15/9 -14 Jag tänker mig att även om SD är vågmästare och kan neka/godkänna beslut så kommer de ju aldrig få igenom något av sina egna förslag, right?
Tekniskt sett så borde de inte få igenom ett enda av sina önskemål då de har 77 procent emot sig (såvida inte något annat parti delar deras önskningar).

Frågan är väl hur "slut" alliansen är. Känner partierna att det är tveksamt om de kommer lyckas återta makten som en gemensam pakt så kan ju FP och C ha en del att tjäna på att se över sina allianser.

Jag tycker det hade varit intressant med en blocköverskridande regering. Kanske får man lite av det bästa från två världar (eller så blir det en jävla soppa, ganska troligt..).

Fast Annie Lööf verkar ju vara den tjurigaste drottningen i sandlådan, så där lär väl inte mycket hända.
 
7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Anthrox på scen med The Bailout!
Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
cjva
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 27/11 -03

90 rubriker
3289 svar

31. För Advena och alla andra som ... 22:59:56, 15/9 -14  
För Advena och alla andra som tycker det är så viktigt att rösta, idag är det viktigt att organisera sig, så jag hoppas att ni är organiserade i ett parti/fackförbund etc som ni tycker om.

Demokrati får inte reduceras ner till en symbolisk lapp i en låda vart fjärde år, demokrati bygger vi i vardagen.
 
"Jag är kränkt, hoppas du dör, din talanglösa tratt!"

93/94-bloggen
regelboken som sökbar databas. TACK WotC!
"Cjva spottar sanning." - Berry
"Cjva; jag är imponerad över hur du sätter ord på mina tankar." & "Nu har ju cjva redan skrivit det vikstigaste" - 214

Världsmästare i 93/94
Advena
MEDLEM
Luleå
@svm s. 16/3 -09

54 rubriker
965 svar

32. Good point, absolut! Men jag h... 00:41:47, 16/9 -14  
Good point, absolut! Men jag har inte kännt mig ha möjligheten att engagera mig i ett enskilt parti då jag inte alltid hittills röstat likadant (samma sida av spektrat iofs men ändå).

Fackförbund är jätteviktigt, så där är man ju definitivt med :)
 
"Only the heroic and the mad follow Mountain Goat trails."
...so what does that make me? I do it for a living ;)

Bor du nånstans i närheten av Luleå och vill ha fler att lira med?
Kolla in www.lulemagic.se så ses vi snart! :D
yespair
JUDGE L2
Trollhättan
@svm s. 10/3 -14

117 rubriker
1709 svar

33. En kommunist som pratar om dem... 07:23:02, 16/9 -14  
cjva skrev 22:59, 15/9 -14 För Advena och alla andra som tycker det är så viktigt att rösta, idag är det viktigt att organisera sig, så jag hoppas att ni är organiserade i ett parti/fackförbund etc som ni tycker om.

Demokrati får inte reduceras ner till en symbolisk lapp i en låda vart fjärde år, demokrati bygger vi i vardagen.

En kommunist som pratar om demokrati?!

Skämt å sido, väl talat. Jag resonerade likadant inför årets val, som var mitt tredje, och fick hela 98 röster i Kommunalvalet baserat på de preliminära siffrorna. Landstinget har inte räknat Trollywood ännu.
 
// there are 10 types of people in this world;
// those who understand binary and those who don't
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

34. 'Demokratibegreppet har verkli... 07:27:17, 16/9 -14  
'Demokratibegreppet har verkligen reducerats ned till att handla om lappläggande i lådor vart fjärde år. Om man däremot tar sin demokratiska skyldighet på allvar och jobbar för utökad demokrati mellan valen anses man snarast jobbig, besvärlig, vänsterextrem osv. Pratar man om hur den parlamentariska demokratin fungerar och dess möjligheter eller ens dess vilja att förändra blir folk också ofta sura. Rasismen försvinner inte heller om nu rasisterna skulle börja rösta på andra partier. Men det är klart - de får mindre pengar att leka med och det kanske är gott nog. Men som sagt hade röstandet förändrat något i grunden hade det varit förbjudet. Sen kan det ju vara kul ändå. Bara man inte gör sig några förhoppningar. Vardagen återvänder och man måste fortsätta att kämpa för solidaritet och människovärde oavsett vilken regim som skor sig på oss'
 
"Att vara vänster är att tillämpa sin privata logik på hela samhället. När det gäller den närmaste kretsen, så delar de flesta med sig."



"214 vet vad han snackar om" - nepO
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

35. För de som vill kombinera att ... 08:31:13, 16/9 -14  
cjva skrev 22:59, 15/9 -14 För Advena och alla andra som tycker det är så viktigt att rösta, idag är det viktigt att organisera sig, så jag hoppas att ni är organiserade i ett parti/fackförbund etc som ni tycker om.

Demokrati får inte reduceras ner till en symbolisk lapp i en låda vart fjärde år, demokrati bygger vi i vardagen.

För de som vill kombinera att bygga demokrati i vardagen men inte har tid, engagemang eller ork att vara politiskt aktiv så finns ett alternativ: Direktdemokraterna.
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

36. Anarkistpartiet hade varit ett... 09:26:01, 16/9 -14  
Bjorn skrev 08:31, 16/9 -14
cjva skrev 22:59, 15/9 -14 För Advena och alla andra som tycker det är så viktigt att rösta, idag är det viktigt att organisera sig, så jag hoppas att ni är organiserade i ett parti/fackförbund etc som ni tycker om.

Demokrati får inte reduceras ner till en symbolisk lapp i en låda vart fjärde år, demokrati bygger vi i vardagen.

För de som vill kombinera att bygga demokrati i vardagen men inte har tid, engagemang eller ork att vara politiskt aktiv så finns ett alternativ: Direktdemokraterna.

Anarkistpartiet hade varit ett bättre namn

Om man nu inte har tid med politik, hur ska man då ha tid att rösta hela tiden?
 
"Att vara vänster är att tillämpa sin privata logik på hela samhället. När det gäller den närmaste kretsen, så delar de flesta med sig."



"214 vet vad han snackar om" - nepO
Uppdaterad: 09:26:45, 16/9 -14
Advena
MEDLEM
Luleå
@svm s. 16/3 -09

54 rubriker
965 svar

37. Ja precis vad jag tänkte, det ... 09:51:04, 16/9 -14  
Ja precis vad jag tänkte, det kräver ju ett väldigt engagemang (antagligen i stort sett dagligen!) att delta aktivt i Direktdemokraterna. Annars blir det ju snarare som att rösta blankt, om man röstar på att "alla ska få bestämma! och sen inte är med själv och gör det.
Men OM man har tid att vara aktiv och ÄR det, så är det ju verligen ett fantastiskt initiativ som jag överlag är mycket positiv till!

Jag tycker "anarkistpartiet" låter missvisande, då det handlar om att föra sin egen åsikt snarare än att alla ska dela allting lika osv.
 
"Only the heroic and the mad follow Mountain Goat trails."
...so what does that make me? I do it for a living ;)

Bor du nånstans i närheten av Luleå och vill ha fler att lira med?
Kolla in www.lulemagic.se så ses vi snart! :D
ember

Azorius
REDAX
Limmared
@svm s. 26/10 -02

181 rubriker
10832 svar

38. Tänkte precis samma sak. E... 09:56:48, 16/9 -14  
214 skrev 09:26, 16/9 -14
Bjorn skrev 08:31, 16/9 -14
cjva skrev 22:59, 15/9 -14 För Advena och alla andra som tycker det är så viktigt att rösta, idag är det viktigt att organisera sig, så jag hoppas att ni är organiserade i ett parti/fackförbund etc som ni tycker om.

Demokrati får inte reduceras ner till en symbolisk lapp i en låda vart fjärde år, demokrati bygger vi i vardagen.

För de som vill kombinera att bygga demokrati i vardagen men inte har tid, engagemang eller ork att vara politiskt aktiv så finns ett alternativ: Direktdemokraterna.

Anarkistpartiet hade varit ett bättre namn

Om man nu inte har tid med politik, hur ska man då ha tid att rösta hela tiden?

Tänkte precis samma sak.

Enda anledningen till att jag uppskattar representativ demokrati är att jag som privatperson helt enkelt inte har tid att sätta mig in i alla frågor som ska beslutas om. Det får de jag väljer göra istället.
 
Mina lekanalyser:
Canadian Threshold Del 2 Min primer på The Source

Team America


StoneBlade

PrettoPodden - en podcast för normalbegåvade och uppåt! Finns även på iTunes
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

39. Det behöver du inte. Du hade v... 10:05:57, 16/9 -14  
214 skrev 09:26, 16/9 -14
Bjorn skrev 08:31, 16/9 -14
cjva skrev 22:59, 15/9 -14 För Advena och alla andra som tycker det är så viktigt att rösta, idag är det viktigt att organisera sig, så jag hoppas att ni är organiserade i ett parti/fackförbund etc som ni tycker om.

Demokrati får inte reduceras ner till en symbolisk lapp i en låda vart fjärde år, demokrati bygger vi i vardagen.

För de som vill kombinera att bygga demokrati i vardagen men inte har tid, engagemang eller ork att vara politiskt aktiv så finns ett alternativ: Direktdemokraterna.

Anarkistpartiet hade varit ett bättre namn

Om man nu inte har tid med politik, hur ska man då ha tid att rösta hela tiden?

Det behöver du inte. Du hade vetat det om du faktiskt tagit reda på vad de föreslår istället för att bara bygga fördomar på deras namn. Men, men...
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

40. Vilket är helt i linje med Dir... 10:08:47, 16/9 -14  
ember skrev 09:56, 16/9 -14
214 skrev 09:26, 16/9 -14
Bjorn skrev 08:31, 16/9 -14
cjva skrev 22:59, 15/9 -14 För Advena och alla andra som tycker det är så viktigt att rösta, idag är det viktigt att organisera sig, så jag hoppas att ni är organiserade i ett parti/fackförbund etc som ni tycker om.

Demokrati får inte reduceras ner till en symbolisk lapp i en låda vart fjärde år, demokrati bygger vi i vardagen.

För de som vill kombinera att bygga demokrati i vardagen men inte har tid, engagemang eller ork att vara politiskt aktiv så finns ett alternativ: Direktdemokraterna.

Anarkistpartiet hade varit ett bättre namn

Om man nu inte har tid med politik, hur ska man då ha tid att rösta hela tiden?

Tänkte precis samma sak.

Enda anledningen till att jag uppskattar representativ demokrati är att jag som privatperson helt enkelt inte har tid att sätta mig in i alla frågor som ska beslutas om. Det får de jag väljer göra istället.

Vilket är helt i linje med Direktdemokraterna. Poängen är att i de frågor man inte håller med sitt parti, eller där man är extra intresserad, kan man gå in och detaljstyra sin röst. I alla andra frågor sätter man en representant som kan vara en person eller ett parti och ens röst blir då som ens representant.

Dvs, du kan engagera dig precis hur mycket eller lite du vill. Minimalt blir det som det är idag, din röst röstar som ditt parti, och maximalt så röstar du själv i alla frågor.



BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!